Győr és környéke

2014.05.22. 14:30

Kicsi és kék: saját elektromos kisautót fejlesztett a győri Széchenyi-egyetem - fotók

A SZEIectra-t rendszámmal is rendelkezik, azaz a forgalomban is közlekedhet. A 340 kg súlyú kicsi kocsi végsebessége eléri a 80 km/órát. Szavazás.

Szeghalmi Balázs


A győri Széchenyi-egyetem vezetői mutatták be saját fejlesztésű, elektromos kisautójukat, a SZEIectra-t csütörtökön, amely négykerekes, kétszemélyes, 15kW teljesítményű, saját fejlesztésű, állandó mágneses szinkron motorral hajtott jármű. Az autó körülbelül 80 km/óra végsebességre képes.

Dr. Földesi Péter: jelenleg 50-80 km-t bír ki a a SZEIectra a városi közlekedésben

"A járművet a legkorszerűbb kommunikációs eszközökkel szereltük fel valós környezetben végzett további kutatásokhoz. A négykerekes, kétszemélyes jármű 15kW teljesítményű hajtórendszere állandó mágneses szinkronmotorból, korszerű motorvezérlésből, lítium akkumulátor csomagból és központi járműirányításból áll.

A tervezett teljesítmény mintegy 80 km/h névleges végsebességet biztosít a 340 kg saját tömegű autónak. Megjegyzem: az alacsony sebességtartományban kiváló gyorsító képességgel.


Kicsi és zöld: saját elektromos kisautót fejlesztett a győri Széchenyi-egyetem


A jármű kényelmesen rugózott, könnyen kormányozható, így rövidtávon jól használható a mindennapokban. Az autó jelenleg 3 kWh akkumulátor csomaggal rendelkezik, így hatótávolsága 50-80 km.

Nagyobb akkumulátorral - aminek befogadására a jármű fel van készítve - 180-250 km megtételére alkalmas" - közölte [namelink name="Dr. Földesi Péter"], a SZE rektora.

A kutasásokat közel 1 milliárd forinttal támogatta az Unió

A Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja (JKK) fejlesztette SZEIectra-t. A JKK kutatásait az Európai Unió is támogatta a több mint 950 millió forintos projekt során.
 

"A teljes járműirányítás és kommunikációs rendszer a győri egyetem nyitott fejlesztése"

"A jármű építésének célja a saját fejlesztésű villamos hajtáslánc, akkumulátor csomagok, vezérlőelektronikák és irányítórendszerek kipróbálása a forgalomban.

A teljes járműirányítás és kommunikációs rendszer a győri egyetem nyitott fejlesztése, amely lehetővé teszi fejlett idegen technológiák csatlakoztatását a hajtás- és irányításrendszerhez" - tette hozzá Dr. Dinnyés Álmos, a SZEIectra projektvezetője.

S hogy a kicsi kék autó tempósan halad, csütörtökön be is bizonyította a Mobilis második emeleti teraszán: csakúgy száguldott Dr. Földesi Péter rektorral az anyósülésen!

Galéria kép


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a kisalfold.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!