Kisalföld logö

2017. 09. 22. péntek - Móric 11°C | 17°C Még több cikk.

Leárazás: tényleg akciós az ár, vagy minden bolt hazudik?

Ötven, hetven százalékos leárazásokkal csábítanak nyári cikkek vásárlására az üzletek. Eisenstadti és soproni akció-mustrán jártunk.

Emlékszik még a régi szép időkre, amikor a nyár végi leárazásokat valóban nyár végén tartották? Amikor az őszibe hajló napsütésben turkálhattunk leértékelt strandpapucsok és tollasütők között? Változnak az idők, (a nagy divatházak például már vagy fél éve bemutatták a 2009-10-es tél modelljeit) arra viszont már nem emlékszünk, hogy csúszott egyre előbbre a nyár végi leárazás-hullám. Idén például, ha valaki nagyon akart, már június végén vehetett akciósan nyári holmit. Elméletileg!
Gyakorlatilag ugyanis egészen másként fest az akciónak mondott kampány. Leárazás-mustrán jártunk Eisenstadt és Sopron belvárosában.

Eisenstadt
A kismartoni sétálóutcát talán egy soproninak sem kell bemutatni, ismerjük, mint a tenyerünket. Az utca számos boltjának kirakatán díszeleg 50–70 százalékos árengedménnyel csalogató ajánlat, a leértékelt árukat pedig sok helyütt ki is állították az üzlet elé. Azonban érdemes szem előtt tartani, hogy az említett árengedmény nem feltétlenül vonatkozik az üzlet összes termékére. Sőt! A legtöbb helyen ez mindössze annyit rejt, hogy egy kis kosákában található – többnyire lehetetlen méretű, megmaradt – termékek valóban hetven százalékkal olcsóbban kaphatók, a többi azonban nem. Mindemellett találtunk elég kedvező árakat, például nyári pólókat 4–5 euróért, papucsot 7–9 euróért, nyári ruhákat 10 euró körüli összegekért. A kínálat nem túl széles, de aki érez magában elszántságot hogy böngésszen, egészen jó holmikra akadhat.

Sopron
Sopronban néhány üzlet szintén sajátosan értelmezi az „akció" kifejezést. Itt is előszeretettel operálnak a bűvös 70-es számmal, ám több helyütt átverést gyanítottunk. Hogy a csudába kerülhet ugyanis egy tök átlagos, mondhatni semmilyen bikini eredetileg 14 ezer forintba? Az engedményes ár (4–5 ezer forint) nem tűnik túl barátinak, inkább ezt vélnénk eredetinek. De nem így van.

Vannak üzletek, ahol már korrektebb az üzleti morál, és az akció tényleg akció. 990 forintért nyári szandál, 1990-ért bikini, tényleg szinte ingyen van. (Ebből vajon mennyit kapott a bangladesh-i varrónő?) A fürdőruha esetében még az eszétikum is helyén van.

Leárazás képekben. Galéria!

Válogasson hát kedvére a nyári holmik között, hiszen még hátra van egy jó hónap a – remélhetőleg – forró évszakból, de ne hagyja bepalizni magát! Ön szereti a leárazásokat? Vagy átverés az egész? Írja meg véleményét!

Olvasóink írták

30 hozzászólás
12
  • 30. elemér 2009. július 31. 17:05
    „28. hozzászólás Muaddib

    A médiából beáramló amcsi őrület nektek soha nem merül ki. Most is csak itt van az orrod elött, de te már azt megszoktad. Várj csak, állandóleárazás és csuknak az üzletek. Aztán majd nyitnak más név alatt, és megint leárazás aztán csuknak. Ezt u.n. hogy rugalmasság. Nektek még sok tanulni való van ott, de majd megszokjátok.”
  • 29. Alajos 2009. július 31. 14:18
    „Minden leárazás átverés-írta itt valaki. Én másként látom: minden árképzés átverés.Mert hogy a bánatban van igazság abban, amikor
    >valaki gyümölcsöt-zöldséget termel, leszedi, beszállítja, a boltban felrakja a polcra (tehát a kereskedő hozzá sem nyúl!), csak éppen 460%-os áron adja el egy fél órán belül? (a termelő pedig hat hét múlva talán megkapja a pénzét...)
    >valaki megtervezi a divatos gyermekruhát, elkészíti, beszállítja az elegáns üzletbe, ahol 3,5-szeres áron adják el?
    Tovább is van, írjam még?”
  • 28. Muaddib 2009. július 30. 23:02
    „1. elemér 2009.07.30. 01:17 Mikor az árakat megemelik és utána leáraznak az már csak egy játék amit az amcsiktol tanultak.

    Még a Régi átkos vége után mikor még a médiából beáramló amcsi őrület kimerült a zenei dolgokban a Magyarok már rég alkalmazták ezt kisseb boltokban, hogy felértékelt árt, írnak ki, és a valóson adják el.

