Kisalföld logö

2017. 07. 28. péntek - Szabolcs 16°C | 26°C Még több cikk.

Rémálom az Újlak utcában: szinte mindig lent a sorompó a vasúti átjáróban

Az Újlak utcai vasúti átjáró kész rémálom. Olvasónk szerint 10 akalomból szinte 8-szor sorompót kap aki erre jár. 20 percig is piros lehet a lámpa. Megkérdeztük a MÁV-ot: változás nem várható.
Az Újlak utcai vasúti átjáróban az átkeléshez a körültekintő közlekedés mellett jóadag szerencsére is szükségünk van.

Az átjáró vasúti forgalma sűrű, mivel elég közel esik a vasútállomáshoz. Ebből adódóan sokszor szinte percenként érkeznek vonatok. A helyszín ráadásul gócpont, hiszen Hegyeshalom, Sopron és a GySEV pályaudvar felől is ott találkoznak a vágányok.

A vasúti lámpa itt majdnem mindig pirosan villog. Ráadásul nem is kevés ideig. A türelempróba néha 10-15, de akár 20 percig is eltarthat. Ennyi idő alatt akár 4 vonatot is be kell várnunk.

Egy korábbi felvétel a hírhedt vasúti átkelőről. Fotó: T.Zs.
Egy korábbi felvétel a hírhedt vasúti átkelőről. Fotó: T.Zs.

Olvasónk az alábbi észrevétellel fordult portálunkhoz:

"Az Újlak utcai vasúti átjáró kész rémálom! Naponta erre közlekedek, és tíz alkalomból vagy nyolcszor kapok sorompót, ráadásul van hogy 20 percig is várok a vonatra.

Érdekelne, hogy nem lehetne kicsit a tényleges vonatforgalomhoz igazítani a sorompót? Többen elkerülik a felüljáró vagy a Baross híd felé ezt az átjárót. Ám a közel 400 forintos benzinárak mellett nem szívesen teszek rendszeresen ekkora vargabetűket."


A kisalfold.hu megkérdezte a MÁV illetékes szakembereit a fentiek kapcsán.

"Győr állomásán 2007-ben korszerű elektronikus biztosítóberendezést üzemeltek be. Ez biztosítja az Újlak utcai szintbeli átjárót is. Az átjáró kedvezőtlen helyen van. Csaknem 10 m széles, kétsávos és kerékpársávos is.

Öt vágányt keresztez, ebből három jelentős forgalmú vágány. A sorompó a vonattal járt vágányokon önműködő vezérlésű. A  sorompónak csukódnia kell, ha a közeledő vonat kb. 1500 m-re van az átjárótól" - tájékoztatta a kisalfold.hu-t Sigulinszki Tibor, a MÁV sajtószóvivője.


"Emellett további hátrány, hogy az állomásról induló vonatok jelzőállítása is késleltetve van. Ráadásul a le és felszálló utasok miatt a vonat többnyire a szabad jelzés ellenére sem mindig indulhat azonnal.

Tovább növeli az elzárási időt a fűtőház és a kocsijavító tolatóforgalma is.
Ennek alapján valóban állítható, hogy az útátjáró a vonatforgalom miatt gyakran le van zárva, de műszaki-automatizálási eszközökkel ennek csökkentésre nem várható.

A várakozás unalmas percei.
A várakozás unalmas percei.

Szintbeli keresztezések kiváltására az útátjárótól 400 m-re közúti felüljáró, a másik irányban 400 m-re gyalogos aluljáró, 700 m-re a Baross-híd, 900 m-re pedig az új Tihanyi Árpád utcai aluljáró is rendelkezésre áll.

A számos alul- és felüljáróval, a gyalogosok, kerékpárosok - még ha kisebb-nagyobb kerülővel és időveszteséggel is – a sorompó használata nélkül biztonságosan átjuthatnak a vasúton"- tette hozzá az illetékes.

