Kisalföld logö

2016. 12. 10. szombat - Judit -1°C | 8°C

86-os főút: Bősárkányban javítják az utat

Bősárkányban kezdték el a 86-os főút Csorna és Mosonmagyaróvár közötti szakaszának felújítását.

Bősárkány belterületén teljes burkolatcserével kezdődött meg a 86-os főút felújítása. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatása szerint félpályás forgalomkorlátozás mellett, szakaszos munkaterület-átadással halad a kivitelezés. A munkák 33 kilométert érintenek Csorna és Mosonmagyaróvár között.

Az elmúlt időszak tennivalói közé tartoztak még a kiegészítő tervezési feladatok. Ilyenek voltak az ideiglenes forgalomtechnikai és organizációs tervek, az aszfaltüzem felállításának és csomóponti kapcsolatának jóváhagyása, a technológiai utasítások, a mintavételi és minősítési tervdokumentáció összeállítása. Ezek elkészültek, a munkavégzési engedélyt kiadták. A felújítási munkát kiszolgáló aszfaltkeverő üzem és a megközelítését biztosító csomópont várhatóan a közeljövőben elkészül. Az aszfaltozási munkák java ezután kezdődik. Addig a hídfelújítások és a teljes pályaszerkezet-cserét igénylő szakaszok kivitelezése folyik.

Uniós és hazai forrásból Csorna és Mosonmagyaróvár között újítják fel a főutat.
Uniós és hazai forrásból Csorna és Mosonmagyaróvár között újítják fel a főutat.

A Csorna és Mosonmagyaróvár közti, 33 kilométeres szakasz felújításával várhatóan 2011 nyarán végeznek. A beruházás a Közlekedés Operatív Program részeként uniós támogatással valósul meg. A költségek 85 százaléka uniós, 15 százaléka hazai forrás. A kivitelezés ára közel 2,5 milliárd forint.

