Kisalföld logö

2017. 05. 25. csütörtök - Orbán 11°C | 21°C Még több cikk.

Mennyit költ Győr a városmarketingre évente?

A kisalföldi megyeszékhelyen a városmarketingre idén 82 millió forint jut a büdzséből, míg két sportklub a várost népszerűsíti támogatás fejében.


A február végén elfogadott győri költségvetés szerint idén 82 millió forint jut városmarketingre a kisalföldi megyeszékhelyen.

Ötmillió forint jut a "Szeretem Győrt" kampányra, szintén ötmillió forintból csatlakozik Győr a Magyar Turizmus Zrt. programjaihoz, míg például a Négy évszak Fesztivál rendezvényeinek megjelenítésére kilencmillió forintot különített el a 2012-es büdzsében az önkormányzat.


A városmarketingre szánt összegek tételesen - forrás: Győr.hu.
A városmarketingre szánt összegek tételesen - forrás: Győr.hu.

Győr visszaforgatja az idegenforgalmi adót városmarketingre
 
"Győr városa teljes mértékben visszaforgatja az idegenforgalmi adóból származó bevételeit a város turisztikai vonzerejének növelésére, valamint a városmarketing tevékenységére.

Szerencsére évről-évre nő az idegenforgalmi adóbevételünk, 2011-ben 8 millió forinttal meghaladta a 2010-es összeget.

Ráadásul ebben nincsen benne azoknak a városunkba érkező vendégeknek a nagyon jelentős száma, akik munkavégzés céljából keresik fel Győrt. Kevesen tudják ugyan, de ők nem fizetnek idegenforgalmi adót.

Ennél azonban sokkal nagyobb összeget fordítunk Győr népszerűsítésére, hiszen a kulturális rendezvények, a fesztiválok, a fejlesztések, a gazdasági élet felélénkülése és a sportsikerek mind-mind Győr népszerűsítését szolgálják" - kezdte portálunk érdeklődésére Domanyik Eszter, a győri városháza marketing, turizmus és kommunikációs osztályának vezetője.

Fókuszban három csoport

Arra a kérdésünkre, hogy ezekkel a kiadásokkal elsősorban más magyar településeken népszerűsíti magát Győr, vagy inkább helyi PR-tevékenységre költ, a következő választ kaptuk: "városmárka építő tevékenységünknek három célcsoportja van.

A helyi lakosság, akik szeretnénk, ha nagyon jól éreznék magukat otthonukban, Győrben; a turisták, akik örülnénk, ha még nagyobb számban keresnék fel városunkat; valamint a befektetők, akik a város lehetőségeinek motorját adják.

Szerencsére az elmúlt években mindhárom célcsoport felismerte a Győrben rejlő lehetőségeket.

Nő a vendégéjszakák száma a kisalföldi megyeszékhelyen

A vendégéjszakák száma 2009-hez képest 2010-ben 25%-kal nőtt, 2011-ben pedig a 2010-es megnövekedett szinthez képest további 20%-os emelkedést mutatott ki a KSH.

A befektetőknek pedig egyik elsődleges célpontja a kisalföldi megyeszékhely, ez pedig a szolgáltatási szektor, az építőipar és számos egyéb terület élénkülését is magával hozza.".

"Győr jó úton halad, vannak olyan egyedi ötletek, amelyek országos szinten is kiemelik a többi település közül.

Nemrégen nyílt meg az új Látogatóközpont a Baross úton, ahova mindenkit szeretettel hívok.

Érdemes végiglapozni az új kiadványokat, melyek között gyermekeknek szóló játékos városnéző mesekönyv, részletes programajánló, valamint turisták számára eligazodást nyújtó úti kalauz is van" - tette hozzá Domanyik Eszter.

