Kisalföld logö

2016. 12. 06. kedd - Miklós -6°C | 3°C

Kerékpárost gázoltak a Tihanyi Árpád úton

Nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett az a biciklis nő, akit pénteken gázoltak el Győrben.

A Sport utcából a Tihanyi Árpád utcára akart kikanyarodni egy autós pénteken dél körül, ám nem adott elsőbbséget az ott haladó kerékpárosnak, s elgázolta.

Értesüléseink szerint ez volt az egyedüli baleset pénteken Győrben.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. Legoooo 2011. augusztus 23. 11:57
    „Sose gondoljátok, hogy mindig csak másokkal történhet baj! Egyszer volt egy ilyen reklám is. Mindenkit hazavárnak, legyen gyalogos, motoros, biciklis, vagy autós. Ne csak magatokra, a többi közlekedőre is vigyázzatok. Ha kell, helyette is.”
  • 22. ombi 2011. augusztus 17. 07:18
    „Anuvuk: jó volt a megérzésed, ami igazából nem is megérzés lehetett, hanem jól beidegződött óvatos magatartás: mielőtt új közlekedési helyzetbe lépsz, felméred a lehetséges kockázatot. Jól tetted, hogy körülnéztél.
    A kérdésedre válaszolva: neked volt elsőbbséged, csak éppen a figyelmességednek köszönhetően kivédted egy közlekedőtárs hibáját.
    Fordítsunk a helyzeten: ha a védett úton haladó gyengébbet elüti egy szabálytalankodó erősebb, akkor jogos lesz a bíróság előtt a védekezése, hogy a "gyengének akkor van elsőbbsége, ha megadják"? A csudát!
    Ki-ki haladjon a szabályokat betartva, és közben figyeljen, más hibája miatt nem kerül-e veszélybe, amit ha lehet, próbáljon korrigálni. Sose úgy hajtsunk, hogy "csak én számítok, a gyengébb majd vigyáz magára, ha élni akar"!”
  • 21. anuvuk 2011. augusztus 16. 20:14
    „"Kerékpárosnak akkor van elsőbbsége, ha meg adják"
    Egy korábbi témában már leírtam, - megtörtént és igaz volt!
    A nádortéri lámpánál, zöld jelzés mellett indultam volna egyenest a Kert utca irányába, - de a megérzésem, hogy balra néztem és nem indultam azonnal. A jobbra kanyarodó kamion, teljes lendülettel érkezve, kilapított volna, - tehát, mikor van elsőbbsége....”
  • 20. ombi 2011. augusztus 15. 16:18
    „Anuvuk: a CM felmérése szerint (mai állapot) a kerékpárosok 81,73 %-a jogosítvánnyal rendelkezve kerékpározik.
    Azt azért ne feltételezzük (de tudod mit, inkább mégis!), hogy a maradék 18,27 % csak szabálytalanul közlekedik.
    Még így is sántít az autós fórumokon olvasható arány, amely szerint tízből-százból csak egy biciklis közlekedik szabályosan. Hidd el, a biciklis szabálytalankodásoknak (is) az elsöprő többsége nem a szabályok nem-tudásából, hanem sima lesz.rásából adódnak.
    Azt írod: "kerékpárosnak akkor van elsőbbsége, ha meg adják!!!!"
    Tisztelettel kérdezem, ha haladsz egy védett úton, mindig lemondasz az elsőbbségedről, elengeded a magadénál nagyobb, erősebb járműveket? Már megbocsáss, de ezzel a közhellyel, amit idéztél, a másokat semmibe vevő surmók szoktak takarózni. Ha nem ilyen vagy (nincs okom rosszat feltételezni rólad!!), szerintem átérzed, mennyire visszás ez az egyébként hasznos önvédelmi tanács ebben a formában.”
  • 19. humer 2011. augusztus 15. 14:01
    „anuvuk:
    A Tihanyi és Lehel utca kereszteződésében a közlekedéstervezés csúcsa. értelmezhetetlen, gyakorlatilag nem lehet szabályosan haladni, kanyarodni egyik irányban sem.
    Ami még rosszabb azon a szakaszon, az a Hermann Ottó utcai átvezetés ami szintén értelmezhetetlen és jócskán balesetveszélyes. Azelőtt míg nem építették ki piros macskaköves rémséget szerinte arra felé egy baleset sem volt...
    Jó lenne róla egy statisztika.

