Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

Michael Schumacher behoz6atlan

Bár a vártnál jóval több esély volt a vasárnapi Japán Nagydíjon arra, hogy Michael Schumacher nem nyeri meg hatodik világbajnoki címét, a végén bejött a papírforma.

M. Schumachert ünnepli a Ferrari csapata
Az idény utolsó futamát megrendezni rendkívül kockázatos, hiszen ha a világbajnokság már eldőlt, a kutyát sem érdekli az egész felhajtás. A japánoknak idén szerencséjük volt: a szuzu-kaiak is még a királycsináló szerepkörében tetszeleghettek, csakúgy, mint az emlékezetes Alain Prost–Ayrton Senna, Mika Häkkinen–Eddie Irvine, Kimi Räikkönen–Michael Schumacher párharcok idején. A különbség csupán az volt, hogy ezúttal hatalmas mázli szükségeltetett volna ahhoz, hogy Kimi Räikkönen megelőzze az ötszörös világbajnokot: a finnek mindenképpen győznie kellett, közben pedig szoríthatott azért, hogy ferraris riválisa egyetlen árva pontot se szerezzen. Nem éppen valószínű konstelláció...

Ehhez képest a vasárnap úgy alakult, hogy a futam feléig-kétharmadáig többé-kevésbé reálisnak tetsző esély volt arra, hogy Räikkönen minden idők legfiatalabb világbajnokaként vonuljon a sporttörténelembe. A 8. helyről rajtoló mclarenes versenyző hamar a 6., majd az 5. helyen találta magát, ráadásul Juan Pablo Montoya a 10. körben kiesett, így eggyel csökkent a megelőzendő vetélytársak száma. M. Schumacher eközben szenvedett: a 14. startpozícióból ugyan két helyet előretört, de a 3. körben nekikoccolt Takuma Szatónak és a letörött első szárny miatt rögtön szervizelnie kellett.

A menők a 12–14. körre időzítették kerékcseréjüket, s a McLaren azonnal változtatott, hogy befogja a magabiztosan vezető Rubens Barrichellót: David Coulthardot meghagyták a háromkiállásos taktikán, Räikkönennek azonban több benzint tankoltak, hogy már csak egyszer kelljen a bokszba mennie. A 18. körben Fernando Alonso is elfüstölt, így a finn már a 2. helyen autózott, M. Schumacher pedig továbbra is a hátsó traktusban küszködött.

A második kerékcseréknél aztán már látszott, hogy a wokingiak legfeljebb a csodában, illetve abban bízhatnak, hogy Barrichello hibázik vagy tönkremegy alatta az autó. Egyik sem jött be. Ekkor persze már az is mindegy lett volna, ha Räikkönen valahogy mégis az élre keveredik, mert M. Schumacher és a Ferrari volt annyira jó, hogy pontszerző helyre verekedje magát. Az utolsó körök így várakozásteli unalomban teltek, s a verseny leintésének pillanatában biztossá vált, hogy M. Schumacher – megdöntve Juan Manuel Fangio és a saját rekordját – megszerezte 6. világbajnoki címét, míg a maranellói istálló a konstruktőrök között egymás után ötödször diadalmaskodott. Ez utóbbi is csúcs.

Az eredmény láttán a Forma–1-rajongók, Schumacher-imádók fele újabb igazolást kapott arról, hogy kedvencük minden idők legnagyobb pilótája, míg a másik – hasonlóan népes oldal – legfeljebb azt találgathatta: mi lett volna, ha az Európa Nagydíjat nem Németországban futják, s a pályamunkások nem tolják vissza az aszfaltra a kicsúszó németet – hozzásegítve ezzel négy vb-ponthoz? Na, ez az a kérdés, amelyre soha nem érkezik felelet.

Japán Nagydíj (53 kör, 307.573 km), hivatalos végeredmény:

1. Barrichello (brazil, Ferrari) 1:25.11,743 ó (átlag: 216,612 km/ó),
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:25.22,828,
3. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:25.23,357,
4. Button (angol, BAR-Honda) 1:25.44,849,
5. Trulli (olasz, Renault) 1:25.46,012,
6. Szato (japán, BAR-Honda) 1:26.03,435.

Az 54. Forma–1-es világbajnokság végeredménye, pilóták:

1. M. Schumacher (német, Ferrari) 93 pont,
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 91,
3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 82,
4. Barrichello (brazil, Ferrari) 65,
5. R. Schumacher (német, Williams-BMW) 58,
6. Alonso (spanyol, Renault) 55.

Konstruktőrök:

1. Ferrari 158 pont,
2. Williams-BMW 144,
3. McLaren-Mercedes 142,
4. Renault 88, 5. BAR-Honda 26,
6. Sauber-Petronas 19,
7. Jaguar-Cosworth 18,
8. Toyota 16,
9. Jordan-Ford 13.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Nehéz feladat

Újabb nehéz feladat előtt áll a Graboplast-ETO, mely vasárnap 18 órakor a DVSC-Valdor gárdáját… Tovább olvasom