Kisalföld logö

2016. 12. 09. péntek - Natália -4°C | 7°C

Győr-Budapest: busszal csak időmilliomosoknak

Több mint négy órát is utazhat, aki a közvetlen járatok megszűnése ellenére mégis busszal akarja megtenni a Győr-Budapest távot.


˝Tényleg jól láttam a 2013. június 1-től érvényes Volán buszmenetrend-változásban, hogy a jövőben (hétköznap) EGYETLEN EGY közvetlen járat sem indul Budapest Győr, valamint Győr Budapest viszonylatában?

Autóbusszal szerettem volna Kecskemétről Győrbe utazni, Budapest,  Népligeti átszállással. Megnéztem a menetrendet, hogy nem változott-e valami a járatokkal. Korábban már többször is utaztam Kecskemétről Győrbe, Budapesten keresztül a Népligetnél kicsi várakozás után átszállva a Budapest Győr közvetlen járatra.

Többször is nekiláttam az internetes keresésnek, mert azt hittem, hogy rosszul ütöttem be a keresési mezőket.

Az eredményt látva, arra a következtetésre jutottam, hogy csak mindenféle kerülő utakon lehetséges az utazás, ami 3 vagy Budapest- Győr viszonylatban akár 4 órát is igénybe vehet, a korábbi 1 óra 50 perc helyett?!˝ - idézet egy olvasónk leveléből.

A választ ma már mindenki tudja: a közvetlen buszjáratok Győr-Budapest viszonylatban megszűntek. Erről portálunkon itt és itt olvashatnak.

Fotó: Krizsán Csaba/ Kisalföld-archívum
Fotó: Krizsán Csaba/ Kisalföld-archívum


Kíváncsiak voltunk, ha valaki mindenképpen ragaszkodik a buszozáshoz, hány óra alatt éri el célját. Cikkünkben most ˝szemezgettünk˝ a lehetséges járatokból.  Listánk nem teljes, a járatok keresése, illetve a  teljes menetrend elérhető itt >>


Győr - Budapest viszonylatban reggel 5.10-kor indul az első busz,  délután 17 órakor az utolsó.


05.10 - Győr-Kisbér-Budapest, 3 óra 25 perc

Győr, autóbusz-állomásról munkanapokon 5 óra 10 perckor indul az első járat Budapest, Népliget felé. Az út 152,7 kilométer , 3 óra 25 perc hosszú, kisbéri átszállással.



A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése alapján március 15-től a Volán közlekedési vállalatok egy sor autóbuszjárata úgynevezett emelt szintű országos besorolásba került, ezért csak kiegészítő jegy vásárlásával vehetők igénybe.  

Fizetendő díj= menetjegy+kiegészítő díj.

A kilométerarányos díjszabási táblázat elérhető itt >>


7.25 - Győr - Dorog - Budapest - 3 óra 10 perc

A 7 óra 25 perckor induló busz végállomása Budapest, Árpád híd autóbusz-állomás. 3 óra 10 percig tart az út, 128 km, a dorogi városházánál kell átszállni.



10.55 - Győr - Veszprém - Budapest, 4 óra 05 perc

A Somló Volán járata indul helyből Tapolca felé 10 óra 55 perckor, a Veszprémi autóbusz-állomáson kell átszállni, Budapest, Népliget a végállomás. Az út 04 óra 5 perc hosszú, 192 km. Kiegészítő jegyes.



15.00 - Győr - Székesfehérvár - Budapest, 03 óra 00 perc

A Tisza Volán járata helyből indul Szeged felé, székesfehérvári átszállás, 3 óra az út, 154 km. Kiegészítő jegyes.



17.00 - Győr - Veszprém - Budapest, 4 óra 15 perc

A Balaton Volán járata helyből indul Balatonfüred felé, átszállás Veszprémban, az út 192 km, 4 óra 15 perc hosszú. Kiegészítő jegyes.



Budapest-Győr viszonylatban reggel 6-kor indul az első járat, az utolsó 18.15-kor.