    Szerintem lenne nagy felháborodás, hogy ha a kreszbe bekerülne egy olyan szabály, amit itt páran követelnek, hogy a zebránál a járművezető köteles megállni és áttolni a járművét :)”
  • 18. anuvuk 2011. augusztus 15. 11:34
    „Még mindig a kerékpározásról!
    A Tihanyi Á út és a Lehel út csomópontját, a zebrával együtt ajánlom az illetékeseknek!
    Csak tíz percet várjanak és nézzenek, valami szabálytalanságot ez alatt biztosan fognak látni,- míg komolyabb baleset nem történik !”
  • 17. anuvuk 2011. augusztus 15. 11:23
    „Kocsival, kerékpárral egyformán közlekedek, - de szerintem a kerékpározás annyira veszélyes, - hogy minimum egy alap vizsgára kötelezném a kerékpárosokat, sokan a tiltó táblákat nem is ismerik!!!!!

    A Sport úton elütött piros pólós hölgy szabályosan, jól láthatóan közlekedett, itt a kocsi vezetője volt valamiért, nagyon sajnálatosan a vétkes! Tipikus eset, kerékpárosnak akkor van elsőbbsége, ha meg adják!!!!”
  • 16. urbaniastapista 2011. augusztus 15. 10:43
    „A felelős a helyzetért a városi útkezelő szervezet, ők rendelik meg ezeket a balesetveszélyes megoldásokat.
    Nekik is vannak főnökeik, de rájuk még kevésbé jellemző a kerékpározás.
    A sort folytatni lehetne a végtelenségig, hol van elbaltázott bicikliút, hátha olvassa egy illetékes:

    A Szigethy A. úton a bicikliúton vannak a legtovább pocsolyák, amik persze helyenként mély kátyúkat is rejtenek, a lámpák persze az autókra hangolva, így értelmetlen arra menni biciklivel, lehetne percet állni minden sarkon.

    A Rónay Jácint utca sem semmi, felfelé még csak-csak, de lefelé minek van a biciklis bevezetve az iskolakapu elé és a sövény mögé, mikor az úton is csak 30-al lehet menni? Annyival biciklivel is lehet. A végén a körforgalomnál majd eltűnik szerencsére minden bicikliút, de sajnos hamarosan nekiállnak és befejezik, azt´ lesz ott is négy elsőbbségadás tábla egy balra forduláskor. Felfelé a trafik előtt tök feleslegesen van bicikliút a járdán, a végénél van a város legtovább megmaradó pocsolyája, kikerülni sem lehet.

    Arról nem is ebszélek, hogy az a szerencsétlen biciklis turista, aki eljut Győrig jellemzően a szigetközi úton, nem találja a városból a kiutat se a Balaton se Tata felé. Ha meg vért izzadva valahogy kikeveredik, megtapasztalhatja az itt is sokszor taglalt győri biciklis infrastruktúrát, egy életre elmegy a kedve a várostól, és nyilván otthon is elmondja hogyan járt Győrben. Az életbe be nem teszi ide a lábát, de jó eséllyel az ismerősei sem. Végülis csak eljut mindenkihez majd a hírünk, aztán nem akar már kutya sem erre jönni és megoldódik a probléma. :(”
  • 15. Hanti 2011. augusztus 15. 09:41
    „Először is jobbulást a biciklisnek.

    Az a baj,hogy az autósok azon része,aki kerékpározik is,ahogy kiszáll az autójából,elfelejti,hogy mi az a KRESZ.
    Véleményem szerint minimális KRESZ-tudáshoz kéne kötni,hogy kerékpározzon az ember.Persze ez lehet kicsit sok embernek nem tetszene,mégis azt mondom,megérné talán.Rengeteg baleset történik miattuk is,meg persze autósok miatt is.Mindegyikük potenciális résztvevője a közlekedésnek,ergo valamennyire tisztában kellene lennie azzal,mit szabad és mit tilos.Én is közlekedem autóval és kerékpárral egyaránt,és mindig igyekszem úgy kimenni a forgalomba,hogy óvatosan,a másik fajta közlekedő fejével is gondolkodva,hiszen én is lehetnék a helyében.Kicsit több odafigyeléssel,meg persze a szabályok betartásával megelőzhető lenne sok baleset.Csak sajnos sokan elfelejtik azt,hogy vannak szabályok,amiket nem ajánlott,hanem KÖTELEZŐ betartani.És ha ez nincs meg,akkor sajnos ilyen dolgok történnek.Remélhetőleg előbb-utóbb elindul egy folyamat,és mindenki kicsit megértőbb lesz a másikkal,akár autóval,akár gyalog,akár biciklivel közlekedik.”
  • 14. sopronilakos55 2011. augusztus 15. 08:00
    „Hát igen, az autósok mutogatnak a kerékpárosokra.
    Pedig heti szinten gázoltok el gyalogost a zebrán.
    Aztán mi lenne ha a kerékpáros úgy tolja át a zebrán a kerékpárt, ugyan úgy elütnétek, mint ahogy a gyalogosokat.
    ugyan annyira sz*rtok a kreszre mint akikre mutogattok.
    Semmi különbség nincs, ugyan úgy nem vállaljátok a tetteitekért a felelősséget, csak mutogattok a másikra.”
  • 13. tefegu 2011. augusztus 14. 11:32
    „Demand!

