2023.03.24. 07:49
Nyugdíjba küldi buszait a Volán Győr-Moson-Sopronban - galéria
A napokban az egyik kiváló, ma már nyugdíjas győri buszvezető posztolta a közösségi médiában, ahogy korábbi hűséges „munkatársát” bontóba vitték.
Zátonyi Gergely, a Győribuszok szakportál szerkesztője számos most selejtezett buszt is elkísért az „utolsó útjára”. Fotó: Győribuszok.hu
- Többek közt egy Győrben gyártott Rába Premier csuklós busz is befejezte pályafutását.
- Ennek apropóján megkérdeztük a Volánbusz kommunikációs munkatársait: hány járművet selejteztek le eddig idén Győr-Moson-Sopronban?
- „A Volánbusz Zrt. közszolgáltatási és gazdálkodási tevékenységének hatékonyabbá tételéért folyamatosan figyelemmel kíséri és rendszeresen felülvizsgálja a tulajdonában lévő járműpark és létesítmények kihasználtságát. Jármű-fiatalítási, racionalizálási programunk eredményeként a vármegyében is csökkent a buszok átlagéletkora és javult a rendelkezésre állási idejük” – áll közleményükben.
Ilyen volt a most selejtezett Rába Premier Győr útjain - fotók: Győribuszok.hu
„Győr-Moson-Sopronban tavaly kilenc vadonatúj busz állt forgalomba, így sikerült 36 régebbi járművet kivonni a forgalomból. Ennek köszönhetően a győri helyi autóbuszok esetében az átlagéletkor 13 évre, míg vármegyei szinten 12 évre csökkent” – közölte a Volánbusz.
Búcsúzott a Rába Premier Belgiumban gyártott prototípusa is
„Azokat a járműveket, amelyeket most bontanak szűkebb pátriánkban, már évekkel ezelőtt is selejtezhették. A többségük valamelyik helyi telepen állt, s nem mutatkozott reális esély arra, hogy ezek a buszok ismét szállíthassák az utasokat, mivel a pótlásukra megfelelő számú új érkezett” – kezdte Zátonyi Gergely, a Győribuszok.hu szakportál szerkesztője.
Az elmúlt hónapokban zajlott selejtezések során Ikarusok, Rábák, Credók is az „utolsó útjukat” tették meg. Mint ismert, utóbbi két márka Győr-Moson-Sopronban készül(t); a Rábák esetében már csak múlt időben beszélhetünk.
A most búcsúzott Rába Premierek többségét Győrben építettek az ezredfordulón (1998 és 2001 között), igaz, az első kettőt, azaz a prototípusokat Belgiumban gyártották. Összesen azonban alig néhány tucat készült a szóban forgó csuklósokból; a modell nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, keveset rendeltek belőlük a korabeli Volánok.

Megmentették az ikonikus győri Ikarust
„Mind a helyi győri, mind a helyközi autóbusz-állomány ikonikussá vált típusaiból meghagyott az utókor számára jó néhányat a Volánbusz, 2020-ban indított értékmegőrző programja révén.
A közel 40 éve a győri utcakép állandó részét adó Ikarus 280-as típusból például a kétszázezredikként gyártott 200-as sorozatú Ikarust mentették meg, miközben 412-esből és 417-esből is tettek félre egyet-egyet” – hangsúlyozta Zátonyi Gergely, a Győribuszok.hu szerkesztője.
Jelenleg nem dolgoznak Győr-Moson-Sopront érintő racionalizációs programon
„Győr-Moson-Sopronban van szükség bármilyen további racionalizáló lépésre, esetleg Volán-telepek bezárására?” – vetettük fel a szolgáltatónak.
„Az autóbusz-állomány modernizációja lehetővé teszi a karbantartási tevékenység hatékonyságának növelését és költségeinek csökkentését, valamint a korábbi karbantartási tevékenységek modernizálását is. Jelenleg nem dolgozunk Győr-Moson-Sopron vármegyét érintő racionalizációs programon” – válaszolta a Volánbusz.