Kisalföld logö

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 3°C | 12°C Még több cikk.

Nagyobb sebességre kapcsol a vasút

Az Európai Parlament strasbourgi ülésén a közelmúltban elfogadták azt az összeurópai gazdasági élénkítő csomagot, amelynek része az osztrák és a magyar vasúthálózat egyes szakaszainak fejlesztése. A döntés érinti Sopron térségét is.

Tizenöt éves koncepció

– Még az elmúlt évben készült el az úgynevezett Pannonia-program, az osztrák és a magyar vasutak, illetve közlekedési minisztériumok közreműködésével – tudtuk meg Bakos Páltól, a GySEV Rt. nemzetközi fejlesztésekkel foglalkozó munkatársától. – A tizenöt évre szóló koncepció megvalósítása lehetővé teszi a nagy nemzetközi vasutakhoz való csatlakozást. A cél, amely Sopron és környéke jelentős vasúti fejlesztésével számol, nagyteljesítményű, kétvágányú villamosított összeköttetés kiépítése Bécs–Sopron–Szombathely és Sopron–Győr között.

Ez teszi lehetővé, hogy Budapest, illetve a déli irányba az adriai kikötők felé megfelelő közlekedési folyosó épüljön ki. A program különböző elemei Ausztriában már tervezés és kivitelezés alatt állnak, egy korábbi döntés alapján. Az Európai Parlament határozata ugyan még csak elvi jelentőségű, de az első lépés a megvalósítás felé. Magyarország szeretné elérni, hogy a fejlesztést a kohéziós alapokból támogassák, mert akkor a költségek 70–80 százalékát az unió állná.

Átépítik a pályaudvart

Az elképzelések szerint a határtól Sopronig terjedő szakasz szintbeni kereszteződésektől mentes nyomvonalra kerül és csatlakozik a Bécsújhely (Wiener Neustadt)–Németkeresztúr (Deutschkreutz) vonalhoz. Az első ütemben egyvágányú lesz, de kétvágányú alépítménnyel, 200 kilométeres sebességre tervezve. A város területén a pályaszakasz háromvágányú lesz (100 kilométer/órás sebességgel). Átépítik a személypályaudvart és környékét, hogy megfeleljen a megnövekedett forgalomnak. Sopronból Kópházáig háromvágányú (160–200 kilométeres/órás) pályaszakasz lesz. Itt elágazik Fertőszentmiklós (kétvágányú) és Szombathely (egyvágányú) felé.

25 perccel rövidebb menetidő

A második ütemben Fertőszentmiklós és Győr között is kétvágányú lesz a vasút, lehetővé téve a menetidő 25 perces csökkentését. A szombathelyi vonal szintén megújul – tíz kilométeres új szakasz is épül –, bekapcsolva Bükfürdőt a hálózatba. Ha elkészül, Sopron és Szombathely között 45 perccel kevesebbet kell vonaton tölteni.

Kérdés persze, hogy a tervezett nagyszabású munkálatok mikor kezdődnek, illetve fejeződnek be. A tervezés gyakorlatilag már elkezdődött, a mostani helyzet szerint a régiónkat érintő magyarországi teljes fejlesztés mintegy nyolc évet vesz igénybe. A költségek elérhetik az 560 millió eurót is.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az utolsó pecsét

Ötezer példányban adott ki emlékútleveleket a soproni önkormányzat. A stilizált úti okmányok… Tovább olvasom