Domanyik Eszter
Domanyik Eszter

City light kampány Győrről Budapesten

Arra a felvetésünkre, hogy milyen hirdetési felületeken (óriásplakát, PR-cikk, rádiós spot, televíziós reklám) népszerűsíti magát Győr elsősorban, s a tapasztalatok szerint melyik forma tűnik a leghatékonyabbnak, Domanyik Eszter úgy válaszolt: "nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy programjaink benne legyenek a legolvasottabb magazinokban, programajánló kiadványokban és műsorokban országos, regionális és helyi szinten is.

Emellett pedig vannak újdonságaink, jelen pillanatban például óriásplakát és city light kampánnyal vagyunk jelen Budapesten, `Miért megy mindenki Győrbe?´ üzenettel. Szeretnénk tovább folytatni a `Szeretem Győrt!´ kampányt is, mert nagyon népszerű volt a győriek körében".

Óriásplakátok mellett (el)kellenek a jó hírek is

"A legjobb városmarketing egyébként véleményem szerint az, ha a győriek szeretik városukat, meghívják ide barátaikat, ismerőseiket, rokonaikat, akik elégedetten, mosolyogva távoznak és viszik Győr jó hírnevét.

Ezért is lényeges, hogy eljusson az emberekhez a város adta új lehetőségek sora, tudják, hogy megnyílt a Mobilis Interaktív Kiállítási Központ, a Füles bástya, vagy hogy megújult a gyor.hu, ahol helyszínek, időpontok és témák szerint is rákereshetnek a városban zajló eseményekre.

Ezenkívül fontos, hogy jelen legyünk az országos vérkeringésben akár gazdasági jellegű, akár kulturális, vagy sport területén jelentkező jó hírekkel.

Szerencsére ezekben az utóbbi időben nem volt hiány" - közölte a győri városháza marketing, turizmus és kommunikációs osztályának vezetője.

Győr barokk főterén kapnak helyet a legnagyobb szabadtéri rendezvények - fotó: geolocation.ws
Győr barokk főterén kapnak helyet a legnagyobb szabadtéri rendezvények - fotó: geolocation.ws

Célkeresztben a 2017-es ifjúsági olimpia  

A külföld felé irányuló kommunikáció kapcsán Domanyik Eszter megjegyezte: "idén kiemelt projekt, hogy olyan pályázatot nyújtsunk be az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál megrendezési jogáért, aminek köszönhetően hazánk először rendezhet majd olimpiát, méghozzá éppen itt, Győrben.

Az EYOF ugyanis a nagy olimpia kistestvére, minden olyan joggal rendelkezik, mint a nagy olimpia. Ezért ha sikerül elnyerni a rendezés jogát, 49 országból 4000 sportoló érkezhet 2017-ben Győrbe, a rendezvény pedig garantáltan felhelyezi városunkat Európa térképére. ".

Mennyi pénzbe kerül az önkormányzathoz köthető nyomtatott sajtó és online portálok fenntartása?

Arra a kérdésünkre, hogy a helyi PR-tevékenység belül milyen költségekkel jár havonta az önkormányzathoz köthető online portálok (gyor.hu, gyorplusz.hu), valamint az önkormányzat 100 százalékos tulajdonában álló, Győr-Szol Zrt. által kiadott nyomtatott sajtó (Győr+) kiadása, a következő választ kaptuk a győri városháza marketing, turizmus és kommunikációs osztályának vezetőjétől: "a gyor.hu az önkormányzat hivatalos weboldala, melynek fenntartása kötelező, hiszen közérdekű adatokat is kötelesek vagyunk nyilvánosságra hozni rajta.

A Győr+ újság, illetve online felület nem önkormányzati forrásból fenntartott médium, ezért nem rendelkezünk a fenntartás költségeiről információkkal, nem terheli a városmarketingre fordított pénzösszeget".

A város népszerűsítik "kiskapuval": 85 millió forintos támogatást kap két sportklub

Bár nem a marketingkeretet terheli, de mindenképp meg kell jegyezni, hogy reklámszerződés megkötésével a megyeszékhelyet népszerűsíti az AUDI ETO KC női kézilabda csapata és a Rába ETO Futsal Club.

