Kisalföld logö

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Rajka, Bezenye és Hegyeshalom a vasútért küzd

Három község – Rajka, Bezenye és Hegyeshalom – közös levélben fordult a szakminisztériumhoz a Rajka–Hegyeshalom vasútvonal megszüntetése ellen tiltakozva.
Az érintettek szerdáig több ezer aláírást is összegyűjtöttek a vonal megtartásáért.

A Rajkán, Bezenyén, illetve Hegyeshalomban élők híradásokból értesültek az őket érintő döntésről. A települések önkormányzataival senki nem egyeztetett.


Ez nem mellékvonal, az itt élőknek a vasút az egyetlen lehetőség iskolába vagy munkába járni – mondja Rendi János, az aláírásgyűjtés egyik kezdeményezője. Fotó: Méhes Ákos
Ez nem mellékvonal, az itt élőknek a vasút az egyetlen lehetőség iskolába vagy munkába járni – mondja Rendi János, az aláírásgyűjtés egyik kezdeményezője. Fotó: Méhes Ákos

Az önkormányzatok összefogtak és közös levelet küldtek a miniszternek, amiben érveiket is felsorakoztatják a szerintük hibás döntés ellen. Emellett aláírásgyűjtésbe is fogtak. Szerdáig több ezer szignó gyűlt össze.
A helyiek megdöbbentek, hogy a közlekedési tárca a Hegyeshalom–Rajka közötti személyszállítási szolgáltatást december 12. után nem rendeli meg a MÁV Start Zrt.-től.

- A kihasználatlan és a Volán révén párhuzamosan közlekedtetett mellékvonalak esetén ez még tolerálható lenne, de ez nem mellékvonal, hanem az európai vasúthálózat szerves része.  – mondja Rendi János rajkai önkormányzati képviselő, a tiltakozás egyik kezdeményezője.

– Ez idáig a minisztériumból semmiféle válasz nem érkezett, mint ahogy az országgyűlési képviselőnknél sem jártunk eredménnyel. Nem várjuk el a jelenlegi logikátlan menetrend fenntartását, csupán azt kérjük, hogy az iskolába és dolgozni járók helyzetét ne tegyék lehetetlenné – hangsúlyozta Rendi János.

A cikk a Kisalföld napilapban
vagy
a lap digitális kiadásában
bővebb terjedelemben olvasható.

Olvasóink írták

51 hozzászólás
  • 51. pampapam 2009. november 30. 14:23
    „47.:

    "A kézenfekvő alternatíva a busz, amely sokkal rugalmasabban szervezhető, ezen kéne rajta lenni!"

    Annyira rajta vannak a döntéshozók, hogy összesen 4 db buszt állítottak csatarendbe a mostani 2 órás vonatközlekedés helyett. Ráadásul este már semmi sincs, meg délután, meg reggel, délben.”
  • 50. stalker050 2009. november 30. 14:08
    „Pancser: a busz miért lenne olcsóbb, mint a vasút? és gyorsabbnak sem mondanám ebben a viszonylatban, és rugalmasan is szervezhető. a busznak és a vasútnak kiegészítenie kell egymást, van erre példa máshol, mondjuk nem magyarországon.”
  • 49. pampapam 2009. november 29. 22:51
    „Adalék:

    http://www.khem.gov.hu/nyitolap/eszrevetel_ombudsman-allasfogl.html

    Akinek van türelme olvassa el a csatolt dokumentumot is, érdekes...

    "Mivel 2 jelentéktelen hosszúságú vonal kivételével 27 érintett vonal nem villamosított, azokon dízelvonatok közlekednek, így a buszos közlekedéssel való kiváltásuk környezetterhelési hatása marginális, sőt, inkább némi csökkenésre lehet számítani."

    Gondolom az egyik jelentéktelen hosszúságú vonal pont ez. Ha jelentéktelen akkor miért szűnik meg?

    "A menetrendi tervezés egyik alapelve az indokolatlan párhuzamosságok megszüntetése volt. A helyközi közösségi közlekedés pazarló működésének egyik oka, hogy két település között többnyire értelmetlenül vasúti és közúti személyszállítás is zajlik."

    Ezek szerint van párhuzamos közlekedés....

    Érdekes lehet még ez is:

    http://www.khem.gov.hu/nyitolap/hkk_menetrendi_koncepcio.html

    Szerintem sok az ellentmondás...”
  • 48. rezi 2009. november 29. 21:11
    „Na ne sz...jatok be. pancser elvtárs intézkedett.Este már igy mentek iskolába a rajkai gyerekek.

