Kisalföld logö

2017. 08. 23. szerda - Bence 14°C | 23°C Még több cikk.

Kritikus pont: Mi lesz a hírhedt ´Metro csomóponttal´?

Az M1-es sztráda lehajtója a 83-as főútra, az autósok rémálma. A 'Metro' csomópontként emlegetett kereszteződést várhatóan a 83-as főút teljes átépítése során alakítják át.

Portálunk már korábban beszámolt arról, hogy a Győr-Pápa közötti forgalmat kiszolgáló 83-as főutat rég kinőtte a megye.

Egy projekt keretében az egész vonalat felújítják. Ennek kapcsán kerülne sor a veszélyes autópálya lehajtó átépítésére is a Metro áruháznál.

A probléma a Bécs felől érkezőket, a 83-as főútra lehajtó járműveket érinti. A kereszteződés nincs biztosítva lámpákkal, csupán tábla jelzi: elsőbbségadás kötelező. Ezzel a csúcsforgalomban gyakorlatilag lehetetlenné teszik a kikanyarodást. Főleg azoknak van nehéz dolguk, akik Győr felé szeretnének rákanyarodni a főútra. A helyzetet a 83-as sűrű forgalma mellett nehezíti még a szemből, a Metro áruház felől érkező forgalom is.

A körrel jelzett csomópont a Metro áruháznál.
A körrel jelzett csomópont a Metro áruháznál már rengeteg balesetet "látott".


A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-től megtudtuk: a lehajtókhoz körforgalmat terveznek, egyet Győr, illetve egyet Ménfőcsanak felőli oldalra.
Portálunk megkérdezett a problémával kapcsolatban egy közlekedési szakértőt is. Balogh Csaba, közúti közlekedési szakember elmondta: rengeteg ilyen hely van szerte az országban, ezeket többnyire lámpával biztosítják. Ez a leggyorsabban kivitelezhető megoldás. A forgalmat sokkal jobban gátolja, de biztonságossá teszi. Az ideális megoldás egy testre szabott körforgalom, vagy hasonló technikájú körcsomópont lehet a sztráda lehajtójánál is.

Olvasóink írták

33 hozzászólás
12
  • 33. Komissar 2010. november 18. 20:02
    „32. hozzászólás Accentos 2010.11.18. 12:00

    Valszeg telibe találtál. De nagyon.
    Amit kimoderáltak nálam, azt nagyon finoman fogalmaztam meg.
    Én is jártam anno az utakat 10 raklapos teherautóval. Nekem sem sikerült sosem szabályosan balra kanyarodni az ominózus csomópontban. Tehát tapasztalat az, hogy a t-u-s-k-ó-k mit gondolnak rólunk, tehergépjármű-vezetőkről.
    Az kevés, hogy te számítasz arra, úriember akkor lennél, ha fel tudnád mérni, lassítanál és villogással hozzásegítenéd az ekkora járművet a kanyarodáshoz. Ha te személyautóval ezt megteszed, a mögötted haladó bugris úrvezető sem mer téged beelőzni, sem utólag neked mutogatni és terád hasonlókat mondani, mint amit te is írtál és kipontozták..
    Mert onnan kiindulva nem tudok a kamionnal úgy felgyorsulni, hogy az első lámpánál lendületből át tudjak jutni, így nem is megyek padlógázzal, hogy a fajtád addig is megelőzhessen.

    Tudod csak egy ilyen pici szemléletváltás kellene a kamionvezetőt le parasz (tozó) nak.”
  • 32. Accentos 2010. november 18. 12:00
    „nem járok plázába.valszeg én is parasz vagyok,mert én is dolgozok,mig te sietsz,vagy tötyörögsz.miután a 83-ason abban az ominózus kereszteződésben 60-as tábla van,igyekszem betartani a sebességhatárt,sőt,eleve számitok arra,hogy engem talán nem látnak,amit egy kamion fülkéjének magasságából kétlek,tehát hiába van elsőbbségem,próbálok ugy menni,hogy számitok rá,lehet,hogy lesz egy kedves autóstársam,aki ki fog kanyarodni.nincs is ezzel baj,de ha a kamionos lát,és csakazértis kikanyarodik,az erősebb kutya ...szik elvét követve,azért az másnál is kicsapja a biztositékot,nem csak nálam.ezekre az esetekre teljesen jogos az a kifejezés,ami miatt moderálnak.egyébként gyerekkel a hátam mögött százszor megfontoltabb vagyok,nem szoktam száguldozni,mig te akciós motyóér sietsz valahova.tudom,miről beszélek,minden nap arra járok melóba,sőt arra is jövök vissza.ha téged jogtalanul fékezésre késztetnek,biztos elnézően mosolyintasz egyet,sőt még cukorkát dobálsz ki a kocsidból örömödbe...:)”
  • 31. MissKittin30 2010. november 18. 11:58
    „Zotya975!
    Akkor is elég lett volna két lámpa, és ha azt úgy beállítják, hogy zöldhullámot kapjunk semmi gond nem lenne vele. Mikor ezeket a lámpákat csinálták, már akkor is veszélyesebb volt a Metro csomópont, ezzel kellett volna kezdeni valamit.”
  • 30. Komissar 2010. november 18. 08:58
    „28. hozzászólás Accentos 2010.11.18. 08:31