Előbbi idén 70 millió forintos, utóbbi 15 millió forintos támogatásban részesült.

Mivel a profi egyesületek az idén életbe lépő sporttörvényről szóló módosítása miatt nem részesülhetnek hivatalos állami és önkormányzati támogatásban, ezzel a törvény biztosította "kiskapuval" kap a két egyesület olyan támogatási összeget, amit a korábbi években sporttámogatásként utaltak el a bankszámlájukra.



Olvasóink írták

22 hozzászólás
12
  • 22. háté 2012. április 12. 20:21
    „19. reszegenisjozan -mivel megszólítottál, lássuk.
    -azt hiszed, ha vered a nyáladat, oktatod a hozzászólókat a hülyeségeddel, okosabbak fognak látni-hinni?
    Tudod a hozzászólások, nem csak a leírt cikket " méltatják" - hanem, és itt figyeljél: amit a hozzászólók, tudnak, látnak a témáról, leírják még akkor is, ha neked nem tetszik!
    Tudod az esti mese sem az esti mese kiírásáról, szól, - hanem, ami utána következik .PL: Magyar népmesék, Vuk, stb.
    Na, hol is szerezted a diplomádat? - nagy-zsebes a Te nadrágod is?”
  • 21. okostojas007 2012. április 12. 14:30
    „egyetemi hallgatók sem fitetnek ifa - t....
    de a pia áfája amit elfogyasztanak , nem elhanyagolható”
  • 20. urbaniastapista 2012. április 12. 10:36
    „+ "Civitas" féle "zsebcivilek".”
  • 19. reszegenisjozan 2012. április 12. 06:32
    „A 82+. eszetlen baromságaitok, meg fél milliárd stb "értelmes" böfögésekhez annyit fűznék: látoassatok meg egy általános iskolát, és egy értelems tanárral olvassátok át párszor a cikket!!! Hátha ezt az egyszerű részt megértitek, mert már fáj a két hüvelyikujjam a sok pötyögéstől.”
  • 18. reszegenisjozan 2012. április 12. 06:25
    „"Ráadásul ebben nincsen benne azoknak a városunkba érkező vendégeknek a nagyon jelentős száma, akik munkavégzés céljából keresik fel Győrt. Kevesen tudják ugyan, de ők nem fizetnek idegenforgalmi adót."

    Tényleg kevesen tudják. De az a baj, aki olvassa, nem elég, hogy nem tudta, hanem az egyszerű szöveget sem érti.
    Az Audinak semmi köze a + 8 milliós növekedéshez, mert azok a munkások, akik hivatalosan (magyarán számla ellenében vesznek igénybe NEM albérleti szállást, ők SEM fizetnek idegenforgalmi adót. (Ehhez egyébként csak egy igazolás kell a győri "címmel" rendelkező cégtől, amelyen leírja, hogy igen xy cég z embere nálunk dolgozik eddig meg eddig. Ez független, hogy valaki alvállalkozó alvállalkozójának az alvállalkozójának vagy sem. Lehet bármilyen cég. Nemcsak az Audi.)
    Ha tudnátok számolni (persze ehhez kellene érteni is, amit olvastok), akkor 74 mill. 20%-a 14,8 mill. Mivel "csak" 8 mill. a többlet, így látszik, hogy 6,8 mill. Ft az az összeg, ami nem került idegenforgalmi adóként megfizetésre, mert győri cégnél (pl Audi) dolgoztak azok, akik igénybe vették a NEM albérleti szállást.

