Kisalföld logö

2016. 09. 29. csütörtök - Mihály 13°C | 24°C

Audi RS 4 Avant és RS 4 Cabriolet

Hogy teljessé váljon az RS 4 család, a modell tavalyi bemutatkozása után az idei nyáron jelenik meg az Avant és a Cabriolet változat.

2006 nyarától az Audi először kínál az Audi RS 4-ből kifejlesztett modellváltozatokat. Hogy teljessé váljon az RS 4 család, a modell tavaly év végi bemutatkozása után az idei nyáron jelenik meg az Avant és a Cabriolet változat.

Audi RS 4 Avant

Ebben az modellben egyesítette az Audi a sportautók jellegzetességeit és egy Avant gyakorlati előnyeit. Annak ellenére, hogy az RS 4 Avant első generációját alig több, mint másfél évig gyártották, a kiszállítások mégis meghaladták a 6000 darabot. Bár számos megkülönböztető tulajdonsággal bír az új RS 4 Avant, az továbbra is az A4 modellcsalád tagja.

Az RS 4 Avant raktere sokoldalúságával optimális kihasználtságot biztosít, meggyőző belső kialakításával és multifunkiconalitásával új mértéket teremt ebben az osztályban. A csomagtartó alacsony küszöbmagassága és a finoman kialakított oldalperemek lehetővé teszik az akár 1 méter széles tárgyak szállítását is.

Mindent összevetve az új Audi RS 4 Avant funkcionalitásával és kiemelkedő vezetési tulajdonságaival nem csupán méltó utódja az első generációnak, hanem túl is szárnyalja azt minden szempontból.

Audi RS 4 Cabriolet

Az Audi nyitott sportautó-gyártásának történetében eddig sohasem látott erőt rejt az RS 4 Cabriolet, köszönhetően a 420 lóerős V8-as motornak, ami igazi sportautóvá változtatja az RS 4 Cabriolet-et.
Első ránézésre látható, hogy az autó az RS 4 család tagja, ugyanakkor ha a belsejét vesszük szemügyre, láthatjuk, hogy az ülések azok, amelyek egyértelműen megkülönböztetik a hagyományos RS 4-től illetve az Avant-tól. Amíg a másik két RS modell kagylóülésekkel van felszerelve, addig a Cabriolet alapfelszereltségéhez tartozik a sportülés, bár opcionálisan kagylóülésekkel is rendelhető.

Az elektro-hidraulikus tető teljes kinyitásához 21 másodperc szükséges, működtetése maximum 30 km/h sebesség mellett lehetséges. A hátsó üvegablak fűtött, így az minden időjárási viszonynál tiszta kilátást biztosít.
Az RS 4 és az RS 4 Avanthoz hasonlóan a Cabriolet hasmagassága is 30 milliméterrel alacsonyabb, mint az A4 Cabriolet-nél. Ez  még inkább kiemeli az autó sportosságát.
Bár az RS 4 Cabriolet szigorú súlycsökkentésen esett át, a felszereltség és a biztonsági standardok terén ez semmiféle kompromisszumot nem jelentett.

Az RS 4-es modellt hajtó 420 lóerős V8 motor 8250 percenkénti fordulatszámra képes gyorsítani az autót. Ez a kompakt erőforrás 5500-as percenkénti fordulatszámnál éri el nyomatékának csúcsát, a 430 Nm-t. A maximális nyomaték legalább 90 százaléka elérhető a 2250 és 7600 közötti fordulatszám-tartományban. Ennek eredménye a folyamatos és kitűnő húzóerő, amely lehetővé teszi, hogy a vezető gyakori váltások nélkül kényelmesen vezessen.

A remek motorteljesítménynek köszönhetően az autó 4.8 másodperc alatt éri el a 100 km/ óra sebességet (az Avant 4.9 másodperc, a Cabriolet szintén 4.9 másodperc alatt), 200 km/óra sebességre pedig 16.6 másodperc alatt képes felgyorsítani (Avant: 16.9 másodperc, Cabriolet: 17.5 másodperc). Mindhárom modellváltozatnál az elektronika 250 km/h sebességnél szabályoz le.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Megkezdődött a sorozatgyártás

Megkezdődött a győri Audi Hungaria Motor Kft.-nél az új Audi TT Coupé sportautók sorozatgyártása. A keddi nyitónapon ötven darab új autó gördült le a futószalagról. A sorozatgyártás első TT-jét Kóka János gazdasági miniszter próbálhatta ki dr. Jochem Heizmann-nak, az Audi AG igazgatótanácsa tagjának társaságában. Szeptembertől már nálunk is kapható nálunk is a második generációs TT. Tovább olvasom