Kisalföld logö

2017. 01. 20. péntek - Fábián, Sebestyén -9°C | 0°C Még több cikk.

Nem a bürokrácia, hanem a feladatok nőnek

Kapuvár - Növekvő ügyiratszám mellett jónak minősítették a polgármesteri hivatal ügyfélforgalmi munkáját. A városháza egyre több feladatot lát el, a boltok működési engedélyeinek kiadásától a kóbor ebek befogásáig.
Kapuvár képviselő-testülete legutóbbi ülésén tárgyalta a polgármesteri hivatal a lakosság és a vállalkozások számára végzett munkáját. A Borsodi Tamás címzetes főjegyző által készített összefoglaló egyik legfontosabb kitétele az volt, hogy a városházi ügyiratszám évről évre nő, de ezzel nem a bürokrácia, hanem a kiadott feladatok száma sokasodik.

– Hivatalunk 2001 óta ISO-minősítés alapján dolgozik és munkánkat a legutóbbi állami számvevőszéki (ÁSZ) jelentés is jónak minősítette – mondta a város főjegyzője. Hozzátette: a munka egyik fokmérője az ügyfelek által benyújtott jogorvoslati kérelmek száma, mely Kapuváron meglehetősen kevés. Az ügyfelek a döntéseket jobbára tudomásul veszik, a másodfokú eljárások döntéseinek döntő többségét megalapozottnak tartják.

Az anyagban szerepel, hogy például 2007 márciusában volt utoljára születési anyakönyvezés a hivatalban, melynek oka a kórház aktív ellátásának és szülészetének megszűnése. Az anyakönyvi ügyintézés azonban örömtelibb eseményt is regisztrál, eszerint viszonylag magas a házasságkötések száma a városban. Idén augusztus végéig ötvenkét pár mondta ki a boldogító igent. Több vidéki fiatal pár is Kapuváron köt házasságot.

Borsodi Tamás: Fejlesztjük az ügyfélszolgálatot.
Borsodi Tamás: Fejlesztjük az ügyfélszolgálatot.

Az önkormányzat humánirodája végzi az üzletek működési engedélyeinek kiadását, miszerint a városban jelenleg 348 üzlet működik, melyeket 139 társaság és 209 egyéni vállalkozó üzemeltet. Az utóbbi években, „hála" a multik megjelenésének, több mint 15 üzlet húzta le végleg a rolót. Tavaly 40 új üzlet nyílt és 64 zárt be, idén augusztus végéig 42 nyílott és 47 zárt be. A vendéglők működésével kapcsolatban a jegyző elmondta, a városközpont 7–8 egységére leginkább a jó idő beköszöntével érkeznek a panaszok, ám ezek jobbára a külterületi randalírozás miatt jelennek meg a városházán.

Az okmányiroda működésével kapcsolatban érdekességképpen megjegyzendő, hogy egyéni vállalkozói igazolványt tavaly 305-öt, idén pedig csak az első félévben 1117-et adott ki a hivatal. Ez utóbbi nagy szám a (vélhetően feleslegesen) megváltozott TEÁOR-szabályoknak „köszönhető".

Az anyagból kiemelendő még a gazdasági iroda városüzemeltetési feladata, melybe például a kóbor ebek befogása is tartozik. A lakossági bejelentéseket követően a gyepmester végzi a befogást, tavaly 56, idén az első félévben 35 kóbor kutyát fogott be a szakember.

A vagyongazdálkodási feladatok keretében végzik az önkormányzati lakások ügyeinek intézését. 
 
Okmányiroda: Gyors ügyintézés, zsúfolt váró.
Okmányiroda: Gyors ügyintézés, zsúfolt váró.

Jelenleg a városnak 66 lakása van, melyből 18 összkomfortos, 2 pedig szükséglakás. A városháza 33 üzletet ad bérbe a helyi kereskedőknek.

A hivatali struktúra fejlesztési lehetőségeiről szólva Borsodi Tamás elmondta: a városháza húszmillió forintos pályázatot nyújtott be, melyből az elektronikus iktatást, az okmányiroda ügyfélhívó rendszerét, a minőségirányítási rendszert, valamint a település üzemeltetési programját fejlesztenék.

A helyiek általános véleménye szerint a városházi ügyintézés színvonala és gyorsasága megfelelő, ám a főjegyző által készített anyag kitér arra is, hogy a város honlapjának szolgáltatásait (nyomtatványletöltés, egyebek) még viszonylag kevesen használják. Több kritika inkább az okmányirodára és környékére érkezett. Az egyik vállalkozó szerint a dolgozók gyorsak és pontosak, ám az ügyfélváró hideg és kicsi. Egy másik helybéli szerint sokat és méltatlan körülmények között kell várni az okmányirodai ügyintézésre, ám azt hozzátette, a hivatal más osztályain nincs ilyen probléma.

Olvasóink írták

  • 4. Üi 2008. október 13. 18:50
    „Tisztelt Strome Hunter! Helyi ügyintézésért az iroda nem kér eljárási illetéket. Az átírásnál lehetet záradék törlés, vagy ismételt forgalomba helyezés melynek eljárási díja van, ami 1800Ft és nem 1890Ft. Van vagyonszerzési illeték a forgalmi engedély és a törzskönyv illetéke, mely átíráskor megfizetésre kerül. Köszönjük!”
  • 3. ügyfél 2008. október 13. 10:57
    „HUha Nem a dolgukat végzik. Talán az ügyfél férfi volt mert a hölgyekkel nem olyan barátságosak.”
  • 2. Tódi 2008. október 09. 17:05
    „Egyetértek !

    Csak jó tapasztalatom van , kedvesek ,segítőkészek .
    Öt percel a zárás elött nem küldtek el, hanem gyorsan megtették a dolgukat.”
  • 1. Strome Hunter 2008. október 09. 06:35
    „Valóban jónak minősíthető az okmányiroda munkája, volt személyes tapasztalatom!
    15.21 óra után estem be egyik csütörtökön azzal az üggyel, hogy autót szeretnék a nevemre iratatni, de mivel már majdnem vége az ügyintézésnek mondtam a kis hölgynek, hogy csak a csekkért jöttem, majd visszajövök hétfőn (mert pénteken nincs ügyintézés); és közölte velem, hogy itt a csekk, menjek gyorsan a postára, és 15:45-re itt vagyok... Mondtam neki, hogy de lehet nem érek vissza, válasz ez volt: "De vissza ér, hallja vissza!" Aztán végül is 1 perc késéssel háromnegyed után beestem, elkészült a forgalmi és kész lett minden papírom! Máshol elküldtek volna a fenébe ilyenkor, itt inkább még marasztaltak!
    A rossz oldala a dolognak, hogy elég drága a helyi ügyintézés, pl. eljárási illeték, amit a hivatal kap (1890 Ft)...stb.!
    Amúgy rendben van minden, az összeget leszámítva!”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kipróbálnak 122 szirénát

Rábaköz - A polgári védelem illetékesei a napokban próbálják ki a településeken található,… Tovább olvasom