    Van olyan útszakasz Győrben, mint amiről Ön beszél. Megértem a bicikliseket is, de néha, mint ahogy néha sofőrök is túlzásba esnek.

    A legnagyobb baj, hogy az ilyen törvényeket, s építési engedélyeket olyan emberek adják ki, akik az íróasztal mögött ülnek, s nem érdekli, h az kinek jó, neki jó, a többinek meg kuss van... És amíg így adnak ki engedélyeket, vagy hoznak KRESZ illetve törvénymódosításokat semmi nem lesz jobb.”
  • 12. Demanda 2011. augusztus 14. 10:53
    „tefegu: Tévedsz... A kerékpárosok nem akarnak bicikliutat. Biciklis sávot, vagy legalább biciklis nyomot akarnak. A bicikliút használhatatlan. Te mit szólnál ha az autóddal olyan úton kellene menned, ami 2 méterenként fel van gyűrődve, ki van kátyúsodva, és úton útfélen gyalogosok mászkálnának rajta? Hát ezért nem használják a kerékpárosok a bicikliutakat.

    A biciklis sáv az autóút szélén sárga vonallal leválasztott kb. 1 méter széles sáv, erre van szükség ahhoz, hogy végre a kerékpárosok is kulturáltan tudjanak közlekedni. És akkor nem kell majd zebrákon áttolni a kerékpárt, mert az ember nem azért kerékpározik, hogy 50 méterenként leszálljon. Mit szólnál, ha neked percenként meg kellene állnod, hogy told 10 métert az autódat?

    A betarthatatlan szabályokat érdekes módon az emberek nem tartják be.”
  • 11. lordfornax@gmail.com 2011. augusztus 14. 09:50
    „Azért az autósokat se kell félteni, ritka eset az amikor zebrán valakinek elsőbbséget adnak. Ráadásul a cikkben is az van, hogy nem adta meg az elsőbbséget az autós. Nem feltétlen az utakat kell hibáztatni, hanem ha már valaki beleül abba a kocsiba (ahelyett hogy a környezetkímélő biciklit választaná, amivel ráadásul mindenhova gyorsabban is oda lehet érni), figyeljen oda, ne csak a gázt nyomja.”
  • 10. ombi 2011. augusztus 14. 09:49
    „Madarász, tény, hogy több balesetet okoznak a biciklisek, mint kéne, hiszen egyetlen eset is több a kelleténél.
    De kérlek, vedd észre, az utakon tapasztalható viselkedésmód nem a járművek kerekeinek számától függ!
    http://www.kisalfold.hu/belfold_hirek/egy_nap_alatt_124_kozuti_baleset_tortent/2234877/
    Azért ez a 124/nap kicsit sok, nem?
    Az, hogy az ostoba kerékpárút-építősdi rájátszik bizonyos biciklis szabálytalankodások elharapózására, az csak másodsorban a biciklisek hibája, elsősorban a buta tervezőket, építtetőket kéne felelősségre vonni.
    Biciklivel közlekedve makacsul igyekszem betartani a rám vonatkozó előírásokat, próbáld ki, nem könnyű. Kérlek, indokold meg, szerinted Győrben miért átkozzák ki a bicikliket a körforgalmakból olyan buta megoldásokkal, mint pl. a Bartók Béla út és Álmos utca sarkánál? A közlekedés melyik résztvevőjének kedvez ez a megoldás, vagy azok az esetek, amiket pl. Demanda felsorolt?
    Szerintem sem a kerékpárosoknak, sem a gépjárművel közlekedőknek, sem a gyalogosoknak nem jó az az irányzat, amerre a győri útépítők haladnak.”
  • 9. Axl.Bundy 2011. augusztus 14. 09:33
    „Hány autós ad elsőbbséget gyalogosnak, kerékpárosnak a magyaroknak?
    10-ből 1.
    Ausztriában 10-ből 9.”
  • 8. tefegu 2011. augusztus 14. 09:20
    „Először is jobbulást a sérültnek!

