Kisalföld logö

2017. 06. 24. szombat - Iván 18°C | 33°C Még több cikk.

Kilenc kilométer háromszázmillióért

Mintegy 313,6 millió forintból – többségében pályázati forrásból – építenének meg 8,8 kilométernyi kerékpárutat Mosonmagyaróvár és a hegyeshalmi országhatár közt.

Emellett a város további 11 milliót költ a belterületi 233 méteres szakasz megépítésére.

Az uniós Közlekedés Operatív Program keretében pályázatot hirdettek kerékpáros-létesítmények építésére. A mosonmagyaróvári önkormányzat – a Duna menti kerékpárút részeként – a Mosonmagyaróvár–Levél–Hegyeshalom–országhatár nyomvonalon, bel- és külterületi mintegy 8,8 kilométer hosszú szakasz megépítésére ad be pályázatot. A teljes szakasz 11,1 kilométer hosszú, de a Hegyeshalom belterületi kerékpáros sáv felfestést az ottani önkormányzatnak önerőből kell biztosítania. A 8,8 kilométeres szakasz megépítésének költsége 313,6 millió forint. A támogatásért Mosonmagyaróvár Levél és Hegyeshalom önkormányzataival konzorciumban pályázik a teljes szakasz kiépítésére.

A támogatásért Mosonmagyaróvár Levél és Hegyeshalom önkormányzataival konzorciumban pályázik a teljes szakasz kiépítésére.
A mosonmagyaróvári szakasz becsült költsége mintegy 81,2 millió forint, ebből az önkormányzatnak 12,1 milliós önrészt kell vállalnia. A támogatás mértéke ugyanis legfeljebb 85 százalék. A mosonmagyaróvári önkormányzatnak csak a város bel- és külterületi létesítmény önrészének biztosítását kell vállalnia. Levél és Hegyeshalom területarányosan vállalják a saját önrészüket. A pályázat során a kerékpárút belterületi szakaszait csak legfeljebb 250 méter hosszúságig támogatják. Mivel Hegyeshalom és Mosonmagyaróvár is érintett belterületi szakaszai révén, így sikeres pályázat esetén mindkét település 125 méter hosszúságban élvezhetné a támogatást. A kerékpárút helyi belterületi szakasza összesen 358 méter. Így a Mosonmagyaróvárra eső 233 métert saját erőből kell a városnak megépíttetnie, ennek tervezett költsége 11 millió forint.

Az önerőt és a saját forrásból megépítendő belterületi szakaszt a költségvetésben elkülönített pályázati alap ˝új induló városfejlesztési feladatok˝ keretből finanszíroznák. Ebben a keretben már nem áll rendelkezésre a szükséges összeg, ezért vagy polgármesteri saját hatáskörben, vagy testületi támogatással szükséges a hiányzó részt pótolni.

Olvasóink írták

  • 15. CsabaKiraly 2010. augusztus 30. 04:46
    „Apa, Oregapam :-) Te feltete;ezed, hogy minden metert az utbol el kell szallitani. Gondolom ez a te "szakmai-kepzettsegedbol" jon.Legtobb helyen semmi fele "el-szallitas" sem szukseges hanem egyszeruenkeves egyengetes utan aszfaltozni. Na ennyit a te szak-tudasodrol (oreg) Apa. :-)”
  • 14. CsabaKiraly 2010. augusztus 30. 04:41
    „Ezt az utat Mosonmagyarovar es Gyor kozott kellene felepiteni, nem az osztrak hatar fele !!! Amig az osztrakok megtiltjak nekunk egy par uton az atkelest, addig mi jo szomszedok kerekpar uttal jutalmazzuk oket. A jozan-esz szerintem mast diktal. Fejlesszuk sajat BELSO-Teruletunket elobb !!!”
  • 13. Huligan 2010. június 08. 22:54
    „Hát ez durva, ennyiért bicikliutat, kész. ki az a tahó aki ennyit kifizet érte.”
  • 12. akela4 2010. június 08. 15:48
    „Az biztos, hogy a fele is sok lenne, ha normálisan utánnanéznének!
    Ez csak nálúnk megy így szerintem, mert a fejlettebb demokráciákban elképzelhetetlrn ilyen pazarló, vagy nem is tudom minek nevezzem kalkuláció !
    Ha visszagondolok a munkahelyemen még a minimálisra kiszámított éhbért sem kaptam meg és ez alpján kapom a nyugdíjam.
    Nekem ez elképesztő összeg akárhonnan is nézem!”
  • 11. Apa... 2010. június 08. 15:39
    „9. agyar: Ha kicsit számolsz, rájössz.
    1.) 8800m*3m*0,5 m, ennyi földet kell kitermelni és elszállítani. Az ha jól számolom, körülbelül 1880 teherautónyi föld. Ez csak a föld kiszállítása. Szerinted mennyiért fordulnak azok a dög gépek?
    2.) Valahonnan hozni is kell az aszfaltot. Ha csak 5 centivel számolok, akkor ez is már 1320 m3. Anyagdíj, munkadíj, szállítási díj. egy m3 aszfalt 40.000 Ft + ÁFA. Ki lehet számolni.
    3.) Az aszfalt alá kell egy fagyvédő réteg, annak is van anyag és szállítási díja, na meg a bedolgozás.
    És ezek még csak a logisztokai dolgok. Ha hozatsz egy teherautónyi szenet/fát/mittudom én mit, mennyiért hozzák ki mondjuk Győrből? Na látod...
    4.) Csak a területszerzések (az a néhány méter szélesség) kábé 15 millióba kerültek, ezt épp tudom. Senki nem adja oda a földjét, vagyis annak egy részét ingyen.
    4.) Műszaki ellenőr, tervező, munkások, gépek, stb. stb. ezek mind költségek.

