Kisalföld logö

2017. 03. 25. szombat - Irén, Irisz 7°C | 12°C Még több cikk.

Átszervezés után rugalmasságot ígér a polgármesteri hivatal

Sopron - A közgyűlés döntése értelmében július elsejétől új szervezeti felépítésben működik a soproni polgármesteri hivatal. Mint minden átalakulás, ez sem megy zökkenők nélkül, de a jegyző szerint a városházán ezzel együtt minden rendben van.

 A soproni polgármesteri hivatal szervezeti felépítése a kilencvenes évek óta – egy-két kisebb módosítástól eltekintve – változatlan. Most azonban alaposan átrendeződtek a viszonyok, miután a közgyűlés döntése értelmében a korábbi tizenkét iroda nyolc nagyobb szervezeti egységgé alakult át. A középvezetői állásokat megpályáztatták, s most a régi, tapasztalt szakemberek mellett újak is bizonyíthatnak. Minderről dr. Dobos József jegyzővel beszélgettünk.

Mi indokolta az átszervezést? Elégedetlen volt a hivatalával?

– Elégedetlenség nem volt bennem, de már kinevezésem előtt, a jegyzői pályázatomban is foglalkoztam a hivatal átszervezésével. Voltak átfedések az irodák feladatai között, amiket mindenképpen fel kellett számolni és a városvezetéssel közösen a mai kor kihívásainak megfelelőbb, hatékonyabb városházát akartunk kialakítani. A nagyobb osztályok rugalmasabbak, gyorsabbak.

Azért ezt biztosan nem mindenki nézte jó szemmel a házban...

– Nem volt titok, mindenki tudott az átalakításról, sőt, a vezetői állások pályáztatásáról is. Egzisztenciális félelme senkinek sem lehetett, mivel Sopronban a kilencvenes évek közepén az akkori közgyűlés nem vállalta fel a vezetői pótlék és az illetménykiegészítés bevezetésének terhét, így a köztisztviselőkről szóló törvénynek megfelelően a személyi illetményrendszer van nálunk érvényben. Ez többek között azt jelenti, hogy aki eddig irodavezető volt, de most már nem az, a bére ezáltal nem lett kevesebb. Az illetmények mértékét egyébként a jegyző állapítja meg, a polgármesternek pedig egyetértési joga van. Most, hogy felállt az új rendszer, néhány kollégán érzem a csalódottságot, de ez nem jellemző, és bízom benne, hamarosan el is fog múlni. Az élet ilyen: mindig csak egy győztes van. Úgy gondolom azonban, nálunk nincsenek nagy vesztesek. A hivatal jól működik, a szakemberek teszik a dolgukat. Hangsúlyozom, a házból senki sem ment el az átalakítás miatt.

Vannak új középvezetőink, megbízott, tapasztalt irányítóink is, van, aki új munkakörbe került, de senki sem veszítette el az állását.

Az átszervezések azért nem szoktak zökkenők nélkül végbemenni...

– Persze, nekünk is meg kell tanulnunk most az új rendet. Ez elsősorban rengeteg papírmunkával jár. Az átalakítás érdekében komoly adminisztrációs teher hárult ránk; a vezetői megbízatások visszavonása, az új munkakörök kialakítása, a pályáztatás, a kinevezések mind-mind pluszfeladatot jelentettek. Aktualizálnunk kell az ISO-tanúsítványunkat is. Az elmúlt hetekben előfordult, hogy naponta nyolcszázszor írtam le a nevemet...

A pályázatok elbírálásánál kinek jutott a főszerep?

– Az átalakításról a közgyűlés döntött, a végrehajtó szerepe jutott a jegyzőre és a polgármesterre. A pályázatok elbírálásánál – ha úgy tetszik – a polgármesteré és a jegyzőé volt a főszerep, de azokat, akik megfeleltek a kiírásnak, a három alpolgármesterrel együtt hallgattuk meg. Komoly munka volt, hiszen a hét irodavezetői helyre közel negyvenen jelentkeztek.

Lettek meglepő eredmények...

– Kizárólag szakmai alapokon születtek a döntések.

Több pozícióra nem a házból választottak, hanem külsős nyert.
– Nyilvánvaló volt a szándék: találjuk meg a legmegfelelőbb szakembereket.

Nem sikerült minden esetben.

– Mégis minden a helyére került. A jegyzői irodát nem is pályáztattuk, azt elsejétől dr. Tölli Katalin aljegyző vezeti. A polgármesteri iroda élén új munkatársat köszönthettünk a pályázatot megnyerő dr. Brummer Krisztián személyében. A közgazdasági osztály a korábbi költségvetési iroda és az adóiroda összevonásából született, élén régi kollégánkkal, Nagy Istvánnal. A városfejlesztési osztály a főépítészi irodát, a korábbi beruházási csoportot, valamint a pályázati és közbeszerzési csoportot egyesíti. Élére olyan szakembert kerestünk, aki ért az építészethez, átlátja a beruházási folyamatokat és esetleg pályázati tapasztalata is van. Egyelőre ilyet nem találtunk, úgyhogy most mint jegyző, én felügyelem a munkát. A városgazdálkodási osztály a városüzemeltetési és a vagyongazdálkodási irodából született, a vezetői álláspályázata azonban eredménytelenül zárult, így most Horváthné Seregély Jolán korábbi irodavezető irányítja. Hasonló a helyzet a szociális irodát, az intézményfelügyeleti irodát és a sportfelügyeleti csoportot tömörítő intézményi osztály élén is. Eredménytelen pályáztatás után tapasztalt kollégánk, Palotai György vezeti egyelőre, a gyámhivatallal együtt. A gyámhivatal azonban a törvényi előírásoknak megfelelően szeptember elsejétől önálló szervezeti egység lesz. Az igazgatási osztály változatlan maradt, de vezetőjének nyugdíjba vonulása miatt a korábbi csoportvezető, dr. Tószegi Ildikó irányítja. Az építéshatósági osztályt pedig a korábbi műszaki iroda utódaként az eredményesen pályázó dr. Varga Józsefné vezeti. Meggyőződésem, hogy az új szervezeti felépítésben, régi és új kollégáinkkal együtt a hivatal jobban, gyorsabban és hatékonyabban dolgozik majd.

Nagy Márta

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mithras-fesztivál Fertőrákoson

Fertőrákos - Pénteken kezdődik a Fertőrákosi Mithras Fesztivál programja. 18 órakor találkozó a… Tovább olvasom