A teljes menetrend elérhető itt >>

06.00 - Budapest - Székesfehérvár - Győr, 03 óra 15 perc

A Volánbusz járata helyből indul Ajka felé, átszállás Székesfehérváron, 3 óra 15 perc, 155 km után érkezik Győr, autóbusz-végállomásra.



A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése alapján március 15-től a Volán közlekedési vállalatok egy sor autóbuszjárata úgynevezett emelt szintű országos besorolásba került, ezért csak kiegészítő jegy vásárlásával vehetők igénybe.  

Fizetendő díj= menetjegy+kiegészítő díj.

A kilométerarányos díjszabási táblázat elérhető itt >>


09.35 - Budapest - Kisbér - Győr, 3 óra 42 perc

A Vértes Volán járatáról Kisbéren kell átszállni a Kisalföld Volán buszára, 3 óra 42 perc, 142 km után érkezik Győr, autóbusz-végállomásra.



11.15 - Budapest - Veszprém -  Győr, 4 óra 20 perc

A Volánbusz járata a Népligettől indul Devecser felé, átszállás Veszprémben, Győrbe 4 óra 20 perc, 192 km után érkezik meg. Kiegészítő jegyes.



15.45 - Budapest - Székesfehérvár - Győr, 2 óra 45 perc

A Volánbusz járatáról Székesfehérváron kell átszállni a Kisalföld Volán járművére, 2 óra 45 perc és 155 km után érkezik Győrbe a járat.

Olvasóink írták

  • 20. lezlidzsi 2013. június 18. 14:22
    „19.porter150 2013.06.18. 14:14
    Ha szorít az idő, a másik két megoldással (Zugló, Kőbánya) lehet némi előnyre szert tenni.”
  • 19. porter150 2013. június 18. 14:14
    „@ lezlidzsi

    A Keletiből a Nyugatiba kell utazni metróval, Deák téri átszállással, ami kibírható. 5 évig nyomtam így a Győr-Szegedet (Kecskemétet érintve).”
  • 18. lezlidzsi 2013. június 18. 10:50
    „Valószínűleg azért hozták a kecskeméti példát, mert ott a Népligetben leszállt az ember a győri buszról és ugyanott felszállt a kecskemétire, ami különösen csomaggal valóban kényelmesebb, mint a Keletiből kimenni Zuglóba vagy Kőbánya-kispestre, hogy felszállhasson a kecskeméti vonatra. Párszor megtettem ezt az utat, mind busszal, mind vonattal általában jó csatlakozások voltak, de például a délelőtti és az esti órákban Győr irányába eléggé meg lehetett szívni a csatlakozásokat, függetlenül attól, milyen járművel jöttem.”
  • 17. Goldmund 2013. június 18. 10:45
    „10. Hyppolit 2013.06.17. 19:02
    "Ha holnaptól nem lehetne kenyeret venni, mert azt mondanák, egyen a polgár zsemlét, örömmel fogadnánk?"

    Tudod, van egy nagy különbség! A zsemlének is és a kenyérnek is megfizeted a valós előállítási költségét. Akkor is, ha diák vagy, akkor is ha nyugdíjas, de akkor sem kapod meg ingyen, ha 65 éves elmúltál.

