Kisalföld logö

2016. 12. 11. vasárnap - Árpád -3°C | 7°C

Mozdulj ki a komfortzónádból!

Időhiány, gyenge motiváció, gátlásosság – kifogás mindig akad, miért nem kezd el valaki rendszeresen mozogni. A szakember szerint azonban ha erőt veszünk magunkon, nagyon hamar tapasztaljuk a testmozgás áldásos hatásait.


– Az egészségtudatosabb szemléletű országokban az embereknek teljesen természetes, hogy az edzőterem vagy a sportpálya is az életük egyik színtere. Ez a kulcs: a mozgás épüljön be az életünkbe, a mindennapjainkba! Ehhez nem kell sok; ha valaki nem tud minden másnap edzeni, akkor jöjjön el hetente kétszer 45 percre! A lényeg a rendszeresség – mondja Kovács Péter, a győri SPEEDFIT fitnesz stúdió vezetője, aki nap mint nap találkozik időhiányra hivatkozó vendégekkel.


Kis lépésekkel

Nekik azt javasolja, hogy tűzzenek ki egy hét közbeni és egy hétvégi időpontot, így máris könnyebben megoldhatónak tűnik a probléma. Egyszer egy-másfél óra távollétet egy kis szervezéssel szinte mindenki be tud iktatni, hétvégén pedig, amikor általában könnyebben megoldható például a gyerekfelügyelet, szintén sikerülhet megtalálni azt az egy alkalmat. – Van, aki munka előtt ugrik be –az külön jó érzés, ha már reggel egy teljesített kihívással, jóleső mozgással kezdődik a nap –, de ismerek anyukákat, akik este jönnek, miután lefektették a gyerekeket. Ehhez a szabadsághoz persze kell egy olyan hely, mint a SPEEDFIT , amely hosszú nyitva tartással, minden nap 6 és 24 óra között biztosítja ezt a rugalmasságot. Így mindenki beillesztheti a rendszeres mozgást a napirendjébe, az egyéni életritmusába – mondja a SPEEDFIT vezetője.


Társaságban könnyebb

A legfontosabb a megfelelő motiváció, amihez az elérendő célon – a fogyáson, erősödésen, formálódáson – kívül mások támogatása is sokat hozzáadhat. Ha például valaki egy baráttal vagy barátnővel megy el az edzőterembe, az támogatást és ösztönzést jelent akkor is, amikor esetleg csökken a lelkesedése. – A legjobb érzés azonban azt látni, amikor családtagok jönnek együtt edzeni, például apa a fiával. Ilyenkor nemcsak a mozgás, hanem a példamutatás, az együtt töltött idő is pluszt ad az edzéshez. A mozgatórugók sokfélék lehetnek, a fogyástól az erősödésen át a stresszoldásig, de olyanok is vannak, akik a társaság miatt is járnak hozzánk, gyakran barátságok is szövődnek nálunk – mondja Kovács Péter.



Le a gátlásokkal!

Vannak, akik azért nem mernek elmenni egy konditerembe, mert szégyenlősek, például a túlsúlyuk, a tapasztalatlanságuk, vagy éppen a koruk miatt.

– Erre semmi okuk nincs, hiszen a SPEEDFIT elsősorban nem a sportolók, a testépítők „gyakorlótere". A vendégeinkben egy a közös: felismerték, hogy szükségük van mozgásra, kikapcsolódásra, stresszoldásra, hogy jobban érzik magukat és egészségesebbek, ha beiktatják az életükbe a rendszeres mozgást. Gimnazista diák éppúgy van köztük, mint gyárigazgató és nyugdíjas tanárnő. Igen, nyugdíjasok is sokan jönnek, mondván, inkább erre költenek, mint gyógyszerre… Nálunk nem néznek ki senkit – még mozgássérült vendégeink is vannak –, de a szégyenlősebb hölgyek külön női teremben is mozoghatnak – nyugtat meg Kovács Péter.

– Igyekszünk az anyagiak terén is alkalmazkodni az igényekhez: éves bérletünk például rendkívül kedvező havidíjat kínál, amit természetesen nem egyben, hanem havonta kell kifizetni, így nem terheli meg a családi kasszát.


Egyénre szabva

– Gyakori hiba a mozgást frissen elkezdőknél, hogy mindenféle szakmai segítség nélkül vágnak bele az edzésekbe, pedig nekik van a leginkább szükségük rá – figyelmeztet a szakember. – Nem mindenkinek ugyanarra van ugyanis szüksége; ami a barátnőjénél bevált, az egyáltalán nem biztos, hogy az illetőnél is eredményes lesz, s ugyanez a helyzet az internetről letöltött kész edzéstervekkel is. Minden ember más, akár a testalkatát, akár a céljait, akár az edzettségét, az egészségi állapotát nézzük, ezért fontos, hogy személyre szabott edzéstervvel, kifejezetten számára összeállított gyakorlatokkal fogjon bele a rendszeres testmozgásba..


A konditermi erősítő edzés egyébként nemcsak azoknak fontos, akik kifejezetten izmosak szeretnének lenni. – Tévhit, hogy azok a nők, akik rendszeresen súlyzós edzéseket, erősítő gyakorlatokat végeznek, aránytalanul izmossá és férfiassá válnak. A női szervezet, a nők hormonháztartása ugyanis teljesen másfajta változást eredményez: arányos, feszes testet. Állóképességre pedig mindenkinek szüksége van, hiszen az elengedhetetlen az élet minden területén!

Várunk szeretettel Stúdiónkban!

SPEEDFIT- Fitnesz Mindenkinek!
www.speed-fit.hu

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

IWI Fitnesz Karrier és Nyílt Nap Győrben

Az IWI Fitnesz Karrier és Nyílt Napot Győrben elsőként rendezik meg. Március 23-án egész napos program lesz a fitnesz rajongóknak. Tovább olvasom