    Másodszor!
    Sajnálatos módon azt kell tapasztalnom, hogy a biciklisek néha nagyon sokat hisznek magukról. Sokszor hallani, hogy panaszkodnak, hogy itt meg ott nincs bicikliút, erre mit látok? Ahol meg van, ott nem használják. És csodálkozik, hogy rádudálok?
    Kereszteződésekben, ahol fel van festve a zebra, ott ugye csak tolva viheti át a biciklit. És fel van háborodva, ha nem vagyok hajlandó Neki megadni az elsőbbséget? Nem is, mert biciklin ülve gyalogos átkelőhelyen nincs elsőbbsége csak a gyalogosnak.
    Többször volt olyan, hogy rajtam múlt, hogy nem történt baleset, mert a biciklist nem érdekelték a KRESZ szabályai, csak ment, s utána még Ő volt felháborodva...”
  • 7. humer 2011. augusztus 14. 00:12
    „Madarász: ez az eredménye a járdára festett kerékpárutaknak. ha jól megnézed tiz év alatt eltüntették a kerékpárokat a közutakról a járdára. Erre csodálkozol, hogy a maradék részen is a járdán mennek?
    ez kérem autópolisz már évek óta, csak az a gond, hogy pl. a Szent István út kong az ürességtől. amelyik bringás pedig nem akar meghalni az a tiltások ellenére megy a jól megszokott köutakon, ahogy a régi-régi kresz is kimondta: a járda aza gyalogosoké, járművel a közúton kell haladni.”
  • 6. Madarász 2011. augusztus 13. 21:33
    „Ahol van bicikli út, sokszor ott sem azt használják, a körforgalmaknál nagyon sokszor autósnak képzelve magukat, nem a számukra felfestett átjárón mennek át, hanem betekernek az autók közé a körforgalomba, nem beszélve arról, hogy körülnézés nélkül képesek egyesek lahajtani az útra, sokszor a kerékpár út irányával ellentétesen, ahonnan véletlen sem számít rá az autós.”
  • 5. Demanda 2011. augusztus 13. 21:22
    „Ha már ki lett moderálva, akkor leírom EU-komform módon: A vezetők és a felelősök kérdéssel kapcsolatos kompetenciája erős kihívásokkal küzd.”
  • 4. Demanda 2011. augusztus 13. 21:12
    „Az a baj, hogy Győrben nincs semmi koncepció a bicikliutakkal kapcsolatban. Ami van, az is téves, csak a tervezőasztal mellett néz ki jól, élőben életveszélyes. Bicikliutak mennek a semmiből a semmiben. A Baross úton a sétálóutcában nem lehet kerékpározni, aztán az Árpád úttól hirtelen indul egy kerékpárút, ami a hídra felfelé meg is szűnik. A hídon fehér vonallal leválasztott sáv hivatalosan nem kerékpárút, aztán a hídról lefelé hirtelen biciklizni tilos. Semmiből a semmibe. Tilostól tilosig van egy félig bicikliút.

    Vagy az Árpád út. A Czuczornál megjelenik egy biciklisáv, a kereszteződés után meg életveszélyesen visszavezetik a forgalomba a népeket. 50m semmiből a semmibe. A Petz-Bartók kereszteződésében levő körforgalmat már többen említették. Kivezetik a bicajos, aztán vissza. Miért nem mehet bent a bicajos? Úgy legalább látja az autós (nem lepődik meg, hogy balról elé kerül egy kerékpáros), aztán meg a visszavezetés ott is olyan szögben, olyan hirtelen történik, hogy ismét életveszély. A kettő között pedig a gyalogosok, az élet pedig már megtanította, hogy a kerékpáros NEM a járdára való. Röhej. Aztán meg csodálkoznak a biciklis-baleseteken. <moderálva>”
23 hozzászólás
12
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Traffipax: hétvégén is mérnek a rend őrei

Szombaton a Kandó Kálmán úton, a 821-es főúton és a Szauter úton, vasárnap pedig az 1-es főúton és… Tovább olvasom