Kisalföld logö

2017. 07. 24. hétfő - Kinga, Kincső 20°C | 30°C Még több cikk.

Az övé a legnagyobb - Honda Civic Tourer menetpróba

Rendkívül kifinomult és kulturált hatású az új Civic Tourer. Önök is kipróbálhatják most hétvégén a Honda Kudo tesztautóit. (x)

Közel másfél évtizednyi szünet után készített kombi változatot a Civicből a Honda: megérte, a Honda Civic Tourer ugyanis küllemre jóval merészebb és tetszetősebb a többi piaci riválisnál, csomagterének mérete pedig lefőzi az eddig uralkodó konkurensét is.

Megnéztük, kipróbáltuk.

Először is emeljük magasba nem létező kalapunkat azon járműgyártók előtt, amelyek bátran kísérleteznek a formákkal, kockáztatva ezzel piaci sikerüket. Megszámolni sem lehet a nekik köszönhető, szívdobogtatóan izgalmas autókat.

Merész dizájnjával a Honda Civic vitathatatlanul magára fókuszálja a tekintetet, ami a most bemutatott Tourer változatra még inkább igaz. Belül nekem ez a Civic sokkal jobban tetszik, mint az elődje, annak szétszórt gomberdejével szemben sokkal összeszedettebb.

Harmonikus egységet alkot a műszerfal, összesen 5 darab külön álló képernyő világít előttünk, plusz a navigáció kijelzője. Nagyon barátságosak a műanyagok is, sőt a bőr bevonatú részek is nagyon kellemes tapintásúak.



Elöl is tágasabb, mint az előző Civic, mondja utastársam, aki történetesen épp egy nyolcadik generációs, vagyis az előző Civic tulajdonosa. Valamivel kisebb a kesztyűtartó és az ajtós oldalzsebek befogadóképessége, de nem kisebb annál, amit a kompakt kombiknál megszoktunk.

Hátul elfér két megtermett felnőtt, ebben segít az ötajtósnál nagyobb fejtér is.

A kifinomult külső dizájn minden részlete sportosságot sugall. A Civic Tourer egyedi stílusának meghatározó eleme az A-oszloptól a D-oszlopig futó markáns övvonal, ami olyan érzetet kelt, mintha a tető lebegne a karosszéria alsó része felett.

A B-oszlopig teljesen azonos a két változat, de a kombi 235 milliméterrel hosszabb, továbbá a megemelt tetővonal révén hátul még úgy is nagyobb lett a fejtér, hogy a magasság sem változott.

A Hondánál büszkék arra, hogy a Civic Toureré a kategória egyik legtágasabb utastere: a gyári adatok szerint a vezető és az első utas válla közötti távolság 1431 milliméter, míg a hátsó utastól 795 milliméter választja el a sofőrt.

Az autó küllemre kétségkívül merészebb, mint a kategória-riválisok, amit csak tovább fokoznak az olyan izgalmas apróságok, mint például a hátsó kerékjárat íve, a C-D oszlopok közötti sötétített üvegelem, valamint a keskeny oldalsó ablakok: a hátsó ablakokat különösen szűkre szabták, ugyanakkor ezek kerete 17 milliméterrel magasabbra került az ötajtós Civic-hez képest.

Látványos, mutatós autó a Tourer, de a legfontosabb erőssége kétségkívül a gigantikus csomagtere, amely a padló alatti 117 literes rekesszel együtt 624 literes, így jócskán ráver a konkurens kombikra is. A hely elsősorban annak köszönhető, hogy az ötajtós Civichez hasonlóan a mérnökök a Tourernél is az első ülések alá helyezték az üzemanyagtartályt.

Lehajtott hátsó ülések esetén a befogadóképessége a Tourer 1688 liter, a Honda viszi a prímet a pakolásnál különösen fontos kényelmi tényezőnek számító rakodóperem-magassággal: ez 565 milliméter, aminél alacsonyabbat nem találni a kategóriában! És akkor a Honda hátsó varázsüléseiről még nem is beszéltünk.

A varázsüléseket többféle pozícióba le lehet hajtani, így akár nagyon hosszú vagy magas tárgyak szállítása is lehetséges. Vagyis a teret úgy használhatjuk ki, ahogy csak szeretnénk.



Hogy takarékos-e a Civic kombi, azt több oldalról is vizsgálhatjuk. Mindössze két motor közül választhatunk, ami kínálatnak ugyan szerény, de kipróbálva ezeket mégis azt kell, mondjam, tulajdonképpen az 1,6-os i-DTEC dízelnél, és az 1.8 i-VTEC-nél nem is kell több ide. A dízel átlagos vegyes fogyasztása 3,8 – 3,9 liter/100 km, míg az benzines erőforrás is megelégszik 6,2 – 6,4 literrel 100 km-enként.

A praktikus motorválasztékkal szemben nem takarékoskodik a Tourer a kamerák és radarok vezérelte fejlett vezetéstámogató menetbiztonsági rendszerekkel!

Már a Civichez is elérhető a koccanás gátlótól a radaros távolságtartó tempomaton át a közúti jelzőtábla felismerőig szinte minden, csak a kormányt tekergető parkoló asszisztens hiányzik, ezt viszont jól helyettesíti a parkoló kamera.

Városban kissé szokatlan volt, hogy a ráfutásra figyelmeztető rendszer többször sípolt, viszont a római csúcsforgalomban rendesen megizzadó holttér figyelő rendszer nagy segítséget jelentett. Az automatikus távolsági fényszóró 40 km/óra felett lép működésbe, s annak megfelelően kapcsolja fel és le a reflektort, hogy milyen távolságban vannak a Tourer előtt haladó, és a szemből érkező járművek.

A városi parkoláskor igen nagy segítséget jelent a kitolatást segítő rendszer, amely a gépkocsi mögötti keresztirányú forgalmat érzékeli tolatás közben! A sávelhagyásra figyelmeztető rendszernek a hosszabb, monoton utakon látjuk nagy hasznát, hiszen akkor jelez, ha akaratunk ellenére letérünk a sávunkból.



Mindezekkel körülvéve időnként a vurstliban éreztem magam, annyi minden villogott és csipogott Róma őrült belvárosában autózva, hiszen itt a káosz a működés alapja a közlekedésben. Sem az autósok, sem a motorosok nem ismerik a sávokat. Mindenki megy mindenfelé, ami megdolgoztatta a Civic lézereit és kameráit - ha valaki úgy akarja, a többségük kikapcsolható.

Állítgattuk az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztésből, és hátul adaptív lengéscsillapítókkal szerelt futómű lágyságát, és sok más járműtől eltérően valóban érzékelni különbséget a Comfort, Normal és Dynamic üzemmódban használható rendszer fokozatai között.

Az ötajtóshoz képest változott az elektronikus szervokormány is, még precízebbé téve a kormányzást.

Összességében rendkívül kifinomult és kulturált hatású az új Civic Tourer. Természetesen Önök is kipróbálhatják most hétvégén a Honda Kudo tesztautóit, szalonautóit, hiszen a hagyományos tavaszi nyílt hétvégén kezdődik a kombi igazi forgalmazása.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

ARCTIC MONKEYS a VOLT Fesztiválon!

A szervezők szerint a soproni fesztivál 22 éves történetének eddigi legnagyobb világsztárját… Tovább olvasom