Kisalföld logö

2018. 08. 15. szerda - Mária 19°C | 28°C Még több cikk.

Vonatok ütköztek a csornai vasútállomáson - fotók

Három könnyebb sérültje lett vasárnap délelőtt egy csornai vasúti balesetnek. Két szerelvény ütközött össze tolatás közben az állomás területén.
A baleset okát vizsgálják. Két évvel ezelőtt hasonló esetnél a tolatásvezető és a mozdonyvezető volt a felelős.

Két vasúti szerelvény ütközött össze tegnap délelőtt a csornai vasútállomáson. A balesetben hárman sérültek meg, őket a mentők a győri Petz-kórházba szállították. Hogy mi okozta az ütközést, vizsgálják. Információnk szerint a mozdonyvezető nem hallotta meg a rádiós utasítást. Két évvel ezelőtt, 2010 februárjában ugyanígy, csak személyi sérülés nélkül történt baleset.

Az állomásra néhány perccel tíz óra után érkezett be két szerelvény. Az egyik Sopron, a másik Szombathely felől. A rend szerint a vagonokat ezután összekapcsolják, és a járat így folytatja útját Budapestre. A vasutasok meg is kezdték az összekapcsolást, ám a tolatás nem a tervek szerint sikerült. A mozdonyvezető – ahogy a szemtanúk elbeszéléséből kiderült – nem hallotta meg a rádión keresztül adott utasítást, nem fékezett és körülbelül 15 kilométeres sebességgel az álló vagonoknak ütközött. A tolatásvezető észlelte, hogy baj lesz. Az egyik kocsiba ugrott és meghúzta a vészféket, de már ez sem segített. A vonat utasai elestek, megütötték magukat. Három mentőautó érkezett a helyszínre, a mentősök mindenkit megvizsgáltak. Tizenegyen jeleztek valamilyen problémát, többségük zúzódást szenvedett. Az egyik vagonban egy üveg térelválasztó fal is kitört, szerencsére a szilánkok nem okoztak sérülést.
Gombkötő Ferenc Szombathelyről igyekezett tegnap délelőtt Budapestre. A kényszerű csornai várakozás közben a Kisalföldnek elmondta: az ütközés után gyakorlatilag „senki nem maradt a helyén". Az utastársak elestek, lezuhantak az ülésekről. „Egy kicsit én is megütöttem magam, de nem vészes. Így folytathatom tovább az utamat. Az ijedség inkább nagyobb volt, hiszen nem tudtuk, mi történt velünk" – jegyezte meg a férfi. Az intercity utasai a nem sokkal tizenegy óra előtt Sopron felől érkező menetrend szerinti vonattal utazhattak tovább.
Három sérültet vizsgálatra és megfigyelésre a győri kórházba szállítottak.
Érdeklődésünkre prof. Oláh Attila, az intézmény orvos igazgatója elmondta: mindegyikük elesés okozta könnyű – valószínű, hogy nyolc napon belül gyógyuló – sérülést szenvedett.

A Kisalföld érdeklődésére Rázó László, a GYSEV Zrt. szóvivője közölte: egyelőre nem tudják, hogy műszaki hiba vagy emberi mulasztás okozta-e vasárnap a balesetet. „A Szombathelyről és a Sopronból Budapestre közlekedő intercitykocsikat a csornai állomáson kapcsolják össze. A három soproni kocsit toló mozdony azonban későn fékezett, így a szerelvény – az első vizsgálatok szerint – körülbelül 10–15 kilométeres sebességgel nekiütközött a szombathelyi kocsiknak. Az utasok a Csornáról háromnegyed tizenegykor induló gyorsvonattal folytathatták útjukat vasárnap. A GYSEV Zrt. azonnal megkezdte a vizsgálatot a baleset körülményeinek tisztázása miatt. Az elsődleges felmérések annak felderítésére irányulnak, hogy műszaki hiba vagy emberi mulasztás okozta az ütközést" – tájékoztatott tegnap Rázó László.
Rázó László érdeklődésünkre hozzátette: a GYSEV-vasútállomáson dolgozó munkatársai közül, illetve a vonatok személyzetéből senki nem sérült meg. A két érintett szerelvény a hatósági vizsgálatig az állomás területén marad, a vasúti forgalom azonban a tegnapi baleset óta zavartalan a vonalon.

