Kisalföld logö

2017. 11. 18. szombat - Jenő 3°C | 8°C Még több cikk.

Nem vették át a vasúti átjárókat

A GYSEV műszaki ellenőrei nem vették át a kivitelezőtől a rossz minőségű vasúti útátjárókat. Szerdán egyeztetnek a végleges megoldásról.

˝A régi átjáró jobb volt, mint a felújított˝ – ez sok autós és motoros véleménye a Kossuth Lajos utcai közút-vasút kereszteződésről. Az arra közlekedő járművezetők panaszolják, nem egyenletes a speciális burkolat egy része, s ez a gödörszerű képződmény a ráhajtó autókat, motorokat ˝megdobja˝. Félő, hogy ennek a lengéscsillapító és a felfüggesztés is kárát látja.

Hasonló probléma akad a 84-es főút Nagycenk utáni vasúti kereszteződésénél is, ahol a szerkezetileg rosszul kialakított átjáró erősen megbillenti az autókat, motorokat. Itt fennáll annak veszélye, hogy a méretesebb, magasabb rakterű kamionok – nagyobb sebességnél történő ráhajtásnál – akár fel is borulhatnak. A peresztegi átjárónál is ez a helyzet, jelezték olvasóink.

A Kossuth utcai, műszakilag még át nem vett átjáróban az autósok féltik a lengéscsillapítót és a felfüggesztést. Fotó: Magasi Dávid
A Kossuth utcai, műszakilag még át nem vett átjáróban az autósok féltik a lengéscsillapítót és a felfüggesztést. Fotó: Magasi Dávid

– A GYSEV ellenőrei műszaki kifogások miatt nem vették át a Kossuth utcai rossz átjárót. A peresztegi, illetve a Nagycenk utáni átjárók egyelőre ideiglenes állapotúak, a végleges befejezés még várat magára – tudtuk meg Weinberger Károly projektmenedzsertől. – A Kossuth utcainál köteleztük a kivitelezőt a rosszul lefektetett külső elem kiszedésére, és a szintbe hozásához szükséges süllyesztésre. A munka elvégzéséhez azonban útzárra van szükség, az egyeztetések elkezdődtek. A másik két esetben még nem történt meg az út magasságának útátjáró szintjéhez való igazítása. A munkálatokhoz szintén útzárat kell elrendelnünk, s ez megkívánja a fővállalkozó, az alvállalkozók és a közútkezelő koordinálását. A kivitelezővel legközelebb szerdán tartunk projektértekezletet, amelyen központi téma lesz az útátjárókkal kapcsolatos feladatok mielőbbi megoldása. Reméljük, néhány héten belül minden rendben lesz – zárta Weinberger Károly.

Olvasóink írták

  • 8. CsabaKiraly 2010. augusztus 30. 04:08
    „A normalis ember lelassit egy vasuti atjaronal. Persze aki siet es 100-al megy at az megerdemli, hogy a lenges-csillapito es az ulo-gumoja is megseruljon :-)”
  • 7. borvssoias 2010. július 30. 05:34
    „Hogyan gondoltak egyaltalan, hogy ezt a troger munkat atveheti valaki??? Hihetetlen...”
  • 6. Innen 2010. július 21. 11:41
    „Ha jól számolom, ebben az évben harmadszor (vagy negyedszer?) álltak neki ennek a Kossuth utcai átjárónak. Na most végre át lehet menni rajta normális sebességgel, és még az autóink is egyben maradnak. KÖSZÖNJÜK GYSEV!!! :-)”
  • 5. rheingold1926 2010. július 16. 17:19
    „Örülök, hogy nem vették át az átjárókat, mert a Lövő melletti utátjáró (főuton lévő) továbbá a tormásligeti épp olyan rossz, mint a Kossuth utcai. (Igy aztán feltételezhető, hogy az összes utátjáró rossz minőségben készült el) Nem tudom a generál kivitelező -akinek a neve lenne a garancia- miért enged ilyen munkavégzést. Szomorú ez a hazai gyakorlat. (A legolcsóbb ajánlat nyer, aztán a legolcsőbb alvállalkozónak adják ki a munkát általában, hogy nyereség is maradjon valamicske. Ez pedig általában nem az az alvállalkozó, aki ért is hozzá...) Jó lenne ha az utátjárók előtt a közút kezelője kitűzetné a lassújeleket, amig nem mennek tönkre a kocsik lengéscsillapítói. Sok sok kilométert vezetek közúton de egy új vonalon ilyen rosszul kialakított útátjárókkal még nem találkoztam. Valószínú nincs szintbe emelve a közút vagy a vasút.( Megjegyzem már nincs sebességkorlátozás az útátjárókon, nagyon helyesen. (Külföldön sem ez a divat... Vagy ha lenne akkor nem kell megcsinálni rendesen??? Az ajánlati költségvetésben nincs olyan tétel, hogy ennyi megspórolható, ha....) Szóval nem az EU és az adozó polgárok pénzén kell megtanulni az utátjáró építés csinját binját.”
  • 4. Miértmagyar? 2010. július 15. 08:34
    „Ez mennyire tipikusan magyar!!!Mindent 3x csinálni 3X-os pénzért....Hihetetlen!Lenne valamiféle jogrend, a kivitelező, megbízó, felelős, többet nem kapna munkát állami megbízásból!De hát ez abszurdisztán....”
  • 3. WestBild 2010. július 13. 10:39
    „Kedves Jobbik68!
    A 30 és lakott területen 40 km/h-s sebességkorlátozás a vasúti átjáróban a januári kresz-módosítás óta megszűnt. Még akkor is, ha a Sopronba érkezők a határ után még mindig látják ezt a táblát...”
  • 2. miracle 2010. július 12. 16:03
    „Lemaradtál, az már megváltozott.”
  • 1. jobbik68 2010. július 12. 14:36
    „"nagyobb sebességnél"történő ezt még leírni is kár volt
    mennyi lakott területen a vasúti átjáró megközelítési sebbegése? 30km/h akkor miről beszélnek”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kijelölték az új választókerületeket Sopronban

A soproni választási iroda nyilvánosságra hozta az új szavazóköri utcanévjegyzéket. Ön hol adja le… Tovább olvasom