Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 5°C | 13°C Még több cikk.

Luxus, sebesség és adrenalin

Léteznek autók, amelyekről az emberek 99,9 százaléka csak álmodhat. Itthon. A BMW 6-os kupéját és kabrióját már Magyarországon is forgalmazzák, elérhető a másik bajor „luxusfenevad", az Audi R8-as is.

BMW 6-os Coupé és Cabrio, már itthon is

Már Magyarországon is kapható a BMW két megújult álomautója, az 6-os Coupé és az új BMW 6-os Cabrio. Gyorsan megérkeztek, világpremierjük ősszel, a Frankfurti Autószalonban volt. Karakteres formaviláguk, átdolgozott gazdag belső terük, valamint innovatív hajtásrendszereik révén az új modellek izgalmasabbá váltak – ez a klasszikus Gran Turismo filozófia.


A legfontosabb újdonság a motorháztető alatt rejtőzik: ebben a szegmensben első ízben gondoskodik dízelmotor a vonóerőről és gazdaságosságról. A világ legerősebb háromliteres soros hathengeres dízel aggregátja mély benyomást keltve biztosítja a BMW 6-os gazdaságos dinamikáját.

A benzinmotoroknál is átfogó megoldások szolgálják az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás optimális értékeit, köztük a soros hathengeres motor második generációs közvetlen benzinbefecskendezésével, a fékenergia-visszanyeréssel. Az új hatfokozatú sport automata sebességváltó jól illeszkedik a 6-os karakteréhez, így az autó ereje az impozáns gyorsuláskor is megmutatkozik.

Audi R8, magyar szívvel

Több magyar szakújságíró is tesztelhette már az Audi R8-ast, ki Nevadában, ki közelebb, itthon, a Hungaroringen. Kevesen tudják, de Győrött, az Audi Hungária szerszámgyárában készítik a motorháztetőt, az oldalelemeket, az ajtókat és a gépkocsi tetejét az R8-as modellhez. A sportautó motorját egy 4,2 literes, 421 lóerős nyolchengeres FSI-t szintén itt gyártják. A motor maximális forgatónyomatéka 430 newtonméter, amely 4500 és 6000 percenkénti fordulatszám között folyamatosan a vezető rendelkezésére áll, ennek kilencven százalékát pedig 3500 és 7600 között kínálja.


Az R8 mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsít 0-ról 100-ra, csúcssebessége pedig 301 kilométer/óra. Az autó stabil, a legendás quattróhajtást a középmotoros konstrukcióra jellemző tömegeloszláshoz igazították. Az R8-at – természetesen kis szériában – az Audi AG neckarsulmi gyárában, az erre külön kialakított üzemben szerelik össze.

Az új modell annak az R8-asnak a továbbfejlesztett változata, amellyel az Audi a Le Mans-i 24 órás diadalt ötször is megnyerte. A kocsi összkerék meghajtású, karosszériája alumíniumból készül – így csupán 3,71 kilogramm jut egy lóerőre –, a kétüléses autó alapára 30 millió forint körül van.

Bemutatkozott az új Nissan GT-R

Az új GT-R örökölte mindazt a hagyományt, amelyet a Skyline sorozat csúcsát jelentő GT-R-ek alapoztak meg. Ezen túl utat mutat az összes jövőbeli Nissan autó számára. – A dinamikát és a biztonságot, valamint a környezetvédelmet olyan szinten valósítja meg, hogy a világ minden sarkában bátran demonstrálja a Nissan technológiai fejlettségét – mondják tervezői.

A második cél a teljesen új szuperautó létrehozása. Olyan, amely gyors, de kis fogyasztású, nagy teljesítményű, de tisztán tartja a levegőt, dinamikus, de biztonságos.




A Nissan GT-R szolgálhat egy versenyzőt a versenypályán, vagy bárkit a nyaralóhelyre vezető úton. GT módjára cirkálva az automatikus sebességváltóval a luxus érzetét kelti, a németországi Nürburgring versenypályáján viszont bebizonyította mit tud. A Nissan GT-R 7:38-as köridőt futott a Nürburgringen, ahol a rettegett nagy sebességű „Kesselchen" kanyarban nedves volt az útburkolat.

A GT-R négykerékhajtás rendszere a nagyobb agilitás érdekében – a világon először – független kardántengelyű. A vadonatúj 480 lóerős (353 kW) teljesítményű kétturbós motor takarékos és tiszta. A könnyű, présöntésű alumínium, szénszálas erősítésű műanyag és nagyszilárdságú acél elemekből készült karosszéria új padlólemezre épül, légellenállása – Cd=0,27 – kategóriájában a legjobb.

A világ leggyorsabb szériakocsija Bentley?

A Continental GT sportváltozata, a találóan Speed-nek nevezett luxuskupé valószínűleg a legerősebb és leggyorsabb sorozatban gyártott Bentley. Hatliteres V12-es biturbó VW-motorjának teljesítményét 552-ről 610 lóerőre növelték, a nyomatéka 750 Nm-re duzzadt, így a GT Speed 4,8 helyett már 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra a 2350 kilós tömeget . A végsebessége 318-ról 326 km/órára nőtt.




A megújuló Continental GT Coupén alapuló Speed sötét hűtőrácsot, 20 colos, sokküllős felniket, nagyteljesítményű Pirelli abroncsokat, valamint nagyobb, szélesebb első légbeömlőket és szélesebb kipufogóvégeket kapott. Elöl 10, hátul 15 mm-rel ültették lejjebb a karosszériáját. Sportosítottak a légrugós felfüggesztéseken és a kormányzáson, a menetstabilizáló rendszert pedig felfrissítették. Utasterében multifunkcionális bőrbevonatú kormánykerékkel, krómozott váltókarral, alumínium sportpedálokkal találkozhatunk.

A sebességnek persze ára van, a Bentley Continental GT Speed valamivel 200 ezer euró felett „indul".

Olvasóink írták

  • 2. titi 2008. január 17. 19:39
    „Minek nincs vége Haver?”
  • 1. Kovács András 2008. január 15. 18:32
    „A lead-nek nincs vége...”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megérkezett az új BMW 1-es Coupé

A BMW sikeres 1-es sorozata ezúttal egy kompakt és erőteljes formavilágú kétajtós változattal… Tovább olvasom