Olvasóink írták

28 hozzászólás
12
  • 28. enzso 2010. június 13. 15:13
    „Bősárkányi: Egyet értek Veled!!! tisztelet a kivételnek de a legtöbb kamionos ilyen, számomra a legdurvább az hogy mikor megyek át a Csorna-Bősárkány vasúti kereszteződésen, lassítva körültekintve és a teherautó nem lassít nem fékez hanem 90-el rámelőz a vasúti átjáró kellős közepébe!! Nem egyszer fordult ez elő!! nem értem miért jó ez nekik?? Utánna utolárem, megelőzön és dudál villogtat hogy hogyan mertem én ilyet csinálni! A morállal nagy gondok vannak!”
  • 27. bősárkányi 2010. június 13. 09:05
    „Bősárkányban 50 km/h-val közlekedve személyautóval a sebesen előző lengyel kamion a sávomon belül levitte a bal visszapillantó tükröt.
    Észre sem vette, egyértelmű.
    A rendőrség semmit sem tudott ellene felhozni. Maximum a kb 2 órás időveszteséggel megúszta ez az 1 kamionos.
    Én megértem, hogy csak ott közlekedhetnek, ahol út van építve és hogy az áruszállítás mindenki érdeke, az idő pedig pénz. És ezekért a ramaty utakért még fizettetnek is velük.
    De ha az út településen vezet át, ahol km/h korlátozás van azt a kamionosoknak is be kell tartani.
    Semmire és senkire nincsenek tekintettel.
    Azokat költöztetném az olyan főutak melleti településen az átvezető főútvonal mellé, mint a 86-os, akik halogatják, hanyagolják, le sem füttyentik ezeket az égető megoldásra váró problémákat.”
  • 26. kackac 2010. június 10. 10:01
    „Csornán a Hantechos körforgalomnál valaki álmodozó kitáblázta, hogy Mosonmagyaróvárra Győr felé a 85-ösön kell menni. A kamionosok meg úgy gondolják, hogy ők nem Móvárra mennek, hanem Rajkánál át a határon, így aztán vígan döngetnek Bősárkány felé. Viccország.
    kackac”
  • 25. ezmegnincs 2010. június 10. 09:39
    „Sajnos a 86-os út valóban az osztrák észak-déli autópálya kiváltására szolgál. Egyrészt a terepviszonyok, márészt az út rövidsége, harmadrészt az útdíjak miatt. Magyarországon a főutakon az útdíj megegyezik az autópályákéval, ezért a fuvarozóknak az út rövidsége számít. Álmodozik, aki azt hiszi, komoly korlátozás nélkül az Óvár-Győr-Enese-Csorna utat használják a teherautók. és nem a fuvarozókkal van a gond, ők csak teszik a dolgukat és kihasználják a lehetőségeket (nem a sebességekre gondolok...)
    A 86-os Csornától autópályaként fog üzemelni, ezért az északra lévő településeken a mainál várhatóan nagyobb forgalom fog jutni. Sajnos akármennyi és akármilyen súlyú képviselője is van a körnéyknek, elhanyagolták a közlekedési lobbit (akár jobbos, akár balos szélirányt is nézünk). Többletköltség és bonyodalom a bősárkányi és a jánosi elkerülő megépítése, de a nyomvonalak rendelkezésre állnak, az OTrT (Országos településrendezési terv, a magyei terv tartalmazza a nyomvonalakat. Sajnos a jelenlegi döntéshozok a gyorsabb és könnyebb út irányába mentek el, a települési önkormányzatok pedig kénytelenek voltak befeküdni nekik (bár ez is kérdéses, elvileg némelyik település élén még szakmabeli ember is van, akinek ezt tudni kellene).
    Más. Az utakat kamionok, szerelvények, nehéztehergépkocsik teszik sajnos tönkre. Az útálya méretezésekkor a személyautókkal nem is számolnak a szakemberek, annyira elhanyagolható a hatásuk. Meg kell nézni, hogy az országban hol épülnek elkerülő utak. A környéken a pápai elkerülő a legjobb példa, amire szüksége van hálózati szempontból, de autót csak elvétve lehet találni. A város előnye, hogy "nagyjaink" szülőföldje.
    Ennél az utnál nem a kivitelezés minőségével lesz majd a gond. A cég, aki megnyerte, máshol is épített már utat és elég jó minőségben.”
  • 24. falikar001 2010. június 09. 23:44
    „Az a jó ebbe az útjavításba hogy a kivitelező állítólag az elvégzett rossz munka miatt levonult az építési területről. Jövőre pedig felássák a tengelyén mivel elindul a szennyvíz építés. z nálunk így ésszerű.”
  • 23. enzso 2010. június 09. 23:14