Két évvel ezelőtt is. Két évvel ezelőtt hasonló baleset történt a csornai állomáson. Akkor személyi sérülés nem történt, a vonatok rövid késés után indulhattak tovább. Ugyanúgy a szombathelyi és a soproni szerelvényeket akarták összekapcsolni – akkor egy esti járatnál –, és ugyancsak tolatás közben ütköztek a vagonok. A rendőrségi vizsgálat a tolatásvezető és a mozdonyvezető felelősségét állapította meg.

Korábban - Szemtanúk elmondása szerint a mozdonyvezető nem hallotta meg a rádiós utasítást.

Az állomásra néhány perccel tíz óra után érkezett be két szerelvény. Az egyik Sopron, a másik Szombathely felől. A vasutasok megkezdték a vagonok összekapcsolását, eközben történt a hiba. A mozdony információink szerint 10-15 kilométeres sebességgel tolatott az álló vagonoknak.

Az utasok megijedtek, többen elestek. A mentősöknek tízen jelezték, hogy sérültek, a többség zúzódásokat szenvedett. Három utast kellett kórházba szállítani.

Fotók: Cs. Kovács Attila

- Egyelőre nem tudni, hogy műszaki hiba, vagy emberi mulasztás okozta azt a balesetet, amely ma 10 óra előtt történt a csornai vasútállomáson - áll a GYSEV Zrt sajtóközleményében.

A Szombathelyről és a Sopronból Budapestre közlekedő intercity kocsikat a csornai állomáson kapcsolják össze. A három soproni kocsit toló mozdony azonban későn fékezett, így a szerelvény – az első vizsgálatok szerint – kb. 10-15 km/órás sebességgel nekiütközött a szombathelyi kocsiknak. Az ütközés következtében 11 utas sérült meg könnyebben. Közülük 8-at a helyszínen elláttak a mentők, ők folytatták útjukat. Három sérültet megfigyelésre a győri kórházba szállítottak a mentők. Az utasok a Csornáról 10.45-kor induló gyorsvonattal folytathatták útjukat.

A GYSEV Zrt. azonnal megkezdte a vizsgálatot a balest körülményinek tisztázása miatt. Az elsődleges vizsgálatok annak felderítésére irányulnak, hogy műszaki hiba, vagy emberi mulasztás okozta az ütközést.

Olvasóink írták

46 hozzászólás
  • 46. Megakrieger 2012. február 20. 21:46
    „38. miért ne lehetne felállni egy vonaton? Mi pl. az előtérben beszélgettünk (állva), mert a menyasszonyomat kísértem ki a vonatra és összekapcsolás előtt szálltunk fel, így gondoltam megvárom míg előrehúzzák majd visszatolják a kocsikat és addig is beszélgetünk. Ahogyan tudom ülve utazók is sérültek, pl. a térdnél lévő szemetes okozott sérülést. (csak ha már szóba került)”
  • 45. miracle 2012. február 20. 17:39
    „intar
    Ne beszéljünk hülyeségeket. Először is rádióval sokkal gyorsabban lehet tolatni, többek között azért, mert a zászlóval bajos közölni, pl hogy hány méter van még, mennyire lassan az a lassan, meg aztán 300 méterről sem látni.
    Másodszor, ha megfigyeled, ezen a típusú gépen nem lehet lehúzni az ablakot, ha minden igaz, még tükör sincs rajtuk, hanem valami kameraképződmény az ajtó körül, bent meg gondolom monitor.
    De ez mindegy is. Ha nem hallotta a rádiót, ennek illett volna feltűnnie és megállnia. Ettől függetlenül sajnos a mozdonyvezető szokott lenni a kisebb hibás. Ezért is ilyen lazák.”
  • 44. intar 2012. február 20. 11:24
    „Arrafelé azért nem lehet "zászlózni" mert a mozdonyvezető uraknak büdös kihajolni az ablakon és a jelzést figyelni. Kényelmesebb üldögélni a melegben és hallgatni(?) a rádiót!”
  • 43. nEMO 2012. február 20. 11:21
    „Hozzáértők!4 A menetíró készülék mit rögzít? (csak hallomásból ismerem)”
  • 42. Goldmund 2012. február 20. 10:45
    „Régebben Győrben láttam ilyen összekapcsolásokat.
    Ott úgy történt, hogy kis sárga zászlóval integetett egy ember a vonat mellett ballagva, a mozdonyvezető pedig a tükörből (vagy máshogyan) nézte. Nem tudom, ennek milyen kockázatai vannak, de az biztos, hogy egy zászló nem romlik el. :-)