    Műszaki emberként tisztában vagyok vele, hogy mi mennyibe kerül. Nem kell mindíg arról szajkózni, hogy mindent ellopnak meg elcsalnak. Sajnos ennyibe kerül ma egy sz@ros kerékpárút megépítése...
    Nem akarom védeni a városvezetőket, de ott is van egy csomó ember, aki normálisan, azért dolgozik, hogy nekünk jobb legyen. De tényleg.”
  • 10. deadcode 2010. június 08. 06:24
    „valamire rá kell fogni hová tünt a pénz”
  • 9. agyar 2010. június 08. 01:45
    „Közel 36 millió egy kilométer kerékpár útért ??? Talaj lehengerezve , 5 centi aszfalt .
    Inkább ássák el a pénzt, mint Halászin a szemetet !”
  • 8. deadcode 2010. június 07. 23:49
    „nem is olvasom el a cikket mer csak fel...<moderálva> magam, ekkora szarba vannak a családok,de nem gond,legalább el tudnak bicajozni hegyesbe”
  • 7. DX 2010. június 07. 21:00
    „nagyon helyes ideje lenne már :)”
  • 6. akela4 2010. június 07. 16:28
    „A kerékpárutakról meg ne is beszéljűnk, mert aki nem képezi magát legalább a terepversenyen, az még végig sem képes követni a meglévőkön a sávot, mert képesek egy két táblát úgy kikerűltetni az emberrel, hogy már többeket láttam elötte inkább leszállni a nyeregből!
    Lásd A Halászi felé vezető út a benzinkútnál, de a volt népfördőnél is remekeltek a nyomvonal kijelölői!
    Ezt aztán igazán tanítani kéne!”
  • 5. zopika02 2010. június 07. 15:54
    „Akela4

    Kár a fáradtságért, a több évtizedes szarszagot sem tudják megszüntetni és a citromdíj sem kíváncsi rá, / pedig javasolva lett / főleg most mikor Fidesz érdekeltségek vannak a Lajta mögött. Ne idegeld magad, ez magyarország.”
  • 4. akela4 2010. június 07. 14:55
    „Az igaz, semmi köze a ckkíhez, de mindenkinek tudnia kell!
    Újudvarnál az átadásra váró benzinkútnál a napokban festették fel az úl forgalmi sávokat és úgy látszik a több mint egy éves szuttyogás sem volt elég ahoz, hogy egy párméteres szakaszt rendesen megcsináljanak!
    A János felé vezető autósokat méretes úthiba kényszeríti megtorpanásra!
    Javaslom citromdíjra, vagy egyéb megalázó elismerésre az építőket, de a műszaki átadás összes érintettjét is!
    Botrányos, hogy csak ennyire futja nálúnk!”
  • 3. enzso 2010. június 07. 14:54
    „Csak nehogy majd a sok eső kimossa, illetve reméljük hogy a kerékpárosok alatt nem szakad le:D”
  • 2. Griffin 2010. június 07. 13:35
    „már rég ideje lett volna!”
  • 1. 01010 2010. június 07. 11:46
    „TERVEZETT :)”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Lelkünkben felépíthetjük a hazát

A trianoni békediktátum újratárgyalása, vagy részben való újratárgyalása esetén nincs nácizmus, nem… Tovább olvasom