    „Itt a Teherautók tengely terhelése a mérvadó!!! nem a súlya mert ha pl raklapos árút rosszul pakol akkor 40tonna ha jól akkor lehet hogy 50tonnát képes elvinni. Ami persze nem tesz jót az útnak sem. Jó magyar révén pl.: ha felfér 40tonna (megengedett) akkor még a sofőr szól a rakodónak hogy jöhet még 1-2 kanál holmi. Inkább sokszor kifizeti a büntetést, de ő a végén mégis jobban jár!! Tudják hogy a 86oson mekkora forgalom megy átt remélem az útburkolat megfelelő minőségű lesz ha már egyszer úgyis olyan drága!!!! Arról meg csak annyit hogy hol mehet és hol nem a teherautó: minap jöttem haza a Celi úton, Rábakecölnél ahol le volt szakadva a híd most csinálták. Félpályás lezárás 20tonnás tábla kint és egy nagy nyerges jön a seggembe rajta a maga 40 tonnájával. Ő egy beledi fuvarozó volt többet nem említenék róla! Ez hogy lehetséges?? Értem én hogy minden túl van tervezve terhelés szempontjából, de.....
    15. hozzászólás akela4 2010.06.09. 03:51 : Én ezt már jeleztem felétek, ha elolvastad volna az előző hozzászólásokat akkor láthattad volna. Amúgy teljes mértékben egyet értek Veled. Felháborító amit művelnek ebben az országban. Most még nincsen akkora gond Újudvarnál mert ki lehet kerülni de ha a kút megynyilik attól fog az igazán veszélyes lenni!!”
  • 22. dörmi 2010. június 09. 17:46
    „Bősárkányban a munkák megkezdése óta,mindössze 4-5 alkalommal láttam du.3 órakor munkásokat "dolgozni".Akkor sem dolgoznak délután,ha nem esik az eső.Majd egyszer kész lesz.Pató Pálok.”
  • 21. Jerry 2010. június 09. 16:44
    „tettes, nézzél már kérlek a térképre is,ne csak a süketelést nyomd.Látszik,hogy nagyon nem értesz a fuvarozáshoz.A dolog lényege, hogy a fuvart a lehető legrövidebb úton kell a célhoz eljuttatni.A 86-os főút E65 jelzésű, ami Rajkától tart Lentiig.Közben csatlakozik a 8-s főúthoz,ami E66 jelzésű.Az E jelzés Európai főközlekedési utat jelent.Ez az útvonal van kijelölve teher fuvarozásra.A kamion nem mehet tehát arra, amerre akar.yíg nem mehet fel Móvárnál az autópályára és mehet el Bp-re,ha neki Szentgothárd felé kell menni, csak azért mert te úgy gondoltad. Győr felől is Szombathelyre legrövidebben _Csorná keresztül felé vezet út,ami a 85-ös főút.Tehát akárhonnan nézzük, minden út Csornán át vezet,ezért kellett volna az elkerülőt megépíteni. Egyébként az érintett városoknál, Pápa,Veszprém,Szombathely stb már elkészült az elkerülő út,csak Csornán maradt el.Ezért támogatta az unió az építést,még pénzt is adott rá.Csak ez nem volt a jó fideszes polg hivatalnak Csornán.Ők is olyan szakemberek lehettek a témában mint te, tettes, és ezt nyögi most az egész város, meg környéke.Látható,hogy a tények nem zavarnak,a saját ostobaságod nem ismered el, sőr elhiszed, hogy jót mondtál.anélkül, hogy tájékozódnál.Kire is jellemző ez? Csak a fideszre.Lásd Kósa és szijjártó szövegét.”
  • 20. profi10 2010. június 09. 16:11
    „Kérdezem a sok kamionszakértőt, mi a teendő, ha 15 T súlykorlátozással védett utat kavicsszállító kamionok használnak lelkiismeretfurdalás, (és büntetés ) nélkül. A rendőr, ha látja, elfordul, és a bicikliseket szekírozza inkább!”
  • 19. tettes 2010. június 09. 12:29
    „17-nek.Ez a díj nem az a díj.Ott minden befizetett pénz ott marad,de itt amit beszedtek már eddig a 86-oson már régen autópályának kellene lenni,mégpedig viadukt rendszerűnek.”
  • 18. MacGyver 2010. június 09. 11:45
    „Goldman rakj a személyautó felniére peres gumit és normál balonost. A peres gumi hamarabb leamortizálja a futóműved ( nem képes annyit rugózni, csillapítani, mint egy balonos gumi és ott csak 2-2.5 bar a guminyomás ) , pedig van rugózása is a kocsinak.
    Na ennyit a kamion 9 bar nyomásra fúvott kőkemény gumikról és a légrugókról. Ha meg olyan lágy lenne a légrugó, sorra elszállnának a 30-40 tonnás kamionok az útról.
    Nézz meg egy gyári sport autót, milyen kemény futóműve van, de nem is pattog az úton.”
  • 17. Goldman 2010. június 09. 10:11
    „tettes: a 86-os fizető, ha még nem tudnád. Autópálya matricát kell venni oda is és a 85-re is a 3.5 T megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre.
