Kisalföld logö

2017. 07. 22. szombat - Magdolna 21°C | 34°C Még több cikk.

Az egyetem saját nedűje

A Nyugat-Magyarországi Egyetem rektori tanácstermében tegnap első alkalommal választották ki az intézmény reprezentatív célokat szolgáló borát.
A szakmai zsűriben helyet foglalt borászok mellett társadalmi zsűri is minősített. A 29 termelő bora közül a Lövér Pince-Sopvin 2002-es kékfrankosa győzött.
– Ebből a borunkból hatezer üveggel palackoztunk októberben, addig hagyományos fahordóban érleltük – mondja Magyar Dezső, a pincészet egyik ügyvezetője.

– Kékfrankosunk viseli a soproni borvidék jellegzetes illatvilágát, amely a csonthéjas gyümölcsökre, leginkább a cseresznyére és a meggyre emlékeztet. A pincészet számára megtisztelő a most elnyert cím és örülünk, hogy a borvidék jó híre az egyetem nemzetközi kapcsolatain keresztül külföldre is eljut – hangsúlyozza Magyar Dezső.

A hallgatói önkormányzatot Papp Zoltán negyedéves közgazdászhallgató képviselte. – Mi, fiatalok büszkék vagyunk arra, hogy az egyetemnek immár saját bora lesz – mondta érdeklődésünkre a fiatalember.

Borkultúra-oktatás

– A múlt félévben borkultúra témakörben képzést is kaptunk: a pincészetekben a kulturált borfogyasztás módjával és a bor sajátosságaival ismerkedtünk meg.

Ötszáz üveggel

Dr. Faragó Sándor rektor kifejtette: a kiválasztott, s az egyetem címkéjével ellátandó bort elsősorban hazai és külföldi vendégeiknek, partnereiknek szánják. Az idei versenyt kísérletnek szánták, soproni és környékbeli gazdákat hívtak meg, de jövőre kiterjesztik az egész megyére.
A most megrendelt ötszáz üvegen természetesen feltüntetik a termelőt is, amely bizonyára jól fogja népszerűsíteni az adott pincészetet, ezzel együtt a térség borászatát. A saját bor költsége megközelíti a 350 ezer forintot, de marketingszempontból többet ér, mint amennyibe kerül.

Sopronban egyre többen

A soproni önkormányzat fél évtizede választja ki reprezentatív célokat szolgáló borát. Tavaly több mint hatszáz palackot rendeltek a legjobbnak ítélt kékfrankosból nyolcszázezer forintért. A Tercia Kft. arculaterősítő szándékból ennél is többet, évente 2–3 ezer üveg vörös-, s mintegy másfél ezer fehérbort címkéztet. Kereskedelmi egységeikben fogyasztásra is, ajándékozásra is felhasználják. Többek között a Kisalföld Volán is évek óta saját borral ajándékozza meg üzleti partnereit. A Pro Kultúra öt-hat éve készíttet ötven-ötven palack saját címkéjű, díszdobozos bort karácsonyra. A költségek megközelítik a százezer forintot.

A bor nimbusza

A szakmai zsűri elnöke dr. Botos Ernő Péter, az FVM miniszteri biztosa volt, aki elmondta: örvendetes, hogy a Soproni Egyetem is felvállalja a bor nimbuszát. A debreceni és a szegedi egyetemeken – ahol borklubok működnek – felvett tantárgyként szintén oktatják a borkultúrát. A régióban a szombathelyi főiskola és a győri egyetem ugyancsak saját borral büszkélkedhet. A Központi Statisztikai Hivatal is évente választ bort.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kékfrankosok közül választanak

Első alkalommal és hagyományteremtő szándékkal ma kerül sor a Nyugat-Magyarországi Egyetem borának… Tovább olvasom