Kisalföld logö

2017. 08. 22. kedd - Menyhért, Mirjam 12°C | 22°C Még több cikk.

Győri közgyűlés: `a busz nem taxi´

A májusi győri közgyűlésen szóba került, hogy a városvezetők vajon mennyit közlekednek busszal? Borkai Zsolt elmondta: az utóbbi hetekben többször utazott busszal.

11.30

A májusi közgyűlés véget ért. Szép hétvégét, kellemes pihenést kívánunk Olvasóinknak!

11.25

A győri helyi buszközlekedés átszabásáról szóló részletes elemzésünket ide kattintva olvashatják el!

11.22

Zárt ülés a Szent László érem idei átadása miatt.

11.12

Vörös Gyula azt nehezményezi, hogy "a Baross úton rosszul megtisztított Szent György szobor kapcsán kit terhel felelősség, illetve a Győr-Szol ez ügyben miért adott ki két különböző nyilatkozatot úgy, hogy az elsőben még sikeres munkáról volt szó?"

Borkai Zsolt szerint ez a téma nem kapcsolódik az előterjesztéshez, ezért finoman "leinti" az ellenzéki képviselőt.

Kár, pedig ez érdekes és nem utolsósorban eddig megválaszolatlan kérdés volt.

11.05

Az illegális szemétlerakókról szóló "helyzetképet" nagy többséggel elfogadták a képviselők. Erre a témára jövő héten részletesen visszatérünk.

Az elkövetkező percekben kevésbé hangsúlyos témák kerülnek terítékre, hozzászólások nem várhatóak - most nyugodtan igyanak egy üdítőt!

11.03

Vörös Gyula pozitívnak értékeli ezt a tervet, de elmondása szerint "a lomisok súlyosan rontják Győr városképét, körülbelül 20 családról van szó".

10.59

Vörös Gyula azt vetette fel, hogy "igazságtalan az a helyzet, miszerint egyes városrészekben tartanak lomtalanítást, máshol nem. Ha ezen sikerülne változtatni, akkor kevesebb lesz az illegális szemét".

Somogyi Tivadar (Fidesz-KDNP) alpolgármester válaszában elmondta: "nagyon sikeres kezdeményezés indult Marcalvárosban, Adyvárosban, s ennek köszönhetően a lomtalanítást az összes városrészben megtartja a Győr-Szol". 

10.57

17 igen, 4 nem, 2 tartózkodás mellett a közgyűlés elfogadta az előterjesztést, vagyis augusztustól új buszmenetrend lép életbe Győrben.

A döntés konkrét intézkedéseire ebben a cikkben térünk vissza közvetlenül a közgyűlés után - érdemes lesz kattintani a részletekért! 

10.55

Véget ért a helyi buszközlekedésről szóló vita, jön a szavazás.

10.51

Borkai Zsolt "megnyugtatja" a szocialista képviselőt, mivel "a győri buszközlekedés nem szűnhet meg, hisz a fenntartása törvényi kötelezettségünk".

Győr polgármestere azt is elárulta, hogy az utóbbi hetekben "többször ültem buszon".

Radnóti Ákos (Fidesz-KDNP) szintén azt húzza alá, hogy "a döntést komoly egyeztetések előzték meg, Adyvárosban például új járatot vezetünk be, kifejezetten a nyugdíjasok igényeihez igazítva".   

10.49

Németh Árpád szerint arról sem szabad megfeledkezni, hogy "az új menetrend bevezetése után csökkenni fog az igény a győri tömegközlekedésről, s idővel akár meg is szűnhet".

A szocialista képviselő arról is érdeklődött, hogy "a városvezetők mennyit használják a buszokat, mit tudnak róluk?" 

10.42

"Nagyon sok megbeszélés volt az új menetrendről a képviselők között, akadt vita is, hisz minden képviselő a saját körzetet igyekezett védeni.

Ettől függetlenül a világ változik, Győr sokkal nagyobb lett, s ezekre a kihívásokra jó válaszokat kell adnunk.

S azt se felejtsük el, hogy a szocialista városvezetés sokáig még szerződést sem kötött a Volánnal. A busz nem taxi, ezt ne felejtsük el, ezt a világon nagyon kevés ország engedheti meg magának" - szólalt fel Dézsi Csaba András (Fidesz-KDNP).

10.36

Kun András (MSZP) szerint "lehet emlegetni Székesfehérvárt és Nyíregyházát, de akkor azt is tegyük hozzá, hogy ezekben a városokban hány munkahely van, mennyi műszakváltás, s mennyi iparűzési adót fizetnek be a cégek a város kasszájába.

