Kisalföld logö

2017. 02. 26. vasárnap - Edina -1°C | 9°C Még több cikk.

Szerkezetváltás a kapuvári városházán

A kapuvári városházán végrehajtott struktúraváltás első két hónapjának tapasztalatairól beszélt a gazdasági és a humán iroda vezetője.

A kapuvári városházán végrehajtott struktúraváltás első két hónapjának tapasztalatairól beszélt a gazdasági és a humán iroda vezetője. A költségvetés és a törvényesség legfőbb őreiként jelölték ki feladataikat az irodavezetők. A kapuvári városházán február elejétől szerkezeti átalakítás történt.

Ettől a pénzügyi megtakarításon túl az információáramlás és ezáltal a döntések előkészítésének gyorsulását várják az illetékesek. Az átalakítás során az eddigi külön osztályok helyébe két irodát – a gazdasági és humán irodát – hoztak létre egy-egy irodavezető felügyelete alatt. A gazdasági iroda alá tartozik a pénzügyi, az adóigazgatási és a városfejlesztési osztály. A humán iroda felügyeli a titkársági, az igazgatási osztályokat, valamint a gyámügyi és az építésügyi csoportot. A gazdasági iroda vezetőjének Lugosiné Kelemen Juditot neve zte ki a város vezetése. A fiatal szakember elmondta: a megnövekedett feladatok közül is kiemelkedik a költségvetés és az intézmények működésének fokozott figyelése. – Az önkormányzat minden szerződése, a bevételek és kiadások eljutnak hozzám, a pénzügyi döntések jó részében részt veszek – mondta az irodavezető.

Felelőse még a beruházásoknak, a városüzemeltetésnek és a környezetvédelemnek is. Lugosiné hangsúlyozta: a költségvetés pillanatnyi állapotáról naponta beszámol a polgármesternek. Ezzel kapcsolatban kijelentette: szigorúan fogja a büdzsét, a hivatalon belül ez sikerül is neki, ám a képviselők igényeit néha nehéz kordában tartani. A költségvetési szigor kiterjed a kintlévőségek behajtásának gyorsítására, a parkolók ellenőrzésére és a városüzemeltetés is nagyobb figyelmet kap. A hivatal működésének racionalizálása már az előző ciklusban elkezdődött. – Eddig csak a költségvetés végeredményével szembesültem, napjainkban az előkészítésbe is van beleszólásom – tette hozzá az irodavezető. A humán iroda vezetésével Sáfrányné dr. Kiss M. Rozáliát bízták meg, aki több mint húsz éve tevékenykedik az államigazgatásban.

Az első ciklusban jegyzőként is dolgozott Kapuváron. Mint hangsúlyozta: irodájának feladatai közé tartozik a testületi döntések törvényességi ellenőrzése, előkészítése is. Sáfrányné szerint az ügyfelekkel jórészt irodája foglalkozik, ezért is tartja nagyon fontosnak az ügyfélközpontúügyintézés erősítését. – Bár az elektronikus ügyfélszolgálat bevezetése még országosan is késik, a kapuvári városháza honlapjáról – mely jelenleg is fejlesztés alatt áll – már több nyomtatvány letölthető, ezzel nyújtunk segítséget a különféle ügyek intézéséhez – tette hozzá. Lakossági visszajelzésről egyelőre nem tudott nyilatkozni, hiszen az eltelt alig két hónap még nem hozott annyi ügyet, melyből hosszú távú következtetéseket lehetne levonni, ám azt hozzátette: a júniusi értékelés ad majd választ a struktúraváltás hasznosságára.

T. A.

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szikra okozott tüzet a csárdában

Szerdán este tíz óra körül kigyulladt a 85-ös főút mellett, a bágyogszováti elágazásnál az egykori Landzsa csárda épülete. Mint utólag kiderült, a vegyes tüzelésű kazánból kipattanó szikra okozta a tüzet. A részletekről Horváth László őrnagy, a csornai tűzoltó-parancsnokság tűzmegelőzési osztályvezetője tájékoztatta a Kisalföldet. Tovább olvasom