Kisalföld logö

2016. 12. 07. szerda - Ambrus -4°C | 2°C

Mobilos előfizetés: 20 ezer forintot előre kértek leperkálni a győri üzletben

Egyszerű mobiltelefonos előfizetés vásárlásnak indult történetünk, melynek végén azzal szembesítették olvasónkat a győri üzletben, hogy fizessen be közel 20 ezer forintot - hat havi díjat - előre.

"A napokban egy telefonos szolgáltatónál jártunk. Előfizetéses (flottás) szerződést kívántunk kötni két telefonra.

Mivel kisiskolás gyerekeimnek akartunk alapkészülékeket vásárolni, így az 1 forintos - függetlenként is legfeljebb 6000 forintot érő - telefonokra esett a választásunk.

Ezek havidíja 1500 forint; ennél nem is fognak többet telefonálni a gyerekek, de ami a legfontosabb volt számunkra: egymás között ingyen tudjunk beszélni" - kezdte telefonos kalamajkáját egy győri anyuka.


Fotónk illusztráció.
Fotónk illusztráció.


"A győri üzletben rengeteg személyes adatot kellett kiadnom"


"Tény, hogy nem vagyunk gazdagok, de még soha az életben egyetlen napig nem volt tartozásom sehol.

Ennek tükrében az sem esett jól, hogy a győri üzletben rengeteg személyes adatot kellett kiadnom; kérdezték, hogy van-e bankkártyám, lakásom, ott tulajdonos vagyok-e, valamint dolgozom-e.

Utóbbi kérdésnél bajba kerültem, hisz jelenleg gyesen vagyok, de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy esetleg csak a dolgozó férjem köthet szerződést a szinte legalacsonyabb tarifacsomagú mobiltelefonos előfizetésre a szolgáltatónál" - folytatta olvasónk.


Önt is méltánytalanság érte valamelyik győri üzletben? Írja meg történetét az "online@kisalfold.hu" e-mail címre, s utánajárunk az ügynek. 


"Közölték, hogy közel 20 ezer forintot fizessek ki előre kaució gyanánt"

"Az igazi hidegzuhany azonban még hátra volt: miután az ügyfélszolgálatos hölgy begépelte az adataimat, arra kért, hogy várjak kicsit, mert a központban elbírálják az előfizetési szándékomat.

Fél pillanatra nem is értettem az egészet, mivel nem hitelre akartam megvásárolni az előfizetést, hanem készpénzben fizettem volna helyben.

Végül, közölték, hogy közel 20 ezer forintot fizessek ki előre kaució gyanánt, melyet majd három hónap elteltével jóváírnak.

Ekkor végképp megfordult velem a világ, miért is kellene közel hat havi előfizetési díjat előre kifizetnem mindkét telefonra? Vagyis én adjak kamatmentes hitelt a csak itthon milliárdos forgalmat generáló, multinacionális cégnek?" - zárta szavait győri olvasónk.

Úgy tudjuk, a szolgáltató biztosan fizető ügyfelekre "hajt"

Utóbbi kérdést - többek közt - mi is feltettük annak a mobiltelefonos szolgáltató sajtóosztályának, amelynek egyik győri üzletében a szóban forgó eset megtörtént.

Amint választ kapunk a szolgáltatótól, természetesen közöljük azt.

Információnk szerint az ominózus procedúrát - amit köztünk szólva elég megalázó lehet átélni - azért vezette be a szolgáltató, mert az ügyfeleinél rendkívüli mértékben megnövekedtek a be nem fizetett havi számlák, vagyis a cég amennyire lehet, ezentúl szeretne biztosan fizető ügyfelekre "hajtani".

