Kisalföld logö

2017. 12. 13. szerda - Luca, Otília 0°C | 9°C Még több cikk.

Kétszáznyolcvankét panaszos

A Fertő-parti községek lakóinak régi gondja a falvakat összekötő út megnövekedett forgalma. Ebben a tekintetben Fertőboz a „ dübörgő kamionok és teherautók ” sújtotta területnek számít.
Henn Márton polgármester tegnap délután fórumot hívott egybe a falu lakóinak kérésére. Nem tűrhetik tovább a fertőboziak, hogy a házaiktól helyenként alig 70-80 centiméterre húzódó útvonalon kamionok, teherautók robogjanak át a megengedettnél jóval nagyobb sebességgel. A nagyméretű járművek balesetet okozhatnak, ráadásul a falak megrepedeznek, számos helyen a vakolat is hullik az általuk keltett rázkódástól. A fórumra egybegyűlt szakemberek közös megoldást kerestek.
– Naponta 30-40 kamion is áthalad a hajnali és kora reggeli órákban a falu főútján. A lakók kifogásolják, hogy nincsen tengelynyomás-mérés, fokozott rendőri ellenőrzés, amely csökkentené forgalmukat. Sok esetben a buszok sem tartják be az ötven kilométeres sebesség-korlátozást. Azt szeretnénk, ha ezt a falun átdübörgő forgalmat a 85-ös számú főútra terelnék át. Érthetetlen számunkra, hogy engedhető meg mindez a Világörökség részeként számon tartott kultúrtájon – tolmácsolta a faluközösség álláspontját a polgármester.
Pantelics András, a fertődi rendőrőrs parancsnoka javasolta, hogy a falu belterületén vezessenek be 30 kilométeres sebességkorlátozást. Egyúttal fokozott ellenőrzésre tett ígéretet Fertőboz polgármesterének.
Kónya István, az egyik fertődi cég ügyvezető-igazgatója cáfolta azokat az értesüléseket, miszerint többségében az ő vállalatuknak szállítanak a Fertőbozon áthaladó kamionok és teherautók. – Ésszerűtlen kerülő volna ez számukra, ráadásul mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy információs táblával igazítsuk útba szállító partnereinket – mondta az igazgató.
Jónis György, a megyei közútkezelők képviseletében kifejtette, nem tartaná szerencsésnek lassítósziget vagy „ fekvőrendőr ” elhelyezését, hiszen a keskeny út miatt ezek a műszaki megoldások szinte lehetetlenek. Egyedüli járható út szerinte a sebesség korlátozása, illetve a járművek okozta rázkódás tompítása az aszfaltburkolat teljes felújításával, ami egyébként is kötelezettsége az elmúlt évben gázvezetéket fektető beruházónak.
A fórum meghívottjai százszázalékos megoldást csak a nehézgépjárművek forgalmának elterelésében láttak. Ez azonban a távoli jövőben, az M – 9-es autópálya megépítésétől várható majd.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Soproni fürdők fényesebb napjai ?

A soproni fürdőket több mint egy évtized után ismét a vízmű üzemelteti. A megyei cégbíróság… Tovább olvasom