Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

A Nissan a 78. Genfi Nemzetközi Autószalonon

A Nissan három olyan „sztár-autót" állít ki, amelyek jól érzékeltetik a márka szenvedélyes elkötelezettségét a teljesítmény, a design, az innováció és a technológia iránt. ezek a következők: GT-R, Pivo 2, új Murano. A modellek első ízben kerülnek bemutatásra Európában.

GT-R

A már megjelenése előtt izgalommal várt GT-R a legjobb megtestesítője annak, hogy milyen szenvedéllyel viszonyul a Nissan az autókhoz és az autózáshoz; 3.8 l-es, dupla-turbós V6-os motorjának teljesítménye 480 LE, nyomatéka 588 Nm, és mindezt a valaha tervezett legkorszerűbb összkerékhajtási rendszer továbbítja a négy hajtott kerékhez, a hátul elhelyezett, két tengelykapcsolós, a kormányoszlopon lévő karokkal működtetett fokozatváltójú sebességváltón keresztül. A GT-R menetdinamikai jellemzői a vezető által beállítható kerékfelfüggesztés, sebességváltás és stabilitás-szabályzás révén idomíthatók a vezetési feltételekhez vagy a vezető által kedvelt vezetési stílushoz. Ez az adaptációs képesség megerősíti a GT-R létrehozása mögött meghúzódó központi filozófiát: szuper-sportautó bárkinek, bármikor, bárhol.

Miközben a GT-R alkalmas arra, hogy városi környezetben a lehető legnyugalmasabban lehessen autózni vele, tökéletes sportautó-tulajdonságait alátámasztja az a tény, hogy 7 perc 38 másodperces köridőt ért el a Németországban található, legendás Nürburgring versenypálya Nordschleife („Északi kanyar") elnevezésű szakaszán, ami egyike az itt sorozatgyártású autók által elért legjobb eredményeknek.
A GT-R európai értékesítése jövő év márciusában kezdődik, az árakat és a specifikációkat – a modell értékesítését és szervizelését támogató hálózati stratégiára vonatkozó részletes információkkal együtt – a Genfi Autószalonon hozzák nyilvánosságra.

Pivo 2

A Pivo 2 a Nissan autók iránti szenvedélyének másik végletét képviseli, ami leginkább a barátságos, innovatív és design-indíttatású jelzőkkel illethető. Ez az irányzat képviseli az elkötelezettséget az autósok új generációit megszólító új, innovatív és merész megoldások iránt.
A Pivo 2 nulla károsanyag-kibocsátású jármű, amelyet kerekenként egy-egy kisméretű, tárcsa alakú 3D villanymotor hajt, melyek energiaellátása korszerű, továbbfejlesztett, szupervékonyságú lítium-ion (Li-Ion) akkumulátorokkal történik. Vezetése közben a vezető mindig a haladás irányába nézve helyezkedhet el, mivel az utasfülke 360 fokban elfordítható, továbbá minden egyes kerék 90 foknyira kormányozható el, aminek eredményeképpen a parkoláshoz kapcsolódó manőverek könnyedén hajthatók végre.



Az utastér egyetlen, homlokfali ajtón keresztül közelíthető meg, amely egyben a fő kezelőszerveknek is helyet ad. Ezek az „X-by wire" (vezetéken keresztüli) technikával működtethetőek, ami azt jelenti, hogy a Pivo2 irányító rendszereiben a kormány és más elemek mechanikus kapcsolatainak helyébe elektromos jelek léptek.

Új Murano

A teljesen megújult Murano a jelenlegi modell sikerére épít, miközben stílusosabb, kifinomultabb, jobb a teljesítménye, nagyobb és kényelmesebb a belső tere.

A piacon jelenlévő legkarakterisztikusabb modellek egyikeként a Murano a dinamikus és feltűnő „cross-over" autóként foglalta el a helyét, amelyik valós alternatívát jelent a főként közúti használatra szolgáló SUV-okkal (szabadidős terepjárókkal) szemben.

Az új modell – az erőnek, a biztonságosságnak és az összkerékhajtás által nyújtott aktív biztonságnak (amely magától értetődő egy SUV esetében), és az ehhez társuló, a sportos személyautókra jellemző dinamikus teljesítménynek és feltűnő megjelenésnek köszönhetően – folytatja ezt az irányvonalat.



Kívülről szemlélve, a második generációs Murano szembetűnő dinamikus vonalvezetése hasonlít az eredetire, megtartotta a modell jellegzetességének számító, felfelé ívelő hátsó oldalablakot, de mindent egyb

evetve, teljesen átdolgozták a karosszériát: minden egyes karosszériaelem különbözik az első generációétól.
Az autó belseje – különösen a hátul ülők számára – nagyobb és kifinomultabb, egyben gazdagabb felszereltségű, még inkább az „első osztályon utazás" érzetét kelti.

A Murano erőforrása továbbra is a hagyományos, 3.5 l-es, 24 szelepes V6-os VQ motor, amelyet a nagyobb teljesítmény érdekében átdolgoztak. Most 265 LE a teljesítménye, a nyomatéka 325 Nm, és jobb az eredménye, ha a stopperórával versenyez, de a benzinkútnál is.
Tökéletesítették a Murano Xtronic CVT-váltóját is, ami a technológia jelentős evolúciós fejlesztésében nyilvánul meg. Az alapos gépészeti módosítás a belső súrlódás 20 %-os csökkenését eredményezte. Az új CVT-váltó alkalmazása javítja az üzemanyag-fogyasztást, és ezzel egyidejűleg gyorsabb és érzékenyebb a fokozatváltás is.
Végül, a Murano a Nissan Europe modellpalettáján elsőként érhető el a cég által alkalmazott karcolásálló fényezéssel, amely megvédi a külső felületeket a mindennapi használat során óhatatlanul keletkező kisebb festék-sérülésektől.
A festékréteg az újonnan kifejlesztett rugalmas gyanta segítségével

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Új Chevrolet Aveo: markáns küllem

A Kalos kezdte, 2002-ben, a Chevrolet Európai sikertörténetét. 2006-ban a lépcsőshátú Aveo… Tovább olvasom