Kisalföld logö

2017. 09. 27. szerda - Adalbert 12°C | 22°C Még több cikk.

Kiszervezett szolgáltatások - fókuszban a hatékonyság

A számítástechnika, az informatika (legyen szó hardverről, vagy éppen szoftverekről, alkalmazásokról) ma még mindannyiunk fejében többnyire olyan tevékenységként él, amelyhez a vállalatoknak stratégiával, szakképzett szervezettel és beruházási forrással kell rendelkezniük. Természetesen számtalan olyan terület van, amely valóban igényelheti a saját erőforrások ilyetén lekötését, ám egyre nő azon lehetőségek száma, melyek során lényegében szolgáltatásként vehetünk igénybe informatikai infrastruktúrát, szoftveralkalmazásokat. Erről az új jelenségről kérdeztük Laky Zsoltot, az IQSYS Zrt. Győrött működő IQ Szolgáltatások divíziójának igazgatóját és Tóth Zoltánt, a divízió üzlettámogatási igazgatóját.

Számoljon velünk http://bpokalkulator.iqsys.hu
Számoljon velünk

Három változat

Egy vállalkozás az üzleti folyamatai tervezésekor - például könyvelés, bérszámfejtés, IT - három lehetőség közül választhat:
- megveszi a szükséges hardver- és szoftvereszközöket, ezeket egy rendszerintegrátorral testre szabatja és bevezetteti, majd saját üzemeltetésben kezeli; ez a klasszikus megközelítés.
- az alkalmazásszoftvert, a gépeket és a helyet a szolgáltató biztosítja saját központi rendszerein és géptermében, az ügyfél pedig távoli hozzáféréssel, havi-, illetve használatarányos díjért veszi igénybe a rendszert; ezt nevezzük alkalmazás-szolgáltatásnak vagy újabban szoftverszolgáltatásnak (ASP vagy SaaS);
- a szükséges alkalmazásokat, infrastruktúrát és az üzleti feladatokat ellátó emberi erőforrást egy komplex szolgáltatásként veszi igénybe ugyancsak havidíjért egy erre specializálódott cégtől; ez szolgáltatási forma az üzleti folyamat kiszervezés.

Az utóbbi két változat azért kedvező – különösen válság idején –, mert gyakorlatilag nincs beruházási költsége, a szolgáltatások igénybevételének a költségeit viszont ki tudja gazdálkodni. Másrészt azért is költségcsökkentő tényező a szolgáltatási modell, mert az a cég, amely nyújtja, kedvezőbb árat tud kínálni amiatt, hogy csak egy központot kell létrehoznia, ahonnét sok ügyfelet szolgál ki, fajlagosan olcsóbban.

Az alkalmazásszolgáltatás és az üzleti folyamatok kiszervezése jelenti a csúcsát az outsourcing tevékenységnek, és az IQSYS komplett informatikai és üzleti folyamat kiszervezéssel foglalkozó IQ szolgáltatások üzletága piacvezető szerepre tör ezen a területen – fogalmazza meg a célokat Laky Zsolt.

Miért magad, ha van szolgáltatód?

A kiszervezés (outsourcing) különböző szintjeit komplexitásuk szerint különböztethetjük meg. Alap megoldásként az ügyfél számítástechnikai infrastruktúráját, vagy annak egy részét bérli a szolgáltatótól, így mentesül ennek beruházási, üzemeltetési, fejlesztési, karbantartási költségei alól.

Egy magasabb, komplexebb szintre érve az eszközök üzemeltetése mellett már különféle szoftverek, alkalmazások igénybe vétele is bérleti konstrukcióban történik, vagyis adminisztrációs rendszereket, levelezési rendszereket, vállalatirányítási alkalmazásokat, vagy éppen ügyfélkapcsolati megoldásokat használ az ügyfél a szolgáltató üzemeltetésében, szolgáltatási szerződések alapján. Nyilvánvaló, hogy mindez magas szintű biztonsági és bizalmi szintet, feltételez, amelyet az IQSYS esetében a sok éves tapasztalat és a minőségbiztosítási rendszerek szavatolnak.

A méret a lényeg?

Tóth Zoltán szerint ma még zömében nagyobb vállalatok élnek a kiszervezés lehetőségével, melynek oka főleg a komplexitásban és a globális mozgástérben keresendő. Egyértelmű azonban az a tendencia, amely a közepes vállalatok érdeklődésének növekedését mutatja, sőt önkormányzatok, illetve az általuk üzemeltetett intézmények is sokat profitálhatnak a konstrukcióból. Ezt az elmozdulást az IQSYS szolgáltatási területeinek bővítésével igyekszik kihasználni, így az ügyfélkapcsolati (CRM) és a vállalatirányítási rendszerek (ERP) mellett többek között a kisebb pénzintézetek számára is érdekes pénzügyi brókermegoldások elérhetőségét teszi lehetővé ügyfeleinek.

Üzleti folyamatok kiszervezése (BPO)

Az IQSYS az informatika kiszervezésén túl humánügyviteli és pénzügy/számviteli területeken is nyújt outsourcing szolgáltatásokat.
Az IQSYS biztosítja a szolgáltatásokhoz szükséges magasan kvalifikált szakembergárdát és a hatékonyan működő informatikai támogató rendszereket – legyen szó bérszámfejtés vagy pénzügy/számvitel szolgáltatásról.
Az üzleti folyamatok kiszervezése terén azonban bizonyos méretgazdaságossági korlátokat figyelembe kell vennünk, ez alapján a legalább 100 főt foglalkoztató ügyfeleknek éri meg például bért számfejteni, illetve olyan cégeknek könyvelni, melyek nagy számlaforgalmat bonyolítanak – teszi hozzá Tóth Zoltán hangsúlyozva, hogy az IQSYS nem feltétlenül árban, hanem minőségben kíván versenyezni a piacon.

A mai gazdasági helyzetben kiemelt figyelmet kell fordítani a biztonságra, stabilitásra, legyen szó akár egy vállalkozás saját belső folyamatairól, akár a beszállítókról. Az IQSYS Zrt. a Magyar Telekom Csoport tagjaként megbízható és stabil háttérrel rendelkezik, amely háttér folyamatos, hosszú távú biztonságot garantál megbízóink számára – hívja fel a figyelmet Tóth Zoltán.

Rövidítésmagyarázó:
BPO – Business Process Outsourcing, üzleti folyamat kiszervezése
ASP – Application Service Provider, alkalmazásszolgáltató
SaaS – Software as a Service, szoftver szolgáltatásként
CRM – Costumer Relationship Management, ügyfélkapcsolat-menedzsment
ERP – Enterprise Resource Planning, vállalati irányítási rendszer (beletartozik a pénzügy, a könyvelés, a logisztika, a raktározás, a gyártás is integráltan)

Elérhetőségek:
9024 Győr, Hunyadi utca 14. – Leier City Center
9001 Pf.: 643
96/622-623
96/622-628
iqsys-gyor@iqsys.hu

www.iqsys.hu

Olvasóink írták

  • 2. Infamous 2011. szeptember 22. 21:07
    „ezt a vakítást, öcsém...”
  • 1. anonym76 2011. szeptember 19. 16:20
    „es mi van akkor, ha nem megy az adsl?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A munkaerőpiac jolly-jokerei...avagy fiatalok bevetésre készen!

Képzeljük el, hogy Ön most kedves olvasó egy cég vezetője, HR menedzsere vagy akár egy diák. Mit is… Tovább olvasom