    http://trainmodeller.freeblog.hu/files/20080922/hajtany4.JPG”
  • 47. pancser 2009. november 29. 20:24
    „A kérdés az, úgy megoldani a közlekedést, hogy minél kevesebbe kerüljön, ugyanakkor mindenkit emberi körülmények között a munkahelyére, vagy az iskolába kell juttatni. Nem hiszem, hogy az érintett önkormányzatoknak ez olyan megoldhatatlan feladat lenne. Ehhez talán nem aláírásokat kéne gyűjteni, hanem leülni egy asztalhoz néhány polgármesternek, hogy valami okosat kitaláljanak. Lehet, hogy az aláíraásgyűjtést is így találták ki, de az zsákutca, hiszen a vasúti személyszállítás önmagában lényegtelen. A kézenfekvő alternatíva a busz, amely sokkal rugalmasabban szervezhető, ezen kéne rajta lenni!”
  • 46. pampapam 2009. november 29. 16:56
    „Az új menetrend böngészése során találtam néhány érdekességet, ami esetleg kínos kérdéseket vethet fel. Igaz oda volt írva, hogy: -tervezet, -előzetes infó, -egyeztetés alatt, stb.
    Hegyeshalomból busz Rajkára indul: 06:20, 19:20.
    Ha valaki arra vetemedne, hogy Győr felől ezt a két járatot támadja meg -vasúton- akkor szembesülnie kell azzal a ténnyel, hogy a vonatok érkezése Hegyeshalomba óra 24-kor van. A busz után 4 perccel, vagy ha jobban tetszik egy órával korábban.
    Bárki álmodta is meg enyhén nevetséges. Még tervnek, előzetesnek is felháborító a közölt indulási, érkezési időpontok.
    És ellenkező irányban? Ki tudja... Busz Rajkáról Hegyeshalomba 05:15, 17:15, vonat indulása 05:36, 17:36, vagy egy órával később... Az új buszjárat menetidejére nem találtam infót, szerintem szoros lesz.”
  • 45. zolirajka 2009. november 29. 16:07
    „Ha jól veszem ki a szavaidból akkor maradjon meg a tehervonat forgalom. A Rajka-Hegyeshalom vonalon személyszállítás nem éri meg, de azért egy új buszjárat beindítására szükség lenne. És ez olcsóbb lenne az államnak??? Nem Rajkán, Bezenyén vagy Hegyeshalomban kell megtelnie a vonatoknak. Az a szomorú, hogy Győr- Pozsony távlatban kellene gondolkodni , nem megszüntetni azt. Volt olyan terv is hogy csak Mosonmagyaróvárig legyen vasúti személyszállítás. 2 öcsém jár Győrbe gimnáziumba, egyetemre is oda fognak jelentkezni. De még nem tudjuk, hogy fognak eljutni az iskolába, mivel nincs kocsink. És ezzel sokan így vannak.”
  • 44. stalker050 2009. november 29. 15:59
    „Kedves pancser! direkt szórakozol a néppel, mint nagy "közlekedési" szakértő.
    1. a vonatok jelenleg is győr - rajka viszonylatban közlekednek ütemes menetrend szerint (Flirtök, néha Talent, jah és van felsővezeték is)
    2. a rajka esetében a busz és a vonat jelenleg kiegészíti egymást, és nem alternatíva, mivel aki győrbe jár hivatásszerűen (munka, diák) annak a vonat megfelelő (45 perc); aki móvárra jár annak meg a busz a jobb; és van elég utas
    3. ha ennyire a költségekre hivatkozol, a csorna - hegyeshalom miért maradt meg? jóval kevesebb utas van.
    4. ennek a vonalnak az ilyesfajta megszüntetése kb. olyan, mintha a 70-esen vácig mennének ki, aztán szobra már csak busz van
    5. a forgalom szüneteltetésével a minisztérium a saját maga által megfogalmazott elvekkel is szembemegy”
  • 43. pancser 2009. november 29. 14:53
    „42! Ez szerintem simán megoldható, illetve némi utánjárás kell hozzá és természetesen igény!”
  • 42. Őz 2009. november 29. 09:04
    „Ezzel nincs is probléma ,ha megy majd busz Hegyeshalomba......”
  • 41. pancser 2009. november 29. 08:43
    „40! 120 éve még a vasútnak nem volt alternatívája, mert a lőcsös kocsi nem volt az. Ma olcsóbb egy buszt indítani 40 embernek mint egy sokkal drágább vasúti motoros kocsit. Nem csak a kocsi drágább, hanem a működtetett infrastruktúra is. Busszal Hhalom nem több 10 azaz 10 percnél, ráadásul még csak az állomásra sem kell kibattyogni, hanem a főutcán, több megállóban is föl lehet szedni az embereket. Mosonmagyaróváron, Győrben, sokkal hosszabb menetidejű járatok is vannak mint Rajka és Hhalom között. A rajkaikon kívül akiket sikerült felhecceni, más nem is érti a problémát.”
  • 40. Őz 2009. november 29. 06:54
    „Az a baj,hogy azt sem tudod miről beszélsz???
    Tudod hányan utaznak?
    Hányan mennek inden reggel,és jönnek visszafelé esténként???
    Ez a fejlődés pancser amiről állandoan okádsz itt??
    A fejlődés nem azt jelentené,hogy lesz helyette egy jobb,ebben az esetben egy korszerübb egy gyorsabb???
    Mi lesz helyette?Irom a válaszod!
    "Lehet menni autóval,más munkahelyre,más iskolába,vagy el lehet menni....."
    Ez a fejlődés?Nem tudom,hol laksz,csak azt,hogy állandoan beledumálsz olyan dolgokba amiről fogalmad sincs,meg persze nem is érint.Egyátalán miért zavar,hogy azért probálnak tenni valakik,hogy megmaradjon amire szükségük van???
    Győr_Pozsony!!!!!:DDDDDD
    Neked kellene elköltöznöd a p.....ába!!!!!”
  • 39. pancser 2009. november 29. 00:14
    „Kedves "rezi" nem bonyolódom személyeskedési versenybe, mert aki "korpa közé keveredik azt megeszik a d.....k." Vagyis nem alázom magamat.
    Sajnálom de vsszatérek a témához: Mindennek van alternatívája, a legdrágább megoldásnak, a vasútnak is, például az autóbusz. Én még nem emlékszem, de úgy tudom a már a 70-es évektől szüntettek meg vasútvonalakat, úgy hogy magát a pályát is felszedték, túlélték, nem ezen múlt, hogy mennyire lett sikeres a falu. Itt a vasút nem szűnne meg, csak a személyszállítás, amely ha a szükséges utaslétszám összejönne egy Győr-Pozsony relációban például, bármikor helyreállítható. Azt azonban senki sem várhatja, hogy az állam jelentős összegekkel támogassa a vonalon utazók költségeit.”
  • 38. invektus 2009. november 28. 17:13
    „Mi teszi az embert emberré ?