Olvasóink írták

49 hozzászólás
  • 49. pret 2011. május 04. 12:14
    „Kicsit odébb épült az utóknak egy felüljáró (én is azt használom). A gyalogosoknak meg lehetne egy olcsóbb kis hidat építeni aztán kész, ha jól emlékszem anno a nyomda mellett volt is egy ilyen kis híd amit lebontottak. Szeméttelep 5 millirádot nyert erre meg nincs pár milla?”
  • 48. urbaniastapista 2011. május 04. 09:16
    „Én úgy látom-láttam, hogy a vonat az állomás miatt ott is csak 80-al mehet egyenesen, 40-el ha kanyarodik (bocs a vasutasoktól nyelvük gyalázásáért). Az állomás közepén még 60-as tábla is van, a szupereubiztosítórendszer tud erről?”
  • 47. peet2 2011. május 03. 21:55
    „Egyszerü a megoldás le kell szerelni a sorompót..
    Helyette egy temetkezési vállalkozoi irodát kell épiteni azon "moderálva" részére akik nem tudják,hogy miért volt ott sorompó.
    Akiket komolyan érdekel miért zárják le a sorompot a vonat érkezése elött jóval az keressen magának a neten oly portált ahol a vasut számitógépes biztositóberendezései felöl kap informáciokat.
    EZt FŐLEG TAKÁCS -ugy mond-ujságirónak is a figyelmébe ajánlom.
    Akkor nem irnak hülyeségeket.
    De nem kell elfelejteni ebben a kerszteződésben a vonat van erőfölénybe ,mert ő lakott terölten belül is közlekedhet szabályosan akár 100 km/h felett...”
  • 46. Hyppolit 2011. május 03. 21:36
    „ipg! Jól írod, szakmai begyepedettség, mondjuk féltékenység, vagy egészen egyszerűen egy korszerűtlen állapot konzerválása évtizedekre, ami egyeseknek kellemes "langyos víz". Talán sokan emlékeznek még az egy évvel ezelőtti balesetre, amikor egy 22 éves diáklány maradt a sínek között, és senki nem vette észre, majd egy tehervagon rátolatott. Állítólag szóltak is a kalauznak, hogy egy lány eltünt, .. kérdések ezrei merűltek fel: miért nem a forgalmista indítja a vonatot? Miért kell egy szerelvényt három fele szétszedni úgy, hogy egy káosz alakuljon ki, ahol aki nem kérdez meg több tucat másikat, az garantáltan rossz vonatra száll? És lehetne folytatni, szóval szerintem volna mit rendbe tenni, de felelős soha nincs...”
  • 45. Pistike 2011. május 03. 20:29
    „6. zolikom

    "Tényleg, amivel baj van, azt meg kell szüntetni. Pl. a vasutat..."

    Hű, de értelmes hozzászólás...
    Inkább szüntessék meg a közutat, akkor nem kel sorompó sem...”
  • 44. MTT 2011. május 03. 20:26
    „A kerékpáros és gyalogosforgalom zavartalanul folyik a piros lámpa ellenére is, többször saját szememmel sikerült látnom, hogy kisgyerekes-ülőkés biciklisek, anyukák, mindezekre magasról tesznek...Ez a rémálom. Nem az, amit várni kell. Aki siet, ki tudja ezt kerülni.”
  • 43. ipg 2011. május 03. 20:18
    „Hyppolit!
    Teljesen igazad van. Annyi a probléma, hogy nyugati országokban át van hidalva a probléma általában, azaz felüljáróval jól megoldják a helyzetet. Nem vagyok győri, de biztosan ki lehet a helyet kerülni (google szerint van nem messze egy felüljáró, egyik feléről átjutni a másikra négy perc autóval, 1,6km); láttam, hogy nagy közlekedési átszervezéseket csináltak, hogyhogy ez nem került bele? Közutas szempontból kérdés lenne, hogy mekkora vajon rajta a forgalom, vagy egyszerűbb lenne-e azt felszámolni? Ahogy hallottam Győr esett bele abba a problémába, hogy kikiáltotta magát az autósok fellegvárának, aztán nem úgy sikerültek a dolgok, mint ahogy azt szerették volna (de azért cáfoljatok meg, ha rosszak az értesüléseim).
    A szakmai átgondolással meg annyi a probléma, hogy az ugribugri embereket nem mindenhol szeretik, és még ha akarják is javítani a technológiát, sok helyen a begyepesedettség miatt ez nem mindig megoldható.
    Az, meg hogy a szippantó ott van ahol, az a helyi sajátosság, úgy mint az is, hogy napközben kell kiállni szippantani a motorkocsival, mert úgy jön ki a fordából.

