Kisalföld logö

2017. 10. 22. vasárnap - Előd 9°C | 14°C Még több cikk.

Amerikai légi baleset: tempomatra kapcsolt gép túl lassan érkezett a reptérhez

Állandó sebességet tartó üzemmódba volt kapcsolva az Asiana Airlines dél-koreai légitársaság Boeing gépe, amely szerencsétlenül járt San Franciscóban.
Állandó sebességet tartó üzemmódba volt kapcsolva az Asiana Airlines dél-koreai légitársaság Boeing 777-es gépe, amely szombaton szerencsétlenül járt San Franciscóban, és a pilóták csak későn - alig 60 méteres magasságban - vették észre, hogy a landoláshoz szükségesnél 25 százalékkal kisebb sebességgel haladnak - közölte kedden az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal vezetője (NTSB).

Deborah Hersmannak ez már a harmadik részletes sajtótájékoztatója volt a két halálos és 182 sérült áldozatot követelő katasztrófa körülményeiről. A sérültek közül még öten válságos állapotban voltak kedden.

Mielőtt a leszállópályához ért a gép, a hátsó vége nekicsapódott egy tengeri védőgátnak, és leszakadt. A két halálos áldozat egy 16 és egy 17 éves kínai lány volt, akik a nyitottá vált utastérből estek ki, hasonlóan két légi kísérőhöz, akik viszont életben maradtak: a leszállópálya szélén találtak rájuk sérülésekkel - tette hozzá az NTSB elnöke.

Számos körülmény tisztázatlan még, például nem zárható ki teljesen, hogy a pilóták esetleg kábítószert vagy alkoholt fogyasztottak, mert a baleset utáni drog- és alkoholteszt csak az amerikai légitársaságok pilótáira nézve kötelező - mondta.

Hersman a tragédia végső okaként továbbra sem jelölt meg semmilyen tényezőt, de az eddigi ismeretek szerint a vizsgálat a pilóták hibájára koncentrál.

Már korábban ismertté vált, hogy noha a leszállást végrehajtó pilóta más géptípusokon 10 ezer órát repült, a Boeing-777-esen csupán 43-at, ami azt jelenti, hogy csak félig végzett a típus megismerésével. A másodpilóta, aki egyúttal az első pilóta oktatója volt, több mint 12 ezer órát repült már, de most először volt oktató, és a két pilóta most először alkotott párost.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a gép miért nem az előírt sebességgel haladt leszállás előtt, mindenesetre a sebességtartásért végső soron a pilóták a felelősek, függetlenül attól, hogy használják-e a tempomatot - mondta az NTSB elnöke.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Kiadták az utolsó kolumbiai drogbárót az Egyesült Államoknak

Az Egyesült Államok y ötmillió dolláros jutalmat ajánlott fel Daniel Barrera kézre kerítéséért.
Tovább olvasom