Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Sokszor alaptalan a fogyasztói panasz

Győr-Moson-Sopron - Olvasói kérdés: „A fogyasztók panaszairól sokszor írnak, hogy a cégek ejnye-bejnye milyen csúnyán bánnak el velük. De arról miért nem írnak, hogy sokszor alaptalan panaszokkal zaklatják a kereskedőket, próbálják őket lejáratni?"
Horváth László, a Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület elnöke az olvasói kérdésre adott válaszában elmondta: tavalyi eseteik közt bizony a korábbiaknál több olyan volt, amiben a fogyasztói panasz megalapozatlannak bizonyult. Azonban ez tapasztalataik szerint nem a lejáratás szándékával függ össze, hanem azzal, hogy a fogyasztóvédelem terén a lakosság nagy része még mindig tájékozatlan. Az elnök úgy véli, lapunk tájékoztató, tanácsadó akcióinak köszönhetően egyre többen értesülnek arról, hogy egyéni vitás ügyeik rendezésére a békéltető testület ingyenes eljárása lehetőséget nyújt. Azonban jogaikról, lehetőségeikről, a jogszabályokról még mindig nem tudnak eleget.
Ebben is segítenek a békéltető testület fórumai, kedden, szerdán és csütörtökön 9 és 12 óra között Győrben a Szent István út 10/A szám alatt tartott fogadóórái, telefonos tanácsadása (96/520-217).

Egyébként pedig, ha megalapozatlannak bizonyul a panasz, a testület megszünteti az eljárást.

A vevők tájékozatlanságára példaként Horváth László elmondta: azt már sokan tudják, hogy az üzleten kívüli kereskedés esetén még a vásárlás után is elállhatnak a szerződéstől. Azt azonban kevesebben tudják, hogy ezt nyolc munkanapon belül tehetik meg, azon túl már a békéltető testület sem tud segíteni. Legfeljebb a kereskedő méltányosságára számíthat a panaszos, és azt is meg kell jegyezni: ilyen kereskedelem során sok vállalkozás nem tesz eleget a fogyasztói tájékoztatás kötelezettségének.

Olvasóink írták

  • 6. mellbecúr 2009. február 17. 07:18
    „Nemcsak a gagyi árukat forgalmazóknál fordul elő.A győri mercedes szervízbe vittem a kocsimat,1 hét múlva repedt motorral és 1052 km plusz km-el kaptam vissza.4 millió forintos kár,érdemi választ sem a győri,sem a magyarországi sem a varsói központból nem kaptam.Jelenleg a bíróság másfél éve azon vitatkozik ki tárgyalja az ügyet.Győr vagy Budapest.”
  • 5. ungi 2009. február 16. 06:14
    „En kereskedö vagyok, es meg kell hogy mondjam, az emberek ötletei kifogyhatatlanok, ha az igazukat hajszoljak. Pedig tenyleg nem mindig van igazuk. Aztan ha ügyük szerintük nem kerül melto elbiralasra, jönnek az atkok, kiabalas, az elado megalazasa. Pedig mi is emberek vagyunk, akiknek be kell tartani az elöirasokat, mert ha nem igy teszünk, megüthetjük a bokankat. Legutobbi sztorim, mikor egy aruhazlancon belül egyik üzlet visszavette a hibas keszüleket, az ur viszont a masikban akart uj termeket vasarolni, es nem fogadtak el töle a "jovairast". Beszelt nemetül, megis magyarul irta meg a panaszat, de a tartalmat inkabb nem reszletezem. De hogy mikent keveredett panaszos levelebe az EU, azt meg maig sem ertem.Erdekes dolgok törtennek, az egyszer biztos. Es sokszor nem a kereskedö a ludas !!!!!!”
  • 4. joco 2009. február 16. 05:31
    „"A vevő tájékozotlansága"
    - szinte egyik kereskedelmi vállalkozás sem tesz eleget a tájékoztatási kötelezettségének!!!!
    - ha a vevő pedig "érdeklődik": a, helyben nincs értelme mert a kijelölt eladó nem tud tájékoztatást adni, ismeret hiányába.
    b, ha levélben, e-mailban "felfelé" érdeklődik a vevő, már választ sem kap. Ez leginkább a TESCÓ "fedönevü" silány árukat árusitó üzletházra vonatkozik.(megj: ez csak a magánvéleményem, de szerintem olvasva a különbözö e témában foglalkozo forumokat, hát a "reagálok" 99%-a a Tescot jelölte meg mint silány árut kináló és vevő becsapo üzletláncként.”
  • 3. aTibi 2009. február 15. 14:22
    „Egye itt van, a kisalföld. Fellép a fogyasztok megkárosítása ellen!------Helyes!

    Akkor miért nem lép fel maga ellen amikor a heti: tv magazint hozzávágja aznapi megjelenő lapjához?
    Választási lehetőség nélkül! -----egyszerűen többet kell fizetni!

    Amikor hozzávág a megjelenő laphoz silány DVD-t, akkor hol a fogyasztó érdeke?
    Választási lehetőség nélkül!

    Többször jeleztem a Fogyasztó Védelmi Felügyelőség felé!----még válaszra sem méltattak!

    Vagy aki kiabál, annak szabad?
    Hasonló a helyzet, mint országunk kirablásában!”
  • 2. lacikaaa 2009. február 15. 13:56
    „ilyen üzletekben csak olcsó,gagyi műszaki dolgokat kapni.ja és garanciára esély sincs.
    én 6 éve 1 helyre járok,de eddig semmi gond nem volt semmivel.”
  • 1. rivotril2mg 2009. február 15. 01:11
    „igen igen ilyent persze hogy elolvasnak meg kivizsgálnak, persze nekem életben egyszer károsított meg az Aldi üzletlánc (többé nem fog) én mehettem a sóhivatalba is sehol egy választ egy jelzést nem kaptam hogy igen elolvastuk a panaszt. irtam a fogyasztóvédelemnek mindenkinek de semmi. Annyit elárulok hogy vettünk ott egy televíziót még régebben 6 jegyü pénzösszegér, ami 20-30 nap alatt tönkre ment, a garancia annyi volt hogy nekem kellett volna felvinnem Budapestre megjavíttatni, kinek kell ennyi pénzért egy javított televízió amikor ugy vettem meg hogy 1 év cseregarancia. sajnos nem tudok kihez fordulni ugyanis leszarják a fejem. felgyújtom a boltot vagy szét verem az eladó fejét akkor meg én állhatok bíróság elé.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az anya lélegeztetőgépre gyűjt

Győr - Az öttevényi Szabó Veronika két gyermeket nevel: ötéves Adrián fiát otthon, 14 éves,… Tovább olvasom