Úgy tudom, e téren jelentős a különbség Győr javára Székesfehérvárral és Nyíregyházával szemben".

A szocialista politikus arról is beszélt, hogy "tapasztalatom szerint az ilyen megtakarításokra azért van szükség, mert a város korábban pazarlóan bánt a pénzzel".

10.31

Simon Róbert Balázs (Fidesz-KDNP) szerint Győr nagyságú városokban évek óta jóval kevesebb kilométer-kibocsátás mellett közlekednek a helyi buszok. A győri alpolgármester Székesfehérvárt és Nyíregyházát említi példájában, s indokoltnak tartja a racionalizálást.

"A 8-as járat Győr-Pinnyéd és Likócs, a 6-os Kismegyer és Sárás között nagyon ügyes ötleteket valósít meg, s az sem igaz, hogy ezek a járatok csúcsidőben ritkán közlekednének" - tette hozzá Simon Róbert Balázs, aki azt is hangsúlyozta, hogy "a racionalizálás nem eredményezi munkahelyek megszűnését a Kisalföld Volánnál".

10.27

Bárány István (Pro Urbe) szerint egy év múlva szükséges lenne visszatérni arra, hogy az utasok igényeit felmérjék. Bárány István azt kérdezi, hogy napijegyet miért csak automatából lehet mostantól venni? 

10.23

Borkai Zsolt válaszában az ésszerűséget hangsúlyozza. "Nincs a világon olyan önkormányzat, amely megengedhetné magának, hogy olyan buszjáratokat indítson útnak, melyeken pár ember vesz igénybe" - közölte Győr polgármester.

Borkai Zsolt szerint azért húzódott hónapokig az új menetrend elkészítése, mert "nem akartunk úgy döntést hozni, hogy a szakma ne értsen vele. Első tervek szerint 900 ezer kilométert szerettünk volna kivonni Győr buszközlekedéséből, ez a szám csökkent 530 ezer kilométerre, melyet kompromisszumos megoldásnak tartok". 

10.20

"Nonszensznek érzem, hogy hétvégén gyorsabb lesz Budapestre felutazni, mint Likócsra busszal eljutni" - kezdte Neupor Zsolt (DK).

Az ellenzéki képviselő azt is nehezményezi, hogy "Győr költségvetését az utóbbi években mindig stabilnak festette le polgármester úr, akkor miért a tömegközlekedésen kell spórolni? A Dunakapu téri mélygarázson sokkal több pénzt lehetne megtakarítani, mégis inkább a buszközlekedéshez nyúlnak hozzá". 

10.17

Németh Árpád szerint az új menetrend mind a dolgozók, mind a diákok életét nehezebbé fogja tenni.

Vörös Gyula (független) egyetért elviekben a takarékossági intézkedéssel, de szerinte a menetrenden tovább kellene finomítani.

"Hibának érzem, hogy a város perifériáján élő emberek járnak pont rosszul, holott Adyvárosba még inkább belefér egy-egy séta a belvárosból. Kismegyer esetében ezt nehezebb megoldani" - magyarázta Vörös Gyula. 

10.15

Jön a győri buszközlekedés "átszabásáról" szóló napirendi pont. Németh Árpád (MSZP) jelentkezett elsőként felszólalásra, amelyet Borkai Zsolt úgy kommentált: "éreztem, hogy ez a téma felszólalásokat fog eredményezni".

10.14

Az első tíz napirendi ponton "átrohantak" a képviselők, s az összes előterjesztést vita nélkül megszavazták.

10.02

A májusi győri közgyűlés elkezdődött, az ülés határozatképes. 

9.08

A legfrissebb információk szerint összesen 530 ezer kilométert vonnak ki a győri tömegközlekedésből, s az új helyi menetrend augusztusban lép életbe.

Gyakorlatilag biztosra vehető, hogy péntek délelőtt döntés születik a győri helyi buszjáratokról.

A májusi győri közgyűlés napirendi pontjait ide kattintva tekinthetik meg Olvasóink.