    <moderálva...> Abban a csomópontban egy akkora dög a szabályt betartva sosem jön ki. Köszönhetően a hozzád hasonlóan gondolkodó ..... Ha balról egy piros miatt nincs forgalom, jobbról akkor is jön 1-2 autó. Ha ezt még tetézi egy Bp. felé besoroló kamion. Mert akkor ő már takarja a Győr felé haladó sávot. Így nem marad más a Győr felé tartó kanyarodó járműnek el kell indulni, ha nem akarnak ott megvénülni. Ilyenkor szembesül a kamionos a hozzád hasonlóan parasztozó bunkókkal.
    Ha jársz plázába, gondolkozhatnál, hogy akit te parasztozol, az azért dolgozik, hogy te siess, amikor valami akciósan kapható.
    További jó parasztozást.”
  • 29. Madarász 2010. november 18. 08:48
    „28. de ha gyorsan mész, sokkal nagyobb esélyed van rá, hogy darált hús legyél... Vagy valaki más miattad... A mindennap arra járók tudják, mire kell számítani, ennek megfelelően kell a sebességet megválasztani, aki meg kikanyarodik, nem biztos, hogy bunkó, csak lehet, hogy nem lát téged, mert hülyén van megcsinálva a kereszteződés.
    A bunkókról jut eszembe, nap-mint nap délután a Győr felé jövő sávban szembe jövő előzgetőkkel is küzdeni kell, valaki már az ő körmükre is nézhetne.

    26. Ma reggel egészen a pálya lehajtóig zöld volt, lehet, hogy olvasták a hozzászólásokat?”
  • 28. Accentos 2010. november 18. 08:31
    „16-os hsz.-ra:
    szövegértelmezés általános iskola 4.osztálya. tehát mégegyszer.mindegy,hogy betartom-e a szabályt és hatvannal megyek,vagy felelőtlen vagyok és nyolcvannal tépek,egy ... igy is ugy is csak kikanyarodik,de éppen mehetnék negyvennel is,tökmindegy,ha fékezni kell egy ... miatt,sokszor épp csak a szerencsén múlik,hogy nem lesz baj.darált hús lehetek a szabályok betartásával is. <moderálva..>”
  • 27. zotya975 2010. november 18. 05:33
    „Azért kellett kedves MissKittin30 , mert nem csak a főúton közlekedőkre kell gondolni, hanem a keresztforgalomra is, buszmegálló van mindkét oldalon nagy az átmozgás, gyerekek jönnek mennek, stb, van egy kerékpárút ami hol az egyik hol a másik oldalon megy amig nem volt lámpa életveszély volt átkelni a zebrán mondjuk délután 4 -kor. Az akkori 40-esnek 10 percébe telt kifordulni az útra, mert senki nem vette a fáradtságot, hogy egy kicsit rálépjen a fékre, és intsen egyet. Most meg persze hogy nem tetszik, ha meg kell állni. Végülis a lámpákat az autósok maguknak is köszönhetik, ha nagyobb lenne a tolerancia, néha kienegedték volna a keresztforgalmat, és nem csak mindenki magára gondolna, semmi szükség nem lett volna rá.”
  • 26. hard 2010. november 18. 02:46
    „Az is megérne egy misét, hogy Győrből a temetőtől mire ide kijutsz 10 perc, mert nem bírták a 83-ason a lámpákat összehangolni. Pedig semmi fontos út nem keresztezi. Ezért szar hullámos minden kereszteződés előtt az út. Ilyen bp-en elő nem fordulhatna, hogy nem zöldhullámon jutsz ki/be egy kétszámjegyű főúton.”
  • 25. MissKittin30 2010. november 17. 23:44
    „Én azt nem értem, miért kellett az összes kereszteződéshez lámpát rakni Csanaknál? Lassan eljutunk oda, ahova elindultunk... Mindenki Csanaknak megy be, mert csúcsforgalomban lehetetlenség normálisan áthaladni rajtuk.”
  • 24. Goldmund 2010. november 17. 22:05
    „22. humer 2010.11.17. 21:22

    Minden úgy igaz, ahogy írod!

