Kisalföld logö

2017. 09. 23. szombat - Tekla 9°C | 18°C Még több cikk.

Tiltanák a balra kanyarodást

Sopron - Az egyik nagyáruház építése miatt az Ipar körúti kereszteződést átalakítják. A változtatással számos vállalkozás megközelítése válhat túlságosan bonyolulttá, ugyanis a jelenlegi tervek szerint a Győri útról csak jobbra lehetne kanyarodni.
A jelenlegi tervek szerint lámpás irányítás lesz a Győri út–Ipar körút kereszteződésben, így a Győri útról egyik irányból sem lehet majd balra lekanyarodni. Így közel ötven cég, köztük szolgáltató és kereskedő vállalkozások megközelítése válik bonyolulttá. Az eredeti elképzelések szerint körforgalom lett volna itt, ám ezt elvetették és a lámpa mellett döntöttek. A 2007-es változatban még benne volt a balra kanyarodás lehetősége, de ez is drágának bizonyult, ugyanis ehhez el kellene végeztetni a közműkiváltásokat. Információnk szerint ennek a költségét a nagyáruház már nem finanszírozta volna. Így jött létre egy „lecsupaszított" verzió, amely már csak a jobbra kanyarodást engedélyezi.

– Vicc – jellemezte röviden a terveket Horváth Ferenc, a Reiffen Ritz Kft. ügyvezető igazgatója.

A Győri útról egyik irányból sem lehet majd balra lekanyarodni.
A Győri útról egyik irányból sem lehet majd balra lekanyarodni.

– Adófizető vállalkozások jövője kerül veszélybe, ha ezt a verziót építik meg. Ezért, bár úgy érzem, kevés esély van a módosításra, benyújtottam egy fellebbezést a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz. Mivel két – egymásnak ellentmondó – tervre is kiadták az érvényes építési engedélyt, így a panaszt megalapozottnak találták, a hatóság válaszában azt közölte, megszüntetik a jogsértést. Ám azt is leírták, hogy továbbra is a balra fordulást tiltó tervet támogatják. A válságos időszakban egyébként is szorult helyzetben vannak a kereskedők, szolgáltatók, ezért sem értjük, miért kell még jobban megnehezíteni a dolgunkat.

Horváth Ferenc most ismét aláírást gyűjt, az új eljárás során szeretné megakadályozni, hogy a környéken régóta meglévő vállalkozások számára kedvezőtlen elképzelés kapjon engedélyt.

A soproni önkormányzatnál korábban elmondták, az eljárás során nem volt beleszólási jogkörük. Továbbá a lámpás csomópont áteresztőképessége nagyobb, mint a körforgalomé.

Olvasóink írták

  • 14. zeta62 2009. május 08. 07:41
    „"Fodor Tamás "megnyerő modora" pedig rögtön elárulja, hogy nem egy rátermett polgármesterrel van dolgunk."

    Ez jó! :D :D :D
    Az első pillanattól lehetett tudni, hogy ő csak egy stróman...
    Egy-két "ifjú" politikus bábjaként kellett. Azóta sincs egy önálló gondolata sem.”
  • 13. psanyi 2009. május 07. 10:51
    „Csatlakozom az előttem szólóhoz: Építsünk jó drágán egy lámpás kereszteződést, úgyis rájövünk, hogy nem lesz az így jó, majd jövőre még drágábban csináljunk helyette körforgalmat. Valaki biztos jól jár...

    Miért érzem úgy, hogy a dilettáns elöljáróinkra még egy szeget se bíznék rá? Nemhogy egy város vezetését... De fejtől bűzlik a hal, Fodor Tamás "megnyerő modora" pedig rögtön elárulja, hogy nem egy rátermett polgármesterrel van dolgunk.