Olvasóink írták

71 hozzászólás
  • 71. Babenko 2011. július 11. 15:30
    „59. azazi!
    Itt az ingyen hitel a munkáltatónak, úgy nevezik, hogy munkaidőkeret. Bocs az offért.”
  • 70. Goldmund 2011. július 11. 08:54
    „Vajon mitől van az az érzésem, hogy a Vodafone emberei írnak egyes hozzászólók nevében?
    ;-)”
  • 69. kisember1 2011. július 08. 13:32
    „66. elemér 2011.07.08. 12:36 köszönöm, a környéken pár hónapja használjuk, meg kirándulásná Concorde egyszerű kis walkie-talkiet, és 3-5 km a hatótávolsága és 9 csatornás.. Én is ezt találtam az eset óta a legmegfelelőbbnek. De jövőre messzebb mennek a lányok suliba sajnos, mint 3-5 kilométer :-(((
    Ez viszont nagyon jó ötlet és én is mindenkinek azóta ezt emlegetem ezt a végtelenül egyszerű megoldást. Sőt még ha többen megyünk több autóval vagy főként kerékpárral pl. geoládázni, akkor minden autóban van egy walkie-talkie, vagy erdőbe gombát szedni.
    De ezt jó, hogy említetted, sokaknak hasznos lehet.”
  • 68. elemér 2011. július 08. 13:26
    „Ilyen gyerek ijezgetös problémákra más megoldást kell keresni. Felesleges a mobil telefon oda.”
  • 67. Goldman 2011. július 08. 12:44
    „kisember1: az utolsó előtti mondaton van a hangsúly.....itt hibáztál”
  • 66. elemér 2011. július 08. 12:36
    „Ezzel a PX5347 talkie-walkie-val két ember ingyen és szabadon kommunikálhat 5 km-es körzetben. 8 csatornával, megvilágított LCD képernyővel, és egy LED zseblámpával szerelték fel, ez a PX5347 talkie-walkie nagyon egyszerűen használható, és kiváltképp hasznos főleg a kültéri sport tevékenységekhez. Optimális vétellel... 6 932 Ft ÁFÁ-val
    http://snipurl.com/27ydgx”
  • 65. kisember1 2011. július 08. 11:05
    „64. Goldman 2011.07.08. 10:32
    Igen a jogosult engedélyek nálam voltak, lebélyegezve, aláírva. Arra kértük és kötöttük. Nemcsak meg lett említve, hanem arra kötöttük. Nekem kellett igényelnem, ugyanis az elnök nem fog több százszor bemenni és az előfizető is én vagyok erre a két telefonra.
    Akkor így oké?”
  • 64. Goldman 2011. július 08. 10:32
    „kisember1: nem vitatkoztam
    Nehéz a felfogásom, de ez már csak így van.
    Kérdésem: ha az egyesületnek flottás előfizetése van akkor miért nem arra kértétek? Ez meg lett említve?
    Ha arra kértétek akkor, miért te mentél be igényelni? Te vagy az egyesület elnöke vagy az aki anno a flottás szerződést az egyesület nevére megkötötte?
    Homályos egy-két dolog...flottás meg egyéb alapítványos, céges előfizetés ilyen irányú ügyintézéshez bélyegző is kell a szerződés megkötéséhez.
    Valamit kihagytál az igazsághoz, nekem nagyon úgy tűnik.”
  • 63. kisember1 2011. július 08. 09:59
    „60. Goldman 2011.07.08. 09:41 Elmondom mégegyszer és itt be is fejezem a vitát. Fizetünk folyamatosan tagdíjat egy egyesületnek, folyamatosan, folyamatosan,,,,,. Nekik van egy flottás előfizetési lehetőségük, amely egyedi, csak ránk vonatkozik. Külön szerződés. Mivel viszonylag olcsó, ezért választottuk ezt a lányok és köztünk lévő telefonálásra, illetve a hétvégén az életem párja és köztem lévő havi 30 percre és a nagyszülőket hívni alkalmanként.
    Ez a szerződés vonatkozik ránk, egyedi, mert csak az egyesület tagjaié. Külön szerződés. ha nem voltam egyértelmű eddig.
    Na ezt kötöttük meg, és nem mást, ebben szó sincs ilyenről, míg mégis valahogy bele nem kavarják...
    De erről én nem szeretnék tovább vitatkozni, mert az egy dolog, hogy én hagytam megszívatni magam, mert nem akartam, hogy kellemetlen legyen az egyesületnek. Hiszen ők mindent elkövettek értünk, segítettek, utánajártak. És remélem ebből sem lesz problémájuk, hiszen elvileg még mindig vannak a szolgáltatónál személyiségi jogaink. Ha csak 1 ember Balázs által leírt cikk alapján nem jár így és észnél lesz, akkor hálás leszek a Kisalföldnek és örülni fogok. Ez nem reklamálás, mert azt a cég felé tenném meg, hanem figyelemfelhívás. És itt le is zártam. Mindenki legyen észnél, mert azt hiszi a nagy hal, hogy bekaphatja mindig a kis halat, míg világ a világ. És néha legyen már olyan kis halacska, aki elúszik máshová.”
  • 62. Verocs 2011. július 08. 09:57
    „Én azért megjegyezném, hogy véleményem szerint NEM a Vodafone-ról van szó! Ugyanis Flotta csomagja a Vodafone-nak nincs, csak a Telenornak. A Vodafone-nak a hasonló szolgáltatása Családi-csomag néven fut. Ezt onnan tudom, hogy kb. 1 éve fizettem elő ilyen csomagra, és előtte mindkét szolgáltatónál alaposan megnéztem a feltételeket. És mivel a Telenor Flotta-csomagja bizony számomra nem (sem) volt annyira megnyerő, így a Vodafone Családi-csomagját választottam, és azóta sem bántam meg. A vásárlásnál semmi plusz pénzt nem kellett kifizetnem, csak azt ami a hirdetésben is szerepelt. Pedig én is GYES-en vagyok, nem dolgozom, mégsem kértek semmiféle kauciót. Szóval az én véleményem pozitív a Vodafone-ról, legalábbis erről a szolgáltatásáról. És biztos vagyok benne, hogy ez az eset nem náluk, hanem a TELENOR-nál történt!”
  • 61. Goldman 2011. július 08. 09:49
    „Mégegyszer mindenkinek: https://www.vodafone.hu/egyeni/common/segithetunk/ugyfelszolgalat/letoltes/aszf_kivonat_11_02_22.pdf
    3.5-ös pont.
    Lehet reklamálni ez ellen. Csak felesleges. Aki ezt nem veszi tudomásul az eltolhatja a biciklit arrébb.”
  • 60. Goldman 2011. július 08. 09:41
    „kisember1: nem értelek. Miért az egyesület által kötött szerződéseket olvasod ha tudod, hogy nem arra akarsz szerződést kötni? Te írod, hogy ez egyedi vagyis egy hétköznapi mezei előfizetési szándék volt. Az ahhoz tartozó feltételeket kell elolvasni.
    Van interneted. Olvasni tudsz.
    https://www.vodafone.hu/egyeni/common/segithetunk/ugyfelszolgalat/letoltes/aszf_kivonat_11_02_15.pdf
    A 3.5-ös pontban minden benne van.
    Utána kellene nézni dolgoknak.”
  • 59. azazi 2011. július 08. 09:25
    „56. kisember
    Nem sok, sőt.
    Aki szerint ez egy normális eljárás, szeretném jelezni, hogy a szolgáltató, mint ahogy a kifejezésben szerepel szolgáltat, előre meghatározott áron valamit, nem pedig csak azért mert nagy, azt csinál amit a kedve tartja. Pontosabban csinálhat, de ebben az esetben nem biztos, hogy sokan választják őt. Szükségtelen birka módjára belenyugodni abba, ami igazságtalan. Aki szerint ez normális, az meg adott esetben azon se csodálkozzon, hogy a következő hónapban pl a fele bérét kapja csak meg, mert most éppen a munkáltatójának kell ingyen hitel, csak ezt elfelejtette közölni belépéskor. Persze majd azért jóváírja később. Ezt az eljárást csak azért mert 2011-et írunk ugye egyikünk se tartaná elfogadhatónak. A lényeg, ha valaki állít valamit akkor tartsa magát ahhoz, különösen egy szolgáltató, akinek alapvető érdeke a fogyasztóival a jó kapcsolat.”
  • 58. Goldman 2011. július 08. 09:21
    „kisember1: nem sok és érthető. Ebben tökéletesen igazad van”
  • 57. kisember1 2011. július 08. 09:09
    „55. Goldman 2011.07.08. 08:53
    Elolvastam az egyesületünk által kötött egyedi szerződést a szolgáltatóval....ja és ebbe nem szerepelt. Hetekig olvasgattam a feltételek, amely kettejük között szól. Elővettem a számológépet is.
    Tudniillik nem vagyok naiv pcsa, és nem különben van némi, ha nem is sok, jogi ismeretem.
    Odavittem a nyilatkozatot és mondtam, hogy ezt szeretnénk.
    És képzeld ebben szó nincs ilyenről. És egy szót nem szóltak előre.
    Ez egyedi szerződés lenne, melyre ráhúzták az általános eljárást.
    És erről nem az ügyintéző tehet, aki az egyik lábáról a másikra állt, mert neki is kellemetlen.

