Kisalföld logö

2017. 09. 24. vasárnap - Gellért, Mercédesz 10°C | 17°C Még több cikk.

A Szent Korona elzálogosítása ellen tüntettek az Budapesten

Ezernél is több ember gyűlt össze péntek este az Alkotmánybíróság előtt, hogy - megfogalmazásuk szerint - a Szent Korona elzálogosítása ellen tüntessenek. A rendezvény szervezői között ott volt a Magyarok Világszövetsége, a Jobbik, a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom, illetve a Magyar Gárda is. A szónokok az épület bejárata előtt felállított ideiglenesen színpadon mondták el beszédeiket, majd átadtak egy petíciót az Alkotmánybíróság képviselőjének. A tömeg békésen, esetenként a már tüntetésekről ismert rigmusokat skandálva hallgatta a felszólalókat.
A rendőrség az Alkotmánybíróság bejárata elé a demonstráció idejére kordonokat állított fel, azon belül pedig rohamrendőrök várakoztak. A környéken egyébként számos egyenruhást lehetett látni - jelentette a Független Hírügynökség helyszíni tudósítója.

A demonstráció - a bejelentésnek megfelelően - valamivel délután hat óra után ért véget. A résztvevők, illetve a tömegben magukat nagy számmal képviselő gárdisták fél hét után hagyták el a területet. Sagyibó Melinda, a Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese a Független Hírügynökség kérdésére elmondta, hogy rendőri intézkedésre nem volt szükség.