    Természetesen tudom, ha a fenti egyszerű cikket sem értettétek, akkor a hozzászólásomat annyira sem fogjátok érteni. Ilyen értelmes emberek miatt is örülök, hogy elhagytam Magyarországot. És akkor Győr messze a legnormálisabb város Magyarországon (és ez nem dicséret Győrnek...).”
  • 17. reszegenisjozan 2012. április 12. 06:07
    „Súlyos szövegértési probléma, kedves, nemcsak ezt nem értő kommenetelők. Idézek:
    "Győr városa teljes mértékben visszaforgatja az idegenforgalmi adóból származó bevételeit a város turisztikai vonzerejének növelésére, valamint a városmarketing tevékenységére."
    "... idén 82 millió forint jut városmarketingre a kisalföldi megyeszékhelyen."
    Tehát 2011-ben 82 millió volt az idegenforgalmi adó.
    "...idegenforgalmi adóbevételünk, 2011-ben 8 millió forinttal meghaladta a 2010-es összeget."
    2010-ben 74 millió HUF az idegenforgalmi adóbevétel.
    Ha ilyen egyszerű szöveget sem ért meg a többség, akkor felesleges magyarázni a cikk többi részét. Most egy tenyérben elférő telefonról írok. Ezen olvastam a cikket, ezen idézek a cikkből. Mindez nem azért mert én vagyok az okos, hanem az itt kommentelők többsége ... (moderlálom magam). Az idegenforgalmi adót csak a szállás után kell fizetni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A Győrben elfogyasztott sör, étel stb, a vásárolt ruha, mozi-, színházjegy, disco belépő, parkolójegy stb, ajándék stb mind mind bevétel a győri cégeknek, boltoknak, önkormányzatnak, és mindez az idegenforgalmi adóbevételen FELÜL!!! Na, ezért költhető és költi Győr a teljes idegenforgalmi adóbevételt marketingre...”
  • 16. háté 2012. április 11. 18:49
    „Csodaszép lesz folyóink kőbezárása, az elkészült kajakpálya, újrakészítése /papíron/ vagyis rombolás- rombolás!
    Mélygarázs- készül a Loyd-nak és a többi idegen betelepülőnek-farizeusoknak.
    Mindenhova "modern" bebetonozást narancsos módra!”
  • 15. poorman 2012. április 11. 18:45
    „#14.

    Igazad van! A BoBo Zrt által áterőszakolt beruházáshoz kuss a győrieknek(legalábbis itt).

    Azért az sokatmondó, hogy ezt a <moderálva>nyaló bandát április 4-én vették nyilvántartásba, ma már mértékadó véleményalkotókat csináltak belőlük.”
  • 14. Karlos 2012. április 11. 14:08
    „KELL a mélygarázs c. cikkhez kommentelés letiltva. Nehogy véletlen a győri polgár véleménye is megjelenjen a messziről bűzlő ügylet felett, amit izomból is megcsinálnak, szervezett nagy értékre elkövetett izé által. No Comment. Demokrácia, béke poraidra”
  • 13. háté 2012. április 11. 13:13
    „82+ a többi = fél milliárd! - plusz bemutatjuk az idegeneknek, hogyan kell rombolni.
    Ez a városvezetés csak nevében az, egyébként romboló- rablóbanda.”
  • 12. urbaniastapista 2012. április 11. 11:37
    „futsal +15
    kézi +70
    győr+ + ? 10? 100?
    honlap + 10? 100?
    bevallott 80
    Eszter és csapatának bére?
    Látogatóközpont dolgozók bére?

    Simán lehet több, mint félmilliárd. Évente.

