Kisalföld logö

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 13°C | 24°C

Skandináv esszencia a viszonylag kis karosszériában

Ha egy olyan parkolóban keressük az új C30-ast, ahol sûrû rendben csak Volvók állnak, akkor az autók orra felõl nem lesz könnyû dolgunk.

Jó néhány éve nem láthattunk kompakt kategóriás Volvo-modellt, pedig a prémium osztályú német vetélytársak mindegyike már kihasználta ezt a főként tehetős városi fiataloknak szánt kategóriát. Ezért fokozott elvárásokkal vettük át a mai legkisebb, C30-as jelű Volvót: vajon hasonlít- e majd az elismert nagy testvérekre? Nem kellett csalódnunk.

FELISMERHETŐEN VOLVO

Ha egy olyan parkolóban keressük az új C30-ast, ahol sűrű rendben csak Volvók állnak, akkor az autók orra felől nem lesz könnyű dolgunk. Az ugyanis csaknem ugyanolyan az S40-esen és a V50-es kombin is, mint az újdonságon. Ha hátulról kutakodnánk, már könnyebb a dolgunk, például egy XC 90 mellett „eltörpülő" C30-as ugyanolyan stílusú, de áramvonalasabb hátsó lámpákkal és az abból kiinduló széles vállakkal jelzi: a viszonylag kis karosszéria igazi Volvót takar. Amikor kiállunk a többiek közül, és megjelenik a merész, rakétaformára emlékeztető oldalrész, már nincs Merész, rakétaformára emlékeztető oldalrésze van a C30-asnak. kétely. A szép emlékű 480-as sorozat óta először ismét előttünk áll egy forradalmi, modern és lendületes „kis Volv o".


MENET KÖZBEN

Az új C30-ban helyet foglalva az első érzés, hogy az első sorban a helykínálat és a kezelőszervek (a „lebegő" középkonzollal együtt) szinte megegyeznek a nagyobb S40/V50 sorozatéival. Az anyagminőség szintén. Aztán menet közben a második, hogy a kompakt Volvo nagyon egyben van. Rezzenéstelenül, zörejek nélkül halad át az úthibákon, jelentős csillapítású, feszes futóművét érezhetően sportos menettulajdonságokhoz hangolták. A győri Blaskovics Autószalon által biztosított tesztautónkat a bevált 1,6 literes, nemzetközi fejlesztésű négyhengeres dízelmotor hajtotta, amelyet a Ford- és a PSA-csoport is sikerrel épít akár még nagyobb autókba, sőt, a Volvo középkategóriás sorozatai szintén megkapják. A korunk egyik legjobbjának számító 109 lovas erőforrás meggyőzően mozgatja akár a V50 kombit is, így nem csoda, hogy a jóval könnyebb (1298 kilogramm önsúlyú) C30-ban igencsak vehemensen viselkedik. A mélyen ébredő 240 Nm-es nyomatéknak köszönhetően előzni már 2000-es fordulatról könnyedén lehet, a gázpedál tövig nyomására pedig a túltöltési funkcióval átmenetileg260 Nm áll rendelkezésünkre. Gyári adatok szerint 11,9 másodperc alatt érjük el álló helyzetből a százas tempót, és akár 190 kilométert tehetünk megóránként, miközben a szabványos vegyes fogyasztás 4,9 liter gázolaj. Az ülések tartása példás, a kormányzás közvetlen és pontos, a váltó könnyedén kattan be a fokozatokba. A méretes tárcsafékek érzékenyen és hatásosan lassítanak. A magyar nyelvű fedélzeti számítógép nemcsak az első, de a hátsó utasok biztonsági övének állapotát is számon tartja. Hátul három gyermek vagy két felnőtt tökéletesen elfér: a C30 alapvetően négyszemélyes autónak készült, bár a forgalmi szerint öten is beülhetnek. A közvetlenül, erőteljesen gyorsító motor jóvoltából a városi manőverek könnyedén kivitelezhetők. Csak hidegen hallható némileg a dízelekre jellemző kerregő zaj. A futómű viszonylag kemény, inkább sportos, mint ringatózós, de a magyaros úthibák ütéseit hatásosan csillapítja.


DRÁGA, DE NAGYON TARTALMAS

A legolcsóbb Volvo C30-as 4,79 millió forintba kerül, de ezt gazdag alapfelszerelés ellensúlyozza. A biztonsága márkához méltóan teljes körű, így a DSTC dinamikus menetstabilizáló és a hat légzsák, a SIPS oldalvédelem és a WHIPS (ostorcsapás-sérülés ellen védő) fejtámlák is részei minden C30-nak, akárcsak az elektromos ablakok és a fűthető tükrök vagy az IDIS intelligens vezetőinformáló rendszer és a többfunkciós központi zár. A kényelmi berendezések között a több irányba állítható vezetőülés és kormány, a dinamikus futómű, a 80 wattos hifirendszer és a légkondicionáló érdemel említést. A következő Kinetic felszereltség az utasnak is ad gerinctámaszt és ülésállítási lehetőségeket, alumíniumbetéteket, rakodórekeszes hátsó könyöktámaszt, bőr sebességváltó gombot és -kormányt, automata légkondit, az általunk tesztelt Momentum felszereltség ezt textil/T-tec kárpittal, könnyűfém felnikkel, esőérzékelős ablaktörlővel, automatikusan sötétedő belső tükörrel, infocenterrel, ködlámpákkal, tempomattal és multifunkciós kormánykerékkel egészíti ki.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az új Porsche Cayenne

A Porsche Cayenne második generációja minden tekintetben megerősödve áll… Tovább olvasom