Olvasóink írták

67 hozzászólás
  • 67. load 2009. február 02. 02:42
    „66. Dew

    Amit a koronáról írsz, azzal nagyrészt egyetértek, de nem mondanám fejfedőnek, mert arra alkalmatlan.
    Szakrális és eszmei értéke van. Csak számunkra, és csakis a magyaroknak.
    Ha a materiális értékét nézzük, talán egy jobb autót sem kapnánk azon a pénzen, ami a benne lévő nemesfémből és drágakövekből kijön.
    Az IMF-nek - szerintem - nem kellene a korona, mert pénzzé tenni nem lehet, ugyanakkor számára fontosabb Magyarország politikai és gazdasági stabilitása.
    Ami az erőforrásainkat illeti, bizonyára tudod, hogy nem elég azokat tulajdonolni.
    Hasznosítani is kell.
    Márpedig Magyarországon a termőföld és a természetes vizeink azok, amelyekkel a legpazarolóbb módon bánunk.
    A hasznosítható termőföldeknek csak mintegy 16%-át műveljük, a termál és gyógyvizekből a többszöröse folyik el annak, mint ami hasznosul. És ezek mindegyike zömében magyar kézben van.
    A makói gáz kitermeléséhez se technológiánk, se pénzünk. Ha csak rajtunk múlik, még kétszáz év múlva is a földben lesz.
    A mecseki urán maradékát csak az ausztrálok tartják gazdaságosan kitermelhetőnek.
    Nekünk egyelőre gazdaságtalan.
    A mezőgazdaság legnagyobb problémája a termőföld forgalmának a korlátozása. Alacsony a föld ára, mert akik jogilag megvásárolhatják, azoknak nincs pénzük. Akinek pénze van, az nem veheti meg.
    Az alacsony áru föld nem fedezet a hitelező bankoknak, hitelek nélkül a mezőgazdaságunk csak vegetál.
    Amikor a stratégiai és a nemzet jövőjének szempontjait emlegetjük ezekre is gondolni kell.
    Fico vérbeli populista és tudja, mit akarnak hallani a szlovákok. A szlovák vállalkozásokat viszont nem tudja pozitívan diszkriminálni, mert az EU versenysemlegességi szabályai ezt nem engedik.
    Ezen szabályok alapján az ÖMV és a MOL vitát is elbukta volna Magyarország, ha a tervezett felvásárlás nem ütközött volna a monopol ellenes szabályokba.”
  • 66. Dew 2009. február 01. 21:23
    „Load, félreértettél. Én csak azt próbáltam elmagyarázni, történelmi példákat és bár jogi szempontból talán nem a legkorrektebb módon, de jogi példákat felhozva arra, hogy a Szent Korona mit jelképez, azon kívül hogy egy aranyból, drágakövekből és ikonokból összetákolt fejfedő. Szimbólum, szimbolikus jelentéssel. Ha azt vihetik, akkor szimbolikusan az egész országból vihetnek minden természeti erőforrást. És ez így nincs rendjén. És kérdeznék még valamit. Szerinted mi lenne mondjuk Nagy-Britanniában, ha ott ilyen szerződést írnának elő? Tüntetésecske, vagy országos méretű ellenállás?
    Igen, nemzetállami viszonyokban gondolkodok olyan stratégiai kérdésekben, mint az ivóvíz, gyógyvizek, termőföld, ásványkincsek. És ez baj? Baj hogy azt mondom, hogy a magyar ivóvíz és termőföld, amin az életünk múlik, legyen magyar kézen? Van ezer más iparág, főleg high-tech (gépipar, IT, gyógyszergyártás például), ami nem igényli azt, hogy ezek a stratégiailag, a nemzet jövője szempontjából lényeges erőforrások idegen kézen legyenek.
    Nem multiellenes vagyok, illetve multiellenes vagyok abból a szempontból, amit például a nagybevásárló láncok csinálnak, a lenyomott felvásárlási árakkal és az ebből következő böszme nagy haszonkulcsukkal. Még a klasszikus közgazdaságtan alapítója, Adam Smith is értekezett, még ha nem ezekkel a szavakkal, a vállalatok, vállalkozók társadalmi felelősségéről. Ma Magyarországon megtehetik, hogy bezárják a cukorgyárakat, és helyettük Dél-Amerikából hozzák be a cukrot, mert valakiknek érdekeltségük van benne. Plusz, bár a tárgyhoz nem, de a nemzetállami viszonkhoz talán tartozik, pont Fico mondta, hogy nézik annak a lehetőségét, hogy milyen módon tudnák a hazai vállalkozásokat előnyben részesíteni. Ha nekik szabad, úgy nekünk nem lehetne az ezer sebből vérző kkv-inket támogatni a multik helyett?”
  • 65. load 2009. február 01. 19:49
    „64. Dew
    Te nemzetállami törvényeket, és viszonyokat akarsz az EU és NATO tag Magyarországnak.
    Nem gondolod, hogy ennek a perspektívája számunkra már Trianon után elúszott?
    Gondolkodtál már azon, ha csak Győr működő vállalataiból kivonnánk a nemzetközi tőkét mi maradna, és mi lenne a helyében?
    Megmondom: nyomor.
    Ez a ,,zaciba vágták a Szent Koronát" című agyrém egyébként is csak egy valamire jó.
    Arra, hogy rávilágítson, a politikusok tömeg-manipulációi, az emberi butaság milyen mély bugyrait képesek kinyitni.”
  • 64. Dew 2009. február 01. 17:55
    „"Azt próbálod nekem bizonygatni, hogy a Szentkorona tan nem elavult? Az méghozzá már Werbőczy idején az volt. MO-on olyan viszonyokat szolgált, ameyl nem tette lehetővé a városok, az ipar és kereskedelem fejlődését."
    Valóban hátráltatta az ipart még a maga idejében, kár, hogy a kereskedelmet földrajzi és politikai tényezők alakították (bécsi piac plusz Bécs árumegállító joga, stb), az ipari forradalom és az ebből következő iparosodási bumm kb három évszázaddal Werbőczy után történt. És a Szent Korona tana egészen ´44-ig érvényben volt, márpedig a második világháborúig elég szép iparosodás történt Magyarországon, szóval óriási csúsztatás azt mondani, hogy gátolta az iparosodást. Például a legelső gazdasági társaságokról (csendestársaság és bt) szóló törvény a 19. század végére esett (talán 1884), amikor még javában királyság volt Magyarországon.
    De látom, nem bírtad felfogni azt, hogy miről szólt az első bejegyzésem, csak félszavakra vagdalkoztál, ezért megpróbálom egyszerűen leírni. Adott volt egy alkotmányunk, ami a Szent Korona köré épült. Ez az alkotmány azt jelentette ki, hogy a az ország minden természeti erőforrás, lefordítva a magyar termőföld, a makói gáz, az ivóvíz, stb az itt élő magyar nemzetet (plusz a vendégnépeket) illeti meg, nem az angolokat, nem a németeket, nem a spanyolokat, hanem minket. Mert föld, víz és a többi természeti erőforrás nélkül még ipart építeni sem lehet. És az ezt jelképező Koronát adták zálogba. És az ezt jelképező Koronát adták zálogba, a természeti erőforrások mellett.

