Kisalföld logö

2017. 04. 28. péntek - Valéria 6°C | 10°C Még több cikk.

Kevés a vonatpótló busz Sopron–Szombathely között

A sokasodó panaszokra való tekintettel péntektől több autóbuszt állít üzembe a GYSEV a Sopron–Szombathely közötti vonatpótló járatok esetében.

A vonatpótló buszok hosszú menetideje, a csatlakozásoknál előforduló késések, valamint a zsúfoltság gyakran megkeserítette a Sopron–Szombathely között közlekedők életét, főképpen a reggeli, illetve a délutáni csúcsidőben. A két hónapos állandó vágányzár próbára teszi a munkába, iskolába járó utazók türelmét.

– Ausztriába járok dolgozni és nagy problémám, hogy hazafelé az osztrák vonat érkezése előtt öt perccel elindítják a vonatpótló buszokat Szombathelyre, így mindig várnom kell a következő járatra. Továbbá, hogy két órába telik az út, ami lehetne akár egyórás is. Azt sem értem, miért kell a buszoknak minden településre bemenniük, ráadásul úgy haladnak, mint a csiga – mondja a szombathelyi Zombori Zsoltné.

A szombathelyi Zombori Zsoltné az osztrák vonatérkezések összehangolását hiányolja.
A szombathelyi Zombori Zsoltné az osztrák vonatérkezések összehangolását hiányolja.

– Változtatásokat tervezünk, hogy elsősorban a reggeli és a délutáni csúcsidőben, valamint más időszakokban is javuljon a helyzet – közölte Feldmann Márton, a GYSEV személyszállítási igazgatója. – Több autóbuszt állíttatunk üzembe a kivitelezővel és a buszokat biztosító Volán-társasággal történt egyeztetést követően, s azt is megoldjuk, hogy ahol indokolt, átszállásokkal biztosítjuk a vonatpótló buszok rövidebb menetidejét. A következő hetekben azonban kérjük utasaink türelmét egyes átjárók lezárása miatt. Ezeknél a vonatpótló buszközlekedés csak kerülő útirányon lesz lehetséges, s ez menetidő-növekedéssel jár.

Fontosnak tartjuk az iskolások és a munkába járók minél jobb kiszolgálását. Ez a kényszer a vágányzáras körülmények között sajnos nem teszi lehetővé a buszindulás és az osztrák vonatérkezések összehangolását. A GYSEV az utasoktól ezúton is elnézést kér a kellemetlenségekért. Az útátjáró-lezárásokról az állomási pénztáraknál, a www.gysev.hu oldalon vagy a +36-99/517-212-es információs telefonszámon lehet érdeklődni.

Olvasóink írták

  • 11. miracle 2010. április 23. 18:42
    „"olyanok is utaztak a busszal akik csak Szhelyig jöttek , pl. az én utastársam is , ő mondta hogy ezzel a busszal előbb ér Szhelyre."
    Előbb ér Szombathelyre? És IC-pótjegyet is vett, vagy csak felszállt erre a buszra a másik helyett, mert ez gyorsabb ? (nem megy a falvakba)”
  • 10. roberta 2010. április 23. 17:00
    „Alpokalja:
    Én is tudom, hogy a Bécs -Sopron vonat Ausztriából jön, legtöbbször a Bécsből érkezők Sopronig, Bükig utaznak - Pécsig nagyon ritkán.
    Ezzel nincs is problémám, de nem lehetne 1 csak 1 vonatot indítani Sopron -Pécs között, hogy minimum délig oda is érjünk Pécsre .
    (Pl- Budapestre hány IC indul.)
    A Pécsi IC Gysev kocsiján heti ,kétheti rendszerességgel utazunk ,de ott még fejvédő huzatot nem láttunk !
    A GySEV kocsik nagyon melegek a horvát kocsik hidegek ,a kalauzok eltudják mondani , nem hiszem hogy nekünk utasoknak kellene tudni hogy is működik a fűtés rendszer , mi csak szeretnénk hátra dőlve kellemes hőmérsékletben, tiszta körülmények közt ( 6 órán át ) utazni. Nem hiszem ,hogy 2010-ben ez olyan nagy elvárás lenne.
    A buszra visszatérve senkinek nem foglalta a táskája az ülést ,olyanok is utaztak a busszal akik csak Szhelyig jöttek , pl. az én utastársam is , ő mondta hogy ezzel a busszal előbb ér Szhelyre.”
  • 9. Alpokalja 2010. április 23. 15:49
    „"hogy lehetne egy óra is az út, hiszen az szabályos keretek között, a legrövidebb idő alatt sem kivitelezhető"

