Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Az Audi a válság ellenére is versenyez

Gazdasági válság ide vagy oda, az Audi még a gazdaságilag nehezebb időszakok során is a versenypályák állandó szereplője kíván maradni. Jövőre Le Mansban is ott lesznek a négykarikás autók.

Az AUDI AG jövőbeni versenysport-szereplése alapvetően három területre oszlik: a négykarikás márka a 2009-es szezonban a Le Mans-i 24-órás versenyen valamint a DTM mezőnyében egyaránt ismét megméretteti magát. Mindezt az új Audi R8 LMS formájában az Audi Sport által első ízben, kifejezetten az ügyfélsport céljaira kifejlesztett versenymodell egészíti ki. Ezzel együtt viszont az Audi a 2009-es szezonban nem vesz részt az Amerikai Le Mans Sorozat (American Le Mans Series; ALMS) küzdelmeiben.

„Tisztában vagyunk a versenysportnak a márka sikerei tekintetében betöltött rendkívül fontos szerepével" – hangsúlyozta Michael Dick, aki az igazgatótanács műszaki fejlesztésért felelős tagjaként az AUDI AG versenysport-tevékenységét is felügyeli. „Ennek megfelelően magától értetődő, hogy az Audi mindvégig, még a gazdaságilag nehezebb időszakok során is a versenypályák állandó szereplője kíván maradni. Annál fontosabb számunkra, hogy olyan versenyágakban jelenjünk meg, ahol a költségek és az előnyök mérlege egyértelműen pozitívan alakul."



Az Audi így a sport-prototípusok és a DTM mezőnyében egyaránt a további részvétel mellett döntött. Az Audi R8 LMS formájában pedig az Audi immár ügyfélcsapatai számára is színvonalas technikát és jellegzetes Audi-vonásokat hordozó, ám emellett viszonylag egyszerűen vezethető versenyautót kínál.

Új dízel versenyautó Le Mans-ra

Az Audi a Le Mans-i 24-órás versenyen különösen is képviselni kívánja „A haladás technikáját". A négykarikás márka e nagy múltú, klasszikus francia megbízhatósági verseny történetében tavaly júniusi, immár nyolcadik győzelmével csupán egyetlen diadallal marad el a Ferrari mögött. Ennél több Le Mans-i diadalt már csak a Porsche számlál.

Az Audi tehát kilencedik győzelmét vette célba a világ talán legkeményebb autóversenyén, ahol immár szintén az alternatív és üzemanyag-takarékos hajtások állnak a figyelem középpontjában. Az Audi mindennek 2009 júniusában már egy teljesen új fejlesztésű LMP1-kategóriás versenygéppel kíván eleget tenni. Az Audi R15 TDI már első pillantásra is alapvetően különbözik elődjétől, az R10 TDI modelltől, s számos innovatív műszaki megoldása révén az Audi jövőre is meg kívánja őrizni Le Mans-i elsőségét.

Az új Le Mans-i prototípus kisebb, könnyebb és még gazdaságosabb TDI-motorral készül. Karosszériája és aerodinamikai fejlesztései terén az Audi Sport mérnökei a jelenlegi Audi A4 DTM modellen is jól látható fejlesztési irányvonalat követték.



„Egyértelmű számunkra, amennyiben továbbra is ilyen sikeresek akarunk Le Mans-ban maradni, teljesen új versenyautót kell készítenünk" – fejtette ki Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „Az eredmény pedig az Audi R15 TDI. Az R10-től az R15-ig jóval nagyobb lépést tettünk, mint annak idején az R8 és az R10 között."

Az elődmodellből ugyanis csupán az alapkoncepciót vették át, az ugyancsak nyitott roadster felépítésű R15 TDI hajtásáról szintén TDI-erőforrás gondoskodik. Az Audi egyelőre nem kíván nyilvánosságra hozni további részleteket.

Az új Le Mans-i versenygép első, nem nyilvános tesztjeire a tervek szerint még az idén sor kerül. Az R15 TDI a nagyközönség számára csak közvetlenül első versenyszereplése, a 2009. március 21-i, 12-órás sebringi (Amerikai Egyesült Államok) futam előtt mutatkozik majd be.

Az Audi Sport Team Joest három új R15 TDI prototípussal áll rajthoz a 24-órás Le Mans-i versenyen.

A 2008-as DTM bajnok-autó továbbfejlesztése

Az Audi aktuális bajnokként, 2008-as győztes versenyautójának továbbfejlesztett változatával, s igen ambiciózus célkitűzésekkel érkezik a DTM rajtjára. Az Audi az „új" DTM történetének első gyártójaként szeretné a bajnoki címet sorozatban immár harmadszor is elhódítani.

Az új A4 DTM-változata nyolc pole pozíciójával és hat győzelmével még magasabbra emelte a mércét a 2008-as szezon során. Az „R14 plus" belső kóddal jelölt modell szinte minden területen tovább fejlődött.

A sikeres Abt Sportsline, Phoenix és Rosberg csapatok összesen négy új és akár öt 2008-as Audi A4 versenygéppel sorakoznak majd fel a DTM mezőnyében. Pilótái tekintetében az Audi a már jól ismert és bizonyított tehetségekre épít, mindegyik pilóta a 2008-as szezon DTM és R10 TDI legénységéből kerül ki.

Az Audi R8 GT3-versenyváltozata

Az R8 GT3-változata formájában az Audi első ízben fejlesztett ki kifejezetten az ügyfélsport céljaira szánt versenyautót. Az Audi R8 LMS hajtásáról 500 lóerő feletti, V10-es aggregát gondoskodik majd.
Audi R8 LMS

Az új Audi R8 LMS a 2009-es szezon során már megjelenik a versenypályákon: a különböző európai versenysorozatokban és a Nürburgring 24-órás futamán akár nyolc ügyfélautó is rajthoz állhat, utóbbi viadalra az Audi Sport az R8 LMS kifejezetten a hosszú távú, megbízhatósági versenyekre kifejlesztett változatával készül. Gyári szinten egyelőre nem tervezik az új GT3-autó versenyeztetését.
Audi R8 LMS

Az Audi R8 LMS fejlesztésében Christian Abt, Frank Biela és Frank Stippler tapasztalt versenyzők is részt vettek.
Audi R8 LMS

Az Audi jelenlegi versenysport-tevékenységét ügyfélsport-programja formájában újabb pillérrel egészíti ki, amely a tervek szerint középtávon önfinanszírozóként működne, s az új ingolstadti ügyfélsport-centrum is ezt szolgálná.

A versenysport jelentősége az Audi számára

„Az AUDI AG 2008-ban versenysport-tevékenysége történetének legsikeresebb szezonját zárta" – jelentette be Dr. Wolfgang Ullrich, az Audi versenyigazgatója. „A 2009-es esztendőben is ezen az úton szeretnénk járni. Tekintettel azonban a nemzetközi gazdasági és pénzügyi válságra, egyértelmű, hogy a költségcsökkentésből a versenysportnak is ki kell venni részét. Annál örömtelibb, hogy megleltük a szükséges forrásokat két nagy projektünk, a Le Mans-i sport-prototípusok és a DTM programjának folytatására, s mindezt sporttevékenységünk újabb gyöngyszemeként a GT3 ügyfélsport-sorozattal egészíthettük ki. Mindez jól mutatja, milyen fontos a versenysport az Audi számára."
(Forrás: audi.hu)

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Audi Performance Roadshow: fehér villámok Győr útjain

Hova és meddig fejlődhet még az automobilizmus - ezt a kérdést sokan felteszik, leginkább maguk a… Tovább olvasom