Kisalföld logö

2017. 05. 29. hétfő - Magdolna 13°C | 27°C Még több cikk.

Amerikai légi baleset: a pilóta állítja, fényvillanás vakította meg

Kiderült az is, hogy a leszállást végrehajtó pilóta más géptípusokon 10 ezer órát repült, de Boeing-777-esen csupán 43 órát.
Az Asiana dél-koreai légitársaság szerencsétlenül járt gépének egyik pilótája azt állítja, hogy fényvillanás vakította meg közvetlenül az előtt, hogy gépe leszállás közben balesetet szenvedett San Franciscóban.

Deborah Hersman, az amerikai közlekedésbiztonsági hivatal (NTSB) vezetője közölte szerdán, hogy a hivatal vizsgálja a pilóta állítását, amely szerint fényvillanás vakította meg, amikor a gép 152 méteres magasságban volt, és leszállni készült. Hersman a szombati baleset óta tartott negyedik sajtótájékoztatóján nem kívánt találgatásokba bocsátkozni, hogy mi okozhatta a fényvillanást, de egyes hírügynökségek értelmezése szerint a földről irányított lézersugár vakíthatta meg a pilótát.

Hersman az addigi vizsgálatokat összegezve arról is beszámolt, hogy a kemény landolás után a légikísérők - tolmácsolva a pilóták utasítását - azt mondták az utasoknak, hogy nem kell evakuálni a gépet. Másfél perccel később aztán mégis elkezdődött a kimenekítésük, miután az egyik légi kísérő lángokat pillantott meg a repülőgép külső részén. Az amerikai légi biztonsági előírások szerint ennyi idő alatt, azaz másfél percen belül kell kimenekíteni minden utast és a személyzet minden tagját egy bajba került gépről.

A személyzet tagjai kihallgatásakor azt mondták, hogy a gépen belül csak az evakuálás megkezdése után csaptak fel a lángok.

Az Asiana Airlines Boeing 777-es gépe szombaton San Franciscóban landoláskor kicsúszott a leszállópályáról, és egy része teljesen kiégett. Még mielőtt a gép érintette a betont, a farokrésze nekicsapódott egy tengeri védőgátnak, és leszakadt. A gépen 291 utas és 16 fős személyzet tartózkodott. Hivatalos adatok szerint ketten - két kínai lány - meghaltak és több mint száznyolcvanan megsérültek. Az ütközés lendülete három légikísérőt kiröpített a gépből, de ők életben maradtak.

Továbbra sem tudni pontosan, hogy mi vezetett a katasztrófához, de a korábbi tájékoztatókon ismerté vált, hogy a pilóták csak későn - alig 60 méteres magasságban - vették észre, hogy a landoláshoz szükségesnél 25 százalékkal kisebb sebességgel haladnak. Kiderült az is, hogy a leszállást végrehajtó pilóta más géptípusokon 10 ezer órát repült, de Boeing-777-esen csupán 43 órát.
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bostoni robbantás - Dzsohar Carnajev ártatlannak vallotta magát

Ártatlannak vallotta magát szerdán a bíróságon Dzsohar Carnajev, aki a vád szerint az április 15-i… Tovább olvasom