    helyett:

    hogy lehetne egy óra is az út, hiszen az szabályos keretek között, a legrövidebb úton sem kivitelezhető, még személyautóval sem.”
  • 8. Alpokalja 2010. április 23. 15:45
    „Elolvasva a hozzászólásokat és ismerve némileg a dolgok hátterét, úgy gondolom, hogy a lehetőségekhez képest sok dolgot figyelembe vettek.
    Nézzük sorba:

    Miért nem lehet megvárni az osztrák vonatot? Sajnos a vonatpótlónak Szombathelyen el kell érni a csatlakozásokat, így nem lehet az indulást a végletekig húzni. Ha az öt perccel később érő vonatot megvárja, ill. további öt perc az átszállás (akkor még senki nem ment büfébe...), akkor már 10 perccel későbbre csúszik az indulás. Akkor viszont már igazán megvárhatná a következő, az azt követő és az azutáni vonatot is...

    Miért kell minden faluba bemenni? Azért meg a vonatpótló busz minden, vonat által érintett településen megáll. Nem csak Sopronból Szombathelyre utazók vannak, hanem bármely településről bármely településre utazók lehetnek! A vonat 62 km-t tesz meg kb. 1:05-1:10 idő alatt, míg a busz sajnos nem tud a sínek mellett haladni, csak a rendelkezésre álló közúthálózaton. Valamennyi települést érintve ez kb. 92 km, tehát 30 km-rel több, mint vasúton. A közúti szabályokat a buszvezetőnek is be kell(ene) tartani, illetve a le- és felszállásra is kell időt biztosítani.
    Útvonal:
    http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Sopron&daddr=K%C3%B3ph%C3%A1za+to:Nagycenk+to:Pereszteg+to:Sopronk%C3%B6vesd+to:L%C3%B6v%C5%91+to:%C3%9Ajk%C3%A9r+to:Egyh%C3%A1zasfalu+to:Torm%C3%A1sliget+to:B%C3%BCk+to:Acs%C3%A1d+to:Salk%C3%B6vesk%C3%BAt+to:Vassur%C3%A1ny+to:Szombathely&hl=hu&geocode=FSKd1wIdjQn9ACkNFkhQYDtsRzGgEh4MKcQABA%3BFSTv1gIdhfn9ACkjFONoliJsRzFgsx4MKcQABA%3BFdhc1gIdys3-AClLPdSNdBhsRzFmXC_VvBqUTA%3BFT841gId4Vr_ACn7f4B-NxlsRzEQZR4MKcQABA%3BFRF71QIdtYL_ACnJOnbTFhxsRzEOtgirBtRZhg%3BFZjw1AId9wUAASnHrIhbCR1sRzElPBPsS4HwHA%3BFWc-1AIdnpgAASlRVpmpggJsRzFgTR4MKcQABA%3BFRZB1AIdddL_ACk1LDKqv6duRzEAaR4MKcQABA%3BFZ6z0wIdiAAAASlfSY3RmqhuRzEwvB4MKcQABA%3BFZQP0wIdOZT_ACl9EecJXq9uRzEZutNEOzv9Lg%3BFTYX0gId-Vj_AClbqHqp269uRzHQjB4MKcQABA%3BFa6n0QIdVb_-AClhmEj5drBuRzHwkR4MKcQABA%3BFWF40QIdq9n-AClR-hvIkbBuRzGglF1AveyzAw%3BFUTA0AIdXqH9AClhiuoZSLhuRzFgEh4MKcQABA&mra=ls&sll=47.460025,16.70339&sspn=0.844917,1.766052&ie=UTF8&ll=47.432732,16.818008&spn=0.21134,0.441513&z=11
    Nem értem, hogy a cikkben megszólaló hölgy hogy gondolta, hogy lehetne egy óra is az út, hiszen az szabályos keretek között, a legrövidebb idő alatt sem kivitelezhető!!!
    Nem ide tartozik, de kíváncsi lennék, hogy a fent említett hölgy Ausztriában legálisan vagy illegálisan dolgozik-e, valamint kíváncsi lennék arra is, hogy mennyi pénzt fizet be abba a közös kasszába (adók, járulékok), amiből ő is kiveszi a részét és közben elégedetlen.

