Kisalföld logö

2017. 05. 30. kedd - Janka, Zsanett 17°C | 30°C Még több cikk.

Át kell dolgozni a kamionparkolást

Mosonmagyaróvár - Át kell dolgozni azt a rendelettervezetet, mely megtiltaná, hogy a nehézgépjárművek a város területén parkoljanak éjszakánként, ünnepnapokon, illetve a kamionstop idején. A városban leállított kamionok sok bosszúságot okoznak az ott élőknek.
Gyakorta okoznak kellemetlenségeket a Mosonmagyaróváron élőknek a városban éjszakánként és hétvégente parkoló kamionok. Az önkormányzathoz rendszeresen érkeznek lakossági bejelentések az utcán várakozó teherautók károsanyag-kibocsátása, a hajnali indítás, illetve a hűtőjárművek által keltett zaj miatt. No és azért is, mivel a sofőrök szociális szükségleteinek kielégítéséhez szükséges feltételek hiányoznak s számos helyen tönkretették az utakat és a padkát.

Számos teherautó-sofőr a „kamionstop" idején vagy éjszakánként Mosonmagyaróvár utcáin, parkolóiban tölti el a pihenőidőt, noha a város területén, illetve harminc kilométeres körzetben több erre alkalmas terminál is található. Ezekben a létesítményekben a járművek megfelelően elhelyezhetők és a kamionok tisztítására, kisebb karbantartására is lehetőség nyílik, valamint a sofőrök számára is biztosítottak az alapvető tisztálkodási feltételek.

A városban éjszakáznak: A gyakorta úton-útfélen parkoló teherautók sok bosszúságot okoznak a lakóknak.
A városban éjszakáznak: A gyakorta úton-útfélen parkoló teherautók sok bosszúságot okoznak a lakóknak.

Most az önkormányzat módosítaná a parkolóhelyekről és a parkolás szabályairól szóló helyi rendeletet. A tervezetet első olvasatban legutóbbi ülésén tárgyalta a képviselő-testület. A tervezett módosítással a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművek városi várakozási korlátozását vezetnék be. Eszerint Mosonmagyaróvár lakott területén belül – beleértve a közforgalom előtt nyitott magánterületeket is – kamionok este 10 és reggel 6 óra között, valamint pénteken este 10 órától hétfő reggel 6 óráig és ünnepnapokon nem várakozhatnak. A korlátozás betartását a közterület-felügyelet és a rendőrség fokozott ellenőrzések során kérheti számon a kamionosoktól. A korlátozásra a bekötőutakon vagy a helységnévtábláknál hívják majd fel a közlekedők figyelmét.

A tanácskozáson dr. Árvay István (Fidesz) elmondta: a kezdeményezés a vasútállomás területén gyakorta parkoló kamionok miatt indult el. A képviselő szerint a tiltást csak úgy lehet bevezetni, ha kijelölik azt a területet is, ahol várakozhatnak a kamionok. Dr. Pető Péter (Fidesz) arra hívta fel a figyelmet, hogy ezzel a tiltással a helyi fuvarozó kisvállalkozásokat ellehetetlenítik, hiszen bizonyos járműszám alatt nem kell telephelyet biztosítaniuk a cégeknek. Az önkormányzatnak erre megoldást kell találnia, például parkolóövezet kijelölésével. Muráncsik László (Nemzeti Fórum) azt javasolta, a tiltást csak 7,5 tonnánál nagyobb járművekre terjesszék ki, valamint a helyi vállalkozók kapjanak mentességet. A testület végül nem szavazott a rendeletről, átdolgozásra visszaadta a tervezetet az illetékes osztálynak.

Olvasóink írták

  • 4. Csepel-344 2009. április 02. 14:53
    „3.!

    FLZ-359 a busz rendszáma és ezzel kapcsolatban az Önkormányzat (+Közterületfelügyelet) felé 2 kérdést kellene feltenni:

    - vajon adott busz üzenbentartója mennyi helyi adót,

    - és mennyi gépjárműadót fizet?

    - Bónusz-kérdés telephelyengedéllyel (közterületen!) rendelkezik-e adott gépkocsi???

    Egyébiránt a Bartók parkolójában, ami személygépkocsik számára ven kijelölve, rendszeresen 10 - 12 szgk. helyét foglalja el!.”
  • 3. Diákcsemege 2009. március 31. 15:29
    „A 20 t-nál nehezebb tgk-k tranzitforgalmának megszüntetéséről nem lehetne egy füst alatt döntést hozni? (A helyi vállalkozókról pedig annyit, hogy minden szabályozást kivételek kikötésével szoktak elfogadni, tehát ez igazán nem jelenthet gondot!)
    Azonban lenne egy másik probléma:
    Mosonban a Kühne pálya mellett egy komáromi cég (valami Dunakiliti cégnek fuvaroz - felirattal az ablakában) autobusza parkol már kb. fél éve. Hogy lehetséges ez, amikor a helyi buszos vállalkozások járműveit a város peremén kialakított parkolókba kényszerítette a Város? Környezetvédelmi szempontból is aggályos a dolog, ugyanis a züld felületeket kigyúrta/-ja, valamint mintha kissé csepegne belőle a motorolaj!!
    Ehhez a parkoláson kívül még egy apró kérdés Dunakiliti felé nem jár a Kisalföld Volán, miért kell egy ide egy külső (szakadt busszal dolgozó!) vállalkozó?”
  • 2. login 2009. március 31. 12:41
    „Engem zavarnak. Múlkor például eléggé meglepett, hogy mentem a Hajnalka utcán, és a közepén parkolt a kamion, utánfutóval együtt. Pár napra rá szintén ezen az útvonalon, hajtanák ki a Hajnalka utcából az Orgona utcára, de nem tudok, mert a kereszteződésben épp egy kamion próbál befordulni az Orgona utcáról a hajnalka utcába. És még Ő akart letolni az útról, mert csak nehézkesen tudta bevenni a kanyart.
    Ilyenkor hol vannak a rend őrei?
    Mondjuk parkolás szinten elég sok mindent megengednek kis városunkban maguknak az emberek.
    Például a zebrák előtt/mögött/rajta közvetlenül. Nap mint nap látni a Fő úton illetve a Szent István király úton.
    Viszont rendőri intézkedést nem látni.”
  • 1. pon-pon 2009. március 30. 19:34
    „Nem zavar annyira mint egy-két barom motoros aki egy kerekezik az autósok között.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Aki magával rántotta a hidat és a gondokat

Halászi, Pannonhalma - „Hülye egy nap volt az" – mondta Baróthy Ferenc, akinek rönköt szállító teherautója alatt 1992 márciusában leszakadt a halászi híd. Tovább olvasom