Kisalföld logö

2017. 09. 21. csütörtök - Máté, Mirella 11°C | 14°C Még több cikk.

Nem támadt vadra a lelőtt kutya - fizettek a gazdának a vadászok

Kifizették a lelőtt kutyája árát, 250 ezer forintot a lövői gazdának a vadászok, így ő visszavonta rendőrségi bejelentését. Mint kiderült, a kutya nem támadt vadra.

Megoldódott annak a lövői gazdának, Szedenik Sándornak az ügye, akinek kutyáját három hete vadászok lőtték le. Akkor a vadászok állították, a kuvasz egy vadat támadott meg, ezért kellett elpusztítani.

A gazda mindezt kétségbe vonta, mondván, a lelőtt eb szájában semmiféle állatszőrt nem találtak. Ráadásul, a kutyája által ˝megtámadott˝ őzbakra sem leltek sehol. Az állítások tehát egymásnak homlokegyenest ellentmondóak voltak. Most bebizonyosodott, a gazdának volt igaza.

– A napokban megkeresett az a vadász, aki lelőtte a kutyámat és bocsánatot kért tőlem – tájékoztatta portálunkat Szedenik Sándor.

Egy ilyen kuvasz kutyát lőttek le a vadászok Lövő határában. Most kifizették az árát, 250 ezer forintot.
Egy ilyen kuvasz kutyát lőttek le a vadászok Lövő határában. Most kifizették az árát, 250 ezer forintot.

– Mondtam neki, visszavonom a rendőrségi bejelentésemet, ha kifizeti a kutyám piaci értékét, valamint őszintén elmeséli, hogyan is történt a dolog, kinek a biztatására húzta meg a ravaszt. Így is tett. Így nyilvánvalóvá vált, az a vadász ösztönözte arra, kapja puskavégre a kutyámat, akit korábban már több alkalommal is figyelmeztettem, ne lőjön a tanyám felé vadászat közben. Emiatt kissé meg is romlott közöttünk a viszony. Arra is fény derült – mint azt sejtettem –, szó sincs arról, hogy a kuvaszom őzbakot támadott volna meg. Én azért is biztos voltam a dolgomban, mert egy barátom látta a kuvasz lelövését, és ő is azt mondta, nem támadt semmiféle vadra a kutyám.

Az érintett vadászok nem kívántak nyilatkozni az ügyben.


Erdőben is pórázon kell vezetni az ebet

Az ebet erdőben is pórázon kell vezetni, kivéve a vadászkutyákat, vadászat közben. A vadász csak akkor lőhet le egy kutyát vadászterületen, ha az a vadra támad, vagy ha az eb tulajdonosának felderítésére nincs közvetlen lehetőség.

Olvasóink írták

46 hozzászólás
  • 46. figyelő666 2010. május 20. 10:53
    „Tisztelt MSR!Nekem ne magyarázzon mert én vagyok a kutya gazdája a Sándor lánya.Én is ott szenvedtem a véres tetem felett éjfélig a rendőrséggel.Egész életben állatok közt voltam,természetfotókat készítek és míg ön lövi én figyelem őket órákon át.Pont én vagyok az akinek fogalma van az ügyről.És azért vagyok felháborodva,hogy minden vadász és aki csak minimálisat ért hozzá,tudja,hogy az őz soha nem várná be a kutyát és egy egészséges állat aki ember magasságút ugrik meg nem fogja még egy vadász agár sem.Mire a kutya a közelbe ér az őz rég megérzi a szagát és meg nem fogja azt semmilyen állat.Ezért írtam azt,hogy tudatlan.Vadászként,hogy állíthat mást?Ezt önnek kéne a legjobban tudnia.Olvasson vissza és megtudja miért 250.000.Nem szándékozta eladni,de kan hiányában viheti a szukáit 60.000-ért fedeztetni.Engem ne oktasson ki mert maga semmit sem tud,nem ismeri az ügyet.”
  • 45. MSR 2010. május 17. 09:02
    „Nem, "kedves" figyelő, Önnek itt senkivel sincs dolga, velem főleg nincs. Tájékozottságának, ismereteinek nem sok a valóságalapja, hogy finoman fogalmazzak. Nekem Ön ne akarjon leckét adni a 30 éve kezdett pályafutásával. Ki tudja, hogy az hol kezdődött és most hol tart. A vérőz nem létező lény, csupán az elmezavart ember agyszüleménye az ilyen meghatározás. Ennek az ügynek a részleteit jól ismerem, valóban, mint molyhos_tölgy is feltételezi nem most kezdődött az ellentét.A média szemérmesen titkolja a korábbi eseményeket, amit más ismerhet. Kérdezem, hogy a gazda hogyan állapította meg azt az értéket a kutyára vonatkozóan? Ennyiért el lehet adni egy kutyát? Na nálam itt jött először a nevetés. A leggyorsabb megoldás a vadászok megzsarolása volt. Ők meg fizettek, mert így a leggyorsabb az ügy megoldása. Nem hiszem, hogy olcsóbb lett volna az ügyvéd fizetése a két félnek. Egy hosszadalmas fülemüle per lett volna a vége, amiből a gazda sem látott volna pénzt. A mai erdész-vadász tanulókat sem kéne félteni, nem rájuk gondoltam, amikor a tájékozatlanságról írtam. Természetesen ezt a legegyszerűbb kiforgatni és helyesírási hibákkal gazdagon tűzdelt kommentben leírni. Kérem hogy csak továbbra is "figyeljen" és ne írja azt: "tisztában vagyok töviről hegyire mindennel".”
  • 44. molyhos_tölgy 2010. május 16. 09:25
    „én nem bunkóznék MSRel!! fontolóra venném gondolatait.