    Amire érdemes viszont rákeresni hosszan lecsukott sorompók témában, az Ely. Korábban sok panaszkodást hallottam a helyiektől a fél órán át lezárt sorompóról (avagy éljen az angol vasutak rugalmatlansága), bár a gmaps szerint azóta létesítettek oda egy aluljárót, avagy éljen a nyugat! http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=ely+uk&sll=47.498406,19.040758&sspn=0.759867,1.234589&ie=UTF8&hq=&hnear=Ely,+Cambridgeshire,+Egyes%C3%BClt+Kir%C3%A1lys%C3%A1g&ll=52.391445,0.267628&spn=0.001341,0.002411&t=h&z=19 :)

    A másik meg az, hogy nem mindig a legtehetségesebb forgalmászok ülnek ott, ahol ezeket a dolgokat nyomkodják. :(”
  • 42. Hyppolit 2011. május 03. 19:56
    „T. ipg!Köszönet az alapos szakmai ismertetésért, Te valószínüleg szakmán belüli vagy, amit írsz, közérthető. De ne haragudj meg, a mentalitásod tipikusan magyar. Ugyanis szerintem nem azt kellene magyarázni, hogy mit miért nem lehet megoldani, hanem azt, hogy mit, hogy lehetne megoldani. A kockát gurítjuk, a gömbölyűt cipeljük..?Tény és elfogadható, hogy a vasút a kötött pálya és egyéb problémák miatt elsőbbséget élvez, így van ez a világon mindenhol. Tény, hogy egy esetleges balesetnél minden paraméter hatványozódik. De tudod, pl írritálló az, amikor a piros jelzés miatt vesztegelő autósok negyed órán keresztűl pl. egy db ártatlan tehervagon ide-oda vonszolgatásában "gyönyörködnek", amire nyilván szükség van, de nem fogadom el, hogy nem lehetne más (akár éjjeli) időben megoldani. Tudod, ha egy vonat csak 5 perces késéssel indul, az már tetézi a várakozási időt a sorompónál állóknak. De kapaszkodj meg, én már késtem le azért vonatot, mert két perccel korábban indult el.(Nem az én órámhoz, hanem az állomás órájához képest!)Tehát nem hiszem el, hogy a felesleges "vadhajtásokat" nem lehetne egy hozzáértő, szakmai átgondolással lefaragni. Így az autósok, akik gyereküket viszik, rohannak dolgozni, szaladnak orvoshoz, hajtanak maszekot, stb. az amúgy is drága üzemanyag árak mellett olyan marginális költségekre kényszerűlnek, amik elkerülhetőek, pontosabban csökkenthetők lennének. Ismét csak azt mondom, Európa tőlünk mindössze cca 50 km-re van, de sohasem jutunk oda...”
  • 41. ipg 2011. május 03. 19:15
    „Miracle!

    Sajnos vannak olyan szituációk, ahol bizonyos szabályozások nem elég biztonságosak bizonyos körülményekkel, ilyen pl. a térközi közlekedés esetén a térközbiztosító berendezés meghibásodása esetén követendő eljárás, hogy most 15-tel cammogunk egymás mögött, vagy átállunk állomástávolságra.

    Alfonz23!