    Egy találós kérdés a végére: Ha 60.000 térkövet kettévágunk, az miért lesz 30.000, polgármester úr? :)”
  • 12. zeta62 2009. május 07. 07:10
    „Nem értem, mit értetlenkedtek???
    Az új multi diktál, mert nem érdeke, hogy a nép a másik oldalon lévő konkurencia felé menjen. Ki fog az elkerülő körforgalmáig elmenni, hogy onnan jöjjön vissza? Inkább bemegy balra...
    Azért az érdekelne, mennyit fizetnek zsebbe a döntéshozóknak...”
  • 11. Intel 2009. május 06. 18:33
    „Anno megmondta Fodor ő nem akar körforgalmakat építeni.

    Ez amit teljesít is!
    Tartja a szavát!”
  • 10. soproni 2009. május 06. 17:19
    „Nem akarom elhinni,hogy a körforgalom áteresztőképessége kisebb,mint a lámpás csomópontoké és azt sem,hogy olcsóbb üzemeltetni egész évben a lámpákat,mint k.b.fél éven keresztül virágokat gondozni.Egyébként ezeken a helyeken valóban nehéz a balra kanyarodás.”
  • 9. k@rika 2009. május 06. 09:34
    „Nem tudom mi a bajotok ezzel...?! Eddig is képtelenség volt itt balra kanyarodni, sőt a lámpás T. kereszteződésben se mindig jutok át még harmadikként se balra, mert jönnek szemből, oldalról meg a gyalogok... Ezt így kell megoldani, kérem szépen, nem segíteni, még jobban egyértelműsíteni, hogy haladjon a nép a nagyok irányába, méghogy ellenkező irányba... no azt nem...

    Költség: hát szerintem is többe kerül virággal beültetni a közepét, mint villannyal etetni a lámpákat... ;)))”
  • 8. józanparaszt 2009. május 06. 07:46
    „húúú ez már tényleg fáj! úgy tünik a legbeváltabb és elegáns modja a lenyúlásnak, hogy elöször lámpás keresztezödést kell építeni, majd nagyon okos (és persze drága) szakértések után át kell építeni körforgalommá. Ókos, nágyon ókos! MEDDIG TÜRJÜK MÉG ??????”
  • 7. Intel 2009. május 05. 21:57
    „Emlékeztek!
    Mondtam a bevételi oldal szűkül...
    Miért?
    Mivel rengeteg vállalkozás helyezi át a székhelyét más városba!
    Nagyon sokat tudnák felsorolni, akik Sopronban vannak, de nem ide adóznak, a helyi szerencsétlen város vezetés végett!
    Az elmúlt pár napban, csak kettő céget tudok mondani, aki elvitte a székhelyét!
    Most pedig megint csak vállalkozásokat akarnak elvinni, az idétlen város vezetés végett, akik nem mernek kiállni a helyi kis vállalkozások végett!