    Ez az előfizető szándékos megtévesztése, amelybe belekényszerítik a szerencsétlen eladókat is. akik szintén kiszolgáltatott helyzetben vannak.”
  • 56. kisember1 2011. július 08. 09:00
    „elemér, egy gyereknek nem kavarhatok...itt van, hívj, ha baj van. Mert h baj van, lenyom egy gombot és szól. Tavaly a Marcal kettőn (elvileg nagyon biztonságos környezetben-mások előtt) a lakásunktól 150 méterre, két nem mondom milyen bőrű nagyobb fiú elkapta a lányaimat, hogy leütik őket egy súlyzóval és az egyik a nehéz fém kézisúlyzót lendítette is feléjük.
    Elszaladtak, egy ideig futottak utánuk, de aztán túl sokan odafigyeltek, így elmentek más irányba.
    Legközelebb megint elindult feléjük a két nagyfiú elég agresszíven és volt köztük még 200 méter. Elszaladtak, elbújtak zokogva a lányok.
    Jó lett volna, ha ott a mobil és gyorsan tudnak telefonálni valakinek, nekem vagy másnak. Nem mertek kijönni jó hosszú ideig a rejtekükből. Gyakorlatilag sokkot kaptak az otthonunkhoz rendkívül közel, ahol otthon voltam a kistesójukkal (épp altattam) és vártam haza őket.
    Miután nem érkeztek meg időben, azt sem tudtam, hova menjek értük, telefonálgatni és rohangászni kezdtem, miközben a kicsi itthon aludt és senkire nem tudtam épp bízni.
    Úgyhogy a barátnőm hívott fel, hogy hozzájuk csöngetett fel a két kislányom, mert ott bújtak el és ők hozták haza őket.
    Aznap elkaptuk a két fiút, nem tettünk mást, csak mások előtt leordítottuk a hajukat, zengett a környék, kisbűnözők. Azóta nincsenek a környéken. Viszont a lányaim reszkettek, mikor megmutatták, hogy kik ők.
    Ezt nem akarom átélni mégegyszer, megnyomják az egyes gombot és hívják anyát, megnyomják a kilencest és kapok egy vészesemest. Ezt csak bonyolítja a wifi vagy a csodatelefon. Ennyi az igényem. Sok?”
  • 55. Goldman 2011. július 08. 08:53
    „kisember1: nem bántani akarlak,de...
    Ilyen esetben először érdeklődni alaposan, kifaggatni az akcióról és a feltételekről az ügyfélszolgálatost.
    Utána pedig ha tetszik tudomásul venni és megrendelni.
    Csak azért írom, mert nekem úgy tűnik, hogy fordítva történtek az események.
    Oda mentetek a pulthoz és megrendeltétek a telefonokat, majd ezután jött a cikkben leírt dolog.

