Fókuszban az elővárosi közlekedés

2023.03.17. 17:14

"Az egyik legnagyobb kihívás Győr közlekedésének fejlesztése" – így áll jelenleg az 1 milliárdos felmérés

Olyan, Győr közlekedési fejlesztési irányait meghatározó stratégiai dokumentumok kidolgozásán fáradoznak a szakemberek, melyek rövid és hosszú távon is meghatározók lehetnek.

Kustor Réka

Helyi busz vesz fel utasokat a győri Városházánál. Fotó: Csapó Balázs

  • Sajtótájékoztatót tartottak a Városházán, melynek témája Győr közlekedésfejlesztési koncepciója volt.
  • Szeles Szabolcs alpolgármester emlékeztetett, hogy dr Dézsi Csaba András polgármester közel egy évvel ezelőtt jelentette be Mosóczi Lászlóval, akkori közlekedéspolitikáért felelős államtitkárral, hogy több mint 1 milliárd forint uniós támogatást kaptak az elővárosi és városi közlekedés lehetőségeinek felmérésére.
  • Az alpolgármester kiemelte, hogy tekintve a város régióközponti szerepét, valamint a munkahelyi mobilitás szempontokat, az egyik legnagyobb kihívás Győr közlekedésének fejlesztése.
 

– A támogatási forrásból olyan dokumentumokhoz, kutatási és előkészítő anyagokhoz juthatunk, ami segítségül szolgál a napi döntésekben – jegyezte meg, s hozzátette, hogy hosszabb távon pedig jó alapot nyújtanak a város közlekedésének fejlesztéséhez. A témában egyébként két program fut párhuzamosan. Az egyik a közösségi közlekedés fejlesztése elektromos autóbuszok beszerzésével Győrben és gazdasági övezetében, a másik az elővárosi közlekedés fejlesztése.

 

Előbbinél Fendt Tamás, a Győri Térségfejlesztési és Projektmenedzsment Kft. közlekedési projektek divízió vezetője elmondta, hogy az előkészítési szakaszban többek között 15 megálló esetében az okosmegállóhelyek kialakítása, az utastájékoztatási rendszer felülvizsgálata, a menetrend fejlesztése, a P+R és B+R parkolási lehetőségek voltak a középpontban.

 

Foglalkoznak emellett a város tömegközlekedési csomópontjaival, elektronikus jegyrendszer bevezetésével, készül 30 elektromos autóbusz beszerzésére vonatkozó megelőző műszaki koncepció. Ennek teljes összege 524 millió – tette hozzá Fendt Tamás, aki az elővárosi közlekedés fejlesztése kapcsán elmondta, hogy az előkészítő program során közúti biztonsági hatásvizsgálatot, valamint egy fenntarthatósági és klímakockázati tanulmány végeznek.

A dokumentációk támogatható, valós elképzelések mentén születtek meg.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában