Kisalföld logö

2017. 04. 27. csütörtök - Zita 8°C | 19°C Még több cikk.

Határnyitás: Három év, míg autóval mehetünk Margitbányára

Bécs - Határ menti települések polgármesterei és Burgenland tartományi kormányzatának képviselői tanácskoztak csütörtökön Bécsben a kishatárok megnyitásáról. Fertőrákos és Szentmargitbánya között három éven belül nyílhat az autóval is járható átkelő.
Tanulmány készült arról, hogy hol nyitható meg átkelő és milyen fejlesztésekre lenne szükség

Az osztrák–magyar határ menti települések közti együttműködés elmélyítéséről, a kishatárok megnyitási lehetőségéről tárgyaltak csütörtökön a bécsi magyar nagykövetségen. Az „Európa összenő" mottóval létrehozott fórum lehetőséget adott a személyes kapcsolatok felvételére, a közös gondolkodásra, valamint az egyes határátlépési közlekedési forgalomkorlátozások mielőbbi feloldására. A találkozó annak az egyeztető sorozatnak a része, ami dr. Horváth István nagykövet kezdeményezésére indult el márciusban.

– A schengeni csatlakozás óta több átkelőhelyen problémák merültek fel az autóforgalommal kapcsolatban és a sajtóban egyre éleződött a két ország közti konfliktus – mondta el dr. Horváth István. – Ezért jutott a követség arra a gondolatra, hogy találkozón hozzuk közelebb az álláspontokat. Most a megyei önkormányzat, a magyar és osztrák polgármesterek, Burgenland vezetősége, valamint az osztrák közigazgatási hivatal is képviseltette magát.

A bécsi találkozón a magyar és osztrák települések polgármesterei, valamint Burgenland tartományi kormányzatának elöljárói vettek részt.
A bécsi találkozón a magyar és osztrák települések polgármesterei, valamint Burgenland tartományi kormányzatának elöljárói vettek részt.


Kiderült, legkritikusabb pontnak a Fertőrákos–Fertőmeggyes (Mörbisch) és a szentmargitbányai (St. Margarethen) átkelő számít, amely hivatalosan egye- lőre nem alkalmas az autóforgalomra. Thomas Perlaky, a burgenlandi tartományi kormányzat közlekedési koordinátora csoportjával és magyar szakemberekkel közösen készített egy tanulmányt, amely a teljes magyar–osztrák határszakaszon felmérte, hol milyen fejlesztésre lenne szükség. Mint kifejtette, a polgármesterek feladata, hogy közös projekteket dolgozzanak ki és hívják le a szükséges uniós pénzeket.

– Fertőmeggyes egyáltalán nem ellenzi a mobilitást, sőt, a mi célunk is az átjárhatóság biztosítása – fogalmazott Peter Vargyas polgármester. – Fontos tudni, hogy az út kiszélesítéséhez szükséges telkek közül számos magántulajdonban van, az egyeztetés a tulajdonosokkal megkezdődött. Továbbá az UNESCO által előírt természetvédelmi kötelezettségeket is be kell tartani. Úgy gondoljuk, 2012-ig(!) tűnik reálisnak a tervek és a finanszírozás összeállítása.

Margitbánya polgármestere hároméves távlatban látja az út kiépítésének lehetőségét. – Száz százalékkal kiállunk a közút megnyitása mellett – mondta el a Kisalföldnek Manfred Unger alpolgármester. – A tervek már előkészítés alatt állnak, forrást az uniótól vagy a burgenlandi tartománytól szeretnénk szerezni. Az út nem a településhez, hanem a burgenlandi tartományhoz tartozik, ezért tőlük függ a döntés.

Palkovits János, Fertőrákos polgármestere reálisnak véli a négyéves távlatot a fertőmeggyesi autósátkelő létrehozásához. Azt azonban hozzátette, Margitbányánál adottak a lehetőségek, hogy rövid időn belül megindulhasson az autóforgalom. A polgármester bízik abban, hogy ez egy-két éven belül megvalósulhat.

– A parlamenti interpellációk nyomán a Külügyminisztérium megvizsgálta az útépítések lehetőségét – mondta a Győr-Moson-Sopron Megye Jószolgálati Küldöttségének nevében Firtl Mátyás parlamenti képviselő.
Most végre mindenki azon van, hogy fontos lenne autóval is járhatóvá tenni a kishatárokat. A térség így mintarégió lehet az európai unióban. Erre azonban csak az unió vagy a kormány támogatásával kerülhet sor.
Firtl Mátyás

Wilfing Ferenc, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács elnöki tanácsadója elmondta, immár az érintettek kézben tarthatják azt a dokumentációt, mely minden egyes átkelő lehetőségeit elemzi. Most a prioritáslista felállítása és a finanszírozás hozzárendelése következhet. Minden átkelő külön projektként szerepel majd, melyet a települések közösen készítenek el.

Olvasóink írták

  • 5. FREDDY/S 2008. május 10. 19:52
    „A 90-es években történt St. Margarethenben az iskola előtt fekvő rendőrt készítettek az úton, ezáltal lelassították a forgalmat (a Trabant az ilyen ugratásnál egy picit környezetszennyezőbb), majd útszűkítést végeztek és végül megtiltották a behajtást Siegendorf felöl. Így az ingázók nem rövidíthettek. A cukorgyárnál azonban megjelent a reklámjuk, látogassanak St. Margarethenbe.
    Tanulság, hibás döntések sokba kerülnek, nemde...”
  • 4. SAmu 2008. május 10. 16:24
    „eskorpio hozzászólása fején találta a szöget. Amíg a rendkívül fontos bizottságok és elnökeik a kastélyban arról böfögtek : hogy még várjunk 3 évet, addig az elsőosztályú EU tag osztrákok korlátlanul és bármilyen magyar ellenőrzés nélkül száguldozhatnak át a határon. Egyszer én is megtettem, az osztrák tahók - "barátságosan " - öklüket rázták felém.....
    Tessék odamenni kipróbálni, hogy az osztrákok hogy jönnek át.
    Biztos azért nincs ott egy magyar rendőr rendőr sem , mert a tömegoszlatásra koncentrálnak.....”
  • 3. eskorpio 2008. május 09. 21:59
    „Nesze neked európa . Ez kell a politikusoknak! Csak venni kell a fáradságot , elolvasi a cikket, és megszámolni hány önkormányzat, koordinácios bizotság , fejlesztési tanács, "Jószolgáltatási küldöttség" , külügyminisztérium, agyaúristen kell, stb... és ezt hányszor kell még megszorozni. Akkor inkább ne legyen , mert ezt igy nagyon drága nekünk uraim. Ébresztő!”
  • 2. bácsbokodembrió 2008. május 09. 12:29
    „Ez az az ügy, hogy a tied az enyém, de az enyémhez semmi közöd. A sógoréknál vmi baj van, nem minket kéne kitiltani, hanem a szomszéd oincéjét kéne megnézni, hátha van ott vki nem szabad akaratából”
  • 1. Lazlo 2008. május 09. 08:32
    „(nagyjából) sima aszfaltos út vezet mindkét térfélről a határhoz, akkor miért kell ennyit várni arra hogy át lehessen kelni? Nem interkontinentális határátkelőhely lesz, csak két falut összekötő, minek kiszélesíteni?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gettók a város szívében - Sopronból 1801 zsidót deportáltak

Sopron - Hatvannégy éve – 1944 májusában – Sopronban is felállították a gettókat: az Új… Tovább olvasom