Kisalföld logö

2017. 06. 28. szerda - Levente, Irén 22°C | 33°C Még több cikk.

Átalakul Sopron közlekedése

Elkészült Sopron közlekedési koncepciója, a városvezetés szorgalmazza, hogy a vasút kerüljön föld alá.
Közel egyéves munka eredményeként elkészült Sopron közlekedésfejlesztési terve, amely figyelembe veszi az előzményeket is.
– A jelenlegi koncepció egy korábban kezdődött folyamat pillanatnyi, legjobb tudásunk szerinti „zárása" – mondotta Mezei András, a terv kidolgozója. – A központi kérdés az volt, és még ma is az, hogy milyen irányt vesz a vasútfejlesztés. A közvélemény előtt ismert, a városvezetés szorgalmazza, hogy a vasút – amely kettészeli a várost – kerüljön föld alá.

Sokan ezen mosolyognak, de nekem, mint közlekedési szakembernek, ezt komolyan kell vennem. Ugyanis abban az esetben, ha ez a jelenleg sokak által kicsi eséllyel szereplő változat valamikor megvalósul, akkor óriásit fejlődne a város, megváltozna szerkezete, és hatással lenne a közúti közlekedésre is.

Ez az egyik alapkérdés, amely befolyásolja a leendő úthálózat szerkezetét, a kerékpáros és gyalogos kereszteződéseket, forgalmi csomópontokat. A másik, a szerényebb lehetőség, hogy nem kerül föld alá a vasút, de ebben az esetben is jelentős vasúti fejlesztések valósulnak meg. Ezek közül a legfontosabbak – a GYSEV tervei szerint – az ebenfurthi vonal felszámolása a Kismartoni sor mellett. Az új szakasz a bécsújhelyi vasút mentén haladna Ágfalva irányába és a Terv utca után kanyarodna Ausztria felé, magyar területen, új nyomvonalon.

A másik, hogy a győri vonalat Fertőboznál áthozzák a szombathelyi mellé és Kópháza felől már a szombathelyivel együtt jön be Sopronba. Így a Lóki sornál megszűnne a vasút, és a Győri út felől közutakkal sokkal jobban feltárhatóvá válna a Kurucdomb. Ennél a változatnál – más fejlesztésekkel együtt – a pályaudvar a helyén maradna, a felszínen. Az említett két lehetőség homlok-

egyenest eltér egymástól, ezért azt tartottuk reális hozzáállásnak, ha mindkettőt azonos mélységig vizsgáljuk és megmondjuk, melyikhez, milyen más fejlesztések szükségesek, hiszen még nincs döntés.
Mezei András és munkatársai rangsorolták az úthálózati elképzeléseket. Azt javasolják a városnak, hogy olyan fejlesztéseket valósítsanak meg, amelyek mindkét vasútfejlesztési koncepcióhoz illeszkednek.
– Nyugati forgalmi gyűrűnek nevezzük azt a leendő utat, amely nagymértékben tehermentesítené a Csengery utcát – folytatta a szakember.

– Ez a 84. számú főút Lackner Kristóf utcai csomópontjából – a Plaza fölött, ahol körforgalom megépítését is tervezik – indulna Ausztria felé, de a domboldalon levezetve a Jereván-lakótelep mögött a Besenyő utca vonalában keresztezné a mostani vasutat és az Ibolya útnál csatlakozna az Ady Endre úthoz. Az ezen a nyomvonalon megépített út kiválthatná a Csengery, a Táncsics, a Csatkai vagy a Kossuth Lajos utca forgalmát és mindkét vasútfejlesztési elképzeléshez illeszkedik. Azt sugalljuk a városvezetésnek, hogy rövid távon csak olyan fejlesztésekbe kezdjen, amelyek mindkét vasúti koncepciónak megfelelnek.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ingyen lehet Soproné a szanatórium

Újabb fejezetéhez érkezett a soproni Állami Szanatórium immár fél éve húzódó „adom, nem adom” ügye. Rácz Jenő egészségügyi miniszter ugyanis arról értesítette Walter Dezső polgármestert, hogy az átadással kapcsolatos teendőket a pénzügyminiszter elé terjesztette. Így az egészségügyi miniszter immár nem gátolja, hogy Soproné legyen az Állami Szanatórium. Tovább olvasom