    Elemér nem minden okosság és hülyeség Amerikából származik <moderálva személyeskedő>”
  • 27. patriot 2009. július 30. 21:11
    „moderálva off”
  • 26. knifemaster 2009. július 30. 21:10
    „24.
    Ungi ott kint ez nem divat,csak itthon.

    A másik az akciókkal kapcsolatban amit benyaltam úgymond...hatalmas tábla 70%-os irománnyal(gondoltam,most nagyot kaszálok az utolsó darabokból). mellette jóval apróbb betűkkel:
    Akár az eredeti ár 70 százalékáért :)”
  • 25. elemér 2009. július 30. 19:33
    „moderálva off”
  • 24. ungi 2009. július 30. 18:50
    „Hat akkor nekem szerencsem volt ezidaig, mert en mar vettem olyan cuccot Ausztriaban, ami eredetileg 30 euro volt, learazaskor meg 6 euro. Nezegettem mar akkor is, amikor draga volt, es örültem, amikor keveset kellett csak erte fizetnem. Nem tapasztaltam ott meg azt, hogy felarazzak a learazas elött. Csak tudni kell, hova menjen az ember vasarolni.”
  • 23. soproni 2009. július 30. 18:05
    „22.Elmentem én is megnézni a hirdetett 95%-os árleszállítást,miszerint valódi bőrcipőket kínálnak 1500 ft-ért.
    Műbőr,gagyi volt az egész és annak ellenére,hogy már többen is bejelentést tettek a félrevezető reklám miatt,még mindig árulják az ócska vackokat. Egyébként én is dolgoztam butikban és ott árleszállítás előtt minden akcióra szánt terméket először átcimkéztünk,feláraztunk és utána le.Ez így működik szinte mindenhol.”
  • 22. BsBe 2009. július 30. 16:52
    „Pár héttel ezelőtt megjelent a Szuperinfóban egy reklám. " valódi bőrcipők kedvezményes áron 1.500,-Ft a Várkerület egyik "maszek" cipőboltjában. (kösz a megjegyzést, minek vagyok ilyen hülye.. hogy elhiszem)
    Megvallom engem sem vett fel a pénz, szívesen utána járok, ha valamit kedvező áron lehet megvenni. Na de ez?
    Olyan cipőkre volt ráírva az "eredeti" 21.000,- 20.000,- stb. Ft ár, hogy megvallom, nem 1.500,-Ft-ot, de még ha fizettek volna sem vettem volna fel. és nemcsak én. Láthatóan rajtam kívül l majd minden vevő üres kézzel távozott.
    A legbosszantóbb az ilyen un. "akciókban", hogy a leárazást megelőző napokban, az ár nem az, mint a leárazáskor.
    Egy leárazás előtti 5.000,-Ft-os darab, akcióban "eredeti" ár 8.000,- és ebből jön le a kedvezményt. Ezt viszont Sopronban több helyen is tapasztaltam.
    Vagy úgy mint Eisenstadtban - többnyire lehetetlen méretű, megmaradt - termékek valóban hetven százalékkal olcsóbban kaphatók, a többi azonban nem.
    Szóval annak van igaza,, aki azt állítja, nagy átverés az egész ma már.”
  • 21. gyene 2009. július 30. 16:25
    „Én, még soha semmit se tudtam venni ! Mert azokat árazzák le, melyet a kutya se vitt el! Így megmaradt.
    Kizárólag Magyarországról van szó....”
  • 20. elemér 2009. július 30. 14:57
    „15. hozzászólás MTT
    Igen ezt tapasztaltam. Huszonégy dolláros alsóingeket kérnek, mert van rajt egy kép zenészekröl angol felirattal. Régen is csak ez ment. Most a net-n árulják, de mivel angolban gyengék, még rendelni se tudnak. Aztán a világot járt szülök se dicsekedhetnek. Amerikábol rendelik a konzervleveseket, pedig ott is van minden és nincsenek lemaradva;))”
  • 19. f.varga 2009. július 30. 14:14
    „Nagyon jó a nyelvújító cikkíró! A baj csak az, hogy a soproniaknak még mindig Kismarton a szomszéd város neve! Persze a telepeseknek magyarul : Eisenstadt!”
  • 18. Truder 2009. július 30. 12:39
    „A leárazás tiszta átverés!!Ezt mindenki tudja..”
  • 17. Esther 2009. július 30. 12:23
    „en inkabb kevesebbet vasarolok de akkor viszont minöseget. nö vagyok igy minden nap vennek valami cipöt, taskat, felsöt, gatyat...stb. de inkabb gyüjtögetek es valami olyat veszek amit nem kell 3honap mulva kidobni, vagy nem jön ki a szine egy mosasra:)kereskedelembe nem dolgoztam igy en elhiszem ha azt mondjak hogy fel aron van:(”
  • 16. PrettyWoman 2009. július 30. 11:20
    „Na az is egy nagy állat, aki a gyerekének reggelire tej helyett reggeli italt vesz. Már bocsánat az agresszív jelzőért. A különbség csupán pár forint. Igaz, általában pont az ilyen vevők viszik mellette az 500 forintos cigarettát. Azért nem futja már biztos tejre, csak reggeli italra.
    Egyébként a kamu márka alatt mit értünk? A nagy neves cégeknek is világszerte vannak üzemei, attól az még az, ami. Szerintem. Én pl. vettem Spanyolországban Nike papucsot. Láttam a cetlijén, hogy Romániában gyártották. Attól viszont az még szerintem Nike. Mint ahogy szintén ott vettem egy Gucci márkájú bőrmellényt. Azt meg Marokkóban gyártották. De szerintem attól az még Gucci. Igaz, mikor vettem, nem is figyeltem erre. Csak megtetszett. Mint ahogy a Győrben gyártott Audi is még Audi marad. De lehet, hogy én gondolom rosszul a dolgokat.
    Egyébként én az a típusú ember vagyok, aki szeret olcsón vásárolni. És általában sikerül is. Igaz, megnézem, mit veszek. Szart nem veszek, az biztos. Pl. 100 %-os narancslénél akkora különbségek vannak, hogy hihetetlen. 200 forint és 400 forint között mozog, attól függően, hogy hol és milyen márkájút veszünk. Ha egy cég saját terméke, akkor a legolcsóbb. Pl. a múltkor a Spárban nem is Spár, hanem Budget narancslevet vettünk 159,- Ft-ért. És tényleg 100 %-os volt és finom. Tehát nem minden szar, ami olcsó.”
  • 15. MTT 2009. július 30. 11:18
    „14-hez, igazad van, de a mai tehetősebb hülye kis tizenévesek nem vesznek meg pár-ezres ruhákat, minél drágább, annál trendibb nekik!”
  • 14. Cerwin 2009. július 30. 10:04
    „Amúgy ami még aggasztóbb, hogy tele vannak a ruhaboltok kamu márkákkal. Pár ezer Forintos török göncöt eladnak márkásként 10-20-szoros áron.
    Műszaki kereskedelemben meg nagy divatját éli, a régen jó nevű márkák neveinek megvásárlása. Orion, Videoton, Thomson. Régen megbízható jó termékek voltak, ma meg kihasználják a név népszerűségét és közben a lehető leggyengébb minőséget csinálják szintén törökországban.
    Élelmiszereknél, ugye az olcsó magyar termékként hirdetett kínai foghagyma, vagy a tejnek álcázott Reggeli ital csak a jéghegy csúcsa...”
  • 13. Cerwin 2009. július 30. 09:55
    „Túrabakancs