    Egy személypályaudvaron (főleg akkorán, mint Győr) a személyszállító szerelvények mozgását meg kell oldani valahogy, és mivel az üzemi pályaudvar ott van, ahol van, ezért az átjárón keresztül fognak tolatni. A rendezőpályaudvar a tehervonatoknak van kitalálva, mint ahogy az úgy egész jól teszi is a dolgát. Személyszállításnak nincs a rendezőben semmi keresnivalója.
    A többi kérdésedre lentebb megtalálod a választ.”
  • 40. urbaniastapista 2011. május 03. 16:01
    „Gyaloghíd.
    Kb. 1/20 Audi adó, vagy 1/30 multifunkci aréna árából lehetne.”
  • 39. farvik 2011. május 03. 15:56
    „Nagy forgalmú vasúti pálya, nagy forgalmú közút. Nyilvánvaló, hogy ennek a problémának egyetlen megoldása van, illetve kettő: aluljáró vagy felüljáró. Más - biztonságos - megoldás nincs. Erre meg nincs pénz. Teendő: Eu-s pályázat mielőbb és talán 10 év múlva lesz megoldás is.”
  • 38. miracle 2011. május 03. 15:31
    „ipg
    "a mai napig vannak olyan balesetek, ami miatt átírják a szabályokat"
    Ez egyébként elég baj. A balesetek nagy része létező szabály, sőt szinte mindig szabályOK megszegéséből adódott. Nagyon rossz stratégia az, hogyha bekövetkezik egy baleset - amely egyébként tehát elkerülhető lett volna - és kb 1 a millióhoz az esélye, akkor megint csak szigorítunk. Nem kell azzal jönni, hogy de inkább feleslegesen ácsorogni, mint 1 millióból egy baleset. Ez nem így van. Mindennek van kockázata, van amit fel kell vállalni, ha olyan csekély. Autóval is elég lenne külterületen 30, hiszen akkor kevesebb lenne a baleset, nemde? nyilvánvaló hülyeség. Van erre egy közelmúltbeli jó példa is: mivel egyesek még a vonatba is beleszálltak oldalról, kitalálták, hogy max 40-nel lehet átmenni a szabadon is. Akkor is, ha kilométerekre ellátni. Szükségtelen szigorítás volt, el is törölték, pedig matematikailag nyilván biztonságosabb.
    Az irtó sok szabály csak arra neveli a vasutast, hogy ne is gondolkodjon, minden le van írva. Nem jó.”
  • 37. Totya 2011. május 03. 13:12
    „Na ez az racer.
    Miért nincs repülőhíd, vagy aluljáró, vagy bármi a gyalogosoknak, bicikliseknek? Főleg, ha ez egy vasúti főcsomópont, és olyan, mintha magán az állomáson szeretnék átmenni autóval?
    A rendőrök bezzeg lesben állnak, ha valaki megunja a 15 perces várakozást (elhaladó vonat nélkül) és átmegy a piroson. Senkit nem érdekel, hogy neki naponta többször pont ott kell átmennie gyalog, és az elkerülés is annyi idő lenne. A megoldás, vegyél autót, költözz el, vagy mondj fel a munkahelyeden és a város más részére járj dolgozni, vagy nyugodj bele, hogy a végén te csak szívhatsz!”
  • 36. racer 2011. május 03. 13:08
    „A repülőhíd viszont valóban egy költségkímélő és praktikus megoldás lenne, csak hát azokat elbontották :(”
  • 35. Totya 2011. május 03. 13:06
    „Sőt, megértem, hogy nem a vasutas a (fő) felelős, sőt, hogy tenni sem tud sokat. Maga a rendszer ilyen. Tapasztalom, mert én is ebben élek, sőt az emberek többsége ebben él a maga munkahelyén, környezetében.
    Pl. intézz el egy ügyet egy hivatalban, egy szolgáltatónál, stb. Kerülj be az egészségügyi rendszerbe, mint beteg. Legyél áldozat az igazságszolgáltatásban, stb., stb. Nem kívánom ezt, de ezek is így működnek, vagy inkább alig-alig működgetnek.
    Ja és már mióta!!!
    Sőt, az emberekkel is baj van, mert már nincs hitük, bizalmuk sem, hiszen eljátszották. Ebből kifolyólag az egyéni érdek legtöbbször felülírja a közérdeket és már alig tartható össze ez a beteg társadalom, hiszen egyre többen érzik magukat feljogosítva arra, hogy a saját kezükbe vegyék az irányítást, megoldást. Úgyhogy nem rózsás a helyzet, persze lehet még a szőnyeg alá söpörni továbbra is dolgokat, de ettől még a problémák dagadnak tovább.”
  • 34. racer 2011. május 03. 13:06
    „"30. Totya 2011.05.03. 12:46
    A legbiztonságosabb akkor lesz, ha lezárják, sőt ember nem születik a Földre! :)"

    Valóban, volt ilyen elképzelés, hogy az átjárót megszüntetik.