    A Zagreb IC vonatpótló autóbusza kizárólag IC pótjeggyel vehető igénybe és az InterCity vonatot hivatott kiváltani. Szombathely-Bük között úgy tudom, közlekednek közvetlen mentesítő járatok, így a Sopronból induló busz Szombathely vasútállomásig sehol sem áll meg. (Még így is másfél óra, nem egy!) Előfordult, mint azt itt mások írták, hogy a csomagtartót nem lehetett kinyitni. Ebben az esetben sem értem, hogy miért kell a táskákat az ülésre tenni és miért kell a lépcsőn ülni. Mivel a busz sehol nem áll meg, a táskáknak nagyon jó helyük lenne a középső közlekedő úton, lévén le- és felszálló utasok nincsenek! Inkább nézzünk magunka, hogy a táskát miért tesszük az ülésre...

    Érdekesség a vonatpótló témához, hogy jogilag a GYSEV-nek semmi ráhatása nincs, mivel a vonatpótlás megoldás a pályázaton győztes kivitelező feladata, ez is része az elvállalt munkának. A kivitelező a Vasi Volánnal kötött szerződést. A GYSEV innentől kezdve csak külső szemlélője az eseményeknek, holott az ő híre forog kockán, a járatokkal kapcsolatban legfeljebb észrevételt tehet és a javaslatait esetleg elfogadják. Nem a cégen múlik. :-(

    roberta (#6):
    A vonatot azért nem lehet reggel 6-kor indítani, mert 8-kor érkezik meg Ausztriából. Sopronban kapcsolnak hozzá egy kocsit a Bécs-Zágráb vonathoz és részben közös úton közlekedik, majd külön vonatként Pécsig.
    A GYSEV kocsik fejvédő huzatait időről-időre cserélik, magam is láttam. Kérdés, hogy milyen időnként és ez elegendő-e. A külső környezeti hőmérséklet függvényében az IC kocsik többnyire előfűtés illetve előhűtés alatt állnak. Tudni kell, hogy ezeken a kocsikon nem klíma berendezés van, hanem levegő visszahűtő berendezés. Az előbbi fix hőmérsékletet tud biztosítani, utóbbi a külső hőmérséklethez képest bizonyos hűtést. Nagy különbség! Főleg nyáron 35-40°C körül.
    A túlzott hideghez kapcsolódóan némi javítás. Az Ausztriából érkező kocsik nem osztrák kocsik, hanem a horvát vasútvállalat tulajdonát képezik. Na, ezeken klíma berendezés van...

