Kisalföld logö

2016. 09. 28. szerda - Vencel 10°C | 22°C

Bemutató: Renault Mégane Grandtour és Limousine

A 2003-as Barcelonai Autókiállításon hullik le a lepel a Mégane II Grandtour és Limousine változatokról. A 2002 júliusában bemutatott Berline és Coupé, illetve a 2003-as Genfi Autószalonon debütált Mégane Cabriolet és Scénic II modellekkel együtt már hat egyéni karosszériastílust tartalmaz a program.
A Mégane II sorozatot megerősítő új változatok kibővítik a Renault vevőkörét a középkategóriában, és nemzetközi szinten fokozzák értékesítését. A Mégane II Grandtour és Limousine biztonsága, komfortja, stabilitása és vezethetősége a Mégane-család magas színvonalának jegyeit viseli. Kategóriaelső méreteikkel és csúcsmodellhez illő felszereltségükkel azoknak a vásárlóknak felelnek meg, akik tágas, ugyanakkor erős személyes kisugárzású autót keresnek.

A Mégane Grandtour elsősorban Észak-Európában és Olaszországban számíthat nagy sikerre, ahol a kombik elválaszthatatlanok az autós kultúrától. A Mégane Limousine-t viszont kezdetben a Nyugat-Európán kívüli piacokra szánták, ahol különleges népszerűségnek örvendenek a lépcsőshátú autók.
A két új változat határozottan nemzetközi jellegét még jobban kihangsúlyozza, hogy Spanyolországban és Törökországban készülnek. Világosan elkülönülő személyiségük ellenére e két modell alkatrészeinek nyolcvan százaléka közös a Berline és a Coupé változatokéval.

Tervezés a program indulásától fogva

A Mégane Grandtourt erős rokoni kapcsolat köti a Laguna Grandtourhoz, amelytől a jelentősen megnövekedett csomagtér ellenére megörökölte „túrakocsi" jellegét. Feszes vonalaival, karcsú alakjával és függőleges hátsó lámpaegységeivel, 17 colos kerekeivel és tetősínjével határozottan dinamikus benyomást kelt.
A Mégane Limousine nem más, mint e hagyományos karosszériaforma korszerű, egyéni megjelenítése. Magassága, tereinek összefogottsága és tágasságot sejtető külleme felsőbb piaci kategóriájú autótípusra utal.

Belül ugyanazt a minőségi kidolgozást és érintődesignt találjuk, mint a Berline és Coupé változatban. Az autó egyéni kialakítására 5 féle felszereltségi szint (Authentique, Authentique Plus, Dynamique, Dynamique Plus és Privilege), valamint a Mégane II és Scénic II programból ismert „a la carte" motorválaszték  ad lehetőséget.

Kategóriaelső méretek

Eltérően számos kombitól és lépcsőshátútól, amelyek tengelytávja és hátsó ajtajának mérete azonos a Berline-ével, a Mégane Grandtour és a Mégane Limousine tengelytávja 61 milliméterrel nagyobb a Berline-énál. Ez közvetlen előnnyel jár a hátsó ülésen, ahol a lábtér (230 mm) a kategória legnagyobbja.
A hátsó ajtók, amelyek jóval nagyobbak, mint a Mégane Berline esetében, megkönnyítik a be- és kiszállást.A Limousine és a Grandtour hátsó túlnyúlása 228, illetve 230 milliméterrel hosszabb a lejtőshátúénál. Az ennek köszönhető 520 literes poggyásztér nem csupán a típuselődökét múlja felül, hanem a vetélytársakét is.

A dinamikus viselkedés etalonja

Az egyéb Mégane modellekkel közös alapvázra épülő két autótípus azt az új futóművet kapta, amely már bizonyított a lejtőshátúban és a kupéban, de az eltérő hátsó kialakításnak megfelelő beállítással. Van bennük többek között ABS, vészfék-asszisztens, keréknyomás ellenőrző rendszer és alulkormányzottság-kontrolláló funkciót tartalmazó, új generációs ESP is. Átvették továbbá a bármilyen vezetési stílushoz nagyszerűen megfelelő, precíz kontrollt biztosító, változó rásegítésű szervokormányt.
A Mégane Grandtour és a Mégane Limousine már a bemutató időpontjától sokféle erős, de gazdaságos motorral és új nemzedékű erőátvitellel lesz kapható. A benzinmotor-kínálatot a 98 lóerős 1.4 16V, a 115 lóerős 1.6 16V és a 136 lóerős 2.0 16V képezi.
A közös nyomócsöves turbódízelek választéka a 80 illetve 100 lóerős 1.5 dCi-ből és a 120 lóerős 1.9 dCi-ből áll; az utóbbi nyomatékmaximumát 300 newtonméterre emelték. E motorokhoz öt- vagy hatfokozatú sebességváltó kapcsolódik. Az 1.6 16V, a 2.0 16V és a 100 lóerős 1.5 dCi kapható lesz a kézzel kapcsolható Proaktív automata váltóval is.

A biztonság a Mégane II sorozat alaptulajdonsága

A Renault passzív biztonsági tapasztalataira épülő Mégane Grandtour és Limousine biztonsága a kategória legjobbja. A fejlesztésük kiinduló pontját képező lejtőshátú modell 2002-ben a maximális ötcsillagos értékelést kapta az EuroNCAP törésteszten, de a Mégane Grandtour és a Limousine struktúráját még ehhez képest is megerősítették, az eltérő hátsó méreteknek megfelelően. A programozott deformációjú energiaelnyelő zónák a lehető legjobb ütközési viselkedést garantálják.

Csúcskategóriájú menetkényelem

A Mégane II család többi tagjához hasonlóan a Grandtour és a Limousine is hasznot húz a Renault tapasztalatából, amelyet a komfort és az utazás kellemessége terén felhalmozott. Erre vallanak olyan innovatív részletek, mint a dupla síkpadló. A Mégane Limousine felszerelésébe meredekebb dőlésű hátsó üléstámla, zárt rakodórekesz és a hátsó ülés mögötti napfény-roló tartozik. Mindkét változat hátsó ajtóiban van kihúzható napfény-roló, amelyet a felsőbb kategóriákat idéző számos komfortmegoldás egészít ki.

A csúcsmodellekből átvett innovációkat felsorakoztató Mégane Grandtour és Limousine a változattól függően tartalmaz a kezelést megkönnyítő, illetve a tulajdonost megnyugtató részleteket, mint a kezet felszabadító zárnyitás és motorindítás, az összeépített tanksapka és fedél, a sebességszabályozó és sebességhatároló, valamint az eső- és fényérzékelős automatika.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A netezők kedvencei

Az autoscout24.com autós keresőportál… Tovább olvasom