    Annál ezért most egy kicsit jobb a helyzet, nem? ;-)”
  • 33. racer 2011. május 03. 13:04
    „"29. Totya 2011.05.03. 12:43
    Továbbra is tartom a hozzászólásokat elolvasva is, hogy az ország pont ilyen, mint ez a vasúti átjáró. Gyerekkoromban 30 éve is ez volt a helyzet, ma sem változott semmit. Meg van magyarázva miért kell pocsékolni időt és pénzt az állampolgárok kontójára."

    Először is ipg nagyon közérthetően leírta, hogy mi miért van.

    Másodszor pedig az autósok kedvéért épült egy felüljáró meg egy aluljáró az utóbbi 30 évben. Nem két fillérért. (És egyébként nevezett útátjáró is sokat gyorsult, csak ezt most nem divat észrevenni.)

    Az, hogy mindezek ellenére mindenki ezen a sorompón akad ki, szerintem nem a vasút és a vasúti szabályzatok hibája. Mert ez egy olyan ország, hogy ha valaki el akar jutni autóval A-ból B-be, és ebben valaki egy minimálisan - de abszolút nem váratlanul - megzavarja, akkor felháborodik. Mert nálunk ha az üzlet bejárata előtt 2 m-en belül nincs szabad parkoló, akkor a megoldás a vészvillogó + út közepén megállás.

    Az Újlak u-i sorompó nem sorompó, hanem egy vasútvonal, amit néha lehet keresztezni autóval, de egyébként ajánlatos elkerülni...”
  • 32. sskgbr 2011. május 03. 13:01
    „Totya jól beszél (ír).
    Én is szívesen hozzászólnék, de félő, nem érnék a végére a panasz és probléma áradatnak.
    11 évig ingáztam naponta Győr és Bp között vonattal.
    Higgyétek el ez egy cseppnyi, elenyésző probléma a MÁV által okozott bosszúságok között.

    Emlékszem olyan esetre, amikor reggel 8 előtt a szabadhegyi átjáró lezárt sorompója miatt a megyei Rendőrkapitányság előtt állt a sor (és ez csak egy irány).”
  • 31. Alfonz23 2011. május 03. 12:57
    „Én még sosem láttam a kérdéses átjáróban az 5 vágányon egyidőben két szerelvényt haladni. Miért kell 5 vágányra hivatkozni? Miért nem lehet a sorompót felnyitni az első áthaladó vonat után akár csak 2 percre? Ha a vonatok nem járnak ilyen sűrűn, akkor a kocsiknak a két perc is elég ahhoz, hogy a sor eltűnjön a sorompó elől. A következő néhány autó pedig tud 2-3 percet várni.
    Miért kell várni a nyugatról érkező szerelvényre, ha a mozgásvezérelt jeladó csukja a sorompót? Akkor merre jár a szerelvény percekig a 1,5km-es, nagysebességű szakaszon?
    Miért van a rendezőpályaudvar, ha mégis ebben az átjáróban tolatnak a vasutasok?”
  • 30. Totya 2011. május 03. 12:46
    „A legbiztonságosabb akkor lesz, ha lezárják, sőt ember nem születik a Földre! :)
    A biztonság címszó alatt már annyi baromságot lenyomtak az emberek torkán, hogy sokan paranoiások.
    Nem az a baj, hogy pénzbe kerülne egy olyan megoldás, amikor a civil halandó ember is jól jár???”
49 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Út épül a győri Dunakapu tér alsó rakpartján - még májusban elkezdik a munkát

Május közepétől október végéig tart a Móricz Zsigmond alsó rakpart átépítése. A P+R parkoló a Rába területére költözik. Tovább olvasom