    szerintetek a VITA ??”
  • 37. rezi 2009. november 28. 13:48
    „Azért te mégsem vagy annyira pancser,magadra ismertél és a homlokodra írtad, Pont RÁD GONDOLTAM!”
  • 36. Őz 2009. november 28. 13:25
    „ez az ember egy vicc.....:D”
  • 35. pancser 2009. november 28. 12:57
    „33! Akár igazad is lehet, mert jóval tágabb látókörrel bírsz mint a Hhalom központú hozzászólók. Az a bajom a tiltakozókkal, hogy konzerválnának persze közköltségen avítt viszonyokat. Igen, Pozsonyban Mosonmagyaróvárban való gondolkodást már nem nevezem szűklátőkörünek, mert vonzáskörzetekben, agglomerizációban kell gondolkodni ezen a vidéken. Soha nem az emberek összeugratása a célom, de nagyon nem szeretem az egysíkú, földhözragadt, szemellenzős viszonyulást. Nézzünk körül, keressünk megoldásokat, adjunk válaszokat a változó körülményekre. Ez volt eddig az egyetlen üdítő hozzászólás a témában.”
  • 34. rezi 2009. november 28. 12:08
    „Én úgy veszem észre hogy a fórumokat meg-meglátogatva egy két mindenhez értő ember csak azért csatlakozik,
    hogy összeugrassza az amúgy is elkeseredett embereket.Páran nagyon élvezik ezt a szerepet,persze sok embert meg ezzel bosszantanak.Próbáljatok ne reagálni ezekre a primitív hozzászólásokhoz,mert csak olaj a tűzre.”
  • 33. Joel 2009. november 28. 10:25
    „Nem felszámolni kellene a személyszállítást, hanem Óvár és Pozsony közt közvetlen vonatokat indítani. A határellenőrzés megszüntetésével felfog értékelődni Pozsony, hiszen 1918-ig Óvár is a vonzáskörzetének része volt, s már sok magyar dolgozik Pozsonyban. Legalábbis az építőiparban. Ha a szlovákoknak megéri buszt indítani, akkor furcsa hogy a MÁV felszámolja a személyszállítást. Elég lenne a vonatoknak a Ligetfalusi, esetleg a Pozsony-Újvárosi pályaudvarig közlekedni.”
  • 32. Őz 2009. november 28. 09:45
    „Te nem válaszolsz normálisan a kérdésemre,mert nem tudsz ........
    Még most sem értem mi köze a jobbiknak meg a gárdának ehez te .....
    Te figyelj egy kérdés!A környezeted,hogy tud elviselni egy ilyen izét mint te vagy???:D
    Ezenn nincs mit vitázni,szükség van a vasutra ,ugy mint eddig.
    Itt egy ember vitázik ,te!
    Csak válaszolj már végre!!!!
    Az iskolásokkal mi lesz???
    Ja igen, Kilitek vasut nélkül jutnak el Győrbe!:)
    Ez a válasz!Ha nekik nincs nekünk se legyen!
    Remélem hamarosan kitakaritják az ilyen semmirevalókat a köztudatból mint amilyen a fajtád.....”
51 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Adventi fények Hegyeshalomban

Füzérek, hópelyhek, betlehemi csillag díszítik a hegyeshalmi polgármesteri hivatal előtti teret. Tovább olvasom