Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Az új BMW 3-as

Az új modell változata még magasabbra helyezte a mércét innovatív megoldásaival.

Az immár 30 éve kategóriája legjobbjaként emlegetett BMW 3-as sorozat legújabb változata az E90 kódjelű modell még magasabbra helyezte a mércét a motor, a karosszéria és a kényelem terén alkalmazott innovatív megoldásaival.

A nagyításhoz kattintson a képekre!
A legújabb 3-as BMW tervezői részben könnyű, részben nehéz helyzetben voltak: egyrészt építhettek a világ egyik legelismertebb középkategóriás sportlimuzinjának (és kombijának, kupéjának, kabrioletjének) kitűnő műszaki alapjaira, másrészt el kellett érniük, hogy az új 3-as az elődjénél is szebb, erősebb és meggyőzőbb modell legyen. Ráadásul az előző 3-asok annyira sikeresek voltak, hogy az elmúlt években bázismodellként alapozták meg a BMW ragyogó értékesítési és üzleti eredményeit – teljesen érthetően. Nem csoda hát, ha az akciós áron kínált „kifutó" modellekre most eléggé nagy az érdeklődés, hiszen a kiforrott technikájú, egyéni stílusú 3-asok már bizonyítottak. Mindenesetre a müncheniek a siker folytatása érdekében mindent bevetettek.

Jövőbe mutató karosszéria

Az új 3-asok még könnyebbek, erősebbek és ezáltal részben biztonságosabbak is, mint elődeik. Ez a könnyített súlyú acélszerkezetek alkalmazásával lehetséges, amelyeket különleges technológiai eljárásokkal formáznak meg. Az új modellekben a karosszéria feszességét 25 százalékkal növelték, anélkül, hogy az autó tömegének rovására ment volna. Ugyanakkor a biztonság növelése érdekében további lépéseket is tett a bajor gyár: például minden modellben szériafelszerelés a fékezés intenzitásától függően felvillanó, kétfokozatú féklámpa, illetve rendelhetőek az adaptív fényszórók, amelyek már messziről bevilágítják a kanyart.

Sportdízel: az új BMW 320d
Ez a változat a szegmensének legdinamikusabb autója kitüntetéssel büszkélkedhet, amit elsősorban a második generációs common rail technológiának köszönhet.. A kocsinak lendületet adó 163 lóerőhöz 340 Nm nyomaték társul, 5,7 literes átlagfogyasztással, a végsebesség pedig 225 km/óra. A 320d gyorsulása 8,3 másodperc 0-ról 100 km/órára.
A belső tér sem hazudtolja meg a BMW nevet, hiszen az utasteret egyaránt jellemzi a kényelem és a sportosság. A már jól ismert iDrive rendszer természetesen a 3-asból sem hiányzik, és a klímán és rádión kívül szinte minden ezen a rendszeren keresztül működtethető. A kényelem fokozása érdekében a légkondicionáló eddig még nem tapasztalt gyorsasággal képes  lehűteni vagy felmelegíteni az autó belső terét.

Négy új motorral

Az új 3-as idén márciusi piaci bevezetésekor három benzines és egy dízel változattal szállt versenybe konkurenseivel. Mind a négy motor figyelemre méltó többletet nyújt a teljesítmény, a vezethetőség, és a gazdaságosság terén egyaránt, és természetesen mind a négy már önmagában is különlegességnek számít:

Hat henger extra könnyű magnéziummal

A csúcsmodell BMW 330i-ben elhelyezett soros hathengeres motor 258 LE teljesítménye 27 lóerővel múlja felül elődjét.  Kategóriájában ez az autó a legnagyobb teljesítményű és legkönnyebb hathengeres.
A súlycsökkentés érdekében az új 3-asban a BMW most először helyettesítette az alumíniumot a mintegy 30 százalékkal könnyebb magnéziummal.
A BMW 330i mindössze 6,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, végsebességét pedig 250 km/óránál korlátozza az elektronika, amihez képest igen kedvező a fogyasztása, hiszen 100 kilométeren mindössze 8,7 litert igényel.

A nagyteljesítményű négyhengeres: BMW 320i

A sorozat legerősebb négyhengeresének szerepét a BMW 320i vette át. A kétliteres változat alapját az eddig 318i-ben alkalmazott soros négyhengeres motor képezi. A hatékonyság növelése érdekében természetesen ezt a modellt is felszerelték a Valvetronic szelepvezérléssel. Teljesítménye 150 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 200 Nm 3600-as percenkénti fordulatszáon. Ennek köszönhetően a BMW 320i 9,0 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet álló helyzetből, végsebessége pedig 220 km óránként. Mindehhez 100 km-en mindössze 7,4 liter benzinfogyasztás társul. A jövőben az új BMW 3-as sorozat még több benzines változattal fog bővülni.

Hat sebesség minden modellben

Új generációs DSC

Szintén a biztonság növelését szolgálja a BMW 3-asban megtalálható legújabb generációs DSC menetstabilizátor is, amely a lejtőn való elindulásnál meggátolja a visszagurulást, illetve az autó megállásnál érzékelhető „előre bólintását" is.

Az új BMW 3-as sorozat minden modellje hatsebességes. A plusz egy fokozatnak köszönhetően a vezető mindig a fordulatszámnak legmegfelelőbb sebességben tudja vezetni az autót. Ez főként az elindulásnál előnyös, hiszen az első fokozatban érzékelhetően megnőtt az autó húzóereje.
Összességében elmondható, hogy az új 3-as dinamikusabb mint elődje, a végsebessége is magasabb értékeket tud felvenni, fogyasztása azonban alacsonyabb.

Csúcstechnológia a lendületes autózás szolgálatában

Természetesen az új 3-ast rengeteg technológiai fejlesztéssel szerelték fel a vezetés élményének fokozása érdekében. Így például gombnyomásra indítható el, ami újdonságnak számít, ám a már jól bevált BMW sajátosságok sem hiányoznak belőle, így az új 3-asban is hosszában van elhelyezve a motor, és a hátsó kerekek felelnek a meghajtásért.
Újdonságnak számít a kétcsuklós első futómű, amely az új 3-asnál teljes egészében alumíniumból készült, és tökéletes egyensúlyba hozza az autó dinamizmusát és a kényelmet, illetve növeli a stabilitását. Az agilitásért és sportosságért a könnyűfémből készült öt lengőkaros hátsó futómű felel.

Egyedülálló aktív kormányzás

A hathengeres modellekhez választható az aktív kormányzási rendszer is, amelyet eddig csak magasabb kategóriájú BMW modellekben találhattunk meg. A rendszer a kormány áttételét változtatja a sebességtől függően. Az új 3-asban ráadásul a rendszer problémás útviszonyok esetén, például jégen, hóban, vagy nedves aszfalton még inkább beavatkozik. Így a rendszer gyorsabban és precízebben igazítja ki az autót, mint akár egy tapasztalt vezető, aminek következtében nő a vezető és az utasok biztonsága.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

VW Passat: másodszorra 5 csillag

Másodszorra ugyan, de a VW Passat is megkapta az öt csillagot az Euro NCAP törésteszten. Frontális ütközésben a megszerezhető 16 pontból 14-et ért el a középkategóriás Volkswagen. A gyalogosok és kerékpárosok védelmét kellően jónak ítélte a szervezet a 36-ból megszerzett 17 ponttal. A Passattal egy körben tesztelt autók közül az Opel Zafira és a SEAT Toledo is megkapta az öt csillagot. Tovább olvasom