    a fennti szituban pedig nem nekünk kéne igazságot szolgáltatni, mert nem voltunk ott. a storynak mélyebb gyökerei vannak, amiről nem ír az újság. valószínű a gazda és a vadászok között már régóta húzodnak ellentétek, amiről úgyszint nem tudunk.”
  • 43. figyelő666 2010. május 15. 21:55
    „Kedves MSR!Látom egy nagy vadásszal van dolgom!2 vadgazda mérnöki diplomával közel 30 éve?Oktat és irányít?Mi lesz így a leendő vadászokkal?Nem mehetünk majd sétálni az erdőbe mert az új generáció még egy sündisznót sem tud majd meg különböztetni egy körömkefétől.Nem szóltam én más cikkhez csak ehhez mert ismerem az ügyet és sokat járok ott.Ismerek én minden állatott nem csak magyar országon hanem világviszonylatban testközelből nem a tévéből,és szerintem 1 perc alatt fel adnám önnek a leckét.Már az első cikknél írt hozzászólásaiból látni,hogy nem stimmel a dolog.Kérdem én?Milyen vadász hiszi el,hogy egy őz/ha csak nem járóképtelen vagy döglött/ bevár akár kutyát akár bármi mást,harcolnak órákon át mint 2 pitbull,a vadász bottal megy közéjük.Mi volt az vérőz?Ha ennyire jártas,hogy bírta ezt ki röhögés nélkül,már akkor,hogyan védhette őket.Vagy mondvacsinált vadmérnök vagy épp az egyikükkel van dolgom,esetleg egy ismerőssel.Én szükségesnek tartom a vadászatot,de ez nem vadászat volt hanem részeges lövöldözés ahol szó sincs vadvédelemről vagy bármi pozitív dologról.Csak arra kértem,hogy erre az egy dologra koncentráljon ne keverjen mint a villanyszámlás.És mit ad isten,épp ebben a hónapban van 30 éve hogy meg indult az én pályafutásom is.Ezért nem értem,hogy írhat ilyeneket.Tisztában vagyok töviről hegyire mindennel.Ez nem bántás hanem tény,hogy MSR nem látja a fától az erdőt.”
  • 42. jánosi 2010. május 15. 21:41
    „Kedves MSR !
    Mind szép és jó de mi van a hazudós vadászokkal ? akik most megbuktak ? Szép az elmélet, de a
    gyakorlat sajnos nem ez !
    Nem az igazi vadászokkal lenne baj, hanem a pénzért vett - kapott engedélyes, ami mozog arra lövünk
    vadásznak nevezett egyedekkel, akiket sajnos nem dob(hat)nak ki maguk közül az igazi vadászok.”
  • 41. MSR 2010. május 15. 15:47
    „Más témába nem szoktam beleszólni ellentétben azokkal az eberekkel, akik mindenféle cikkhez fűznek kommentet. Úgy gondolom, mivel 2 vadgazda mérnöki diplomával közel 30 éve irányítom, oktatom, felügyelem , művelem a vadgazdálkodást, lehet véleményem az ilyen témában. Sajnos itt könnyedén, felelőtlenül nyilatkozhat bárki. A tájékozatlanság nem csak az Önök hibája. A trágár, személyeskedő hozzászólásokra nem is reagálnék. Sajnálatos módon ma már nincsenek olyan műsorok, amik a vadgazdálkodást megismertetnék az emberekkel, a fiatalok nem is érdeklődnek eziránt. Jobban érdeklik az embereket az olcsó sorozatok, show-műsorok, az akciófilmek. Óriási tévhitek uralkodnak. Sokan az itt megszólalók közül is bajban lennének, ha meg kéne nevezniük az egyes vadfajok egyedeit, ami általános iskolai tananyag volt. Sokan a mai napig azt hiszik, hogy az őzike ha megnő, szarvas lesz belőle, ami annyi éves, ahány ág van az agancsán. Azért tessenek elgondolkodni, hogy ma Hazánkban szinte minden a szakadék szélén áll. Oktatás, egészségügy, ect... A Magyar Vadgazdálkodás világhírre tett szert, amiből az emberek legtöbbje, csak az elejtést tulajdonítja vadászatnak.Az, hogy a magyar vadállomány ilyen szinten fennmaradt, az nem a véletlen műve. Talán megérthető, hogy a vad védelmében mindent megteszünk. A tevékenységünk kis része csak az elejtés, ami szakmai alapokon történik. A tájékozatlanságról tényleg nem csak Önök tehetnek, Kedves Olvasók! Amint meghallják a vadászat szót, rögtön haragba kerülnek a nagyvilággal, sőt még saját magukkal is. Kár ezen mérgelődni, mert a vadászat egyidős az emberiséggel. Nem túl régen alakult át vadgazdálkodássá. Korábban is egy-két gondolatot írtam a KISALFÖLD honlapjára, de jöttek a személyeskedő, ostoba megjegyzések. Akkor úgy döntöttem, hogy nem is reagálok többé, mert felesleges. Most is ezt fontolgatom. Szép napot mindenkinek!”
  • 40. moose 2010. május 15. 12:47
    „Az EMBER gyermekeket erőszakol ,családját kaszabolja szét baltával, felgyújtja a saját anyját és így tovább. Na most akkor tényleg kire is kell a szájkosár? Állatok között nőttem fel. Gyermekkorom óta járom az erdőt akár éjszaka akár nappal, de még soha nem találkoztam elvadult kóborkutyával.Viszont olyan ebbel igen ,amelyik néha elszökik otthonról ha estleg tüzelési időszak van vagy csak egyszerűen vágyik a szabadságra. Kerülnek egyet aztán pedig jobbesetben reggelre hazatérnek. Nincs evvel semmi probléma.”
  • 39. radar 2010. május 15. 08:46
    „pénzes szarházi gyilkos vadászok!”
  • 38. SzImike 2010. május 15. 07:36
    „MSR elfogult?”
  • 37. figyelő666 2010. május 14. 21:26
    „Hahó MSR és Többiek!Ennyire ostobák vagytok vagy nem tudtok olvasni?????Bekerített magánterület!!Villanypásztor,vadkerítés!!!A vadász a kerítésre kapaszkodott fel onnan lőtt be.A kutya nem a határban kóborolt.Lehet,hogy sok esetben igazad van de ebben az esetben is így gondolod?Most itt egy eset a téma,ne vegyél mindent egy kaptafa alá!!!Csak erről az esetről mond a véleményed.Te tényleg igazat adsz nekik?Lehet,hogy te is űzöd ezt a szép hobbyt?”
  • 36. Szuszu 2010. május 14. 20:17
    „Mi az hogy megoldódott az ügy?