    Ennyire nem szólhat bele az Önkormányzat, hogy mit csinálnak a saját városában?
    Na ez az, amit nem lehet megetetni, az emberekkel!”
  • 6. Telepathia 2009. május 05. 20:45
    „Az illetékesek már megint nem jól gondolkodtak. Kettős körforgalmat kelelt volna kialkítani, forgalomirányító lámpák nélkül.”
  • 5. jockey 2009. május 05. 20:14
    „Milyen áruház épül és pontosan hol? (utca, házszám)”
  • 4. TancsKaszabell 2009. május 05. 19:03
    „He,he,he, ez jó !
    Régen olvastam ekkora hülyeséget.
    Tessék már megmondani miért kell aláírásokat gyűjteni ilyen egyértelműen káros,sokféle érdeket sértő megoldás ellen? Mi az,hogy a városnak nincs beleszólási joga? Ki állítja ezt?
    Én nem hiszem el! Kinek a finanszírozásában kerülhet sor erre a munkálatra?
    Kinek az érdeke ez ?Ki építi azt a nagy áruházat? Két egymásnak is ellentmondó építési engedély?Adjanak ki egy harmadikat is és ebben rögzítsék,hogy a közműkiváltás munkálatai annak elsődlegessége az életet nem béníthatja meg csak záros határ ideig.
    Az érdekviszonyokat tisztázni kell az egyes vállalkozás igénye nem károsíthat ötven vállalkozást.Ki a hunyó?Mert mindig van egy hunyó!Aki nyer a többi kárára.Kinek az érdekében került az asztal alá az erről készült terv 2007-ben ?Ki ezért a felelős ?
    Ez ilyen egyszerű !Ha ezekre a kérdésekre választ kapunk akkor eldönthetjük ki mit tesz ezért a városért és mit tesznek a saját érdekük szerint.
    A kényszer az egyes vállalkozás számára is kényszer kell,hogy legyen !!!Fogjanak össze és közösen finanszírozzák meg a már megtervezett körforgalom megépítését.Ez a megoldás!
    Az is érdekelne,hogy a körforgalmat ki vetette el mint megoldást,és milyen megfontolásból tette ezt?
    Csak nem az a baj,hogy ennek a körforgalomnak a szervezésénél Walter Dezső volt szocialista polgármester bábáskodott ?
    Ha már 50 cég számára gondot okoz a közlekedésben hozzátenném,hogy az ott dolgozók jó része nem is beszélve a vásárlókról és az ügyfelekről akik autóval közlekednek,szállítanak be és ki, ugyancsak gondot fog ez jelenteni.Értem a félelmeiket.Igazuk van!

    Manapság komoly küzdelmet vívunk a válság ellen,a recesszió ellen,a munkahelyek védelme
    ugyancsak fontos a számunkra.Lassan minden értelmes ember belátja,hogy a szomszéd,vagy más emberek munkahelye is védelmet érdemel.Ez a közös érdekünk a városban is !

    Nos,mi a szerepe ebben az önkormányzatnak? Erre várom a választ türelmesen.”
  • 3. Sophia 2009. május 05. 18:43
    „Ha körforgalom épült volna a lámpás kereszteződések helyett akkor nem lehetett volna olyan sok pénzt lenyúlni hiszen az kevesebb pénzből is kijött volna.Ez az én véleményem!
    Így sem könnyű Sopronban a közlekedés hát most még nehezebb lesz.”
  • 2. creat 2009. május 05. 17:54
    „Az utolsó mondat kicsit megzavart. Nagyon kiváncsi lennék, ezt milyen felmérésekre, tanulmányokra alapozzák? Ki nyilatkoztatta ki ezt a tényt?
    Az én tapasztalatom egész más. Szerintem a körforgalomban sokkal gyorsabb az áthaladás. Persze itt feltételezem, hogy az autósok maximálisan tisztában vannak a körforgalomban való közlekedéssel. Sajnos sokszor az ellenkezőjét tapasztalom. Arról nem beszélve, hogy már hány lámpás vagy lámpa nélküli kereszteződés lett átépítve körforgalommá. (Csengeri-Kőszegi, Balfi út - elkerülő, Pozsonyi út - elkerülő) Akkor ez mind mind visszafejlődés? Akkor az osztrákok is a visszafejlődés útján járnak a közlekedésben?
    Nem ismerem a különböző építési módok költségvonzatát. Az viszont biztos, hogy a fenntartása egy lámpás irányításnak drágább kell, hogy legyen, villany, berendezés karbantartás. Nem beszélve arról, hogy a körforgalom sosem romlik el.
    Végezetül szívesen olvasnék baleseti statisztikákat lámpás és körforgalmi összevetésben. Szerintem messze biztonságosabb egy körforgalom.”
  • 1. mindigatutit 2009. május 05. 16:38
    „mindent a multiknak semmit a magyarnak::(((”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Veszélyben a fecskék

Nemzeti park - A szemünk elől tűnhetnek el néhány éven belül a ma még gyakori fecskék. Hazai… Tovább olvasom