    Vonatjegynél és buszjegynél jó, ha a teljes áron utazók megfizetik az utazás valós költségét (szerintem még ők sem). És ők ma már töredékét teszik ki az utaslétszámnak (talán a munkába járók kicsit javítanak az arányokon). Úgyhogy innentől az egész szociálpolitika, nem közlekedéspolitika.”
  • 16. Goldmund 2013. június 18. 10:31
    „Én azt nem értem, Kecskemétről Győrbe miért ragaszkodik valaki a buszhoz.
    Ennyi erővel azt is leírhatnák, hogyha ökrös szekérhez ragaszkodik, akkor mennyi ideig tart az út.
    El akar jutni egyik helyről a másikra közösségi közlekedéssel. Ennyi a valós igény, a többi csak nyavalygás.”
  • 15. lezlidzsi 2013. június 18. 10:12
    „11.Dwatson 2013.06.17. 19:27
    Nagyon jó példát hoztál. A busz kizárólag a Győr és Bp közti közlekedést szolgálta, amit a vonat is pont ugyanúgy kiszolgál, teljesen párhuzamosan. Veszprém és Győr között jelenleg a busz szolgálja a két város közti forgalmat és a köztes települések mindennapi forgalmát. A vonat alapvetően kirándulóforgalmat szolgál ki, épp ezért a bakonyi szakaszon valóban sűrűbb a menetrendje hét közben, mint amennyi ehhez szükséges lenne. De ha megszűnik a vonat, akkor bizonyos területek elérhetetlenek maradnának. Ugyanez nem állt fenn a Győr-Budapest busz megszüntetésekor.”
  • 14. sebajtobi 2013. június 18. 08:03
    „Úgy gondolom ezek a járatok azért is lettek beszüntetve, mert többnyire csak nyugdíjasok és diákok utaztak rajta, ami ugye vagy azt jelenti, hogy 50% kedvezmény, vagy 90%, vagy inkább 100%... A képen is csak diákot, és időset látok...”
  • 13. todoer 2013. június 17. 20:55
    „Az O K hogy megszüntetik a buszjáratokat de előtte nem kellett volna megcsinálni a vasútállomás akadálymentesítését ?
    Nem csak fiatal és egészséges emberek szeretnének Budapestre utazni . Az idős , esetleg mozgásában korlátozott ember hogyan jut el a hetes vágányig és hogyan pattan fel az akár 1 percet is az állomáson időző IC-re vagy RailJetre : ( bár kisgyerekkel vagy babakocsival is nagy "chellenge" a felszállás) Ezeket az okos javaslatokat olyanok teszik és szavazzák meg akik soha nem "vegyülnek a pórnéppel " .”
  • 12. miracle 2013. június 17. 19:45
    „"Éljen az autó! Két embernél már megéri!"
    Annak, aki a lopja a téli gumit, a pénzt a kötelezőre és a szervízre, sőt magára az autóra is, annak biztos.
    Aki nem, az viszont ezekkel is számol nem csak a benzinnel.
    Egyébként azzal egyet lehet érteni, hogy ahol van vonat és ez gyorsabb, mint a busz, ott elég lehet előbbi is. Egyes keménymagos buszozók, akik életükben nem ültek még vonaton, leginkább ők utasítják ezt el. Egyébként is mi a jó abban, hogy nincs esetleg a buszon retyó, felállni nem lehet (vagy, ami még rosszabb esetleg leülni), és egy mindössze negyed négyzetméteres kalitkánk van?”
  • 11. Dwatson 2013. június 17. 19:27
    „7. lezlidzsi 2013.06.17. 16:19
    "Az, hogy állami pénzből kétféle, egymást nem kiegészítő szolgáltatást tartsanak fel egy vonalon, az némileg luxus volt, ezért is lett" újraindítva a Győr-Veszprém közötti vasúti járat párhuzamosan a busszal?”
  • 10. Hyppolit 2013. június 17. 19:02
