Kisalföld logö

2017. 08. 18. péntek - Ilona 18°C | 32°C Még több cikk.

Terítéken az utak és a peremkerületek

Az útfelújításokról és a peremkerületekről tették fel a legtöbb kérdést a hozzászólók a csütörtöki győri közmeghallgatáson, amelyen szóba került a kábelszolgáltató és a hóeltakarítás színvonala is.
A korábbi éveknél valamivel kevesebben, mindössze 32-en szólaltak fel a csütörtöki győri közmeghallgatáson, amely azonban a szokásosnál mégis tovább, csaknem este tizenegy óráig tartott. Balogh József polgármester elöljáróban a város pénzügyi helyzetét ecsetelte. Hangsúlyozta: a tavalyi 25 milliárddal szemben idén várhatóan 30 milliárd forinttal gazdálkodhat az önkormányzat, de a többletpénz zöme feladattal terhelt, így a mozgástér meglehetősen szűk. A felemelt közalkalmazotti bérek 2003. évi kihatását 4,1 milliárd forintra taksálta, amelynek – mint mondta – háromnegyedét az állam, egynegyedét Győr állja. „Ennek fedezete biztosított. A gond az, hogy a működési jellegű bevételek nem fedezik a működési kiadásokat" – tette hozzá a politikus, megjegyezve, hogy idén meg kell állítani ezt a folyamatot. A polgármester a takarékossági intézkedések meghozatalát és az intézményhálózat átalakítását elkerülhetetlennek nevezte.

Jelzőlámpás csomópont

Sok hozzászóló az utak javítását, korszerűsítését sürgette. Bartha Gusztáv, az Útkezelő Szervezet vezetőjének válaszaiból kiderült: a Madách Imre utca további felújítására idén nem lesz pénz, miként az is biztos, hogy az Ipar utcában nem csökken a tehergépjármű-forgalom. Biztató hírrel szolgált ugyanakkor az Ipar utca–Nagysándor József utca kereszteződéssel kapcsolatban, ahol az elmúlt hónapokban egy halálos és egy súlyos kimenetelű baleset is történt. Bartha elmondta: 60–70 millió forintból várhatóan 2004-re jelzőlámpássá alakítják a csomópontot. A szakember azt is tudatta, hogy ha az időjárás engedi, jövő héten a fő- és a tömegközlekedési útvonalakon elkezdik a kátyúzásokat.
A polgármesteri hivatal közlekedési főtanácsosa, Pénzes Péter a 8Y jelű helyi buszjárat vonalának meghosszabbításában reménykedőket „lombozta le". Szavai szerint a beruházás – amely buszforduló- és megállóépítést jelentene – több mint 50 millió forintba kerülne. Több felszólaló úgy vélekedett, a Kisalföld Volánnak sűrítenie kellene a 8-as vonalon közlekedő járatokat.

Uszoda és tornaterem

Schmidt József a marcalvárosi uszoda, Papp Sándor a Gárdonyi-iskola tornatermének felépítését kérte. Jezsó György városépítési irodavezető elmondta: egy tervező még idén megvizsgálja az uszoda helyét, tisztázza az ütemezési és a költségkérdéseket, de ennél több egyelőre nem várható. Helyes Péter beruházási csoportvezető közölte: megvizsgálták a Gárdonyi-iskolát, s megállapították, hogy 18-szor 32 méteres tornaterem építhető fel az udvaron. A fejlesztés a közgyűlés támogatásától függ.
Az egyik győrszentiváni polgár az ATEV állatifehérje-feldolgozó üzeméből áradó bűzre hívta fel a figyelmet. Szekeres György, a környezetvédelmi iroda vezetője kifejtette: részt vettek azon az egyeztetésen, amelyet az Észak-dunántúli Környezetvédelmi Felügyelőség folytatott a céggel. Az ATEV vezetősége akkor jelentős beruházásokra tett ígéretet, amelyek már el is készültek. Szekeres ezért nem értette, hogyan fordulhat elő még most is a győrszentivániakat zavaró bűzhatás, s jelezte, utánanéznek a problémának.

Gyirmóti tiltakozás

Többen azt szerették volna elérni, hogy a ma még külterületnek minősülő üdülőövezeteket – Sárást, Győrszentiván-Kertvárost – a város minősítse át belterületté. Németh Iván ez ügyben csak annyit tudott ígérni, hogy Sárás esetében szóba jöhet valamiféle vegyes lakóövezet kijelölése. A városi főépítész nem mondott biztató szavakat azoknak a gyirmótiaknak, akik egy négylakásos társasház felépítése ellen tiltakoztak. A szakember szerint az építési hatóság csak akkor tagadhatja meg az engedélyek kiadását, ha a tervek jogszabályt sértenek.
Nem hangzott el pozitív válasz a marcalvárosi rendőrőrs ügyében sem. Szollinger János alezredes, a Győri Rendőrkapitányság vizsgálati osztályvezetője arról beszélt, hogy a közbiztonság javítását a körzeti megbízotti rendszer felélesztésével kívánják elérni.
A megjelentek közül volt, aki a hóeltakarítás hiányosságaira, volt, aki az újvárosi, a bácsai, a pinnyédi és a gyárvárosi problémákra hívta fel a figyelmet, míg mások a kábelszolgáltató áremelési gyakorlatát kritizálták.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Újvárosnak kellett volna a részönkormányzat

„ Elszomorít az a tény, hogy a közgyűlés többsége nem járult hozzá az újvárosi… Tovább olvasom