    Ha elolvasod mit írtam: "Egy ruha esetében simán benne van az árrésben akár az 50-70%-os leárazás is."

    Nem azt írtam, hogy mennyi, hanem, hogy simán belefér...

    Roly

    10 éve dolgozom a kereskedelemben, tudom. Vannak boltok, amik eleve csak akciós árut rendelnek, az a 20 %. A többi 80 % valóban kamu akciókat csinálnak.”
  • 12. otromba 2009. július 30. 09:48
    „Ezek a leárazások,a kispénzü embereknek kedvez,ha kedvez!Megvenni sokszor egy leárazott terméket,az
    szerintem annyi mintha sokszór egy megmaradt,talán selejt valami!Az élelmiszereknél,a zöldség-gyümölcsök-
    nél is ez a helyzet!A Jerevánon a most nyított magyar áruk boltja is egy-két napig tartott megfelelő árut.
    Az ár sem kevesebb,mint a bevásárló központokban.A nyitvatartás 8.tól van kiírva,az egyik nap még 9-kor sem vol nyitva!Volt olyan áru amelyiket a disznó sem evett volna meg!Ez igaz!
    Igaz mindenkinek más az izlése,és a véleménye!”
  • 11. Túrabakancs 2009. július 30. 09:15
    „Cerwin!
    A ruhák nagy többségénél az árrés nem 50-70%, hanem akár 3-400% !!! Nézd meg Ausztriában a márkás
    termékek /pólók/ árát, és meg fogsz döbbenni. Ami ott 4-6000ft, az itthon esetenként /üzletenként/
    10-12.000ft. Tehát a kinti alacsony árakon forgalmazott termékeken is van árrés nekik, lehet számolgatni.
    Ebben az itthoni magas adók is szerepet játszanak, ki kell termelni a költségeket.”
30 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kránitz: Sopron legújabb kudarca

A soproni városvezetés rendkívüli módon tizenöt százalékkal akarja megemelni a helyi szemétszállítás… Tovább olvasom