Összefogással

2023.07.17. 22:34

Nyári táborokat szerveznek az ukrajnai háború elől menekült gyerekeknek Győr-Moson-Sopronban - sok-sok fotó

Szinte kereken 500 napja érkeztek az első ukrajnai menekültek Győr-Moson-Sopronba. A legtöbben már a második nyarukat töltik hazánkban és a térségben. Korábban is többször beszámoltunk róla, hogy az olyan segélyszervezetek, mint a Magyar Vöröskereszt, továbbra is segítik az itt élő családokat.

Simon Roberta

Az ukrajnai háború elől menekült gyerekek vízitúrán is részt vehettek a Szigetköz szívében.

A háború elől menekült családok felnőtt tagjai munkába álltak, gyermekeik pedig a helyi oktatási intézményekben tanulnak. A vakáció kezdetével a Vöröskereszt Győr-Moson-Sopron Vármegyei Szervezete gondoskodik a fiatalok táboroztatásáról. Múlt héten tizenhatan Dunaszigeten töltöttek négy napot az önkéntesekkel.

- A Pisztráng Kör dunaszigeti Tündérsziget Ökoparkjában töltöttük a múlt hetet a háború elől menekült családok gyermekeivel. Győr és környékén, valamint Csermajorban élő fiatalokat vehettek részt az egyhetes táborunkban - mondta el lapunknak Kun Szilvia, a Magyar Vöröskereszt vármegyei igazgatója. A táborozók fele magyarul, másikuk ukrán nyelven beszélő, de ez sem volt akadály, hiszen a szervezet kétnyelven beszélő munkatársai mindenben segítették a résztvevőket.

- Az első napot a szálláson töltöttük, berendezkedtünk, az estét pedig finom vacsorával zártuk. Másnap biciklitúrán vettünk részt, egészen Dunakilitiig tekertünk a gyerekekkel, ahol a helyi látványosságokat néztük meg. Mivel nem mindenki tudott magabiztosan kerékpározni, segítségünkre sietett Feketeerdő polgármestere, Novák András, aki felajánlotta falugondoka támogatását. Így senki sem maradt ki a napi programokból, helyszínről-helyszínre falubusszal szállították a gyerekeket. A helyi alapszervezetek képviselői is velünk tartottak - fejtette ki Kun Szilvia.

Az időjárás is kegyes volt a táborozókhoz, így a délutánt minden nap a közeli parton strandolással töltötték. - Ez volt a legkedveltebb program - emelte ki a szervezet vármegyei igazgatója. -Harmadik nap gyalogtúrán vettünk részt, a Pisztráng Kör Egyesület a közeli természeti kincseket mutatta meg nekünk. Bőrkarkötőt készítettünk és az elsősegély bemutató is nagy sikert aratott. De talán a csütörtök volt a legizgalmasabb, amikor fél napos kenutúrán vehettünk részt, este pedig tábortüzet raktunk, szalonnát sütöttünk. Készült még finom palacsinta és lángos is - sorolta Szilvia.

A nyári kalandok tovább folytatódnak a Magyar Vöröskereszttel, kedden 13 fővel indulnak Győrből Balatonszárszóra táborozni, majd legközelebb Rábacsécsényre kirándulnak, majd közel ötven fővel indulnak neki a bakonybéli túrának a vakáció végén.