    "Jókai előbb említett regényétől Móricz Zsigmondig sokan megmutaták, hogy ahogy a magyar társadalom felépül az nem jó."
    Igen, és ezt alkotmányban kell szabályozni?

    "Nekünk polgárosodás kell, ipar és kerskedelem."
    Hajrá. Semmi sem tiltja, hogy kohászatot alapíts, kereskedj vagy éppen polgárosodj

    "Mi a magyar, meg ki a magyar?"
    Ez a rész mégis hogyan került ide? Neked valami elképesztően súlyos önigazolási problémád lehet, mivel minden, a magyarság történetével kapcsolatos vitasorozatban szerepel legalább egy ilyen tartalmú kommented, ha írsz oda. Még akkor is, ha éppen szóba sem került ilyesmi.”
  • 63. Hamutipró 2009. február 01. 15:02
    „nem szólok hozzámert én nem anyázok, igy meg sm jelenhet a véleményem!
    pedig lenne egy-két "magyar"-hoz szavam”
  • 62. Fedayn 2009. február 01. 14:02
    „Az a szerencse,hogy ilyen pancserekből,kalányosokból egyre kevesebb lesz!Hajrá szélsőjobboldal!”
  • 61. Kami45 2009. február 01. 11:34
    „pancser
    Te nem vagy magyar, legfeljebb egy böszme kommunista. Lehet a csökött agyadig nem jut el , a korona, a magyar államiság jelképe. Tudod aki Amerikába meggyalázza az állam jelképét mit kap érte, sőt eszébe se jutna, annál büszkébb rá. Szégyellheted a pofádat ha magyarnak születtél, ha meg nem, akkor legyen benned annyi tisztelet, hogy más nemzet jelképeit tiszteletben tartod.”
  • 60. Freddy01 2009. február 01. 09:42
    „Akkor lesz itt jó világ ha az 5 nyelven beszélő kalauz felsegíti a
    munkában megfáradt cigányt a mágnesvasútra, amin gazdag
    közalkalmazottak utaznak a korrupció miatt elítélt politikusokhoz
    beszélőre, és közben Özv. Gyurcsányné bemegy a börtönbe Kókához, hogy
    megkérdezze ki lőtte le Demszkyt Orbán temetésén.”
  • 59. pancser 2009. január 31. 23:23
    „58-nak! A legrosszabb az, amikor valaki a szemétdombra kihajított hungarista irományokból szerzi a tudományát! Tőletek az európai polgári kultúra fényévnyi távolságra van, elakadtatok a 10.ik századnál, esetleg Etelköznél vagy az Uralnál!”
  • 58. Kami45 2009. január 31. 21:08
    „pancser
    Látni írásodon, hogy azt a keveset amit tudsz a szemináriumon és pártgyűlésen ragadt rád!!!!”
  • 57. pancser 2009. január 31. 19:53
    „"Dew"! Azt próbálod nekem bizonygatni, hogy a Szentkorona tan nem elavult? Az méghozzá már Werbőczy idején az volt. MO-on olyan viszonyokat szolgált, ameyl nem tette lehetővé a városok, az ipar és kereskedelem fejlődését. A népet nem is tekintették, a nemesség kivételével, nemzetalkotónak. Ez a tan idegen testként Európában, a társadalom fejlődését is alaposan visszavetette, erre jó néhány felvilágosultabb politikus, közéleti ember, írók hívta fel a figyelmet annak idején. Jókai előbb említett regényétől Móricz Zsigmondig sokan megmutaták, hogy ahogy a magyar társadalom felépül az nem jó. Hiányzik nekünk a királyság, az úri betyátok, aki díszmagyarban feszítettek a Parlament folyósóin? Nem vitatom voltak felvilágosult arisztokraták, de a többség nem e világba való volt. Az ő eszméjük volt a koronatan ostobasága, eltűnt mindegyik és így van jól. Nekünk polgárosodás kell, ipar és kerskedelem. Mi a magyar, meg ki a magyar? Az aki annak vallja magát. Nekem magyar a fekete Pákó is, meg Weisz Manfréd is, Zwack úr is, meg szerintem Richter Gedeon is az volt. Lényeg az, hogy iparos emberek voltak(Pákó nem) és többet tettek MO-ért mint az eredeti, családjukat az Árpádokig visszavezető arisztokraták.”
  • 56. kalanyos 2009. január 31. 18:36
    „Turabakancs;azert buknak le mindig,mi?”
  • 55. Eva- 2009. január 31. 18:22
    „54-hez!
    Nekem is! :))

    Ekkora disznóságot!
    Balsai kitalál egy hülyeséget!
    Draskovics nem hiszi el, hogy azt valaki komolyan veheti--és kétértelműen nyilatkozik.

    Erre a MVSZ és a MG stb. jó hangosan szervez egy tüntetést--érett már régen volt!

    Mi meg nem értjük:normális ez az ország?!”
  • 54. gjozsi88 2009. január 31. 18:03
    „Pépé! Tetszik ez a nagy magyarságtudatod,de ez nem közgazdasági tétel!A komcsizással óvatosabb lennék,mert ha visszajönne a szocializmus az általam ismert,legvéres szájubb Fidesz-eseknek csak fel kell mennie a padlásra és csak le kell hozni a Lenin képet,nekem vennem kellene!”
  • 53. Dew 2009. január 31. 17:41
    „Elavult, és a maga korában is sok kritikát kiváltó eszme? Amikor nem is ismerte a röghöz kötés fogalmát, akkor, amikor az a "fejlett nyugat" abszolutisztikus feudalizmusában virágzott? Vagy mint említettem, a leírt szokásjog is két évszázaddal Rousseau előtt említi a népfelség elvét? Vagy már akkor rendelkezett ellenállási joggal, amikor talán az egy Angliát leszámítva mindenhol a kvázi diktatórikus abszolutizmus volt a menő államforma? Ez nekem nem tűnik elavultnak, főleg annak tükrében, hogy II. József nem is koronáztatta meg magát (kalapos király), csak hogy ne kelljen a történelmi alkotmánynak alávetnie magát. Abban valóban igaza lehet Jókainak, hogy a korona önmagában lehet, hogy nem ér sokat, de azt az érvelést felhasználva a mostani alkotmányunk még kevesebbet ér, annyiba kerül kb előállítani, mint egy guriga WC papírt.
    De nem az számít, hogy mennyit ér fizikailag, hanem, hogy mi az, amit képvisel. Igen, egy nemzeti érték, ami évszázadokon keresztül a magyarságot, az országot, az ország természeti erőforrásait szimbolizálja. És ez a magyar konzervativizmus egyik alappillére, akár tetszik, akár nem. És még egyszer: a Szent Korona által szimbolizált alkotmány nem tenné lehetővé, hogy például a makói gázmező erőforrásai vagy a magyar ivó- és gyógyvízkészlet külföldiek kezében legyen, hanem a magyar állampolgároknak kellene részesülni belőlük. De még egyszer mondom, ha ez szerinted idejemúlt baromság, akkor lelked rajta. Én azért szeretném, ha nekem és az utódaimnak nem kellene ivóvízhiányban szenvednünk, mert a magyar vízkészlet idegen kézen van, hála egy csapat baromnak, akik zálogba adták.

