Kisalföld logö

2017. 12. 11. hétfő - Árpád 4°C | 13°C Még több cikk.

Kerékpárost gázolt, majd elhajtott

Április 23-án, csütörtökön délután fél háromkor történt közlekedési baleset a Szigethy Attila és a Tihanyi Árpád út kereszteződésében. Szemtanúkat keresnek.


A Tihanyi úton haladó ismertetlen gépjármű vezetője jobbra, a Szigethy útra kanyarodása közben ütközött össze a Tihanyi úti kerékpárútról a Szigethy Attila útra lehajtó és a Sport utca irányába haladó biciklissel.

A férfi a baleset következtében elesett, s nyolc napon belüli, könnyű sérüléseket szenvedett. Az ismeretlen autóvezető az ütközést követően a helyszínről megállás és segítségnyújtás nélkül hajtott tovább.

A Győri Rendőrkapitányság kéri, hogy aki a balesetre vonatkozóan bármilyen információval tud szolgálni, jelentkezzen személyesen a Győr, Zrínyi út 54. szám alatt, vagy a 96/520-092; 96/520-094 telefonszámon hivatali időben, illetve a 107 vagy 112 ügyeleti számon.

Olvasóink írták

  • 9. szocdem 2010. április 29. 10:48
    „NA igen..
    Szegény ember meg is halhatott volna, hála a nulltolerancia törvénynek, meg az 540 évi tételnek megfelelő szabsértési bírság felsőhatárnak..

    Iylen az, amikor egy szabályozás, egy - csőcseléknek engedő- büntetési vágy oylan ostoba, hogy életveszélybe keveri a polgárait..
    Ugyan is az autós is egy ember még akkor is, ha itt pont nem sérült meg! De olyan büntit kaphatott volna, ami MEG IS ÖLI!!!! Még jó hogy elhajtott..(nem helyeslem, csak megértem)”
  • 8. humer 2010. április 28. 08:37
    „igazmondó:
    Az említett Szigeti-Török kereszteződés egy tipikus győri rövidlátó szakmaiatlan helyszín: az a kereszteződés senknek sem biztonságos, eleve a tervező belekódolta a balesetforrást: akármilyen közlekedő is vagy ott érhet baleset.: gyalogosként a járdán össze-vissza terelt kerékpárutak plusz a zebra egy veszélyforrás.
    kerékpárosként: nem tudom, hogy ki volt az az épeszű aki az ilyen nyomvonal vezetést jóváhagyta, tuti nem ült soha még kerékpáron. Ha pl a kerékpárúton haladsz dél felé, semmi, de semmi kresz jelzés nem utal arra, hoy véget ér a kerékpárút. Egyedül egy kötelező haladási irány tábla látszik ami átvezet az úttesten.
    Az elsőbbségadás kötelező táblát meg befordították a járda felé a gyalogosoknak, vagy aki éppen kilép a sarki házból. Nonszensz.
    Autósként: a kerékpárosok hülye irányokból fognak feltűnni, az ésszerűtlen tervezés miatt. És a járdáról alapvetően nem számítasz egy 25-30 km-es sebességgel haladó járműre, mikor annak kötelező ott menni, hiszen a forgalmi sávból ki van tiltva.
    Javaslatom szerint akkor lenne kisebb a balesetveszély, ha az egyoldalon vezetett kerékpárutat megszüntetnék, és a Tihanyi két oldalán kerékpársávot festenének fel (megvan a megfeleő oldaltávolság, hiszen az utca eredetileg 2x2 sávos volt). Megszűnhetne a derékszögben átvezetés és a balesetveszély.
    Amíg ezt a kereszteződéet nem szabályozzák normálisan, akkor ott hetente lesznek baléesetek, és naponta kisebb koccanások fellökések.
    A körforgalmak dettó balesetveszélyesek, a legtöbb a kiépítésük (beláthatatlanság) veszélyes. Eleve van egy menetdinamikai különbség a gépkocsik és a kerékpárok között. A legtöbb körforgalom ezt még jobban eltolja: 1 beláthatatlan, 2 rosszul vezetett nyomvonalak (pl körforgalom menetirányával szemben) , 3 mindenütt a gépkocsiknak ad prioritást, 4 a kerékpárosok vonalvezetése tovább hátráltatja a közlekedést (útvonal csere-bere a gyalogosokkal, magas útpadkák, beláthatatlan kereszteződések sövény vagy épület mögül)
    A körforgalmakban a következő lenne egy ésszerű megoldás: a kerékpárosokat a körforgalomban teljes jogú járműként, vagy nagyobbak esetén a külső íven egy külön sávban kellene vezetni, azonos forgalmi iránnyal. A körforgalmak ki-és bevezető szakaszán a zebrákat a járda szintjére felemelni, de nem túl meredek rámpával, hogy a ki-behajtás sebessége maximálva legyen, (de ne kelljen megállni, csak mérsékelni a sebességet). Szerintem ez lenne minden félnek a win-win megoldás. vannak olyan államok európában, ahol ez működik.

