Kisalföld logö

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 13°C | 24°C

Nem jöttek be a kötelező-jóslatok

A kötelező megkötésénél az autósokat már nem csak a díj érdekli - megfelelő szolgáltatást is várnak cserébe.

Akár egymillióan is fognak gépjármű-felelősségbiztosítót váltani – hangzott tavaly november elején két-három felkent szakember jóslata az egymással versengő díjak, kedvezmények és szolgáltatások láttán. Ennek azonban alig a negyede jött be, noha az interneten milliók végeztek összehasonlító díjszámítást. Igaz, az autósokat már nem csak a díj érdekelte. Mert ha már fizetniük kell, szolgáltatást is kapjanak érte!

Adó vagy biztosítás

A gépjármű-felelősségbiztosítás egész eddigi történetében a díjat szinte adóként rótta le az autós. Figyelte is éber szemmel, ahogy a biztosítók egyre keményebb díjversenybe kezdtek. Az egyik évben csökkentő, a másik évben annál nagyobbat növelő egyes társaságok láttán néha már úgy érezte, flúgos futam részese. Az év vége azután valódi újdonságokat is hozott. A startlövést a piacvezető biztosító adta le, amikor kedvezményeket és szolgáltatásokat ötvöző felelősségbiztosítást dobott piacra versenyképes áron. Kiderült, a kötelezőre szerződő ügyfélnek saját jogon előnyei is származhatnak a felelősségbiztosításból!

Lezárult a „kötelezős" verseny

Az első uniós évfordulós biztosításokért folytatott verseny lezárult. A piacról végleges számok még nincsenek, de az már bizonyos, hogy az év végi váltófutamban többen választották a kedvező díjakkal, kedvezményekkel és szolgáltatásokkal egyszerre operáló biztosítókat, mint ahányan máshová pártoltak. A piacvezető cég felelősségbiztosított partnereinek száma például meghaladja a korábbi éveket indító szintet is, a tavalyinál éppen 50 ezerrel lett több, az idén 1 millió 749 ezerről indul.

Mit akar az autós?

Magyarországon az autóstársadalom több mint kétharmada (70 százaléka) minden áldott nap használja a család általában egyetlen kocsiját – derült ki az átfogó kutatásból, amit az Allianz Hungária az autósok szokásainak és igényeinek felmérésére végeztetett. A kocsit ezer célra használjuk: kell a munkába járásra, gyerekek iskolába, idős szülők orvoshoz vitelére, bevásárlásra, a munka és a kikapcsolódás számtalan fajtájára. Ha történik vele valami rossz, az – reméljük, csak idézőjelben – „tragédia", hiszen Magyarországon egy autó kiesése átlagosan három ember életét nehezíti meg számottevően vagy akár súlyosan. És kiesést nemcsak a karambolok, hanem a hazai utakon elszaporodott kátyúk és a belőlük kipörgő, az előttünk haladó kocsi által a szélvédőnkre, lámpánkra lőtt aszfaltdarabok is gyakorta okozhatnak.
S hogy mit akar az autós, ha már javíttatnia kell a négykerekűt? A lehető legrövidebb kocsi nélküli időt, a lehető legkevesebb utánajárást és bürokráciát, a lehető legkevesebb váratlan kiadást.

Mit tudnak a biztosítók?

Némelyik bizony furcsa dolgokat. Miközben az autósok egyre igényesebbek lettek, előfordult, hogy még a szerződésükre vagy egy egyszerű díjigazolásra is hónapokat kellett várniuk. Nyáron az egyik kisebb biztosítónál az állami felügyelet (PSZÁF) „pénzügyi szükséghelyzetet" állapított meg. A sajtónak az is visszatérő témául szolgált, hogy néhány nem szolgáltató felelősségbiztosító miatt a balesetben vétlen autósok közvetlenül kerestek elégtételt a károkozó félnél. Volt, amikor rakodásban edzett teherautó-sofőr adott „szerenádot" a féktávolságot elvétő autóstárs ablaka alatt.

A piacvezető Allianz Hungária az év végén stratégiai döntést hozott. A minőségi szolgáltatást előtérbe helyezve a valós ügyféligényeket fogja kiszolgálni minden eddiginél jobban. Az aktívan elérhető kedvezményeket – ezekhez most egy bankkártyás vásárlási hitellehetőséget is társított – és az új szolgáltatásokat összefüggő rendszerben dobta piacra. A társaság felelősségbiztosított ügyfeleinek a hazai segítségnyújtás évente egyszer ingyenesen jár baleset, de még műszaki meghibásodás esetén is. Telefonos ügyfélszolgálatán keresztül az Allianz Hungária szervezi és egy limittel téríti is az autómentést. Ugyanígy a lámpabura- és a szélvédőkárok javíttatását. A minőségi biztosítás, a szolgáltatások előtérbe helyezése nyilván példamutató lesz a hazai piacon és máris követőkre akadt.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Audi A4 DTM tanulmányautó

Az Audi a Német Túraautó Bajnokságban (DTM) elért sikereit egy új tanulmányautóval ünnepeli. 2004-ben a márka háromszoros győzelemmel zárta az évadot. Az Audi A4 DTM Edition modellt a quattro GmbH fejlesztette ki azoknak az ügyfeleknek, akik a széria modellek eleve sportos felszereltségénél még több sportosságot keresnek. A tanulmányautó optikailag több dinamikát sejtet. Tovább olvasom