    "Ha már 48at említetted: legjobb tudomásom szerint ott sem a királyságért küzdöttek és nem választottak királyt maguk közül."
    Valóban nem választottak királyt, de nem is ez volt a lényeg. Korábban az akkori király, V. Ferdinánd aláírta a ´48-as követeléseket, ezért aztán azok törvényerőre emelkedtek. Később viszont ezeket az Országgyűlés összehívása és a a rendekkel történő egyeztetés nélkül, önhatalmúlag hatályon kívül helyeztette, szembemenve azzal, amire magyar királyként felesküdött, és ez jogalapot teremtett arra, hogy az ország, az ellenállás jogára hivatkozva felléphessen ellene (erre utal a "nem engedünk ´48-ból" szállóigénk is). Olyannyira, hogy amikor ´48 július 11-én Kossuth az Országgyűlésben felszólalt és pénzt kért 200 ezer honvéd felállítására, a kormány és az ellenzék azt egyöntetűen megszavazta ("Önök felálltak mint egyetlen férfiú - és én leborulok a nemzet nagysága előtt.").
    Azután persze ez az egész később rosszul alakult, mert az akkor már a francia forradalom által keltett liberalizmus hagymázas lázában égő vörös kokárdás hazai vadliberálisok (Madarász László és társai) által uralt kormány ráeresztette Bécsre a magyar honvédséget...”
  • 52. creat 2009. január 31. 17:40
    „Pépé 2009.01.31. 17:02
    "Arra a szintre, amin te vagy , nem süllyedek le!"”
  • 51. Pépé 2009. január 31. 17:02
    „Creat! Én akkor nem vitatkozom, ha nincs kivel. Arra a szintre, amin te vagy , nem süllyedek le!”
  • 50. creat 2009. január 31. 16:54
    „Pépé 2009.01.31. 16:22
    A stílus maga az ember.
    Az ember akkor nem szokott vitatkozni, mikor elfogynak az érvek. Ja és akkor szokott jönni a sértegetés, gyülölködés.”
  • 49. creat 2009. január 31. 16:49
    „Dew 2009.01.31. 16:17
    Én nem vagyok ennyire okos, mint te, de azért az igehirdetésedhez tedd hozzá, hogy a történelem jelenlegi állása szerint a jelenlegi hazánkat itt élő népektől foglaltuk el, és nagyon nagyon sok ember halála tapad a szent koronához szent István királyunk üldöztetése által.
    Hozzáteszem, én legalább annyira magyarnak érzem magam, mint akik az utcán meg más helyeken a mellüket döngetve nagy hangon hírdetik magyarságukat. Csak én nem szeretnék és nem is tudok azonosulni velük.
    Ha már 48at említetted: legjobb tudomásom szerint ott sem a királyságért küzdöttek és nem választottak királyt maguk közül.”
  • 48. pancser 2009. január 31. 16:32
    „Nehogy már a Szentkorona tan legyen iránymutató a mai MO számára. Elmúlt, elavult a maga korában is sok kritikát kiváltó eszme. Ehhez nem kell mást tenni, mint fellapozni a kötelező olvasményként ajánlott Jókai: És mégis mozog a Föld című regényének néhány első lapját. Bizony már akkor is. Én is nemzeti jelképnek tartom a koronát, olyannak amelyet gondosan meg kell őrizni, de leginkább egy múzeumbam. Remélem a Parlamentben a másolata látható!”
67 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Válságenyhító csomagok érhetők el hamarosan a bankokban

A vállalkozások számára meghirdetett hitelprogramokat eddig 10 bank kínálja. Tovább olvasom