2017. 06. 23. péntek - Zoltán 21°C | 32°C Még több cikk.

A hosszas gyerekkori tévézés növeli a későbbi szívkockázatot

Azoknál a gyerekeknél, akik túl sokat tévéznek, növekszik a szívbetegségek, a magas vérnyomás és a cukorbaj kockázata későbbi életükben - állapították meg szerdán közzétett tanulmányukban ausztrál kutatók.
A Sydneyi Egyetem munkatársainak vizsgálatai szerint azoknak a hat-hét éves gyerekeknek, akik a legtöbb időt töltötték televíziózással, szűkebbek voltak a retinát vérrel ellátó artériái. Az artériák szűkülése nagyobb korukban emelte a szívbetegségek, a magas vérnyomás és a diabétesz kialakulásának kockázatát.

A tanulmány céljából Sydney 34 általános iskolájában 1500 hat-hét éves gyereket vizsgáltak meg. A gyerekek átlagosan napi 1,9 órát töltöttek tévénézéssel és 36 percet szervezett fizikai aktivitással. A retinát ellátó artéria jellemzően tágabb volt azoknál, akik a legtöbb időt - nagyjából egy órát - töltötték fizikai aktivitással, azokhoz képest, akik naponta kevesebb mint fél órát. Az egészségtelen életmód már az élet korai szakaszában befolyásolja a mikrokeringést - hangsúlyozta Bamini Gopinath vezető szerző.

A tanulmányt részletesen az Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology című szakfolyóirat eheti számában ismertették.

A rákbetegek genomjának feltérképezése hatékony diagnosztikai eszköz