    Ok nélkül lelőttek egy állatot.

    Elővenni a vadászokat !!!!”
  • 35. Maca39 2010. május 14. 19:40
    „32. gimre! A kisfiamnak voot szerencséje éppen ma délután találkozni egy termetes kuvasszal. Régóta ismerjük, még sosem bántott minket. Szerintem most csak azért támadott, mert a fiam biciklivel volt. Azt nem nagyon szeretik a kutyák. Az enyém sem. Szerencsére csak egy kicsit marta meg a combját, a sebét ellátták a kórházban. Aggódtam egy kicsit, de mégsem haragszom a kutyára. Nem az ő hibája, hogy a gazdája elfelejtette bezárni a kertbe, és kiszökött. Attól még ugyanúgy fogom szeretni, mint eddig. Hozzáteszem, a gazdája iránt sem érzek haragot, de remélem ezentúl óvatosabb lesz.”
  • 34. gall 2010. május 14. 18:58
    „a véleményem tömören: a vadászokat jól picsán kéne még rúgni,nyilvánosan !”
  • 33. MSR 2010. május 14. 15:58
    „31 és 32!
    Végre megszólalnak olyan emberek is, akik gondolkodnak és reálisan látják dolgokat! Önök nem a Piroska és a farkas történetéből táplálkoznak, mint oly sokan.”
  • 32. gimre 2010. május 14. 14:51
    „Véleményem általánosságban tömören a következő:
    Kutyát sétáltatni pórázon és szájkosárral.
    Ha nincs lehetősége saját tulajdonú, bekerített területen futtatni a kutyáját, akkor ne tartson kutyát, vagy olyan kutyát vegyen, aminek nem kell napi kilométereket futnia.
    Egyik ismerősöm mondta, hogy a kutyák felét úgy híják, hogy ,,nem bánt", a másik felét, hogy ,,Nem harap" mégis történnek kutya támadások. Ami nem a kutya hibája, hanem a gazda felelőssége.
    A konkrét esethez:
    A gazda is hibázott, és itt nem egy kis tacskóról van szó. Ha valaki találkozott már gazda nélküli kuvasszal, akkor tudja, hogy nem kellemes érzés, még akkor is, ha nem támad az eb. Ha pedig ugatva feléd fut az pedig már egy másik életérzés.
    A vadász fizetett, ez az Ő dolga, de az illetékes hatóság nem bünteti meg az eb tulajdonosát?”
  • 31. molyhos_tölgy 2010. május 14. 14:22
    „20.hsz!!

    sajnos le kell lőni ha elcsavargott! hiába nem bánt senkit abban a pillanatban. de a kóbor kutyák kinnt gyakran bandáznak és abból még jó nem született. nővérem egy évvel ezelőtt a 2hónapos kislányát tologatta az erdőben és nem a susnyásba, hanem egy "forgalmasabb" erdeiúton, amikor rátámadt egy kóbor kutya. szerencsére közel volt a segítség az ottani erdész személyében. nővérem pár harapással és zúzóbással megúszta, a babának asz ijedségen kívűl nem lett nagyobb baja. hát ezért kell kilőni és nem a gyilkolási vágy miatt. csak sokan erre nem gondolnak. meg a vadállományba is hatalmas kárt okoznak még a macska is. nem kellene a vadászokat ész nélkül szidni!

    széchenyi zsigmondnak van egy nagyon jó idézete: " a vadászat vadűzés és erdőzúgás, de több erdőzúgás"
    úgygondolom, hogy ezzel mindent elmondtam.

