Kisalföld logö

2017. 08. 17. csütörtök - Jácint 19°C | 30°C Még több cikk.

A MINI Frankfurtban

Frankfurtban a MINI is bemutatta a hajtásrendszerek fejlesztőmunkájának eredményeit. A négy modellváltozat – a MINI Cooper S, a Cooper, a One és a Cooper D – már szériafelszereltségében innovatív fejlesztések sokaságát kínálja, és környezetkímélő.
Az élen a gazdaságos MINI Cooper D jár. Álló helyzetből mindössze 9,9 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra, miközben az EU-tesztcikluson 3,9 liter gázolajjal is megelégszik 100 kilométeren. A vezethetőség és az üzemanyag-fogyasztás közötti ilyen kedvező viszony még a kisautók szegmensében is kivételes, akárcsak a Cooper D emissziós adatai. A kilométerenként csupán 104 gramm kibocsátott szén-dioxid is új mérce, ha a négyhengeres dízelmotor teljesítményével összehasonlítva szemléljük. A common-rail közvetlen befecskendezéssel és változó turbinageometriájú turbófeltöltővel működő motor teljesítménye ugyanis 80 kW/110 lóerő, maximális forgatónyomatéka 240 newtonméter, s ez az overboost-funkcióval átmenetileg 260 newtonméterre is növelhető. A 195 kilométer/órás csúcssebesség további bizonyíték a MINI Cooper D sportosságára.

A MINI Clubman
A márkára jellemző történelmi gyökerek modern interpretációja az új Clubman. A karosszéria 24 centiméterrel míg a tengelytáv 8 centiméterrel lett hosszabb, így a megnövekedett a hátsó lábtér, a csomagtér térfogata pedig lehajtott hátsó üléssel 260–930 liter. A MINI Clubman már öt személy számára biztosít hosszú úton is kényelmes utazást, a beszállást pedig a közel függőleges állású, kétszárnyú hátsó „Clubdoor" ajtó teszi komfortosabbá.  
A MINI mindegyik változata már szériafelszereltségében hatfokozatú manuális sebességváltóval készül. Opcióként azonban most minden motorváltozathoz a váltási folyamatba manuális beavatkozást is lehetővé tévő „Steptronic" funkcióval kiegészített hatfokozatú automata sebességváltó is rendelkezésre áll. Az autó kínálta jellegzetes „gokart-érzés" dinamikával párosul. Az új fejlesztésű futóművet mindegyik modellhez külön hangolták, s a legmagasabb fokú mozgékonyságot biztosítja az elsőkerék-hajtású modellek számára. A gyors kanyarokban is pontos irányíthatóságról az új elektromos szervokormány gondoskodik. Mivel mindig csak akkor vesz fel teljesítményt, ha a kormányzás rásegítése valóban szükséges, illetve ha a vezető úgy kívánja, az EPAS rendszere jelentős mértékben hozzájárul az új MINI gazdaságosságának fokozásához.

Frankfurtban a kicsi a bors, de erős jeligével is domborított a márka, a MINI új versenyautói most tartották premierjüket. A John Cooper Works CHALLENGE versenygépek menetteljesítményei nem csupán a szériamodellekhez, hanem a jelenlegi versenyautókhoz képest is magasabbak.

Benzines számok
Menet közben temperamentumosak, tankoláskor visszafogottak – e tulajdonságok jellemzik a 2008-as modellév benzines változatait is. A MINI Cooper S, a Cooper és a One – akárcsak a MINI Cooper D – szintén rendelkezik a fékenergia-visszanyerés rendszerével, az automatikus Start-Stop funkcióval és a sebességváltás-jelzővel. A MINI Cooper S (128 kW/175 LE, 0-100 km/h: 7,1 másodperc, csúcssebesség: 225 km/h) esetében az átlagos üzemanyag-fogyasztás mindössze 6,2 liter (CO2-kibocsátás: 149 g/km). A Cooper (88 kW/120 LE, 0-100 km/h: 9,1 másodperc, csúcssebesség: 203 km/h) 5,4 litert igényel száz kilométerre (CO2-kibocsátás: 129 g/km), míg a One (70 kW/95 LE, 0-100 km/h: 10,9 másodperc, csúcssebesség: 185 km/h) 5,3 literrel is beéri (CO2-kibocsátás: 128 g/km).  

Olvasóink írták

  • 1. béla 2007. október 31. 22:07
    „szép kis ótó”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hetven éves a Toyota

Hetven évvel ezelőtt, 1937-ben alapította világhíressé vált autógyárát Kiichiro Toyoda, a Toyoda… Tovább olvasom