    Hogy is történt igazából?”
  • 54. Goldmund 2011. július 08. 08:47
    „Egyetértek Elemér 50.hsz-ával.
    Az a szisztéma pedig, hogy "Befizetsz egy összeget elöre és ezt használhatod amig az tart.", ez megfelel a feltöltőkártyás rendszernek. Én is ennek a híve vagyok, csak sajnos flottás telefonoknál (ahol a családtagok ingyen tudják egymást hívni), kis hazánkban mindenképp előfizetésesnek kell lenni. Amiben sok logikát nem látok, szerintem működhetne ez feltöltőkártyás telefonnal is.”
  • 53. elemér 2011. július 08. 08:29
    „Itt most nem arrol van szó hogy befizetsz elöre 6 hónapot, hanem arrol hogy befizetsz 1 hónapot vagy akár 1 évet elöre és piaci áron és sajátod a mobi. Ez soha nem tetszett a mobil társaságoknak, mert ök szerzödésen keresnek maximumot. A mobilt azért nem szeretem, mert a szerzödéseket tul komplikállják és állandóan fejik az embert.”
  • 52. Stickers 2011. július 08. 08:22
    „HGabo, cseppet sem érnek egy fillért sem az 1 Ft-os készülékek annyit, hogy azért bármit elkérj. Ha jókor vagy jó helyen a kaució áráért ugyanazt a típust meg tudod venni garanciával. Akkor meg csak jókor kell lenni jó helyen. Úgyhogy nem áll meg a véleményed”
71 hozzászólás
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Gőzerővel zajlik a rakparti út építése Győrben - nézze meg videón

A jelenleg készülő győri rakparti út hossza 603 méter, sávszélessége pedig 3,25 méter lesz. Várhatóan szeptember elejére fejezik be a munkálatokat. Képgaléria. Tovább olvasom