Olvasóink írták

  • 15. macizoli 2013. június 03. 08:20
    „Ha a zsebek beszélni tudnának. És ha az APEH akarna is belenézni. Be jó lenne ebben az országban!”
  • 14. dödike 2013. június 03. 06:33
    „Kettő és fél órás közgyűlés? Kabaré és ezek az emberek képviselőknek nevezik magukat.Egy lakógyűlés tovább tart és komolyabb viták vannak.Jó hogy nemsokára lesznek választások.”
  • 13. DON 2013. június 02. 19:47
    „Atyuska egyik kezével ad, a másikkal kétszer annyit vesz vissza.
    Kaptak a tömegközlekedők citybuszt, de ennek az ára, hogy a peremkerültekből vagy gyalogolni kell, vagy ritkábban bejönni. A séta fáradalmait pedig ki lehet pihenni a citybuszon.”
  • 12. macizoli 2013. június 02. 10:08
    „Akik bekavartak a buszoknak és az utasoknak azok biztosan NOKIA dobozban kapnak osztalékot!?”
  • 11. ATX 2013. június 02. 09:53
    „3: "Ezt is jól elszúrták" Nem kicsit, nagyon!”
  • 10. Bagoly11 2013. június 01. 21:14
    „Mi lenne ha néha megkérdeznék a városlakókat, és végre meghallgatnák a javaslataikat.Sajnos nem csak Likócsra,de Sárásra,Kismegyerre,Újvárosba és Pinnyédre is csak egy busz jár az is ritkán,mint a fehérholló, ezután meg még ezt is gyérítik?Miért nem taxi a busz? Mert a busz nem akart taxi lenni.”
  • 9. DON 2013. június 01. 19:36
    „A busz nem taxi, dézsi nem közlekedési mérnök, borkai pedig nem alkalmas polgármesternek.”
  • 8. borsmenta 2013. június 01. 15:08
    „A két vezető szájából elhangzottak egyet jeleznek: ők nincsenek tisztában azzal, hogy nem urai a városnak, a városlakóknak, hanem közszolgák.
    Egy közszolga nem engedhet(ne) meg magának ilyen megjegyzéseket.”
  • 7. mir 2013. június 01. 14:21
    „Ritka pofátlan és arrogáns egy mondat olyan szájából aki nem is buszozik. Lehet, hogy neki van pénze a luxusra de sok embernek már az is luxus ha busszal járhat. És nem taxinak használják”
  • 6. háté 2013. június 01. 10:58
    „S azt se felejtsük el, hogy a szocialista városvezetés sokáig még szerződést sem kötött a Volánnal. A busz nem taxi, ezt ne felejtsük el, ezt a világon nagyon kevés ország engedheti meg magának" - szólalt fel Dézsi Csaba András (Fidesz-KDNP). - ja akkor szerződés nélkül is jobban működött!
    - hányszor buktad el a polgármesteri széket? - hülye úr!”
  • 5. turpiúrfi 2013. június 01. 08:21
    „"új járatot vezetünk be, kifejezetten a nyugdíjasok igényeihez igazítva".
    NA ez a baj... egy újabb "ingyenes járat". Erre van pénz. Sziti busz kettő? Amit én fizetek, de sose ülök rajta?”
  • 4. GyőriLányka 2013. május 31. 20:24
    „Ha Borkai úr felszállt volna a buszra akkor nem mehetett volna a mai közgyűlésre! Mi lesz azokkal az emberekkel akik eddig egyvonalas bérlettel jártak, most sem fognak több buszt igénybe venni, csak a zsebükből a pénzt csalogatják ki! Rezsicsökkentés nesze most fizetheted buszbérletre! Ha olyan szintű utazást tennének lehetővé érteném a díj emelését de így? Ezek az emberek sose fognak buszon ülni, majd ha minden nap 1-2 órát töltenének ilyen járművön átértékelnék a helyzetet!”
  • 3. bazsifekete 2013. május 31. 14:55
    „Ezt is jól elszúrták, minden mást amihez hozzáférnek!”
  • 2. háté 2013. május 31. 14:46
    „Győr polgármestere azt is elárulta, hogy az utóbbi hetekben "többször ültem buszon". - jó lenne ha felnőne végre!
    - a tömegközlekedési buszokat a nép utazásra kénytelen igénybe venni, hogy elérje úti-célját!”
  • 1. _Zoli_ 2013. május 31. 13:24
    „"....A busz nem taxi, ezt ne felejtsük el, ezt a világon nagyon kevés ország engedheti meg magának" - szólalt fel Dézsi Csaba András (Fidesz-KDNP).
    Ő biztos nem coFIDISZes!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jakab Zoltán kiállítása

Festmények, csomózott szőnyegek és esztergályozott dísztárgyak tekinthetők meg Jakab Zoltán tárlatán… Tovább olvasom