    Érdekes itt olvasni, hogy nemrég, mikor arról volt szó, hogy a régióban a GYSEV több vonalat is átvenne a MÁV-tól, sokan annak örültek, hogy milyen minőségi váltás lenne, mennyit javulna az utazási komfort, stb.
    Ehhez képest most pont az ellenkezőjét olvashatjuk. De hát nem vagyunk egyformák. Van aki kevesebbnek is tud(na) örülni, van akinek a több sem elég.”
  • 7. miracle 2010. április 23. 08:11
    „roberta
    Szerintem az az akadálya, hogy 8 óra körül érkezik Bécsből, így legfeljebb 22 órás várakozás után indulhatna reggel 6-kor...”
  • 6. roberta 2010. április 22. 23:11
    „Egyetértve az előttem szólóhoz, én is a buszon voltam ,elvárnánk 2010-ben ,hogy ne muzeális ,hangos buszokat állitsanak be..
    Itt tennék fel néhány kérdést a GYSEV vezetőinek.
    Tanulmányaim miatt rendszeresen utazok a pécsi IC-vel. Köztudott ,hogy 6órás út.
    1 MI AZ AKADÁLYA ,HOGY SOPRON - PÉCS KÖZÖTT MINIMUN REGGEL 6 ÓRAKOR INDITSÁK EL AZ IC-t ?
    2. Az osztrák kocsik szépek , tiszták , ahogy lenni kell, DE nagyon hidegek !
    Nem tudja a kalauz beállítani kellemes hőmérsékletre a klímát, 6 órán keresztül fújja ránk a hideg levegőt a fülkékben sem lehet leszabályozni.
    A GySEV kocsiban ép az ellenkezője ott kibírhatatlanul meleg van, az ablakok nyitva ott huzatban utazunk.
    Mindig így van. Nem tesznek semmit, hogy a klíma beállításán javítanának.
    A Gysev kocsiban a szürke fejtámla olyan mocskos , nagyon vigyáznunk kell hogy a fejünk ne érjen hozzá, van aki már terítőt hoz magával ,
    hogy letakarja.
    Pár évvel ezelőtt az IC kocsikban fejtámlán tiszta fehér huzat volt, biztos nincs pénz mosatásra ,de takarítók csak vannak a GYSEV-nél is
    Úgy gondoljuk ,hogy egy nemzetközi IC-én elvárható lenne a tisztaság, és a vasúti kocsi minősége is a gysev részéről.”
  • 5. levi-levi 2010. április 22. 22:30
    „04.19-én hétfőn reggel Pécsre utaztam. Mélységesen felháborítót a vonatpótló busz minősége!
    A csomagtartót nem lehetet kinyitni, beragadt a zár!
    Nagy csomagokat kénytelenek voltunk az utastérben, üléseken elhelyezni, ezért nem is jutott ülőhely mindenkinek.
    A buszvezető németül is felhívta figyelmünket, hogy a busz sehol nem áll meg így a középső ajtó lépcsőjét is lehet használni táskák elhelyezésére és ülésre is.
    3 fiatal osztrák hölgy ott foglalt helyett.
    A földön ülve, IC + pótjeggyel utazva Szombathelyig.
    Megkérném a GySEV vezetőket szíveskedjenek leülni a busz lépcsőjére és a másfél órás utat Szombathelyig próbálják ki , mert az ülésen ülve is borzasztó volt a zötykölődés a jó minőségű falusi utakon.
    Megértem, hogy a felújítás szükséges, de talán nem kellene ennyire spórolni, és lehetne kicsit modernebb üzemképes buszokat beállítani!”
  • 4. Goldmund 2010. április 22. 21:40
    „Miracle!
    Ez tényleg jó ötlet.
    Sajnos jellemző, hogy ami egy kívülállónak eszébe jut, az az illetékeseknek, szakembereknek (?) nem.”
  • 3. miracle 2010. április 22. 16:48
    „miro132
    Nem arról az irányról van szó, hanem Wr.Neustadt felőli vonatokról”
  • 2. miro132 2010. április 22. 15:48
    „hihetetlen hogy a GYSEV nem tudja megoldani az osztrak vonotokhoz valo csatlakozast 2010 ben. Ha sopronbol nem megy akkor Harkan felvehetnek az utasokat nem ? szerintem a kozlemeny e resze elfogadhatatlan”
  • 1. miracle 2010. április 22. 15:45
    „Ahol több busz megy egy vonat helyett és indulásnál fontos lenne a csatlakozás, egyik mehetne úgy hogy az érkezési ideje marad változatlan (a vonathoz képest), a másik meg, hogy az indulási.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szépen szavaltak a Költészet Napján

A lövői Általános Iskola és Óvoda által megrendezett költészetnapi szavalóversenyen a helyiek… Tovább olvasom