    Azon csodálkozom, hogy aki vonaton elesett, miért nem ült? IC-n eleve mindenkinek van ülőhelye, nem? Vagy akkora volt az ütés, hogy az ülőhelyekről estek le az emberek?”
  • 41. Moncicus85 2012. február 20. 09:05
    „Megakrieger: Fáááááj... de már a derekam meg a hátam is... elég nagyot estem asszem.. sikerült leülnöm a földre.. de még így is szerencsém volt.. :(”
  • 40. bojtár 2012. február 20. 08:22
    „reggel a rádió már 5 személyt mondott:)”
  • 39. andrew2184 2012. február 20. 07:18
    „25. nEMO
    Vasúti pályafutásom során jó pár balesetes kocsit vizsgáltunk/javítottunk...de térelválasztó üveg még nem voltam...:)”
  • 38. medwe 2012. február 19. 23:11
    „Ha az összekapcsolásnál két ember van, akkor a tolató szerelvény átjárójában van az egyik, a másik a földön. Akkor ilyenkor miért nincs sárga zászlóval közeledj felém, lassíts, állj jelzés?”
  • 37. Megakrieger 2012. február 19. 22:14
    „Hyppolit
    általánosságok... ami a konkrétumokat illeti K83 -nál a pont, amúgy a probléma valós, bár nem ide tartozik. Annyit azért hozzátennék, hogy a vasutat nem a forgalmista építi: a Bartók Béla utcai átjárót már nagyon régen át kellett volna gondolni és építeni, a forgalom miatt nagyon hamar behozná az árát, de Csornán semmi ilyesmi nem működik.

    vissza a témához:

    mint már korábban jeleztem a vonaton tartózkodtam, a szokásos tempóval tolattunk amikor az ütközés történt, ahogy kivettem a vasutasok "beszélgetéséből" a mozdonyvezető nem hallhatta a rádión a távolságot és a tolatós pasi aki hátul van ilyenkor behúzott valami féket 20 méterrel a találkozás előtt, de az sem működött. Gondolom lehet erre valami szabály, hogy ha megszakad a kapcsolat, akkor a mozdonyvezető megáll (nem történt meg), de csak utasként van rálátásom, így nem értek ezekhez.

    A probléma egyébként itt és ezzel az összekapcsolásnál nem egyedi, talán emlékeznek páran, hogy tavaly vagy tavalyelőtt volt egy hasonló baleset (sajnos nem találtam rá a neten a cikkre).

    vannak dolgok, amiken igazán nem érdemes összeveszni, mert nem visz előre.

    Jobbulást a sérülteknek!