    A vendégéjszakák számának növekedése nem inkább az AUDI bővítésnek köszönhető?
    Az meg teljesen független ettől a városmarketing hókuszpókusztól.”
  • 11. bn 2012. április 11. 10:21
    „Én a Baross utcai infópont látogatottságáról szeretnék számokat látni...
    Mert arra is el lett csattintva jópár misi, és szerintem a kutya nem megy oda. Ami a legborzasztóbb, hogy nekem is sokszor olyan érzésem van, mikor megyek arra, hogy "de szépen felújított Meki"... Merthogy oldalról(távolabbról) semmi nem látszik belőle, csak a meki táblája. Szemből már igen, de azt az ember csak akkor látja, ha felnéz.
    )http://www.kisalfold.hu/kepek/uj_modern_epulet_a_gyori_setaloutcan/2022438/2615496/) ezen a képen remekül látszik... persze, most vannak kint molinók, csak éppen messziről nem olvashatóak”
  • 10. Táncos 2012. április 11. 10:17
    „Vicces mennyire egyszerű itt sokaknak a gondolkodása. :) Persze, mindig lenne helye máshol is a pénznek, ha nem itt, akkor ott, ha nem ott, akkor amott. Egy jól prosperáló városhoz hozzátartozik a marketing is, ha nem lennének turisták, nem lenne annyi program, ha nincs program, nincs fizető vendég és akár helyi vállalkozások is bajba kerülhetnek. Miért kell mindig a kákán is a csomót keresni?”
  • 9. tatiana 2012. április 11. 09:35
    „Lenne mire költeni : iskolák ,óvodák, bölcsödék, városkép stb.DE mélygarázs amikor a másik kettő 3/4 része is üres egész nap??? Minek? Talán valaki kap egy kis zsebbe valót ????A piacot pedig vissza gyorsan a régi helyére!!!!!!”
  • 8. abuserpro 2012. április 11. 09:30
    „"A legjobb városmarketing egyébként véleményem szerint az, ha a győriek szeretik városukat, meghívják ide barátaikat, ismerőseiket, rokonaikat, akik elégedetten, mosolyogva távoznak és viszik Győr jó hírnevét."

    Na! Monden győri tudj a legjobb módszert. Akkor minek a többi? Ja, és mikor fizetnek a győrieknek?! Mert ha mi csináljuk a legjobbat, és biztos, hogy al eggyakrabban és a legtöbbször, akkor mi miért nem részesülünk hmm??”
  • 7. Szerén 2012. április 11. 08:56
    „POTO
    Igazad van, rosszul értelmeztem a mondatot.
    Ettől függetlenül a többiekkel is egyet értek.
    Fontossági sorrendet kell felállítani, mire költ a város.
    Nekem a sok virág is nagyon tetszik, de csak a sokkal fontosabb dolgok után!”
  • 6. Hyppolit 2012. április 11. 08:52
    „A cikk kapcsán nekem az első szembetűnő a fotó: ott is a Lloyd épülete. Puszta kiváncsiságból jó lenne tudni, kinek az ötlete volt, hogy ez az épület stílusidegen torzóként öszvér-kinézetüvé tegye az egyébként gyönyörű teret? Volt szó a lebontásáról, és így visszakapta volna a tér az eredeti pompáját, geometriai elrendezését, egyáltalán a "vizuális akusztikáját". Elnyomorított kinézetüvé teszi a teret, az már csak hab a tortán, hogy a felújítás óta "IRODÁK KIADÓK" transzparensek nyújtózkodnak a kongó ürességű épület lélekteklen ablakaiban.”
  • 5. lr 2012. április 11. 08:45
    „3 rubeola! igazad van!”
  • 4. lr 2012. április 11. 08:44
    „Turistacsalogatóként pedig lerombolunk mindent ami miatt turisták jönnének ide.
    Mélygarázs kell ide, nem pedig idegenforgalom.”
  • 3. rubeola 2012. április 11. 08:36
    „Ha engem kérdeznének egyetlen fillért se adnék városmarketingre! Persze a csókosokra "kell" költeni!!! Azt a pénzt inkább a lepukkant iskolákra kellene költeni. Nincs pénz wc papírra, ablakcserére, felújításra....stb, de VÁROSMARKETINGRE van!!! Az miiiii? A mi sulinkban télen 15 fok volt reggel az irodámban, az ablakokon dőlt a hideg, fújta a függönyt. Szívesen láttam volna a kedves szóvivő hölgyet a volt iskolájában, ott marketingezne 15 fokban.”
22 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Pályára lép az Aranycsapat a győri színházban

Erősen sikergyanús musicallel tér vissza Fenyő Miklós a Győri Nemzeti Színház deszkáira. Tovább olvasom