    Amíg ott nem volt kerékpárút, nem volt ekkora balesetveszély sem:”
  • 7. igazmondó 2010. április 28. 08:07
    „még egy-két gondolatébresztő kérdés:

    Kerékpáros vagy autós megy át gyakrabban a tilos jelzés ellenére a vasúti átjáróban?
    Kerékpáros vagy autós hajt be gyakrabban a behajtani tilos ellenére?
    Kerékpáros vagy autós hajt be gyakrabban az egyirányú utcába forgalommal szembe?
    Kerékpáros vagy autós megy át gyakrabban a kerszteződésben piroson, mondván éppen nem jön semmi?
    Kerékpáros vagy autós lavírozik gyakrabban tiltott helyeken (pl. járda, nagyforgalmú úttesten keresztbe-kasba, sétálóutca, stb.)
    Kerékpáros vagy autós hagyja többször figyelmen kívül a macisajtot? (pl. körforgalomnál a kerékpárosok 100%-as meg van győződve róla, hogy elsőbbsége van, pedig ugye...)

    Na ez elég is lesz, meg is fekszi a sok biciklis gyomrát.”
  • 6. igazmondó 2010. április 28. 08:03
    „a biciklisek meg nagy ívben szarnak a kreszre.
    A cikkben szereplő helyszíntől nem messze, a tihanyi és a török istván kereszteződésében a város irányából éppen véget ér a kétirányú kerékpárút. Tehát a bringásnak át kell mennie a trafóház felőli oldalra, ha szabadhegy felé halad. A táblák értelmében mikor én a török istvánról kanyarodok ki, jobbról csak gyalogosra kell számítanom a zebrán, kerékpárosra nem, mivel nekik onnantól behajtani tilos van. Illetve még gázosabb a szitu, ha a város felől jövök és a törökre akarok balra nagyívben befordulni. Szemből ugye jöhetne kerekes akinek elsőbbsége van, de a vállam mögül érkezők életveszélyben vannak. Ezerrel húznak át tábla ide vagy oda.
    Bár napi probléma, türelmemet mutatja, hogy eddig csak 3 esetben ugrottam ki a kocsiból és ordítottam puhára az adott kerékpáros fejét. tettlegesség nem volt, azt a kocsimban is kárt tevő kerékpáros <moderálva> tartogatom. De azoknak annyi lesz. Az tuti 8 napon túl gyógyul.”
  • 5. szentisz01 2010. április 27. 18:00
    „A biciklisekre amúgy is nagy ívben sz...nak az autó vezetők.....”
  • 4. humer 2010. április 26. 17:35
    „Az a kereszteződés elég balesetveszélyes, a rendőrség megkereshetné a tervezőt+kivitelezőt is, nem az első és sajnos nem az utolsó baleset arra felé.”
  • 3. arrabonem 2010. április 26. 15:21
    „2009-ben április 23. pont csütörtökre esett.
    Ez most akkor, egyéves hír?”
  • 2. Mankapunka 2010. április 26. 15:00
    „................Meg mi köze van a Sport utcának az egészhez????

    De az ápr. 23 csütörtök mindent visz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :))))))))))))))))

    Így nehéz lesz szemtanúkat találni.”
  • 1. mozart 2010. április 26. 14:13
    „Április 23-a pénteki napra esett!!!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Tavaszi koncert

A 70 éves Rába koncertfúvószenekar és a Liszt Ferenc Zeneiskola Fúvószenekarának közös koncertjét a… Tovább olvasom