Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

A cég hangja: Novák Péter

A vasárnaponként a Viasat 3-on látható műsor nem akar énekes tehetségeket felfedezni, mi tagadás, a zenei világ jól megvan Horváth Ottó jegykezelő nélkül.
 
Az a csapat azonban, akivel az aranytorkú Ottó fellépett, két hete tudja, jó együtt lenni.


– A cég hangja – fricska akar lenni? Fricska, mondjuk a Megasztárnak.

– Nem gondolom... Nem akar a paródiája lenni sem a Megasztárnak, sem a hasonló műsoroknak. Sokkal fontosabb üzenetet hordoz magában, mégpedig azt, hogy közösségekben kell gondolkodnunk. Én inkább az áttételes üzenetet érzem erősnek: ha összefog a társadalom, s a benne élő emberek egymásra találnak, úgy, hogy a szó legszorosabb értelmében közös hangot ütnek meg, akkor abból csak jó sülhet ki.

– Ez mind szép, de azért csak egy időben indult a két műsor, s nem lehet nem észrevenni, hogy A cég hangja tele van egykori megasztárosokkal: ott van mindjárt ön és Soma a zsűriben; aztán Márk, a stylist; Seres Attila, a koreográfus... Mint zenei producer beleszólt a csapat összeállításába?

– A rokonítás annyiban valóban megállja a helyét, hogy a Megasztár 1–3. stábja dolgozik A cég hangjában; a nevük, kvalitásuk garancia volt arra, hogy színvonalas műsor jön létre. De megmondom őszintén, hogy csakúgy, ahogy a versenyzők, én is baráti okokból vállaltam el ezt a felkérést. Azt láttam ugyanis, hogy itt valami nagy közösségi összetartás születik, ami tetszett.

A zsűri és a műsorvezetők: Sipos Péter, Novák Péter, Soma, Hajós András és Varga Livius.
A zsűri és a műsorvezetők: Sipos Péter, Novák Péter, Soma, Hajós András és Varga Livius.

– Hajós András – amikor elfogadta a felkérést a zsűriben – azt mondta: ˝Mivel Novák Péter a show zenei producere, nem tartok attól, hogy olcsó népszórakoztatás sül ki belőle a végén.˝ Mégis hol a határ az ˝olcsó˝ és a – mondjuk úgy – ˝nívós˝ népszórakoztatás között?

– Lehet határt húzni. Bár nyilvánvalóan egy rosszízű fogyasztói értékrend ivódott bele az életünkbe, az ingerküszöbök meglehetősen magasra kerültek, s azok átlépésére törekszik minden egyes televíziós műsor... Én mégis inkább a kreativitásban hiszek, s abban is gondolkodom – zenei producerként, műsorkészítőként és előadóművészként is –; a dolgoknak az érdekességét kell megnézni, s nem hülyének nézni a tévénézőket, mert nem azok.


– S mi történik akkor, ha ez a műsor nem akar mást, mint urambocsá! olcsón szórakoztatni?

– Akkor nagy baj van. Nem hiszek az olcsó szórakoztatásban, az eddigi tapasztalatom azt mutatja, hogy a közönség vevő az izgalmas, szofisztikált gondolatokra, együtt tud lélegezni egy jó műsor egészével. Éppen ezért itt is figyeltünk arra, hogy azon túl, hogy jól énekelhető dalokat válasszunk ki, mellette a popzene történelmének legfontosabb, legizgalmasabb számait vonultassuk fel. Sőt: az utolsó műsorban kísérletezésre is akad lehetőség: az MR2-n (a Petőfi rádióban) játszott dalokat éneklik majd az arra érdemes csapatok.


– Ha már az utolsó műsornál tartunk: itt kétségkívül nem a tehetségkutatás a cél, de mégiscsak komoly a főnyeremény. Ön a kulisszák mögé is belát: a hárommillió forintos díj nem teszi a fellépéseket a végén mégis görcsös akarássá?

– Azt gondolom, hogy nem. S azt sem hiszem, hogy bármelyikük fejében is komolyan megfordul, hogy ezt követően valamilyen zenei karriert fut be.


– Ez a műsor is átvett licenc: a magyar jegyellenőrök, irodisták... ugyanúgy viselkednek, mint mondjuk az angolok?

– Részben mások vagyunk a világban, részben pedig pontosan ugyanolyanok. A műsor emberi értékei mindenhol egyformák, tény persze, hogy egy angolszász közönség lényegesen nyitottabb, kicsit talán bátrabb is. De e tekintetben is kitűnően vizsgáztak a versenyzők, hisz gondoljunk csak bele: van olyan csapat, ahol az elnök-vezérigazgató és a fénymásoló együtt lépett fel a színpadon. Egy ilyen gesztus pedig hosszú távon nagyon-nagyon meg tudja erősíteni az emberi kapcsolatokat.



– Az ön neve persze nem elsősorban A cég hangjával forrt össze – a Beugróval mi most a helyzet?

– Jól vagyunk, s reméljük a legjobbakat. Folytatódik a sorozat ősszel is, jelenleg a Cool TV égisze alatt fut a műsor. Annak ellenére is sikertörténetként könyveljük el, hogy a televíziónézőknek is nyilván feltűnt: immár a harmadik csatornát járjuk meg...


– ... Miért van az, hogy aki legalább egy részt látott a Beugróból, az lelkesen dicséri úton-útfélen, a műsor mégis csatornáról csatornára kénytelen vándorolni?

– Rendkívül primer, gazdasági okai vannak. Semmilyen tartalmi konfliktus nem áll emögött, főképp mert a műsor már nemegyszer bizonyította, hogy négy színésszel és négy székkel is lehet sikert csinálni; nem kell mindig világító lépcsőkben, többmilliós díszletekben és intelligens lámpákban gondolkodni.


– Végül: ha valóban az lenne a célja, hogy olyan műsort csináljon, ami fricska a magyar televíziózás egészére nézve – s erre minden lehetősége meg is lenne –, szóval akkor milyen műsort csinálna?

– A fricskákban nem hiszek, s talán ebből a beszélgetésből is kiderült, hogy kreatív embernek ismerem magam, ezt szeretem csinálni. De megmondom őszintén, a televíziós médiummal kapcsolatban nem táplálok illúziókat; sok szempontból elavultak, idejétmúltak azok a törvényszerűségek és szabályok, amelyek az elmúlt tíz évben alakították a magyar televíziózást. Én a magam részéről az online területén gondolkodom már, a ˝kulturpart.hu˝ oldal az én terepem, amelynek kreatív vezetője vagyok. Itt minden olyasmit meg tudok mutatni a barátaimmal, amit gondolok a kultúra helyéről a médiában.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mozijegyet nyertek a ˝Perzsia hercege˝ című filmre!

A "Perzsia hercege" című filmre mozijegyet nyertek az alábbi szerencsés játékosaink... Tovább olvasom