    MacGyver: A légrugó rugózik nem a kerék. Ekkora ostobaságot. A gumigyártók nem véletlenül adják meg, hogy a gumiban mekkora nyomásnak kell lennie.
    Ha nem vagytok ilyenekben jártasak akkor minek szítjátok a tüzet a hülyeségeitekkel?”
  • 16. tettes 2010. június 09. 07:41
    „13-as.Ha a Rajkánál beözönlők nem Mo-felé,hanem A felé vennék az irányt,na akkor mennének autópályán!!Tehát igazad van,megint jót mondtam.”
  • 15. akela4 2010. június 09. 03:51
    „Az igaz, semmi köze a ckkíhez, de mindenkinek tudnia kell!
    Újudvarnál az átadásra váró benzinkútnál a napokban festették fel az úl forgalmi sávokat és úgy látszik a több mint egy éves szuttyogás sem volt elég ahoz, hogy egy párméteres szakaszt rendesen megcsináljanak!
    A János felé vezető autósokat méretes úthiba kényszeríti megtorpanásra!
    Javaslom citromdíjra, vagy egyéb megalázó elismerésre az építőket, de a műszaki átadás összes érintettjét is!
    Botrányos, hogy csak ennyire futja nálúnk!”
  • 14. MacGyver 2010. június 09. 00:21
    „Egy személyautó kb. 0.8-1.3 tonna tömegű és a kerekeiben 2-2.5 bar nyomás van.. Ez a kerék képes magában is rugózni, csillapítani, de egy 9 bar nyomásra feltöltött kamion kerék aligha képes magában is rugózni. Ha ezer személyautó halad el, az sem rombolja úgy az úttestet, mint egy megrakott 30-40 tonnás kamion, ami szinte kő kemény kerekeken gördül.”
  • 13. Jerry 2010. június 08. 22:31
    „tettes:Én már réges rég nem engedném meg,hogy a nagy dög nyergesek erre rohangáljanak.Nekik van autópálya amiért fizetni kell.Hát fizessenek!!!Hát megint jól szóltál, szokásod szerint.A 86-os főut határól határig megy, Móvártól indul és egészen a Szlovén határig megy. Ezen vonul végig a szlovák teherforgalom Szlovénia és Olaszország felé, sőt az osztrákok déli részére is.Erre meg éppen nem megy autópálya,és még vasútvonal is csak kerülőkkel, igy vasútra sem lehet tenni a kamionokat.Ezért adott az Unió pénzt a 86-os építésére, aminek egy ik kezdő pontja éppen a csornai elkerülő lett volna,amit ugye köztudottan Enesén építenek meg.Részletes indoklásom ott olvasható.Egy jó hír az autósoknak.Műszaki felmérések alapján egy megrakott kamion tengelyterhelése kb annyi deformációt okoz az úttestben,mint kb 1000 db normál személygépkocsi.Tessék kiszámolni, hogy hány személyautónak kellene áthaladni Csornán, meg Bősárkányon, stb hogy olyan kárt okozzanak az úton,mint most a kamionok,ha feltételezzük,hogy kamionokat eltereljük a 86-os elkerülő útra az első tervek szerint nyomvonalon, amit a csornai fidesz polgármesteri hivatal megvétózott? Megjegyzem, ha meghagyták volna a terveket, mára elkészült volna az elkerülő út.”
  • 12. MacGyver 2010. június 08. 20:36
    „Egy 9 bar nyomásra feltöltött kamion kerék mit rugózik? Semmit! 30-40 tonnás "úthengerek" rohangálnak az erre alkalmatlan, masszív alaptalan utakon.. Nem véletlen a sok sok nyomvályú, ( aszfaltozás után is ) dolgoznak a 9 bar nyomású, önmagában rugózatlan kerekek rendesen. Vasúthálózat van, de nem éri meg használni.. Érdekes ország Magyarország.”
  • 11. egycsornai 2010. június 08. 20:31
    „találékony a magyar! víz alatt is épít! :-)
    mellesleg a frissen átadott autópályak is hasonló tempóban, minőségben épültek... szerintem mindenki tudja hogy adtunk a szarnak egy pofont... szokás szerint... :-)”
  • 10. Moo 2010. június 08. 20:23
    „9. A 86-ost melyik autópályával lehet kiváltani?! - Mint tudjuk egyikkel sem. Ez az ország egyik legforgalmasabb útja, de autópályaépítés még csak fel sem merült. Egy-egy szakaszon gyorsforglami (lesz talán egyszer) Ez maximum. Sajnos!”
  • 9. tettes 2010. június 08. 20:05
    „Én már réges rég nem engedném meg,hogy a nagy dög nyergesek erre rohangáljanak.Nekik van autópálya amiért fizetni kell.Hát fizessenek!!!”
28 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Mazsorettek: arany oklevél a fesztiválon

Arany okleveleket kaptak a Kapuvári Ifjúsági Mazsorettek a minap Kőszegen megrendezett országos… Tovább olvasom