    „Pl. Füredről el lehet jutni Keszthelyre busszal, vonattal, hajóval. Minegyiknek megvan a maga sajátos "varázsa", a tempója, a szépségei és korlátai. Bármely embertársunk nevében egyáltalán ki hogy veszi a bátorságot, hogy "lealázza", csak mert ő más közlekedési eszközt favorizál? Ennek a megszüntetett buszjáratnak állandó telítettsége volt, népszerű volt, olyanok vették igénybe, akik a sajátos pozitív oldalát keresték. Magam is, ha a Köztársaság térre menten, akkor vonattal a Keletibe kerestem megoldást, ha a Feneketlen tónál akartam leszállni, akkor busszal mentem. Volt szabad döntési lehetősége az állampolgárnak! Ha holnaptól nem lehetne kenyeret venni, mert azt mondanák, egyen a polgár zsemlét, örömmel fogadnánk? Végtelenül lehetne példálózni, annak sincs értelme, hogy bárki érintett, vagy friss-diplomás nyomja a közlekedési ágazatok axiómáit, gazdaságpolitikai kérdést kreálva a dologból. Rossz döntés volt, remélhetőleg egyszer többet megtudunk az "ötletgazdáról" is...”
  • 9. ATX 2013. június 17. 16:29
    „6: "Éljen az autó! Két embernél már megéri!" Igazad van! 3-4 emberrel meg sokkal olcsóbb bárminél és a cél előtt áll meg, nem kell még utána helyi buszozni, taxizni vagy gyalogolni. Elvégre is a XXI. században élünk! Egyébként az Egyesült Államokban már az 1910-es években rájöttek erre. Ott viszont ugyanúgy szuper a vasúti közlekedés és a távolsági buszok (AMTRAK) rendszere is. Na de hagyjuk is, mert "kéz a bilibe"...”
  • 8. ATX 2013. június 17. 16:26
    „3: "Ha hideg van, befagynak a váltók, ha hó van, eltömődik, ha meleg van, kitágul a vágány, ha szél van, letépi a vezezéket." Ha meg árvíz van, akkor jól jönnek a vonatpótló buszok...”
  • 7. lezlidzsi 2013. június 17. 16:19
    „Fehérváron azért maradt meg a busz és a vonat is (egyelőre), mert a vidéki buszpályaudvar bő egy kilométerre van a pályaudvartól, ami miatt elég nehézkes az átszállás. Az, hogy állami pénzből kétféle, egymást nem kiegészítő szolgáltatást tartsanak fel egy vonalon, az némileg luxus volt, ezért is lett beszüntetve a buszozás Győr felé. A buszokat máshol is lehet használni, a vasutat nem, ugyanakkor a vasútnál ez nem okozott többletköltséget, míg a buszok közlekedtetésén lehetett spórolni.”
  • 6. macizoli 2013. június 17. 16:03
    „Aki szidja a buszokat és dicséri a vonatot annak javaslom,hogy most üljön vonatra!
    Éljen az autó! Két embernél már megéri!”
  • 5. ktl 2013. június 17. 15:33
    „Egyszer jöttem haza busszal Bpestről Győrbe. Tatabányánál majdnem leszálltam mert már annyira kellett... Végül szorítottam Győrig, de szégyen ide, szégyen oda, a harmadik utcasarkon könnyítettem magamon... azóta nem ülök buszra...”
  • 4. balinkusz 2013. június 17. 15:15
    „Kedves Juhi, megnézném, milyen vonat ér oda 1 óra alatt Pestre. Tudtommal a TGV-től még fényévekre vagyunk. A sima gyors tovább tart, mint a busz, az ic meg hiába van kiírva 80 percre, másfél óra annak is kell”
  • 3. balinkusz 2013. június 17. 15:10
    „Kellene a busz. Az se mindegy, hogy a vonat és a busz Pesten belül máshol tesz le. Én spec. Utálom a vonatot. Ha hideg van, befagynak a váltók, ha hó van, eltömődik, ha meleg van, kitágul a vágány, ha szél van, letépi a vezezéket. Ezen kívül ami nem IC, az koszos és lassú. De a vasútból több p?nzt ki lehet lopni, mert a "zöld" Eu pénzek a vasútra érkeznek. Fehérvárrol, érdekes, de megmaradt a buszjárat Pestre és vissza. Akkor lehetne Győrben is egyik órában vonat, másikban busz!”
  • 2. juhi 2013. június 17. 14:09
    „Fölösleges azon a távon busz, ahol óránként induló vonatokkal kb 1 óra alatt meg lehet tenni az utat!!!!!!”
  • 1. strela 2013. június 17. 13:40
    „Rezsicsökkentés része. Egy jobb biciklis letekeri 4 óra alatt ezt a távot, az meg ingyen van.”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Kisalfold.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

SzFeszt - Praktiker csocsóbajnokság

Jelentkezz, ha csocsó asztalt szeretnél nyerni 10 perc munkával!
Tovább olvasom