    Egyébként az M1-M7 közös szakasza szinte egy az egyben leképeződött Győrben ezen a bevezetőn. Kiépültek az agglomerációban a lakóparkok, jöttek a bevásárlóközpontok; következmény: iszonyatos forgalom, csúcsidőben dugók.”
  • 23. MézesBÖdön 2010. november 17. 21:41
    „A csanaki elkerülőn lévő 3 lámpa helyett ide kellett volna már rég egy körforgalom.”
  • 22. humer 2010. november 17. 21:22
    „A csomópontot a 90-es évek spórolása tette ilyen veszélyessé: anno nem tervezték, hogy a 83-as mellé ennyi kereskedelmi cég települ, (bár pl. Budaörs más akkor is kiépült volt számíthattak volna rá, hogy az M1 mellett végig megjelennek a cégek)
    A felüljáró nyílását csak 2x1 sávra tervezték, azt is párszor át kellett építeni, mert majdnem leszakadt, és még egy keskeny gyalog, vagy kerékpárút sem fér be a sávok mellé, a gyirmóti kerékpárutat is el kellett vinni a régi 83 mellé Csanakra.
    Az autópályánál elspóroltak 2 lehajtót: ha megnéztek egy nyugati csomópontot, ott legtöbbször lóhere alakzat van: minden irány jobbra egy irányban közelíthető meg. Ide csak a fele épült meg, így benne maradtak a balra nagyívek stop táblákkal és kb negyed ekkora forgalomra voltak számítások.

    A körforgalom egy balesetmentesebb megoldás lehet, lassítja a forgalmat, de óriási dugókat fog generálni.”
  • 21. Madarász 2010. november 17. 19:58
    „13. Azért megnézném, ha 100-zal megállnál, mikor eléd kanyarodik 10 m-en belül egy kamion takarásából egy bátor balra a Metro felé kanyarodó, nem beszélve arról, hogy a kamion abból a megfontolásból, hogy ő a nagyobb, simán kijön a lekanyarodóról.

    Aki minden nap arra jár, azt tudja, hogy a saját jól felfogott érdeke lassítani, ha nem belátható a kereszteződés,(3 kamion akar éppen mondjuk felkanyarodni a pályára, mert ugyebár elsőbbsége annak van, akinek megadják és száítani kell kamikázékra.

    A sebességkorlátozást sem véletlenül találták ki, aki nem tartja be, az megérdemli a sztárfotót és a csekket. Ha nem tudnád, általában olyan helyekre teszik ki, ahol valami miatt jobba kell figyelni. ?-)”
  • 20. háté 2010. november 17. 19:54
    „A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-től megtudtuk: a lehajtókhoz körforgalmat terveznek, egyet Győr, illetve egyet Ménfőcsanak felőli oldalra.

    Ez a frankó tényközlés, egyet ide,-egyet oda!--(felet-felet semmikép) szerintem 2-3 kellene mindkét irányba, kíváncsi lennék, hogy oldanák meg.”
  • 19. rocsika 2010. november 17. 19:19
    „Kellene még 2-3 jelzőlámpa erre a szakaszra aztán lehetetlen lenne Győrbe jutni.Győrszemeréről akkor majd 1óra lesz az út (12km).Talán be kellene tartani a közlekedési szabályokat,de nem is kell kresz csak minden sarokra lámpát kell tenni.Na akkor elég a színeket ismerni.”
  • 18. Infamous 2010. november 17. 17:24
    „#16: 60 vagy 80 tökmind1, 60-nal is simán meg lehet halni”
  • 17. Nagy3845 2010. november 17. 14:48
    „Múltkor én is belefutottam...egyértelmű, hogy a 25. órában tartanak a szakemberek, ha még csak most kezdenek tervezgetni. Bár nyilván elég sokismeretlenes a történet, hogy hogyan, mikor, miből lesz végre négy sáv, stb. Csak amikor történik valami, akkor mindenki széttárja a kezét...Apropó, a csúcsforgalmi időben kiraknék (bocs) egy forgalomirányító rendőrt, csak mert szeretem a retro dolgokat..”
  • 16. Goldmund 2010. november 17. 14:33
    „14.hsz-ra:
    Menj 60-nal (=tartsd be a szabályt), aztán nem kell satufék.
    De ha te szereted a kockázatot, próbálkozz nyugodtan. Hátha egyszer nem lesz elég a satufék, aztán darált húsként végzed a kikanyarodó nyergesvontatón.”
  • 15. gonzo 2010. november 17. 14:24
    „Off:Hát a patonai légifelvételt én is megnézném,elképesztő méretű földmunka folyik arrafelé falusi viszonylatban:)
    On:tényleg veszélyes ez a kereszteződés,türelem kell hozzá,valszeg a bajok ennek elfogyásakor szoktak történni.”
  • 14. Accentos 2010. november 17. 14:06
    „nem azzal van a baj,hogy 80,vagy 60-nal megy valaki,ha Pápa felé visz az út,vagy Győr felé,ennél a kereszteződésnél hiába van elsőbbsége a 83-ason haladónak,egy barom,magát marha bátornak tartó,tízből kilencszer nyerges vontatós biztos kikanyarodik az ember elé.minden nap arra járok.minden nap akad egy paraszt,aki ezt megpróbálja,nemegyszer satufék,és csak reménykedhetek a szerencsében,hogy hátulról nem landoltak bele a kocsimba...”
33 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ír ajándék a püspöknek

A napokban Győrbe látogatott John Deady, Írország budapesti nagykövete, hogy áttekintse a város… Tovább olvasom