    az orvvadászatot ELÍTÉLEM!!!!!!!!!!!!!!”
  • 30. MSR 2010. május 14. 08:32
    „Érdekes hozzászólások születtek. Sajnos sokan a teljes tájékozatlanság árnyékából vagdalkoznak. Van egy Vadvédelmi törvény, ami sok mindent előír. Kutyát sétáltatni csak pórázon szabad. Anélkül a Várkerületre sem viheti senki. Ha következetesen nézzük, szigorú büntetés járna annak, aki a anélkül futtatja a kutyát az erdőben. Korábban is írtam, hogy a kutya puszta jelenléte menekülési kényszert vált ki a vadból. Az ezt észlelő kutya gyakran utána is ered. A kutya otthagyja a szagát, egyéb nyomait az erdőben, ezzel akár napokra is félelemben tartja a vadat. Próbálják ki! Menjenek be egy bankba símaszkban! Meglátják milyen reakciót vált ki az emberekből. Utána lehet védekezni "Pedig semmit nem csináltam" Így van ez a vad esetében is. Az állandóan zaklatott vad viselkedése megváltozik, képes még az utódait is hátrahagyni.
    A vadászat/vadgazdálkodás nem ilyen egyszerű, mint ahogy sokan látják. Sok vastag szakkönyv szól erről. A kérdéses cikkből sok minden kimaradt, ami talán segítene a valóságot megismerni. Ha korrektül le lett volna írva minden nem lenne ennyi hozzászólás sem. Sajnos a hiszékeny, tájékozatlan ember könnyen manipulálható.
    A háziállatot védi a gazdája, oltást adat neki, eteti. A vadon élő állatot a vadgazda védi etetéssel, élőhely védelemmel, és igen az őt zavaró kutyák távol tartásával. Erre más módszer nem kínálkozik, mint a fegyver, aminek a használata most is jogszerű volt. Megoldás a chip alkalmazása volna. Sok gazdának melege lenne, amikor a lakóhelyétől több kilométerre beazonosítanák a kis kedvencet! Éppen most zajlik egy kutyás ügy, ami érdekes módon nem került nyilvánosságra. Két kutya élve kikezdett egy muflont. Már a hátsó combja hiányzott, amikor még élt! Itt is elejtésre került a két kutya. A gazda közben mindenhol hirdette a kutyák eltűnését. Most ki kéne fizetnie a muflon vadgazdálkodási értékét (több százezer Ft) és egyéb bírságokat. Persze mindent tagad, már a kutyák tulajdonjogát is. Összetett dolgok ezek, kár kiragadni csupán egy részletet. Amíg a vadászterületen széttépett őzeket, nyulakat találunk, addig törvényes eszközökkel fel is lépünk a kutyák ellen. A gazda vigyázzon a háziállataira kerítésen belül, mi vigyázunk a vadra a területen ki ki a maga eszközeivel.”
  • 29. tódi 2010. május 14. 06:09
    „Géza011 !

    Amit írtál az nem igaz - olvasd és értelmezd a törvényt .

    A lövés az utolsó lehetőség - ha más megoldás nincs .

    Jellemző az ilyen gondolkodás ,csak azt olvasom ki ami azt mondja - lőhetek bármire ami mozog.
    Zöld ruhát -puskát - vizsgát mindenki tud venni.
    A VADÁSZ az mást jelent .”
  • 28. Dörgés 2010. május 13. 22:31
    „Géza011 2010.05.13. 19:14

    Arany apám sima önvédelem, mert magánterületen, lakóház felé történt a lövés mely személyt veszélyeztet.(Megszegte a fegyverhasználat szabályait és a vadászat szabályait) Kár az ilyent védened. Az ilyent minden normális társaság kiveti. És nem meg próbálja védeni. Pláne esztelen fenyegetőzéssel.”
  • 27. moose 2010. május 13. 20:19
    „Apropó Póráz. Nekem van ,volt és lesz kutyám amíg élek. De hogy pórázra verve sétáltassam a természetben. Na azt már nem. Minden kutya olyan ahogy nevelik. Tapasztalataim szerint sokkal ingerültebbek azok az ebek akiknek korlátozva van a szabadságuk. Nem hagyják őket szocializálódni .És akkor még tegyek is rá szájkosarat?Nevetséges. Az emberekre kéne inkább. Egy állat soha nem támad ok nélkül az emberrrel ellentétben.”
46 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Iván–Újkér: Útlezárás vasútépítés miatt

Vasútépítés miatt lezárják az Ivánt Szakonnyal összekötő utat, valamint az Újkér külterületi… Tovább olvasom