    Móni: fáj még a feneked az eséstől? :)”
  • 36. bősárkányi 2012. február 19. 22:03
    „A vasút és a 86:os főút kereszteződése valóban bosszató tud lenni, erre rátesz a kamion-tenger ami elönti ezt a főutat. Felüljáró, aluljáró lenne a jó (drága) megoldás, akkor fel sem tűnne az autósoknak a rendezgetés.”
  • 35. bősárkányi 2012. február 19. 21:59
    „Ez szép! Valami mulasztás történhetett, a fék ezek szerint nem volt rossz.
    Sokszor utaztam már Csornáról IC-vel, érdeklődve szemléltem mindig a 2 szerelvény összekapcsolását. A tolató szerelvényen és az álló szerelvényen szolgálatot tevő kollega rádión vannak kapcsolatban és a tolató kollega bizonyos méterenként közli a szerelvények között lévő távolságot. Kimondottan biztonságosnak tűnt minden alakalommal a művelet.”
  • 34. Hyppolit 2012. február 19. 21:08
    „27!K83!Köszönöm a kultúrált hozzászólást, megpróbálok belőle többlet-információt meríteni. Sajnos, véleményem alapvetően nem abból indul ki, hogy olykor piros lámpa és lezárt sorompó előtt "bosszankodom"´, hanem abból, hogy jóapám 40 (!) évet húzott le ezen területen, és kellő rálátásom van arra, ki miért mit és miért/nem tesz meg, mi a fontos, mi nem, mik a "zsákutcák", és mik adnad "alapot" egy-egy magyarázathoz. Ezen kívül "szakmailag" is van módom megítélni egy-egy intézkedést.Szóval talán nem vagyok hátulgombolós kétéves kispályás, a magyar" ember mindig azt magyarázza, hogy mi miért nem lehetséges megoldani, ahelyett, hogy azt magyarázná meg, mit hogy lehet.”
  • 33. rubeola 2012. február 19. 20:58
    „Kedves Tommm! Én is régóta olvasom ezt a honlapot, önnel ellentétben azonban ritkán olvasok normális, összeszedett cikket. Sajnos.”
  • 32. zakarias3 2012. február 19. 20:54
    „Ha hallgattál volna,bölcs maradtál volna!”
  • 31. K83 2012. február 19. 20:15
    „Kedves Hyppolit!

    Azt azért Ön sem gondolja komolyan, hogy valaki csak úgy brahiból, meg sztahanovizmusból csak úgy tolatgat ott azért, hogy a főúton ne lehessen közlekedni!!! Mivel tehervonatok közlekednek a 16-os és a 8-as vonalon, ezért a csornai rendező pályaudvaron is munka folyik. Ez abban nyilvánul meg, hogy pl három beérkező tehervonatban vannak Budapestre, Szombathelyre és mondjuk Ausztriába tartó kocsik, melyeket úgy rendeznek, hogy szétosztják az egy irányba indulókat egy vonatba. Az pedig, hogy akkor is le van zárva a sorompó, ha nem jön a vonat, azért van, mert a vasút alapja a biztonság. Előre feltételezik azt, hogy egy tolatást végző szerelvény féke meghibásodik, és nem tud megállni. Egy ilyen helyzetben ha nyitva lenne a sorompó, akkor Ön háborodna fel azon, hogy mondjuk a Csorna és Szombathely között közlekedő busszal összeütközik.”
  • 30. zakarias3 2012. február 19. 19:21
    „18.Mankapunka! A szüleid ugye nincsenek rajta a képen?”
  • 29. nEMO 2012. február 19. 19:19
    „20. andrew2184 !
    Honnan tudod? Voltál már térelválasztó üveg?”
  • 28. Hakapeszik 2012. február 19. 19:16
    „gysev és nem máv, meg nem az utasokból élnek hanem a teherszállításból :D”
  • 27. medwe 2012. február 19. 18:54
    „Valóban legelőször 40 km/h sebesség volt írva. Ezt úgy lenne illő megoldani, hogy a rossz szöveg marad, de áthúzandó. Ezt sokan használják, így etikus. Hiszen a nyomtatott sajtóban is megmaradt a hiba, nem vették el az olvasótól. S így talán a korábbi hibás szövegre érkezett hozzászólás is érthető lenne.”
46 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Honti Kata és Pohl Mihály nyerte a hírességek versenyét

Olvasóink szavazatai alapján Pohl Mihály és Honti Kata a legnépszerűbb soproni híresség. Tovább olvasom